Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 1,9k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Panie Piotrze, ile kotew powinno być użytych przy montażu Themo Prestige w betonie komorkowym?

 

Do mnie też czasem mówią Piotrze, więc pozwolę sobie odpowiedzieć:

z tego co widzę, to zawsze w fabrycznym opakowaniu jest 13szt.. ta jedna to chyba jakiś gratis;) bo ja daję 12. Po pięć na bokach, dwie na górze.

jak znam życie, to pewnie nie jedna ekipa zastosuje tylko po 3 kotwy na bokach.. i pewnie taka ościeżnica wytrzyma, ale to jest wyraz oszczędności gospodarowania środkami a zwykłe olewcze podejście do sprawy.

Znam jeden druk gwarancji (z bliskiej branży) gdzie trzeba w zgłoszeniu napisać jak "gęsto" zostały użyte kotwy..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam problem z TP. Objaw jest taki ze (najprawdopodobniej ) środkowy język dosyć mocno mi blokuje sie na wpuście który jest juz poluzowany na maksa. Otwqrvie drzwi wymaga tak jakby podwójnego naciśnięcia klamki. Normalne i dociśnięcie bo język sie przyblokowuje. Lekkie dociśnięcie skrzydła do ościeża podczas otwierania niweluje problem ale to nie jest rozwiazanie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do mnie też czasem mówią Piotrze, więc pozwolę sobie odpowiedzieć:

z tego co widzę, to zawsze w fabrycznym opakowaniu jest 13szt.. ta jedna to chyba jakiś gratis;) bo ja daję 12. Po pięć na bokach, dwie na górze.

jak znam życie, to pewnie nie jedna ekipa zastosuje tylko po 3 kotwy na bokach.. i pewnie taka ościeżnica wytrzyma, ale to jest wyraz oszczędności gospodarowania środkami a zwykłe olewcze podejście do sprawy.

Znam jeden druk gwarancji (z bliskiej branży) gdzie trzeba w zgłoszeniu napisać jak "gęsto" zostały użyte kotwy..

 

u mnie w opakowaniu podobno było 11 szt a instrukcja montażu w karcie gwarancyjnej mówi o 13 - nie bylem przy montażu. Mam po 4 na bokach i 3 na górze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam problem z TP. Objaw jest taki ze (najprawdopodobniej ) środkowy język dosyć mocno mi blokuje sie na wpuście który jest juz poluzowany na maksa. Otwqrvie drzwi wymaga tak jakby podwójnego naciśnięcia klamki. Normalne i dociśnięcie bo język sie przyblokowuje. Lekkie dociśnięcie skrzydła do ościeża podczas otwierania niweluje problem ale to nie jest rozwiazanie.

 

Cześć

 

Karolek75 jeśli Cię to niepokoi to zgłoś najlepiej do firmy, która Ci montowała, aby podjechali sprawdzili w czym może być problem i postawili diagnozę. Zdarza się iż drzwi, tak samo jak i okna po montażu wymagają później ponownego wyregulowania i tak jak kolega wyżej pisał też "coś" się u Niego działo i wystarczyło 2 minuty montażyście i po problemie. Jak dla mnie to kwestia regulacji, może powinieneś mieć mocniej wpuszczoną regulacją w głąb ościeżnicy lub któryś z haków blokuje się o okucie i wymaga regulacji blacha zaczepowa, która jest regulowana na imbus. W Twoich TP jest język główny przy klamce + 2 języki pomocnicze przy hakach stąd trzeba sprawdzić, czy wszystko idzie w linii i równo przylega do ościeżnicy. Jak coś numer do Mnie pewnie masz, służę pomocą

 

Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

U mnie świeżo po montażu drzwi:

- od frontu Prestige,

- z tyłu (wejście do kotłowni) Premium z ościeżnicą "11”.

Drzwi jak najbardziej OK.: solidne, wszystko chodzi jak trzeba (przynajmniej na razie).

Montaż: +/-, generalnie bez większych wpadek na moje oko.

Jedna rzecz mnie nurtuje, choć pretensje mogę mieć przede wszystkim do swojej ignorancji i niewiedzy (tym bardziej, że na forum już o tym było).

Z drugiej strony szkoda, że sprzedawca nie udziela dostatecznych informacji.

Chodzi o montaż progu, który u mnie w drzwiach Prestige leży bezpośrednio na wylewce, a dla Premium montażyści zostawili ok. 1 cm pod progiem: „tam pan sobie płytkę wpuści”.

