_olo_ 17.01.2015 21:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2015 Powodzenia. Gips: "Jest materiałem chłonącym wilgoć i rozpuszczającym się w wodzie (2,4 g/l). Pod wpływem wilgoci wytrzymałość mechaniczna gipsu spada, dlatego należy go stosować w miejscach suchych". wikipedia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
qubic 18.01.2015 12:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2015 dlatego nikt nie stosuje samego gipsu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MWM 18.01.2015 14:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2015 Powodzenia. Gips: "Jest materiałem chłonącym wilgoć i rozpuszczającym się w wodzie (2,4 g/l). Pod wpływem wilgoci wytrzymałość mechaniczna gipsu spada, dlatego należy go stosować w miejscach suchych". wikipedia Jeżeli w miarę dobrze wszystko rozumiem, to ten gips jest tylko po to aby względnie i nie koniecznie na zawsze związać perlit. Perlit sam w sobie ma bardzo dużą wytrzymałość (pojedyncze ziarna/bańki) jednak usuwa się jak piasek i ciężko go okiełznać. Jak zamkniemy perlit w wannie i przykryjemy wylewką nie będzie miał jak się ruszać. Wtedy powinien być dobrym podłożem i wystarczająco twardym. Gips jakiś czas będzie wyłapywał wilgoć gromadzącą się co jakiś czas pod posadzką. Nie wiem ile lat to będzie skutecznie działać, bo nikt tutaj suma sumarum na takie pytanie nie próbował odpowiedzieć. Zastanawiam się tylko nad jednym. Dlaczego większość nie zaleca aplikacji folii pomiędzy perlitogipsem a podłogówką. Dopiero zacząłem temat z podłogówką i tam przynajmniej na początku wszyscy polegają coś wsadzić pomiędzy te warstwy aby po prostu ograniczyć względnie ilość wilgoci jaką wpompujemy do ocieplenia przy wylewaniu posadzki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Greg_81 18.01.2015 16:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2015 Zawsze można wykonać termoizolacje podłogi przy użyciu samego perlitu Recepta z Perlit Polska przedstawia sie następująco na przygotowany"chudziak" rozłożyć folię hydroizolacyjną po czym wysypać perlit ep180 na grubość 20-22 cm - odpowiednik 20cm styroPerlit należy zagęścić delikatnie ubijając kawałkiem płyty.Prawidłowo przygotowany perlit pod wylewkę podczas zagęszczania zredukuje swoją objętość o ~5% . Następnie na tak przygotowanym podłożu należy ułożyć płyty osb, gipsowo-włókienne lub jakieś podobne do których będzie możliwy montaż instalacji ogrzewania podłogowego. Ja bym dodał do tego rozłożenie papy pod perlit i na ubity proszek folia i później siatka na której można instalowac rurki do orzewania podłogowego.Inna wersja dla lubiacych styropian wysypac pkoło 10 cm perlitu a w nim umiescic część instalacji na to 2x5 cm styro nastepnie folia siatka i rurki z wylewką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MWM 19.01.2015 06:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2015 Zawsze można wykonać termoizolacje podłogi przy użyciu samego perlitu Recepta z Perlit Polska przedstawia sie następująco na przygotowany"chudziak" rozłożyć folię hydroizolacyjną po czym wysypać perlit ep180 na grubość 20-22 cm - odpowiednik 20cm styro Perlit należy zagęścić delikatnie ubijając kawałkiem płyty.Prawidłowo przygotowany perlit pod wylewkę podczas zagęszczania zredukuje swoją objętość o ~5% . Następnie na tak przygotowanym podłożu należy ułożyć płyty osb, gipsowo-włókienne lub jakieś podobne do których będzie możliwy montaż instalacji ogrzewania podłogowego. Ja bym dodał do tego rozłożenie papy pod perlit i na ubity proszek folia i później siatka na której można instalowac rurki do orzewania podłogowego. Inna wersja dla lubiacych styropian wysypac pkoło 10 cm perlitu a w nim umiescic część instalacji na to 2x5 cm styro nastepnie folia siatka i rurki z wylewką. Z tymi płytami to ciekawa opcja, zresztą obie były tutaj wcześniej również opisywane. Jednak co w takim razie zajmie się wiązaniem kondensującej się wilgoci na dnie perlitu? Mam jedną wątpliwość. W