Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 2,1k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Perlit ma współczynnik przewodzenia cieplnego λ= 0,045-0,059 W/(m·K), a to przekłada się na grubość izolacji w porównaniu do właściwości styropianu. Pozdrawiam.

 

 

czyli aby uzyskać podobny współczynnik do 20 cm styropianu to muszę zastosować około 40cm perlitu z gipsem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli porównamy styropian o lambdzie 0,04 W/mK do perlitu o dwukrotnie wyższej lambdzie to izolacja powinna być dwukrotnie grubsza.

Przy izolacji z perlitu ze spoiwem w postaci cementu czy gipsu spadają właściwości izolacyjne, co należy uwzględnić przy określaniu grubości tejże izolacji.

Przy 20 cm styropianu lepiej dać > 100 kPa. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To teraz ja.

Czy to mi się zmieści i czy jest to dobre rozwiązanie?

Mam do zagospodarowania tylko 17 cm.

1.9cm styropianu Dom-styr grafitowy 0,031 w dwóch warstwach

2.folia termoizolacyjna

3. 6cm posadzki z ogrzewaniem podłogowym

4. podłoga - mam nadzieję że na części powierzchni deski reszta - kafle, czyli 2cm

 

Jak myślicie, realne czy myśleć o kuciu chudziaka?

 

I pytanie o piętro - ile na piętrze styropianu i jakiego najlepiej - czy też tego typu jak na dole czy bardziej pomyśleć np. o akustycznym?

Edytowane przez Scdom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miał być styropian od gruntu na chudym, ale powoli przekonuje się do perlitu tylko że bez mieszania z czym kolwiek bo obniża sie to co najważniejsze.

Tylko trzeba go ogarnąć przy stanie rozsypanym, niektórzy z forum już tak robili, pytanie czy dobrze?

Chiałbym wykonać następująco

-ubity piasek

-folia

-perlit 20cm

-folia

-siatka

-wylewka (ile cm?

-folia

-podłogówka

-7-8 cm wylewka

Jakieś spostrzeżenia...?

Jesli chodzi o grunt to woda jest bardzo głęboko -robiłem pomiary, dom bez piwnicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Wreszcie postawiłem stan surowy, jednak jak pisałem wcześniej musiałem wykonać na wymurowanych ścianach fundamentowych płytę.

Poziom wód poniżej 1 metra od powierzchni, grunt to ił twardoplastyczny, kamień z gliną czy jakoś tak.

 

 

Załączyłem obrazek aby widać było jak wyglądają u mnie warstwy.

 

Pytanie które mnie nurtuje to co dać na mojego chudziaka bezpośrednio.

Mam do zagospodarowania 28-30 cm. z czego 20 to styropian.

 

Czy wykonanie warstw jak na rysunku jest błędem?

Pod styropianem nie zaznaczyłem folii, będzie tam wilgoć jak cały dom zasypany jest pur-em?

 

Jak można odprowadzić wilgoć z chudziaka i styropianu w tym przypadku, jak również w przypadku wykonania izolacji przeciwwilgociowej bezpośrednio na chudziaku.

 

Dodam, że chudziak jest nierówny, chropowaty bo majster nie zatarł dokładnie powierzchni, a ja tego nie dopilnowałem.

Czy trzeba wykonać cienką wylewkę aby zatrzeć wystający grys z chudziaka?

Może on przebić folię?

Papa jak czytałem do tej pory odpada przy kontakcie ze styropianem.

 

 

Czerwony romb to miejsca gdzie chcę umieścić czujniki wilgotności i temperatury.

Czy ktoś może mi pomóc w ich doborze?

Mają być podpięte do jakiegokolwiek wyświetlacza, bylebym tylko widział co wskazują.

Szukam ale nie mogę znaleźć żadnego zestawu czujników i wyświetlaczy.

 

Dziękuję za pomoc.

fundamenty.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Izolacja termiczna podłogi ogrzewanej najbardziej zależy od temperatury płyty grzewczej, która z kolei zależy od od rodzaju posadzki i strat ciepła w budynku.

Należy również uwzględnić usytuowanie podłogi.

Temat dla osoby zajmującej się projektowaniem instalacji, izolacji.

Ogólnie można założyć, że 20 cm styropianu 0,04 W/mK lub 15 cm styropianu 0,031 W/mK jest wielkością łączącą koszty inwestycyjne z kosztami eksploatacyjnymi.

Hydroizolacje to papy zgrzewanej na równym, lub wyrównanym (szlifowanym) podłożu.

Całość izolacji należy skonfigurować w zakresie wzajemnego oddziaływania.