Dla zobrazowania sytuacji: w progu drzwi, na równo z licem ściany mam podmurowane pełną cegłą (na chudziaku), powyżej jest ok. 3 cm wylewki i nad tym drzwi. W wylewce mam wstawiony pas XPS-u, ale jest on odsunięty zbyt daleko od lica ściany, tak że pomiędzy nim a progiem jest ok. 2 - 3 cm (dla Premium) i ok. 4 -5 cm (dla Prestige) – patrz foto.

Mądry Polak po szkodzie, ale teraz wydaje mi się, że montowanie progu aluminiowego na wylewkach to błąd, i żałuję że nie zastosowałem POSZERZEŃ PODPROGOWYCH (niestety, podczas zamawiania i pomiaru nikt ze strony sprzedawcy nie wspominał o takim rozwiązaniu).

Próg aluminiowy (szczególnie ten standardowy w serii Premium) jest bardzo wiotki więc wg mnie odpada aplikacja pianki pod próg czy nawet wypełnienie tej przestrzeni XPS-em - próg ten musi być stabilnie podparty.

Natomiast, jeżeli wpuszczę tam płytkę / zaprawę / klej - wg mnie - nie ma siły - będzie przemarzać.

Jestem nastawiony na dokupienie poszerzeń, wycięcie / wykucie wylewki pod progiem i wstawienie tych poszerzeń. Obawiam się jedynie czy uda mi się właściwie „podlać” wylewką pod to poszerzenie.

Czy jest inne rozwiązanie lub być może wyolbrzymiam problem? Proszę fachowców o informacje.

Pozdrawiam!

Drzwi 1.jpgDrzwi 2.jpgDrzwi 3.jpg

Edytowane przez Wojt75
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próg od Premium nie jest wiotki, tylko inaczej montowany w porównaniu do drzwi TermoPrestige. W premiumach masz próg pomiędzy belkami, a w TP jest on montowany pod ościeżnicę w taki sposób aby ją zamknąć od spodu.

Jak miałbyś Premium z ościeżnicą Termo zamiast 11-ki to też inne miałbyś wrażenie, bo tam próg zespala się z ościeżnicą.

 

Teraz danie poszerzeń to taka rzeźba. Możliwa do zrobienia ale mimo wszystko rzeźba. Za uszy wytargaj sprzedawcę który zapomniał o poszerzeniach do TP. Rozumiem serię Normal czy Premium która idzie u Ciebie do kotłowni, ale TP na wejście - ehhh witki opadają, a to poszerzenie to psie pieniądze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No chyba będę musiał "rzeźbić".

Po prostu szkoda mi to tak zostawić.

Próg od Premium nie jest wiotki, tylko inaczej montowany w porównaniu do drzwi TermoPrestige. W premiumach masz próg pomiędzy belkami, a w TP jest on montowany pod ościeżnicę w taki sposób aby ją zamknąć od spodu.

Jak miałbyś Premium z ościeżnicą Termo zamiast 11-ki to też inne miałbyś wrażenie, bo tam próg zespala się z ościeżnicą.

 

Teraz danie poszerzeń to taka rzeźba. Możliwa do zrobienia ale mimo wszystko rzeźba. Za uszy wytargaj sprzedawcę który zapomniał o poszerzeniach do TP. Rozumiem serię Normal czy Premium która idzie u Ciebie do kotłowni, ale TP na wejście - ehhh witki opadają, a to poszerzenie to psie pieniądze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, potrzebuje informacji na temat drzwi pomiędzy wiatrołapem a nieogrzewanym garażem. Co wybrać, Premium+ościeżnica Termo czy Optimum+ościeżnica stalowa? Cena porównywalna. A może zwykłe Premium + ościeżnica stalowa?

Na wejściu będzie TP. I tu też pytanie. Jestem przed wylewkami ale po pomiarach wyszło że otwór drzwiowy będzie miał ok. 207cm :( Potrzebuje niecałe 211 cm czyli do skucia 4cm . Ścianę mam z maxa 29cm. Drzwi zabierają 8cm więc zostanie 21cm nadproża. Kierownik i majster twierdzą że będzie ok. Tylko jak podniosę ten otwór o 4cm od strony zew. to czy nie bedzie to kiepsko wyglądało od wewnątrz? Ościeżnica ma 8cm wysokości więc będzie widoczne 4cm ościeżnicy od wewnątrz. Co o tym myślicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie

jakie wymiary pownna miec wnęka tak aby mozłiwe było zamontowanie w niej drwi Wikęd Thermo Prestige?

Pozdrav

forscher było o tym już nie raz. Poszukaj albo wejdź na ich stronę tam wszystko pismem obrazkowym wyjaśnione.:rolleyes:

Sam forscher już o to pytał w poście #893 a potem kontynuował w #900 ale przypomnę:

 

jakiej wielkości powien byc otwór na drzi wejsciowe Wikęd Termo Prestige (rozmiar 90) ??

jedni mowia o szerokości 108,5 inni zaś o szerokości 112... jeszcze inni o szerokości około 110 :)

 

To była moja wypowiedź :

108,5 wg katalogu. Nic się nie stanie, jak będzie 110.