temacie z podłogówką czytam, że ludzie często montują siatkę metalową NAD rurkami a nie pod. Ktoś widzi jakieś uzasadnienie? Jak podnieść rurki w środek wylewki? Rozumiem, że tak jest lepiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_olo_ 19.01.2015 09:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2015 (edytowane) Wiązać może cement - trwale i odpornie na długotrwałą wilgoć. Siatka nad rurkami zapewne z tego powodu, z którego ja rozważam takie rozwiązanie - niewiele rozwiazań systemowych umożliwających uzyskanie dystansu dla otuliny siatki z jednoczesnym przymocowaniem rurek do podłoża. Rozwiązanie z siatką leżącą na folii przyciśniętą pexami na spinkach jest moim zdaniem bez sensu - siatka nie pracuje - a tak czasem (często?) się robi. Edytowane 19 Stycznia 2015 przez _olo_ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej.K 19.01.2015 09:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2015 można mieszać perlit z cementem lecz dość długo schnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Parkiet 19.01.2015 09:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2015 Jeżeli siatka ma służyć wyłącznie do mocowania rurek, to powinna być minimalnie nad folią ale pod rurkami.Jeżeli siatka ma wzmocnić wylewką, być jej zbrojeniem, to najlepiej nad rurkami, po środku wylewki.Taki sposób pozwala na pełniejsze otulenie siatki betonem, a ponadto przejmuje obciążenia rozciągające występujące zarówno z jednej jak i drugiej strony. Jeżeli na posadzce postawisz coś cięższego, to pod ciężarem występuje siła rozciągająca w dolnej części wylewki, natomiast obok te same siły rozciągające, występują w górnej części wylewki. Najlepiej byłoby gdyby siatka była zarówno w dolnej jak i w górnej części, ale to tak bardziej teoretycznie, praktycznie siatka umieszczona w środku wylewki jest "złotym środkiem" w zakresie przejmowania obciążeń podłogi. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MWM 19.01.2015 11:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2015 Jeżeli siatka ma służyć wyłącznie do mocowania rurek, to powinna być minimalnie nad folią ale pod rurkami. Jeżeli siatka ma wzmocnić wylewką, być jej zbrojeniem, to najlepiej nad rurkami, po środku wylewki. Taki sposób pozwala na pełniejsze otulenie siatki betonem, a ponadto przejmuje obciążenia rozciągające występujące zarówno z jednej jak i drugiej strony. Jeżeli na posadzce postawisz coś cięższego, to pod ciężarem występuje siła rozciągająca w dolnej części wylewki, natomiast obok te same siły rozciągające, występują w górnej części wylewki. Najlepiej byłoby gdyby siatka była zarówno w dolnej jak i w górnej części, ale to tak bardziej teoretycznie, praktycznie siatka umieszczona w środku wylewki jest "złotym środkiem" w zakresie przejmowania obciążeń podłogi. Pozdrawiam. Jak w takim razie umieścić siatkę w m/w w połowie wysokości wylewki. Rozumiem, że czymś podeprzeć? Tak na zdrowy rozum to rurki też lepiej jak są m/w w połowie wysokości wylewki. Czy jest minimalna wysokość od góry wylewki, która musi być monolitem bez siatki i rurek? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_olo_ 19.01.2015 11:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2015 Nie do mnie co prawda pytanie ale, 1cm pod, 4cm nad rurkami (siatki się nie liczy raczej bo ona wzmacnia a nie "dzieli" beton), łącznie z rurkami daje to 6,5-7cm grubości - dotyczy jastrychu cementowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Parkiet 19.01.2015 11:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2015 Jak w takim razie umieścić siatkę w m/w w połowie wysokości wylewki. Rozumiem, że czymś podeprzeć? Tak na zdrowy rozum to rurki też lepiej jak są m/w w połowie wysokości wylewki. Czy jest minimalna wysokość od góry wylewki, która musi być monolitem bez siatki i rurek? Siatkę można "podeprzeć" jak piszesz, a w praktyce układa się ją na rurkach, a trakcie wykonywania wylewki, lekko unosi do góry, przez co, znajduje ona swoje miejsce gdzieś tam po środku. Z rurkami jest nieco inaczej, powinny być na dole, aby ciepło przenikając do góry miało możliwość rozejścia się na boki, co pozwoli na bardziej jednorodną temperaturę powierzchni wylewki. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MWM 19.01.2015 12:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2015 Siatkę można "podeprzeć" jak piszesz, a w praktyce układa się ją na rurkach, a trakcie wykonywania wylewki, lekko unosi do góry, przez co, znajduje ona swoje miejsce gdzieś tam po środku. Z rurkami jest nieco inaczej, powinny być na dole, aby ciepło przenikając do góry miało możliwość rozejścia się na boki, co pozwoli na bardziej jednorodną temperaturę powierzchni wylewki. Pozdrawiam. Ok, rozumiem, dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_olo_ 20.01.2015 16:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2015 Trzeba przerywać ciągłość zbrojenia siatką lub siatkę stosowaną do mocowania rurek (pod nimi) w miejscach dylatacji płyty jastrychu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Parkiet 20.01.2015 17:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2015 Trzeba przerywać ciągłość zbrojenia siatką lub siatkę stosowaną do mocowania rurek (pod nimi) w miejscach dylatacji płyty jastrychu ? Tak trzeba , dylatacja to dylatacja, powinna przebiegać przez podkład grzewczy i posadzkę. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MWM 20.01.2015 20:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2015 Siatkę można "podeprzeć" jak piszesz, a w praktyce układa się ją na rurkach, a trakcie wykonywania wylewki, lekko unosi do góry, przez co, znajduje ona swoje miejsce gdzieś tam po środku. Z rurkami jest nieco inaczej, powinny być na dole, aby ciepło przenikając do góry miało możliwość rozejścia się na boki, co pozwoli na bardziej jednorodną temperaturę powierzchni wylewki. Pozdrawiam. Jeszcze jedno pytanie. Skoro NIE ZALECA się (przynajmniej w tym wątku) żadnej warstwy pomiędzy ociepleniem i rurkami, a siatkę sugerujesz kłaść NA rurkach to jak rozłożyć rurki w odpowiednich odległościach? Pomiary na taśmę? Do tego nie będzię do czego rurek przymocować jeżeli mamy nie używać szpilek. Adam ma alergię z tego co widzę na szpilki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Parkiet 20.01.2015 20:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2015 Między rurkami a termoizolacją powinna być izolacja paroszczelna. Alergia na szpilki - bez przesady. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_olo_ 20.01.2015 22:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2015 W przejściach rurek przez dylatacje mogą być piankowe osłony izolujące czy muszą być peszle z tworzywa ? MWM, ta folia jest podobno wymagana Polską normą, co na to kierownik budowy gdy jej nie dasz ? pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MWM 20.01.2015 22:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2015 W przejściach rurek przez dylatacje mogą być piankowe osłony izolujące czy muszą być peszle z tworzywa ? MWM, ta folia jest podobno wymagana Polską normą, co na to kierownik budowy gdy jej nie dasz ? pzdr Zapytam kier-buda ale coś mi się wydaje, że nie ma zdania w tym temacie a właściwie ma takie jak większość, że folia jest niezbędna. Natomiast w wątku z podłogówką niektórzy odradzają implementowanie tej folii z uwagi na jej nikły wpływ na cokolwiek. Szczególnie jak podziurawimy ją spinkami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_olo_ 20.01.2015 22:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2015 Folia to jeszcze zdaje się warstwa poślizgowa, nie wiem na ile to jest istotna funkcja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MWM 21.01.2015 19:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2015 Folia to jeszcze zdaje się warstwa poślizgowa, nie wiem na ile to jest istotna funkcja. Jak ją przytwierdzisz dziesiątkami spinek to raczej słaba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.