Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Patatay

 

Dlaczego dajesz zaprawę (klej, spoiwo) pomiędzy bloczkami jak murujesz ściany?

Po to.

Uruchom rozum.

Łatwiej będzie.

 

JacZenio

 

"Przeczytałem cały wątek..."

 

Zrób to raz jeszcze, ale ze zrozumieniem tekstu, a nie na akord..

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2,1k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Skoro woda zgodnie z prawami fizyki wróci do wylewki to i wilgoć wróci. Zgodnie z powyższa zasadą fizyki gips jest niepotrzebny i tylko pogarsza właściwości izolacyjne.Dlatego pytam się po co ten gips?

 

Zrób podłogę na legarach, jak się dawniej robiło i nie będziesz miał żadnych problemów i zbędnych pytań.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Gos**c

Chyba na odpowiedz nie mam co liczyc. Zreszta w tym watku wiele pytan pozostalo bez odpowiedzi.

Ale...

 

Fizyk:

"Pierwszym wiec problemem jest nie dopuszczenie do tego, aby chalupa zawilgla od gruntu.

Tu stosuje sie hydroizolacje"

 

Fizyk:

"Najlepsza hydroizolacja, która sprawdza sie od tysiecy lat - to bituminy. (smola po prostu)."

 

Fizyk:

"Tak sie sklada, ze do termoizolowania czesto próbuje sie stosowac styropian.

Styropian to spieniony styren. Piana styrenowa.

A w kontakcie ze smola ta piana... gasnie (styropian znika).

I w ten sposób dwa bardzo dobre materialy sie zezarly

Wiec - albo smola albo styropian."

 

Fizyk:

" Do tej wanny wsypujemy ten pelit z gipsem.

Tam nie ma miejsca na odrobine powietrza wilgotnego, coby chcialo penetrowac te zasypke.

Robimy na zsypce twarda "skórke", zeby sie dalo po tym chodzic i wykonywac dalsze prace."

 

Fizyk:

"Na perlit folii bym nie dawal. Duzego sensu nie ma poza atawizmami.

Zablokuje ta szczatkowa wilgoc, która tam jednak bedzie i uniemozliwi jej ulotnienie sie lub bardzo utrudni pogarszajac to, co udalo sie osiagnac."

 

Fizyk:

"KAZDY SLAD WODY/WILGOCI BUDOWLANEJ/TECHNOLOGICZNEJ, KTÓRY SIE TAM DOSTANIE BEDZIE NATYCHMIAST WIAZANY I NADAL BEDZIE TAM SUCHO!!!"

 

Inna osoba:

"Sposób Adama z perlitem i gipsem polega na zwiazaniu gipsu w warstwie górnej. Gips w dolnej warstwie perlitu pozostaje niezwiazany. Pelni on role pochlaniacza wilgoci. Oczywiscie ilosc wilgoci, która moze on wchlonac jest ograniczona, jednak bedzie pewnie wystarczajaca do tego, zeby zabezpieczyc posadzke przed dyfuzja pary wodnej od góry."

 

 

A ci mi tu o wiazaniu kazdej kuleczki gipsem bajki opowiadaja albo o murowaniu scian...

Gdyby problemem byla tylko woda z wylewki to tak samo zgodnie z przytoczonymi (przez Tomek B.) prawami fizyki woda ta wrocila by do wylewki a pozniej do domu w przypadku styropianu. Perlit musi byc bo jest smola. Gips jest po to by mozna bylo chodzic oraz zeby zwiazal wilgoc w dolnych partiach bo jednak zgodnie z innymi prawami fizyki, ta wilgosc i tak sie dostanie.

Panie fizyku niech Pan uruchomi rozum i przypomni sobie co pisal wczesniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie dajemy żadnej folii, paroprzepuszczalna może być ale skoro paroprzepuszczalna to po co? Lepiej tam wcale i położyć ją pod panelami podłogowymi.

Wszyscy sie martwią wodą, która dostanie się z wylewki do ocieplenia. Zgodnie z prawami fizyki wróci do tej wylewki a poźniej do domu.

Nie można zamykać warstwy ocieplenia pomiędzy dwoma barierami nieprzepuszczalnymi dla pary wodnej, nawet jeśli nie są w 100% skuteczne.