Mniej niż 108 nie jest dużym problemem jeśli otwór jest prosty. Jeśli pojawią się odchyłki, to wtedy w którymś miejscu może okazać się za ciasno by skutecznie wpuścić tam pianę.

którą uzupełnię p oparu kolejnych montażach:

wg mnie idealne jest 110cm.

Termo Prestiże zwykle montuję z taśmami. Luzy na poziomie 1cm na stronę nie zawsze pozwalają na możliwość "ładnego" przyklejenia/wywiięcia folii wewnętrznej. Dodatkowo - kliny-klocki podporowe którymi warto wyprzeć pod dolny zawias mają 15mm, więc też taki luz musi być by je tam wcisnąć.

Edytowane przez finlandia
usunięcie prowokującego Ps.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, potrzebuje informacji na temat drzwi pomiędzy wiatrołapem a nieogrzewanym garażem.

 

 

U mnie na połaczeniu wiatrołapy z garażem będą Premium z Thermo,

 

 

 

Miedzy tymże nieoggrzewanym garażem a takze nieogrzewanym pomieszczeniem gospodarczym (kotłownią) przymierzam sie do drzwi Normal

a między wspomnianą kotłownią a ogrodem także chcę dać Premium z thermo

 

 

Choć dośćć poważnie zastanawiam sie czy tych drzwi Normal nie dac od ogrodu jako wejsciowych do kotłowni. We wspomnianej kotłowni bedzie piec kodnesacyjny rekuperator i być moze sauna infra-red.

Szczególnie mając w planach montaż w tym pomieszczeniu IR-ki zależy mi na tym by zewnętrzne drzwi były dość ciepłe a NORMAL cięzko nazwać ciepłymi drzwiami o dobrej izolacji i wspołczynniku przenikalności ciepła. Katalogowo miedzy Normal a Premium z thermo róznica jest 0,4 to - wg mnie - znacząca różnica.

 

 

Pozdrav

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

U mnie świeżo po montażu drzwi:

- od frontu Prestige,

- z tyłu (wejście do kotłowni) Premium z ościeżnicą "11”.

Drzwi jak najbardziej OK.: solidne, wszystko chodzi jak trzeba (przynajmniej na razie).

Montaż: +/-, generalnie bez większych wpadek na moje oko.

[ATTACH=CONFIG]358213[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]358214[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]358324[/ATTACH]

czy możesz policzyć na ilu kotwach masz zamocowane swoje drzwi? aha i zrób test czy uszczelka opuszczana dochodzi do progu czy masz szczeline?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, potrzebuje informacji na temat drzwi pomiędzy wiatrołapem a nieogrzewanym garażem. Co wybrać, Premium+ościeżnica Termo czy Optimum+ościeżnica stalowa? Cena porównywalna. A może zwykłe Premium + ościeżnica stalowa?

Na wejściu będzie TP. I tu też pytanie. Jestem przed wylewkami ale po pomiarach wyszło że otwór drzwiowy będzie miał ok. 207cm :( Potrzebuje niecałe 211 cm czyli do skucia 4cm . Ścianę mam z maxa 29cm. Drzwi zabierają 8cm więc zostanie 21cm nadproża. Kierownik i majster twierdzą że będzie ok. Tylko jak podniosę ten otwór o 4cm od strony zew. to czy nie bedzie to kiepsko wyglądało od wewnątrz? Ościeżnica ma 8cm wysokości więc będzie widoczne 4cm ościeżnicy od wewnątrz. Co o tym myślicie?

 

Pomoże ktoś??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, potrzebuje informacji na temat drzwi pomiędzy wiatrołapem a nieogrzewanym garażem. Co wybrać, Premium+ościeżnica Termo czy Optimum+ościeżnica stalowa? Cena porównywalna. A może zwykłe Premium + ościeżnica stalowa?

Na wejściu będzie TP. I tu też pytanie. Jestem przed wylewkami ale po pomiarach wyszło że otwór drzwiowy będzie miał ok. 207cm :( Potrzebuje niecałe 211 cm czyli do skucia 4cm . Ścianę mam z maxa 29cm. Drzwi zabierają 8cm więc zostanie 21cm nadproża. Kierownik i majster twierdzą że będzie ok. Tylko jak podniosę ten otwór o 4cm od strony zew. to czy nie bedzie to kiepsko wyglądało od wewnątrz? Ościeżnica ma 8cm wysokości więc będzie widoczne 4cm ościeżnicy od wewnątrz. Co o tym myślicie?