Proponuję wypowiedzi na Forum traktować tylko jako podpowiedzi, szczegóły należy uzgadniać z fachowcami, stosownie do sytuacji na miejscu.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem w tym, że u mnie w rejonie za bardzo mądrych głów nie ma.

 

Czy w moim przypadku przy takim poziomie wód i ewentualnie nawet deszczy może znajdować się wilgoć.

Zakładając, że wilgoć pójdzie ścianami fundamentowymi w chudziaka, to czy ucieknie ona potem przez proszek pur na dół czy pójdzie do góry?

 

Pur w zimę leżał w workach i był suchy i ciep[ły przy minus 10 stopniach.

Jaką papę musiałbym zastosować pod ten styropian? Styropian nie lubi zbytnio papy.

Podłoża zeszlifować raczej się nie da, próbowałem specjalną tarczą i żmudna i nieefektywna robota, lepiej już wylać jakąś szlichtę aby zniwelować nierówności.

 

Nie zależnie od hydroizolacji, jak usunąć wilgoć ze styropianu gdyby się tam znalazła?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Wreszcie postawiłem stan surowy, jednak jak pisałem wcześniej musiałem wykonać na wymurowanych ścianach fundamentowych płytę.

Poziom wód poniżej 1 metra od powierzchni, grunt to ił twardoplastyczny, kamień z gliną czy jakoś tak.

 

 

Załączyłem obrazek aby widać było jak wyglądają u mnie warstwy.

 

Pytanie które mnie nurtuje to co dać na mojego chudziaka bezpośrednio.

Mam do zagospodarowania 28-30 cm. z czego 20 to styropian.

 

Czy wykonanie warstw jak na rysunku jest błędem?

Pod styropianem nie zaznaczyłem folii, będzie tam wilgoć jak cały dom zasypany jest pur-em?

 

Jak można odprowadzić wilgoć z chudziaka i styropianu w tym przypadku, jak również w przypadku wykonania izolacji przeciwwilgociowej bezpośrednio na chudziaku.

 

Dodam, że chudziak jest nierówny, chropowaty bo majster nie zatarł dokładnie powierzchni, a ja tego nie dopilnowałem.

Czy trzeba wykonać cienką wylewkę aby zatrzeć wystający grys z chudziaka?

Może on przebić folię?

Papa jak czytałem do tej pory odpada przy kontakcie ze styropianem.

 

 

Czerwony romb to miejsca gdzie chcę umieścić czujniki wilgotności i temperatury.

Czy ktoś może mi pomóc w ich doborze?

Mają być podpięte do jakiegokolwiek wyświetlacza, bylebym tylko widział co wskazują.

Szukam ale nie mogę znaleźć żadnego zestawu czujników i wyświetlaczy.

 

Dziękuję za pomoc.

na posadzce sciane stawiasz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest wylana płyta na ścianach fundamentowych zazbrojona belkami z prętów fi 12 i oczkami z drutu fi 6

 

 

Czy ta wilgoć z ziemi może podejść na taką wysokość? Jeśli tak czy jest w stanie potem przejść na dół w ziemię i całkowicie zniknąć z podłogi.

 

Doradzi ktoś w sprawie czujników wilgotności lub wilgotności i temperatury do tych fundamentów?

Edytowane przez kropekkkk
unikanie post pod postem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do zrobienia podłoga na gruncie - łączna grubość z wylewką ok 21cm.

 

Planowałem dać 2x folię na chudy beton + styropian dach/podłoga grafit w dwóch warstwach 5 i 8cm + folię pod podłogówkę, na to pexy na spinkach i 8cm betonu zbrojonego farfoclami.

Trochę poczytałem wątek, zwłaszcza ciekawe rozważania na temat powstającego punktu rosy w warstwie ocieplenia i spadku przez to izolacyjności styropianu.

 

Nie chciałbym stosować gipsu z perlitem w jak tu można wyczytać miejscu gdzie może być sporo wilgoci, co wytrzymałości gipsu raczej nie służy, do tego to polewanie wodą, kontrowersyjna trochę sprawa.

 

Zastanawiam się za to czy następujący układ warstw miał by sens:

- na chudziaku papa z pasami klejonymi lepikiem lub zgrzewanymi + dodatkowo warstwa folii budowlanej

- warstwa perlitu 3cm wymieszanego na sucho z cementem powiedzmy 1:10 ?? i na sucho rozprowadzonego na folii jako wyrównanie powierzchni pod styropian (chudziak nie grzeszy równością) oraz jako pochłaniacz wilgoci zawartej w styropianie i uwięzionym w warstwie izolacji powietrzu,

- 2 x styropian grafit dach/podłoga po 5cm na zakładkę,

- reszta jak wyżej - folia pod podłogówkę, pexy na spinkach do styropianu, beton ze zbrojeniem rozproszonym 8cm. Na to pójdą panele/płytki.

