finlandia 03.03.2018 10:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Marca 2018 Pachnie, a nawet śmierdzi na odległość. Cały czas się biję z myślami - wykasować jeśli się nie uwiarygodni? czy zostawić - bo jak widać daje pozytywną zwrotną reakcję od osób z dobrą historią na forum .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomaszs131 03.03.2018 10:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Marca 2018 (edytowane) Dla mnie śmierdzi spamem na odległość. Post usunąłem, a koledze zostawiłem otwartą furtkę w razie gdyby chciał napisać bardziej konstruktywną opinię, popartą faktami. Edytowane 3 Marca 2018 przez Tomaszs131 Uzupełnienie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
finlandia 03.03.2018 10:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Marca 2018 (edytowane) Ja mam u siebie 3 szt, drzwi wikęd, w tym jedne to termo prestige. W dwóch drzwiach mam ich niby lepsze klamki, które notorycznie się luzują. Co jakiś czas musiałem je dokręcać imbusem ale ostatnio niestety gwint w klamce tak się wyrobił, że nie da się dokręcić. Problem do tej pory bagatelizowałem, ale nadszedł czas żeby coś z tym zrobić. Kojarzycie może taki problem klamkami? Tak, to "specyfika" klamek AXA sprzed 2 lat i starszych. Trochę to dziwne, że dominująca na polskim rynku firma nie zauważała tego problemu.I nie ma tu znaczenia czy to klamka AXA w drzwiach Wikęd, KMT czy Calu. Od ok. roku smarują śrubkę blokującą klamkę klejem do gwintów, czyli robią coś, co zapobiegliwy monter robił sam.. Ale nie wiem co zrobić w Twojej sytuacji.. Edytowane 3 Marca 2018 przez finlandia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MD. 03.03.2018 11:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Marca 2018 (edytowane) Dzięki za odpowiedź. Czy ten element podlega jakiejkolwiek gwarancji? Teraz mijają 2 lata od montażu drzwi... EDIT:Przed chwilą wysłałem do nich poprzez formularz kontaktowy zapytanie w sprawie tych klamek. Za drzwi zapłaciłem całkiem sporo, a użytkuje się je tak jakby to były jakieś tanie drzwi z marketu. Skoro to jest znany problem to moim zdaniem powinni coś z tym zrobić, szczególnie, że musiałem za te klamki z tego co pamiętam dopłacić. W dwóch drzwiach mam klamki dawane w standardzie i użytkuje się je o niebo lepiej! Edytowane 3 Marca 2018 przez MD. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Puhacz 06.03.2018 12:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Marca 2018 Witam! Mam bardzo złe doświadczenia z firmą WIKĘD i sprzedawcą w Krakowie, firmą SALON WNĘTRZ z ul. Zakopiańskiej. Dostarczone drzwi okazały się nieco krzywe (wystarczająco aby na dole powstała lekka szparka), natomiast futryna jest uszkodzona w jednym narożniku. Ponowny przyjazd technika nic nie wniósł, a otarcie naprawił... flamastrem! (zdjęcie poniżej): Od prawie pół roku mailuję do sprzedawcy który czasami zdawkowo odpisuje, że reklamacja była wysłana do producenta itp. itd. Kontaktowałem się bezpośrednio z fabryką jak i z przedstawicielem WIKĘDA na region. Okazało się że żadna reklamacja nie wypłynęła do WIKĘDU a sprawę mam zgłaszać tam gdzie kupiłem drzwi. Niestety moja cierpliwość się już kończy i zgłaszam sprawę do rzecznika praw konsumenta. A taka szkoda - pan w salonie był taki miły i w ogóle... Pozdrawiam wszystkich WIKĘD-owiczów! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
plusfoto 06.03.2018 13:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Marca 2018 To czemu masz pretensje do wikenda kiedy ze zdjęcia nawet widać że swoją robotę spaprał montażysta a i ty nie jesteś bez winy. Przecież ta futryna wygląda jakby była z gnoju wyciągnięta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Puhacz 06.03.2018 13:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Marca 2018 Hej, jak się wczytasz w posta, to wynika z niego że mam pretensję do SPRZEDAWCY, nie do PRODUCENTA (no może trochę że takie drzwi przysłał). Interwencja u producenta była tylko po to by sprawdzić czy sprzedawca mówi prawdę - i się okazało właśnie że nie do końca... To sprzedawca (który również montował drzwi) się uchyla od odpowiedzialności i to przeciw niemu (sprzedawcy) zgłaszam sprawę do rzecznika. Jak by ktoś był zainteresowany to kompletna kopia korespondencji mailowej + dokumentacja foto jest do wglądu. Edit: aha: zdjęcie futryny było zrobione jeszcze w obecności montera w dniu instalacji drzwi - więc o jakimkolwiek naciąganiu nie mam mowy (jak by co!) Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