 

 

 

Na pierwszą część pytania juz Tobie odpowiedziałem.

 

Co do drugiej części to:

 

1 od strony technicznej -jak piszesz - masz potwierdzenie ze jest to mozliwe wiec jest OK

2. od strony wizulanej - tak na chłopski rozum - pomyśl sobie jak czesto spogladasz na oscieżnice wychodząc przez jakiekolwiek drzwi? Robisz to wogole? Wątpię. Wiec nie za bardzo wiem czym sie przejmować?

 

Komu to będzie przeszkadzało? Komus kto na to nie zwraca uwagi lub tez komuś kto - w najgorszym przypadku - z czasem sie do tego przyzwyczai ?

 

 

Bo jeżeli na ośieżnice nie zwracasz uwagi to nie za bardzo rozumiem w czym tkwi problem...

Edytowane przez forscher
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pierwszą część pytania juz Tobie odpowiedziałem.

 

Co do drugiej części to:

 

1 od strony technicznej -jak piszesz - masz potwierdzenie ze jest to mozliwe wiec jest OK

2. od strony wizulanej - tak na chłopski rozum - pomyśl sobie jak czesto spogladasz na oscieżnice wychodząc przez jakiekolwiek drzwi? Robisz to wogole? Wątpię. Wiec nie za bardzo wiem czym sie przejmować?

 

Komu to będzie przeszkadzało? Komus kto na to nie zwraca uwagi lub tez komuś kto - w najgorszym przypadku - z czasem sie do tego przyzwyczai ?

 

 

Bo jeżeli na ośieżnice nie zwracasz uwagi to nie za bardzo rozumiem w czym tkwi problem...

 

Alre mi chodziło co jest lepsze od strony termiki / użytkowej . tzn. cieńsze drzwi ale ciepła ościeżnica czy drzwi grubsze ale ościeżnica stalowa???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Między garażem (nawet nie ogrzewanym) a wiatrołapem sobie wstawiłbym drzwi ppoż. ;) Ale z tych o których piszesz wybrałbym zwykłe Premium (lub jeśli 100 czy 200zł ma znaczenie to nawet Normal). Przecież nawet nie ogrzewany garaż nie będzie narażony na mocno minusowe temperatury?

 

 

.. Jestem przed wylewkami ale po pomiarach wyszło że otwór drzwiowy będzie miał ok. 207cm :( Potrzebuje niecałe 211 cm czyli do skucia 4cm ...

Jeśli drzwi będziesz miał otwierane na zewnątrz, to możesz pokusić się o to, by wpuścić próg (2cm) w podłogę (tzn. drzwi postawić na wysokości docelowej wylewki i płytkami dojechać do górnej krawędzi progu). Wtedy zostanie Ci do podkucia tylko 2cm a tego już praktycznie nie będzie widać.

Jeśli drzwi są otwierane do środka, to pozostaje ciągle 4 cm lub zamówienie fabrycznie krótszych drzwi (swoje kosztuje, ale problem z głowy).

 

Musisz pamiętać, że w przypadku podkucia tylko na głębokość futryny będzie utrudnione zamontowanie górnych kotew (też wypadałoby podkuć, ew. użyć dybli)

Edytowane przez finlandia
uzupełnienie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Między garażem (nawet nie ogrzewanym) a wiatrołapem sobie wstawiłbym drzwi ppoż. ;) Ale z tych o których piszesz wybrałbym zwykłe Premium (lub jeśli 100 czy 200zł ma znaczenie to nawet Normal). Przecież nawet nie ogrzewany garaż nie będzie narażony na mocno minusowe temperatury?

 

W garażu mam nadzieje że będzie na plusie.. a co z ościeżnicą? Termo czy zwykła stalowa wystarczy?

 

Jeśli drzwi będziesz miał otwierane na zewnątrz, to możesz pokusić się o to, by wpuścić próg (2cm) w podłogę (tzn. drzwi postawić na wysokości docelowej wylewki i płytkami dojechać do górnej krawędzi progu). Wtedy zostanie Ci do podkucia tylko 2cm a tego już praktycznie nie będzie widać.

Jeśli drzwi są otwierane do środka, to pozostaje ciągle 4 cm lub zamówienie fabrycznie krótszych drzwi (swoje kosztuje, ale problem z głowy).

 

Musisz pamiętać, że w przypadku podkucia tylko na głębokość futryny będzie utrudnione zamontowanie górnych kotew (też wypadałoby podkuć, ew. użyć dybli)

 

Drzwi będę miał otwierane na zewnątrz. Te 207cm to będzie od wylewki a nie od docelowej podłogi :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...