Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Pachnie, a nawet śmierdzi na odległość. Cały czas się biję z myślami - wykasować jeśli się nie uwiarygodni? czy zostawić - bo jak widać daje pozytywną zwrotną reakcję od osób z dobrą historią na forum ..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,9k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Ja mam u siebie 3 szt, drzwi wikęd, w tym jedne to termo prestige. W dwóch drzwiach mam ich niby lepsze klamki, które notorycznie się luzują. Co jakiś czas musiałem je dokręcać imbusem ale ostatnio niestety gwint w klamce tak się wyrobił, że nie da się dokręcić. Problem do tej pory bagatelizowałem, ale nadszedł czas żeby coś z tym zrobić. Kojarzycie może taki problem klamkami?

Tak, to "specyfika" klamek AXA sprzed 2 lat i starszych. Trochę to dziwne, że dominująca na polskim rynku firma nie zauważała tego problemu.I nie ma tu znaczenia czy to klamka AXA w drzwiach Wikęd, KMT czy Calu. Od ok. roku smarują śrubkę blokującą klamkę klejem do gwintów, czyli robią coś, co zapobiegliwy monter robił sam..

Ale nie wiem co zrobić w Twojej sytuacji..

Edytowane przez finlandia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź.

 

Czy ten element podlega jakiejkolwiek gwarancji? Teraz mijają 2 lata od montażu drzwi...

 

EDIT:

Przed chwilą wysłałem do nich poprzez formularz kontaktowy zapytanie w sprawie tych klamek. Za drzwi zapłaciłem całkiem sporo, a użytkuje się je tak jakby to były jakieś tanie drzwi z marketu. Skoro to jest znany problem to moim zdaniem powinni coś z tym zrobić, szczególnie, że musiałem za te klamki z tego co pamiętam dopłacić. W dwóch drzwiach mam klamki dawane w standardzie i użytkuje się je o niebo lepiej!

Edytowane przez MD.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Mam bardzo złe doświadczenia z firmą WIKĘD i sprzedawcą w Krakowie, firmą SALON WNĘTRZ z ul. Zakopiańskiej.

Dostarczone drzwi okazały się nieco krzywe (wystarczająco aby na dole powstała lekka szparka), natomiast futryna

jest uszkodzona w jednym narożniku. Ponowny przyjazd technika nic nie wniósł, a otarcie naprawił... flamastrem! (zdjęcie poniżej):

odrapanie.jpg

Od prawie pół roku mailuję do sprzedawcy który czasami zdawkowo odpisuje, że reklamacja była wysłana do producenta itp. itd.

Kontaktowałem się bezpośrednio z fabryką jak i z przedstawicielem WIKĘDA na region. Okazało się że żadna reklamacja

nie wypłynęła do WIKĘDU a sprawę mam zgłaszać tam gdzie kupiłem drzwi.

 

Niestety moja cierpliwość się już kończy i zgłaszam sprawę do rzecznika praw konsumenta.

A taka szkoda - pan w salonie był taki miły i w ogóle...

 

Pozdrawiam wszystkich WIKĘD-owiczów!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

 

jak się wczytasz w posta, to wynika z niego że mam pretensję do SPRZEDAWCY, nie do PRODUCENTA (no może trochę że takie drzwi przysłał).

Interwencja u producenta była tylko po to by sprawdzić czy sprzedawca mówi prawdę - i się okazało właśnie że nie do końca...

To sprzedawca (który również montował drzwi) się uchyla od odpowiedzialności i to przeciw niemu (sprzedawcy) zgłaszam sprawę do rzecznika.

Jak by ktoś był zainteresowany to kompletna kopia korespondencji mailowej + dokumentacja foto jest do wglądu.

 

Edit:

aha: zdjęcie futryny było zrobione jeszcze w obecności montera w dniu instalacji drzwi - więc o jakimkolwiek naciąganiu nie mam mowy (jak by co!) :)

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od prawie pół roku mailuję do sprzedawcy który czasami zdawkowo odpisuje, że reklamacja była wysłana do producenta itp. itd.

Kontaktowałem się bezpośrednio z fabryką jak i z przedstawicielem WIKĘDA na region. Okazało się że żadna reklamacja

nie wypłynęła do WIKĘDU a sprawę mam zgłaszać tam gdzie kupiłem drzwi.

!

No co tu się rozwodzić. Ewidentna wada mechaniczna.Wygląda na przeciągniętą przez montażem. Majster składając ościeżnicę praktycznie nie ma możliwości przeoczyć.

Korekta specjalnym "flamastrem" do oklein jak najbardziej może być skuteczna.

 

Ale rozumiem że tu chodzi o poważną sprawę i wymianę ? To tylko "górna belka" także zdemontować, wymienić i po sprawie..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tylko "górna belka" także zdemontować, wymienić i po sprawie..

 

No nie wiem - pod koniec listopada (tj. prawie dwa miesiące od montażu i zgłoszenia usterki) ruszyły prace wykończeniowe elewacji (ocieplenie, tynkowanie itp) o czym sprzedawca SALON WNĘTRZ był informowany w każdym mailu aby wiedział że do tego czasu ma drzwi nie-zabudowane i do pełnej dyspozycji.

Obecnie wymiana belki jest raczej nie możliwa - no chyba że mi odtworzą obecny stan elewacji po wymianie (w co wątpię).