W budynkach mieszkalnych paroizolację daje się po cieplejszej stronie ocieplenia, co jest na tyle zrozumiałe, że nie ma potrzeby uzasadniania prostych zależności fizycznych.

 

Wylewka betonowa przy podłogówce ma grubość około 7 cm i wiadro wody do odparowania z każdego m2, z 20 m2 wylewki to będzie 200 litrowa beczka.

 

Zastanówmy się, gdzie ta wilgoć będzie się przemieszczać kiedy w pomieszczeniu będzie cieplej niż pod wylewką, a w szczególności kiedy zaczniemy ją wygrzewać (podłogówka)?

 

W tej sytuacji warto się zastanowić nad potrzebą stosowania paroizolacji między płytą grzewczą a jej izolacją cieplną?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomysł stosowania zamiast chudziaka - wodouszczelnionego betonu mostowego wydaje mi się przesadą.

Wszelkie betony budowlane, chude czy nie, to dla wody/pary normalne sito.

Warto by o tym wiedzieć, jak się ktoś za budowanie zabiera.

Pół forum to rozważania - jak zbudować dobrze i TANIO.

Większość ludzi buduje "w kredycie", a to oznacza, ze za każdą pożyczoną złotówkę trzeba będzie oddać prawie trzy.

Wtedy każdy sposób gwarantujący realizację postawionego celu niskim kosztem a poprawnie technicznie jest cenny.

Są jednak pewne prawdy i prawidła budowlane o których trzeba wiedzieć.

Prawa fizyki są nieubłagane i obiektywne.

Nie będą działały tak - jak NAM wygodnie.

To my musimy tak budować, aby ich nie łamać, bo to bardzo dużo kosztuje.

Ale...

TAK!

MOŻNA sobie zbudować dom na bagnach, na dnie jeziora, na pionowym zboczu góry....

Jak kogo na to stać.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym temacie od jakiegoś czasu rządzi perlit ale może ktoś życzliwy rozwieje moje wątpliwości.

 

Otóż stałem się posiadaczem 130m3 proszku PUR od szanownego Pigeona :)

Teraz pora na poprawne użycie tego materiału.

 

Garść informacji:

- budynek parterowy, niepodpiwniczony, teren płaski, powierzchnia zabudowy 260m2

- wysokość fundamentów z ławą 130cm (do poziomu podłogi)

- grunt rodzimy to głownie glina pylasta, woda gruntowa w jednym otworze pomiarowym na głebokości 2,2m

 

Czy ułożenie warstw (między ścianami fundamentowymi) na załączonej ilustracji jest poprawne?

podloga_na_gruncie.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twój dziennik znam na pamięć ;)

 

Chodzi mi o przypadek z suchą*podłogą na legarach. Niektóre źródła mówią o szczelinie wentylacyjnej pod wełną mineralną.

Wełna w moim mniemaniu ma dwie funkcje - ogranicza ogrzewanie wylewki oraz tłumi podłogę akustycznie.

Martwi mnie też możliwość pylenia podłogi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trzy dni czytam ten watek i do perlitu sie przekonalem chociarz boli mnie ze spada jego lambda przez gips . Rozmawialem rownierz z moim hydraulikiem ze trzeba dac ekran pod podlogowke bo inaczej cieplo bedzie uciekac w ziemie , tu jednak piszecie zeby nie dawac zadnej przegrody paroizolacyjnej bo zblokuje przeplyw wilgoci w gore . Takrze jestem zdziebko skolowany co zrobic :bash: .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym temacie od jakiegoś czasu rządzi perlit ale może ktoś życzliwy rozwieje moje wątpliwości.

 

Otóż stałem się posiadaczem 130m3 proszku PUR od szanownego Pigeona :)

Teraz pora na poprawne użycie tego materiału.

 

Garść informacji:

- budynek parterowy, niepodpiwniczony, teren płaski, powierzchnia zabudowy 260m2

- wysokość fundamentów z ławą 130cm (do poziomu podłogi)

- grunt rodzimy to głownie glina pylasta, woda gruntowa w jednym otworze pomiarowym na głebokości 2,2m

 

Czy ułożenie warstw (między ścianami fundamentowymi) na załączonej ilustracji jest poprawne?

 

PUR,folia,wylewka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...