plusfoto 06.03.2018 14:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Marca 2018 Napisałeś w wątku o wikędzie więc zawsze pierwsze skojarzenie będzie iż wikęd jest BE. Proponuję abyś uzupełnił czarną listę z małopolski. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
finlandia 06.03.2018 15:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Marca 2018 Od prawie pół roku mailuję do sprzedawcy który czasami zdawkowo odpisuje, że reklamacja była wysłana do producenta itp. itd. Kontaktowałem się bezpośrednio z fabryką jak i z przedstawicielem WIKĘDA na region. Okazało się że żadna reklamacja nie wypłynęła do WIKĘDU a sprawę mam zgłaszać tam gdzie kupiłem drzwi. ! No co tu się rozwodzić. Ewidentna wada mechaniczna.Wygląda na przeciągniętą przez montażem. Majster składając ościeżnicę praktycznie nie ma możliwości przeoczyć. Korekta specjalnym "flamastrem" do oklein jak najbardziej może być skuteczna. Ale rozumiem że tu chodzi o poważną sprawę i wymianę ? To tylko "górna belka" także zdemontować, wymienić i po sprawie.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Puhacz 08.03.2018 11:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Marca 2018 To tylko "górna belka" także zdemontować, wymienić i po sprawie.. No nie wiem - pod koniec listopada (tj. prawie dwa miesiące od montażu i zgłoszenia usterki) ruszyły prace wykończeniowe elewacji (ocieplenie, tynkowanie itp) o czym sprzedawca SALON WNĘTRZ był informowany w każdym mailu aby wiedział że do tego czasu ma drzwi nie-zabudowane i do pełnej dyspozycji. Obecnie wymiana belki jest raczej nie możliwa - no chyba że mi odtworzą obecny stan elewacji po wymianie (w co wątpię). Odrapana futryna to jedna z dwóch usterek - druga poważniejsza to krzywe skrzydło przez które troszkę podwiewa (w rogu przy zawiasach). Aby nie być gołosłownym a już gadamy o tym to proszę: Drzwi nie przylegające do uszczelki u dołu (ledwo ją dotykające): Odchyłka skrzydła od linii prostej (poziomica przyłożona przez technika instalującego drzwi): Dodam że futryna jest idealnie prosta - sprawdzane parokrotnie. Albo jest skrzydło krzywe albo zawiasy źle założone (technik próbował je regulować dwa razy ale bez efektu). Prezentowane zdjęcia pochodzą z dnia montażu wykonane w obecności montera. Uwagi zostały zapisane w protokole powykonawczym i w tym samym dniu również wysłane mailem do sprzedawcy, i od tej pory tylko sobie mailujemy (wcześniej jeszcze dzwoniłem ale przestałem aby został jakiś ślad mailowy bo w grudniu już czułem że będą problemy...). Generalnie problem w tym że nie zrobili w zasadzie NIC od zgłoszenia reklamacji i o to mam żal... Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
theme 15.03.2018 08:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2018 Witam! Mam bardzo złe doświadczenia z firmą WIKĘD i sprzedawcą w Krakowie, firmą SALON WNĘTRZ z ul. Zakopiańskiej. Kontaktowałem się bezpośrednio z fabryką jak i z przedstawicielem WIKĘDA na region. Okazało się że żadna reklamacja nie wypłynęła do WIKĘDU a sprawę mam zgłaszać tam gdzie kupiłem drzwi. Nie chcę nikogo bronić w tej sytuacji ale Wikęd dla mnie średnio jest odpowiedzialny za taką rzecz. Moim zdaniem należy się porządny opier**ol sprzedawcy za to, że przez pół roku nie zgłosił reklamacji do Wikędu. Jak dla mnie ościeżnica została uszkodzona podczas montażu drzwi. Pytanie tylko czy miałeś umowę na montaż i czy podpisywałeś protokół odbioru, bo teraz to tak na prawdę osoba trzecia jak my możemy wywnioskować sobie nawet, że to Ty sam uszkodziłeś ościeżnicę. Wiesz jakie jest życie. Co do skrzydła to po zdjęciu nie widać dokładnie ile jest tego odchylenia. Normy przewidują 2mm na każdy metr, czyli w tych drzwiach możesz mieć 4mm odchylenia od płaskości skrzydła. Mierzy się to tak: -kładziesz skrzydło na płasko na np. kozłach -kładziesz (jak dobrze pamietam) 10cm od dołu i 10cm od góry rurki o średnicy np 10mm -na te rurki kładziesz łatę -teraz mierzysz czy gdzieś pomiędzy łatą a drzwiami nie ma 15mm lub 5mm -wyniki 14mm oraz 6mm są jeszcze dopuszczalne (czyli 10mm rurak +/- 4mm odchylenie) Takie badanie najlepiej aby zrobił producent, bo wie jak to się robi i może coś pomóc. P.S. dobrze, że skontaktowałeś się z producentem, bo pewnie jeszcze długo byłbyś zwodzony. No i dobrze, że dałeś cynk do rzecznika praw, bo takie zachowania trzeba eliminować z rynku jak najszybciej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