Odrapana futryna to jedna z dwóch usterek - druga poważniejsza to krzywe skrzydło przez które troszkę podwiewa (w rogu przy zawiasach). Aby nie być gołosłownym a już gadamy o tym to proszę:

Drzwi nie przylegające do uszczelki u dołu (ledwo ją dotykające):

skrzydlo.JPG

 

Odchyłka skrzydła od linii prostej (poziomica przyłożona przez technika instalującego drzwi):

odchylka.JPG

 

Dodam że futryna jest idealnie prosta - sprawdzane parokrotnie. Albo jest skrzydło krzywe albo zawiasy źle założone (technik próbował je regulować dwa razy ale bez efektu). Prezentowane zdjęcia pochodzą z dnia montażu wykonane w obecności montera. Uwagi zostały zapisane w protokole powykonawczym i w tym samym dniu również wysłane mailem do sprzedawcy, i od tej pory tylko sobie mailujemy (wcześniej jeszcze dzwoniłem ale przestałem aby został jakiś ślad mailowy bo w grudniu już czułem że będą problemy...).

 

Generalnie problem w tym że nie zrobili w zasadzie NIC od zgłoszenia reklamacji i o to mam żal...

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Mam bardzo złe doświadczenia z firmą WIKĘD i sprzedawcą w Krakowie, firmą SALON WNĘTRZ z ul. Zakopiańskiej.

 

 

Kontaktowałem się bezpośrednio z fabryką jak i z przedstawicielem WIKĘDA na region. Okazało się że żadna reklamacja

nie wypłynęła do WIKĘDU a sprawę mam zgłaszać tam gdzie kupiłem drzwi.

 

 

Nie chcę nikogo bronić w tej sytuacji ale Wikęd dla mnie średnio jest odpowiedzialny za taką rzecz. Moim zdaniem należy się porządny opier**ol sprzedawcy za to, że przez pół roku nie zgłosił reklamacji do Wikędu. Jak dla mnie ościeżnica została uszkodzona podczas montażu drzwi. Pytanie tylko czy miałeś umowę na montaż i czy podpisywałeś protokół odbioru, bo teraz to tak na prawdę osoba trzecia jak my możemy wywnioskować sobie nawet, że to Ty sam uszkodziłeś ościeżnicę. Wiesz jakie jest życie.

Co do skrzydła to po zdjęciu nie widać dokładnie ile jest tego odchylenia. Normy przewidują 2mm na każdy metr, czyli w tych drzwiach możesz mieć 4mm odchylenia od płaskości skrzydła.

Mierzy się to tak:

-kładziesz skrzydło na płasko na np. kozłach

-kładziesz (jak dobrze pamietam) 10cm od dołu i 10cm od góry rurki o średnicy np 10mm

-na te rurki kładziesz łatę

-teraz mierzysz czy gdzieś pomiędzy łatą a drzwiami nie ma 15mm lub 5mm

-wyniki 14mm oraz 6mm są jeszcze dopuszczalne (czyli 10mm rurak +/- 4mm odchylenie)

 

Takie badanie najlepiej aby zrobił producent, bo wie jak to się robi i może coś pomóc.

 

P.S. dobrze, że skontaktowałeś się z producentem, bo pewnie jeszcze długo byłbyś zwodzony. No i dobrze, że dałeś cynk do rzecznika praw, bo takie zachowania trzeba eliminować z rynku jak najszybciej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month później...
Też miałem podobną sytuację z oknami innej firmy. Zgłaszałem reklamację do sklepu, ponaglałem, dzwoniłem, pytałem. Okazało się, że reklamacja nie poszła dalej do producenta, człowiek u którego zgłaszałem poszedł na urlop, nie przekazał sprawy. Wszyscy byli pewni, że poszło i dopiero po ok 2 miesiącach wyjaśniło się co i jak. Sklep ładnie przeprosił i dał mi korzystne warunki kolejnych zakupów. Niesmak do sklepu pozostał, a producent wywiązał się ze swoich obowiązków.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma. Takie drzwi robi się "od szablonu".

Ale jest opcja: możesz wybrać ościeżnicę Alu i ona jest ciutkę wyższa lub dołożyć do lepszej serii typu Optimum lub Termo Prestige. Te ostatnie są większe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma. Takie drzwi robi się "od szablonu".

Ale jest opcja: możesz wybrać ościeżnicę Alu i ona jest ciutkę wyższa lub dołożyć do lepszej serii typu Optimum lub Termo Prestige. Te ostatnie są większe.

 

Co zrobić zatem w przypadku otworu 228cm? Jest na to jakiś sposób czy trzeba zrezygnować z montażu tych producentów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest też opcja dania poszerzenia z góry ale to będzie średni benefit w tym przypadku. Jest też droższa opcja, czyli zamówienie drzwi w wysokości 240cm i skrócenie ich lub wręcz przeciwnie - podniesienie otworu do tych drzwi. Ale to są koszta rzędu 860-980zł netto + dopłata za ościeżnicę Termo jeśli nie ma jej w standardzie.

Moim zdaniem najrozsądniej będzie albo obniżyć otwór do standardu (co polecam, bo dawanie naświetla z szybą 5cm mija się z celem), albo podwyższyć go na normalne naświetle ewentualnie wstawienie drzwi 240cm wyskości. Pierwsza opcja najtańsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Standard odkąd pamiętam to 210cm i w taki otwór pasuje większość drzwi. W ostatnim czasie głownie z powodu potrzeby lepszej termiki drzwi urosły i teraz czasem trzeba więcej o 2-3cm.

 

Drzwi na 220 + mają uzasadnienie jedynie estetyczne - o ile pasują do elewacji. Następne drzwi w domu i tak będą raczej miały tylko wymagane 200cm światła przejścia.

 

Ale pytajcie: firmy w tej chwili są bardziej elastyczne i robią czasem wyższe drzwi. Nie zawsze za słoną dopłatą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...