Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 2,1k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

  • 2 months później...

czytam to cale i ceny i wszystko co tu napisane o samej podlodze to przeciez taniej zburzyc i po norwesku postawic .

 

Najlepsza i najtanszą izolacja to nie perlit a "PUKK"- to norweska nazwa kruszywa lamanego o frakcji 10mm-25mm. daje ona drenaz wodny izolacje termiczna i najważniejsze w domu wentylacje .

bo po ki huj robić puszkę na konserwy po co jak władowane 20 kola starczy na 20 lat palenia drewnem bez bufora a z buforem to na 30 lat .

po co to robicie ludzie nauczcie się liczyć, ciepło nie bierze się z izolacji ale z produkcji a woda jest zawsze tam gdzie jest jej poziom jak ktosś zbudował hujowo to opchnij chałupę żydowi lub wynajmij brudasą na azylu i zbuduj nowa na 2 m fundamencie 1,5 nad ziemia z lawami i folia kubelkową na scianach jak to robia zagranica od lat tylko zamiast ich standerow i waty i klednika daj nasze suporeksy .

 

jak ktosnie wiem jak robia to norki to pisac na priva a cena drewna debu teraz wprawdzie po znajomosciach to 60 zl za mp dam rade zalatwic wam ludziska za 100 z dowozem .

 

rozumiem ze ludzie sa przywiazani do miejsc ale czasami trzeba sie ruszyc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witamy na forum, od razu widać z że mamy doczynienia z fachowcem.

bo po ki huj robić puszkę na konserwy po co jak władowane 20 kola starczy na 20 lat palenia drewnem bez bufora a z buforem to na 30 lat .

Dziękujemy za merytoryczny wykład. Otóż jak byś chciał wiedzieć, znam doskonale osoby które mają swój las ! tyle ich kosztuje co paliwo do pilarki spalinowej.

Nie chciał byś mieszkać w domu drewnianym (bal około 18cm szalowany obustronnie) cóż ma to drzewo za darmo, pali nim .. kończył o 3 wnocy .. o 9 rano

miał w pomieszczeniu +3 st .. mówię o bardzo silnych mrozach. Nawet jeśli miał bym opał za darmo .. i tak bym izolował.

Co innego jest zapalić sobie dla przyjemności, a co innego telepać się z zimna nad ranem.

Jak to kolega zwykł narzekać, kiedyś tak budowli, a później jak było zimno do filcaków pchał słomę i tak szedł spać.

To że coś tam w norwegi .. cóż .. raczej mierny - oni niech się lepiej zajmą sytuacją społeczną, bo u nich instytucja rodziny leży.

Trzeba skończyć z fałszywą Polską pokorą, że jak już niemiec czy norweg .. to znaczy ocho cho.

 

Kruszywo jako izolacja .. o wielkie mi odkrycie .. granitowe( nie nasiąkliwe) ...

Czasem jak wylecisz z jakimś "pomysłem" to pomyśl czy czasem już dawno nie jest znany.

To że masz za 60zł mp drewna ok Twoje szczęście, ja będę miał za free ..

kolega ma za free buczynę z swojego lasu i z tego nic ..brak komfortu.

Mnie za żadne skarby nie przekonasz, bo wychowałem się właśnie na takim "dziadostwie" gdzie trzeba latać i podkładać do pieca, samo to nie jest problemem, tylko trzeba to robić w nocy, bo wygaśnie, a nad ranem zęby drk drk drk drk ...

Fajnie że chcesz się udzielać, ale pierwsze jak wchodzisz do domu, otrzep buty z błota, słomę wygarnij z onuc i w tedy rozmawiaj :)

 

a oto norwegia ( na duże N trzeba sobie zasłużyć) http://esanok.pl/2015/precz-z-rasizmem-w-norwegii-uwolnic-jozia-podpisujemy-petycje-wstrzasajaca-historia-polskiego-dziecka-w-niewoli-norweskiej.html

Edytowane przez מרכבה
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czytam to cale i ceny i wszystko co tu napisane o samej podlodze to przeciez taniej zburzyc i po norwesku postawic .