 

Proszę o krytykę ;)

Edytowane przez _olo_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od podstaw, czyli od wyrównania chudziaka (frezarka, masa wyrównawcza).

Izolacja ułożona na równym podkładzie, daje większą pewność swego działania.

Następnie na wyrównanej powierzchni ułóż izolację z papy zgrzewanej, dalej folia, która zabezpieczy przed ewentualnymi oparami degradującymi styropian, dalej styropian, o którym piszesz (14 cm).

Na tak przygotowaną izolację należy ułożyć folię przeznaczoną pod rurki i dalej po wykonaniu instalacji, wylewka do 7 cm, najlepiej zbrojona siatką stalową. Włókna polipropylenowe i plastyfikator swoją drogą.

Jeżeli nie musisz, to nie śpiesz się z wygrzewaniem wylewki.

Co z grubością posadzki właściwej?

Wylewka 8 cm - po co?

Styropian kup suchy, ewentualnie sprawdż jego wilgotność.

Temperatura punktu rosy nie jest problemem, kiedy wilgoci wewnątrz izolacji jest niewiele, a przy prawidłowym wykonaniu, praktycznie nie ma jej wcale.

Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki.

8cm jastrychu z dwóch powodów - mam do zrobienia ok 60, może 70m2 na gruncie więc styropianu 5 i 8cm nie będzie zbyt wiele a jako najbardziej typowe grubości kupię go od ręki w składzie u pana Kazia za płotem lub w markecie.

Z 23cm miejsca po odjęciu 1cm na podłogę pływającą z paneli lub płytki, łącznie 13cm na izolacje pozostaje 8cm betonu - pierwszy powód. Poziom betonu na gruncie mierzony póki co przy schodach i pod progiem tarasu bo tam musi się zgadzać, nie wykluczone że będzie gdzieś np w rogach +/-2cm bo to tylko chudziak - to jest drugi powód. Więc tak asekuracyjnie zakładam 8cm (by nie spadła poniżej 6) co chyba wielkim problemem nie jest.

Zwłaszcza gdybym miał zrezygnować z warstwy poziomującej z suchego perlitu z cementem - ta dała by mi pewność leżenia styropianu poziomo i całą powierzchnią na podłożu które by się do niego dostosowało podczas układania, z czasem myślę że by się to zestaliło a jeżeli nie to też pewnie nie był by problem, no i dodatkowa przegroda pomiędzy papą a styropianem, a i wyrównanie (ściągnięcie takiej mieszanki łatą po prowadzeniach) dało by równą powierzchnię bez frezowania i żmudnego równania na mokro.

 

Jak stwierdzić wilgotność styropianu, ewentualnie jak to zmierzyć ?

 

To co przedstawiłeś to typowe rozwiązanie które (poza papą zamiast folii) planowałem i co do czego miałem wątpliwości po poczytaniu opinii mistrza Jody :D na temat zawilgoconego styropianu i techn. układania perlitu.

 

Nie planowałem siatki stalowej, czy naprawdę jest konieczna przy tej grubości styropianu i jastrychu - jeżeli miała by być to przy mocowaniu pexów spinkami do styropianu i dla właściwej otuliny drutów siatki ta siatka powinna był luźno ułożona na pexach i zasypana mieszanką jastrychową ?

Edytowane przez _olo_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wilgotność styropianu można sprawdzić w prozaiczny sposób. Bierzesz reprezentatywną płytkę i ważysz ją na dokładnej wadze, po czym trzymasz ją kilka dni przy grzejniku, po czy ponownie ważysz, a różnicę odnosisz do wyniku drugiego pomiaru, co daje procentową zawartość wilgoci.

 

Siatka stalowa zapobiega pęknięciom wylewki, a jej pęknięcia, to po pewnym czasie pęknięcia płytek.

Przy drewnie, siatka wzmacnia płytę betonu na rozciąganie, co przeciwdziała nadmiernemu spęcznieniu posadzki drewnianej.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem cały temat.

Ja się jednak zdecyduję na proponowany tutaj sposób zastosowania perlitogipsu.

Tam 30 cm ocieplenia i powinno być dobrze.

Decyzja podjęta i tyle.

Teraz idę czytać temacik o podłogówce, który ma zaledwie lekko ponad 500 stron.

Chcę ją robić sam, więc trzeba trochę wiedzy łyknąć tylko ta ilość stron mnie przeraża.

pozdrowienia dla wszystkich fanów perlitogipsu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...