autorus 08.02.2015 06:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lutego 2015 Mikeb jeśli chcesz dać perlit to zastanów się nad tym styropianem. Ewentualnie 1 warstwę bym dał. A resztę perlit z gipsem oczywiście . Są osoby na forum które tak zrobiły i juz mieszkają . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
surgi22 08.02.2015 08:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lutego 2015 Autorus jest drobna różnica perlit nie ma lambdy 0,031. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 08.02.2015 11:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lutego 2015 wiem. ale jest suchy. Trzeba wejść w temat od początku i załapać ideę którą tłumaczył Adam_mk. Dopiero potem ludzie zaczęli modyfikować ten sposób. Jak bym miał dać 3xxps to perlitu w ogóle bym nie dał bo niby po co? Z perlitem jest kupa roboty. Rozkładanie styropianu to łatwizna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
qubic 08.02.2015 11:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lutego 2015 Z perlitem jest kupa roboty. Rozkładanie styropianu to łatwizna. pozwolę sobie nie zgodzić się z tym stwierdzeniem układanie perlitogipsu jest szybsze niż docinanie i piankowanie styro. w rezultacie jest ciągłość izolacji. cały proces u mnie jest widoczny na filmikach. ale oczywiście każdy sposób izolowania jest dobry pod warunkiem poprawności wykonania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 08.02.2015 12:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lutego 2015 To była taka przenośnia. Oczywiście uważam, ze izolacja perlitem jest lepsza od tej ze styropianu. Samo układanie jest bardziej dokuczliwe. Wszędzie pył. Byłem przy budowie takiej podłogi. Oczywiście można się przyzwyczaić i najważniejsze, że efekt jest taki jak trzeba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
surgi22 08.02.2015 15:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lutego 2015 O ile zrozumiałem kolega chce dać 2 cm perlitu aby niecbawić się w rzeźbienie styro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Beskidziak 08.02.2015 19:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lutego 2015 Szukam papy która może być użyta w budynku bez piwnic, tzn. ciągłe przebywanie w pomieszczeniach gdzie jest papa wyłożona, ale od producentów cisza. Heh też szukałem, ale żadna nie ma dopuszczenia do stosowania wewnątrz (rozmowa z paroma producentami) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
JacZenio 08.02.2015 20:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lutego 2015 (edytowane) Przeczytałem cały wątek i parę kwestii nasunęło mi się na myśl. Rozumiem Was i metodologię stosowania perlitu, pod posadzką zamiast betonu podkładowego (chodzi o podciąganie wilgoci pochodzącej z gruntu). Jednakże, zwracam uwagę, iż dzisiaj istnieją mieszanki betonowe, które po ułożeniu i stwardnieniu, odporne są na przesiąkanie i podciąganie kapilarne wody. Pisząc o tym, polecam lekturę, badań próbek betonowych, poddanych ciśnieniu wody. Betony, dzisiejszej produkcji nie mają większej penetracji wody POD CIŚNIENIEM, niż 50mm, pod warunkiem jeżeli mieszanka betonowa jest dobrze zaprojektowana, dostarczona i zagęszczona. Więc, skąd niby wilgoć ma się pojawić pod styropianem? A może połączyć zaletę betonu i perlitu, i wykonać podkładowy perlitobeton? Poniżej schemat, podłogi na gruncie, z opcją perlitobetonu. Wskazane Wasze opinie. EDIT: Ktoś wrzucił propozycję do izolacji jako przeciwodną: Icopal membrana syntetyczna 1250. Fajna sprawa, tylko cena powala Jest alternatywa: http://www.fatrafol.cz/uploads/pdf/fatra-pl.pdf (strona 12). Np. model 813V -1,5mm - 23zł/1m2 i mamy świetne zabezpieczenie przeciwodne. Ja bym wtedy zrezygnował z papy pod ścianami i wyłożył cały fundament tą folia Coby było śmieszne, spełnia tą samą normę co Icopal 1250, czyli EN 13967:2012podloga.pdf Edytowane 8 Lutego 2015 przez JacZenio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Slyder 09.02.2015 08:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lutego 2015 a jesteście mi w stanie odpowiedzieć na jedno pytanie: czemu płyta fundamentowa może mieć styropian bezpośrednio na ziemi ułożony i nikt się nie przejmuje podciąganiem wody a pomiędzy ławami fundamentowymi trzeba tworzyć izolacje przekraczające możliwości technologii. (od razu uprzedzam, że niewielka ilość osób robiąca płyty używa XPS) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej.K 09.02.2015 09:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lutego 2015 Teraz już bym nawet nie ocieplał fundamentu styro tylko obsypał do okoła perlitem a zakończył mieszanką z betonem przy wyjściach od razu by były ocieplone podesty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MikeB 09.02.2015 12:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lutego 2015 O ile zrozumiałem kolega chce dać 2 cm perlitu aby niecbawić się w rzeźbienie styro. Dokładnie tak jak pisze surgi. Dodatkowo mam różnicę poziomów na chudziaku około 2cm to bym ją sobie wyrównał perlitem. Mam jeszcze pytanie: Czy taką cienką warstwę utwardzać wodą czy po prostu wysypać, wyrównać i układać na to styropian? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mati0201 09.02.2015 13:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lutego 2015 ja lałem na to wodę ale nie potrzebnie . na tak małą warstwę . Można tylko to delikatnie skropić wodą będzie lepiej się układać styropian. Nie będzie się unosić w powietrzu . ale naprawdę tak delikatnie . u mnie warstwa perlitu to 5 cm . Perlitem można idealnie obsypać rury wszelakie bardzo dobrze spisuję się do tego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomek B.. 09.02.2015 16:04 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lutego 2015 Sporo osób cały czas nie rozumie przytoczonych przez Adama mk na początku wątku zachodzących procesów fizycznych. Juz samo to, że żyjemy w hydrosferze powinno każdemu wszystko wyjaśnić. Pisanie banialuk, że tam była woda ale teraz to już jej nie ma oznacza, że tej fizyki w ogóle się nie rozumie.Poliuretan, styropian, perlit to warstwy ocieplenia i hydroizolujemy to od spodu i do samej wylewki nie kładziemy żadnych barier dla wilgoci ,która zawsze będzie się pojawiała ze względu na to, iż żyjemy w hydrosferze i 100% izolacje nie istnieją.Wszelkiej wilgoci, która dostanie się do ocieplenia poprzez niedoskonałość izolacji przeciwwilgociowej powinniśmy pozwolić wydostać się poprzez wierzchnią warstwę podłogi.Wszelkie stosowania różnych barier dla wilgoci powyżej warstw ocieplenia jest niczym innym jak przenoszeniem warunków gruntowych (wilgotności) do warstwy ocieplenia, co w efekcie powoduje zamiast zamierzonego celu - psucie tej izolacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MikeB 10.02.2015 10:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Lutego 2015 Wszelkie stosowania różnych barier dla wilgoci powyżej warstw ocieplenia jest niczym innym jak przenoszeniem warunków gruntowych (wilgotności) do warstwy ocieplenia, co w efekcie powoduje zamiast zamierzonego celu - psucie tej izolacji. Czyli pomiędzy styropian i podłogówkę nie dajemy folii? Może dajemy paro przepuszczalną? A może tylko piankujemy płyty styropianowe i na to wylewka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomek B.. 10.02.2015 18:18 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Lutego 2015 (edytowane) Nie dajemy żadnej folii, paroprzepuszczalna może być ale skoro paroprzepuszczalna to po co? Lepiej tam wcale i położyć ją pod panelami podłogowymi.Wszyscy sie martwią wodą, która dostanie się z wylewki do ocieplenia. Zgodnie z prawami fizyki wróci do tej wylewki a poźniej do domu.Nie można zamykać warstwy ocieplenia pomiędzy dwoma barierami nieprzepuszczalnymi dla pary wodnej, nawet jeśli nie są w 100% skuteczne. Edytowane 10 Lutego 2015 przez Tomek B.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Gos**c 10.02.2015 20:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Lutego 2015 Wszyscy sie martwią wodą, która dostanie się z wylewki do ocieplenia. Zgodnie z prawami fizyki wróci do tej wylewki a poźniej do domu. Przytocz te prawa. ps po co wtedy ten gips, szczegolnie w dolnych partiach? Poza tym po co wanna skoro nieskuteczna? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 10.02.2015 20:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Lutego 2015 gips ma wiązać wilgoć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Gos**c 10.02.2015 21:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Lutego 2015 gips ma wiązać wilgoć. Skoro woda zgodnie z prawami fizyki wróci do wylewki to i wilgoć wróci. Zgodnie z powyższa zasadą fizyki gips jest niepotrzebny i tylko pogarsza właściwości izolacyjne.Dlatego pytam się po co ten gips? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomek B.. 10.02.2015 21:57 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Lutego 2015 Zadaniem gipsu jest sklejenie każdej kuleczki perlitu w celu stworzenia monolitu, po którym będzie można swobodnie chodzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Gos**c 10.02.2015 21:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Lutego 2015 Zadaniem gipsu jest sklejenie każdej kuleczki perlitu. po co? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.