 

Najlepsza i najtanszą izolacja to nie perlit a "PUKK"- to norweska nazwa kruszywa lamanego o frakcji 10mm-25mm. daje ona drenaz wodny izolacje termiczna i najważniejsze w domu wentylacje .

bo po ki huj robić puszkę na konserwy po co jak władowane 20 kola starczy na 20 lat palenia drewnem bez bufora a z buforem to na 30 lat .

po co to robicie ludzie nauczcie się liczyć, ciepło nie bierze się z izolacji ale z produkcji a woda jest zawsze tam gdzie jest jej poziom jak ktosś zbudował hujowo to opchnij chałupę żydowi lub wynajmij brudasą na azylu i zbuduj nowa na 2 m fundamencie 1,5 nad ziemia z lawami i folia kubelkową na scianach jak to robia zagranica od lat tylko zamiast ich standerow i waty i klednika daj nasze suporeksy .

 

jak ktosnie wiem jak robia to norki to pisac na priva a cena drewna debu teraz wprawdzie po znajomosciach to 60 zl za mp dam rade zalatwic wam ludziska za 100 z dowozem .

 

rozumiem ze ludzie sa przywiazani do miejsc ale czasami trzeba sie ruszyc

 

bardzo rozsądnie tutaj napisałeś a teraz ---->

Edytowane przez qubic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy ja mowie ze norwegia to raj ???

a czy ja mowie ze kruszywo zalatwi wszystko ???

a czy ja mowie o starej metodzie palenia w piecu na paliwo stałe ???

a czy ja mowie ze 60 zl za mp to tanio ???

 

panowie mowie ze mamy w polsce zerowy problm z wilgocia w porownaniu do norwegi zero problemu u nich jak pada to 2 mieiace bez przerwy sa wyspy ze nie pada 31 dni w roku .

gleba ciezka torfowa zero piasku gdzieniegdzie tylko .

ale radza sobie z tym i ja nie chwale ich techniki budowy z drewna wrecz przeciwnie do dupy jest. Nasz pustak czy suporex by byl o wiele lepszy tylko sie oni go boja wlasnie z powodu wilgoci .

 

Co do tych dzieci to nikomu nie wspólczuje ludzie jada tam biora zasilki i sie odaja temu socialnemu gownu . pozniej im zabieraja dzieciaka i się budzą .

 

Palić drewnem można i jest bardzo fajnie o ile się ma zbiornik akumulacyjny i jak mówisz tanie drewno i wcale nie jest tak ze w mrozy jest zimno bo mrozów od lat już nie ma .

 

I nie powiesz mi ze cos na swiecie ktos ci da za Free.

 

Izolacja kosztuje

Izolacja jest niebezpieczna dla zdrowia bardziej niż zimno(niski poziom ciepła) waty szklane styropian plus ogień o azbescie nie wspomne .

a wystarczy zamiast tego wodo odporny beton wylac w podstawe koszt nie duzo wiekszy od normalnego komercyjnego a efekt porazajacy .

izolacja nie da ci ciepła sama z siebie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 weeks później...

Cześć,

przeczytałem cały wątek (uff) i dalej mam pewne wątpliwości.

 

  • większość wypowiedzi potwierdza konieczność użycia folii i zrobienia z niej szczelnej wanny w celu ochrony przed wilgocią z ziemi - to rozumiem i się z tym zgadzam.
  • inne wypowiedzi mówią o wilgoci skraplającej się pomiędzy styropianem i i chudziakiem - rzekomo z powodu różnicy temperatur chudziaka (przyjmowanej na około 8oC) i styropianu. I tu pojawia się pierwsza moja wątpliwość - przecież nie jest prawdą, że powierzchnia styropianu stykająca się z z powierzchnią chudziaka (poprzez folię) będzie mieć temperaturę taką samą, jak powierzchnia górna (przy ogrzewaniu podłogowym przyjmijmy 40oC). Czyli miejsce, w którym wystąpi temperatura punktu rosy, będzie znajdować się gdzieś w styropianie. Czy woda, która się tam skropli, będzie "zasilać" wodę znajdującą się pomiędzy styropianem i chudziakiem (folią)?
  • adam_mk proponuje przeprowadzenie eksperymentu - położenie styropianu na chudziaki i zajrzenie do niego po kilku dniach. Zgodzę się, że będzie tam wilgoć, ale ten eksperyment nie odpowiada warunkom, jakie panują pod podłogą. Do wolno-leżącego styropianu powietrze z parą wodną ma dostęp ze wszystkich stron, dostarczając wilgoci. Do styropianu pod podłogą już takiego dostępu nie ma. Więc czemu miałoby tam tej wilgoci przybywać?
  • Rozumiem, że wraz z wylewką wilgoć może dostać się pod styropian, ale czy potem nie będzie miała się jak wydostać?
  • Czy ktokolwiek miał możliwość zajrzenia pod tak ocieploną podłogę po 20 latach użytkowania? Czy jest tam przysłowiowe jezioro? Czy to może problem, który istnieje, ale jego skala jest do pominięcia?