WiktorB 17.04.2018 13:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2018 Też miałem podobną sytuację z oknami innej firmy. Zgłaszałem reklamację do sklepu, ponaglałem, dzwoniłem, pytałem. Okazało się, że reklamacja nie poszła dalej do producenta, człowiek u którego zgłaszałem poszedł na urlop, nie przekazał sprawy. Wszyscy byli pewni, że poszło i dopiero po ok 2 miesiącach wyjaśniło się co i jak. Sklep ładnie przeprosił i dał mi korzystne warunki kolejnych zakupów. Niesmak do sklepu pozostał, a producent wywiązał się ze swoich obowiązków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pandzik 18.04.2018 13:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2018 Nigdzie nie widzę w drzwiach Wikęd czy KMT możliwości zwiększenia wysokosci drzwi. W obu firmach drzwi mają 201cm w świetle i ok 207 całkowitej. Nie ma możliwości zwiększenia wysokości w świetle do ok 210cm? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
finlandia 18.04.2018 14:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2018 Nie ma. Takie drzwi robi się "od szablonu". Ale jest opcja: możesz wybrać ościeżnicę Alu i ona jest ciutkę wyższa lub dołożyć do lepszej serii typu Optimum lub Termo Prestige. Te ostatnie są większe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tulisko 18.04.2018 19:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2018 Nie ma. Takie drzwi robi się "od szablonu". Ale jest opcja: możesz wybrać ościeżnicę Alu i ona jest ciutkę wyższa lub dołożyć do lepszej serii typu Optimum lub Termo Prestige. Te ostatnie są większe. Co zrobić zatem w przypadku otworu 228cm? Jest na to jakiś sposób czy trzeba zrezygnować z montażu tych producentów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
finlandia 18.04.2018 19:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2018 Dopasować otwor do standardów? Obniżyć nadproże. Albo zamowic naświete lub pytać o drzwi na nietypową wysokość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
theme 19.04.2018 14:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2018 Jest też opcja dania poszerzenia z góry ale to będzie średni benefit w tym przypadku. Jest też droższa opcja, czyli zamówienie drzwi w wysokości 240cm i skrócenie ich lub wręcz przeciwnie - podniesienie otworu do tych drzwi. Ale to są koszta rzędu 860-980zł netto + dopłata za ościeżnicę Termo jeśli nie ma jej w standardzie.Moim zdaniem najrozsądniej będzie albo obniżyć otwór do standardu (co polecam, bo dawanie naświetla z szybą 5cm mija się z celem), albo podwyższyć go na normalne naświetle ewentualnie wstawienie drzwi 240cm wyskości. Pierwsza opcja najtańsza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Fat_Fabio 19.04.2018 21:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2018 To ja tak nieśmiało zapytam przy okazji - czy otwór 220 cm można uznać za standard? Jakie firmy robią drzwi alu lub stal w tym wymiarze? Myślałem właśnie nad Wikędem, ale widzę, że chyba trzeba będzie zmienić plany z tego względu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
finlandia 20.04.2018 10:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2018 Standard odkąd pamiętam to 210cm i w taki otwór pasuje większość drzwi. W ostatnim czasie głownie z powodu potrzeby lepszej termiki drzwi urosły i teraz czasem trzeba więcej o 2-3cm. Drzwi na 220 + mają uzasadnienie jedynie estetyczne - o ile pasują do elewacji. Następne drzwi w domu i tak będą raczej miały tylko wymagane 200cm światła przejścia. Ale pytajcie: firmy w tej chwili są bardziej elastyczne i robią czasem wyższe drzwi. Nie zawsze za słoną dopłatą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Fat_Fabio 20.04.2018 10:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2018 Tak na szybko, po wizycie u wujka Googla, wyszło mi, że Aluhaus/Oknoplast robi większe bez problemu (a nawet w standardzie), podobnie Wiśniowski. Także chyba jakoś dam radę, chociaż celowałem w Wikęda właśnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.