 

99,99% ludzi budujących domy ma w podłodze styropian, czy w związku z tym powinni przestać spać po nocach i zastanowić się, czy nie mają wody pod izolatorem?

Sama koncepcja z perlitem do mnie trafia, zastanawiam się tylko nad skalą problemu, który jest tu opisywany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months później...
Co do tych dzieci to nikomu nie wspólczuje ludzie jada tam biora zasilki i sie odaja temu socialnemu gownu . pozniej im zabieraja dzieciaka i się budzą
Ja natomiast bardzo współczuję tym rodzicom. Pierd...sz jak potłuczony, ludzie szukają dla siebie i rodziny miejsca, gdzie nie będą dymani na każdym kroku przez aparat państwowy i gdzie można żyć bez martwienia się o środki do normalnego życia. W każdym stadzie znajdzie się szkodnik liczący na darmową kasę. Zdecydowana większość ludzi wyjeżdża do Norwegii uczciwie pracować, a nie żyć na socjalu czy przemycać tanie piwsko, papierochy i wódę. Pracuję tam już bardzo długo, dostaję wszystkie dodatki, które mi się należą. Kupę siana wpłacam do ich kasy, pobieram tylko to co mi się należy. Nie mam zamiaru tam się osiedlać i sprowadzać rodzinę. Nie chce żeby moje dziecko wyrosło na beztroskiego matołka. Do tego tak jak wspominaliście, cholerne Barnevernet może bez uprzedzenia zabrać (porwać) dziecko z domu, przedszkola i uniemożliwić kontakty z nim na długie miesiące, bo było smutne w szkole... Wszędzie dobrze gdzie Nas nie ma... Przydługi Off Top ale musiałem się wyspowiadać, bo się wpieniłem :). Co do podłogi na gruncie, zrobiłem tak jak robią to aktualnie Norki. Pomijając płyty fundamentowe prawie identyczne jak u nas, przy wylewanych ścianach fundamentowych, ocieplenie leży na gruncie pod "chudziakiem". Ściana fundamentowa jest ocieplona od środka EPS, na zagęszczonym piasku (czasami nad nim warstwa Leca) rozkładają folię, na nią min.20cm styro EPS, na to znowu folia, lekkie zbrojenie, rurki podłogówki i chudziak, na niego już tylko anhydryt. Na zewnątrz ścian fund. już niezbyt grube 10cm ocieplenie, ściany obsypane LECA , coś a'la keramzyt tylko szare. Nowe budynki, nowe technologie wymuszone coraz ostrzejszymi normami energooszczędności budynków. Jak na razie mój dom jest bardzo ciepły, termogramy wyglądają bardzo dobrze, podłoga pomimo braku podłogówki nie jest zimna. Za 30 lat może sprawdzę czy coś się dzieje z EPSem na gruncie, na razie nie będę sobie zawracał głowy pierdołami, nie prowadzę badań. Zastosowałem gotowe rozwiązanie sprawdzające się w zimnym i mokrym klimacie, jak na razie nie zauważyłem jego wad.

Trzymajmy się wszyscy ciepło :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...
  • 4 weeks później...
  • 2 months później...

To mój pierwszy post więc witam wszystkich ;)

Przeszukałem forum ( na tyle na ile umiałem, jakieś 5 dni poszukiwań), ale nie znalazłem odpowiedzi. W temacie pochylamy się nad najcieplejszym ociepleniem podłogi na gruncie. Jednak nikt nie wspomina o mostku między chudziakiem, a ścianą działową. Tak więc proszę wszystkich najmądrzejszych o pochylenie się nad tym tematem. Jeśli na forum było to omawiane to przepraszam i proszę o link do lektury.

 

Z informacji jakie udało mi się zdobyć widziałem jeden rysunek, gdzie na warstwie izolacji termicznej spoczywał fundament z żelbetu pod ściankę działową. jednak w żaden sposób nie był on połączony ze ścianami nośnymi, albo ten detal tego nie ilustrował.

 

Drugi sposób jaki udało mi się znaleźć do budowa ścianek działowych z gk na gotowej posadzce, ale takie rozwiązanie wyklucza nam akumulację cieplną w ścianach działowych.

 

Trzeci sposób tym razem powiedzmy, że mojego autorstwa to zastosowanie kratownicy k3 jako pierwszej warstwy albo ciepłego bloczka keramzytowego, ale ni jak nie wiem jak policzyć jakie to da oszczędności i które rozwiązanie jest lepsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ziomala:)

 

Wiem że boli jak ciepło ucieka do gruntu ścianami nie tylko działowymi, ale i nośnymi. Ten problem dotyczy głównie domów na tradycyjnych fundamentach.

Ja świadomie zastosowałem gazobeton na ściany nośne i działowe, aby zmniejszyć przewodzenie ciepła do gruntu. Ściany fundamentowe ociepliłem styro od wewnątrz i na zewnątrz. Natomiast ściany działowe miałem w planie z karton/gipsu, ale w trakcie budowy zmieniłem na gazobeton na chudziaku.

Można dwie pierwsze warstwy ściany działowej, tak jak piszesz zbudować z bloczka keramzytowego lub gazobetonu, a następne z ciężkiego materiału akumulacyjnego.

 

Pozdrawiam

Cezary

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamiast "zasady kopiuj wklej: tj. folia PE 0,2mm / 0,3mm", zamówić dobrą izolację poziomą.

Nie handluje, ja zastosowałem membranę http://www.lithoplast.cz/_files/lithoplast-0d6644103f4ac67c556c4882dbba73ab/06_penefol_750_cz_web.pdf

a

 

Jestem po etapie kładzenia tej folii o grubości 1mm.

Kleilem miedzy sobą na taśmę butylowa dwustronna, a do izolacji spod ścian zewnętrznych z tej samej folii, tez na taśmę butylowa.

 

Z samej foli jestem zadowolony, nie da sie jej przebić np. kamieniem z choćby chudziaka.

 

Nie sadziłem jednak, ze jest to tak szczelne.

 

Położyłem styropian eps100kPa, na zakładkę, na ta folie, ale przyznał ze nie miałem wiedzy, ze pod styropianem pojawi sie wilgoć (wierzchnia warstwa folii jest wilgotna, od stronyn gruntu=chudziaka, sucha).

Jak to cholerstwo na odparować, skoro zaraz będę robił jastrych cementowy na ogrzewaniu podłogowym?

 

Czy pod rurki muszę stosować folie (nie mowię folii aluminiowej)? Chciałbym żeby wilgoć "szybciej odparowała", a jak zamknę to folia pod rurka,i to bedzie dopiero tragedia.

 

Zrobiłem błąd, trzeba było dać XPS bezpośrednio na grunt, bez żadnych folii i po sprawie.

Edytowane przez JacZenio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...

Przebrnęłam przez temat, nie wiem na ile ze zrozumieniem, jednak wciąż mam pytania. Prawdopodobnie pod podłogą na gruncie mam tylko grunt rodzimy. Prawdopodobnie, bo kontakt z moim wykonawcą póki co się urwał (facet przepadł, ale to teraz nie jest istotne), a niektórych rzeczy po prostu nie bylimy w stanie dopilnować ze względu na brak czasu i dużą odległoć do budowy. Mniejsza z tym. Teraz chciałabym jak najlepiej ocieplić tę podłogę z racji tego, że zamierzamy grzać prądem - podłogówka wodna wszędzie.

Ten perlit jest interesujący, ale nie będzie miał kto tego nam zrobić, do tego wciąż tutaj widzę zdania są podzielone jeśli chodzi o to jak przygotować tak ocieplone podłoże pod ogrzewanie podłogowe...

W dodatku nie mamy zbyt wiele miejsca od podłogi do okien - 17 cm, czyli wejdzie nam max 10 cm ocieplenia.

ZOstały nam wobec tego chyba tylko dwie możliwości. Jeśli miałby być to XPS - to na chudziaku kłaść folię czy w końcu nie?

I drugie wyjście - płyty PIR - cena bardzo wysoka, bo za całość wyszłoby pewnie ok. 5 tys zł, w założeniu, że kładlibyśmy tylko jedną warstwę - dwie to koszty dla nas raczej poza zasięgiem.

Która opcja lepsza? Może coś doradzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10cm izolacji na gruncie to "trochę" mało... Jeśli pod chudziakiem nie macie izolacji p/wilgociowej to musicie ją dać między chudziak a styropian. Co do materiału na izolację termiczną podłogi na gruncie to chyba nie macie wyboru i ze względu na ograniczoną jej grubość musicie odżałować kasę i dać najlepszy dostępny materiał w 2 warstwach po 5cm. Nie ma co oszczędzać, bo tego później nie zmienicie, a jest to dość istotne szczególnie przy ogrzewaniu podłogowym. Instalacji CWU nie puszczajcie przypadkiem na chudziaku tylko na 1 warstwie ocieplenia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...