Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

a co niby jest mitem w moje wypowiedzi? Jest Pan pewnie pracownikiem tej firmy, z którą nigdy więcej nie chcę mieć do czynienia.

Nie jestem pracownikiem tej firmy.

Mitem jest, że sprzedawca zaproponował Wikęd z powodu marży (ja np. na Gerdę mam lepszy rabat a i tak jej nie proponuję).

Mitem jest, że drzwi za 5200zł są drogie i muszą być bezwzględnie perfekcyjne. To mocno średnia cena jak za drzwi z doświetlem.

Mitem jest, że adekwatne parametrami drzwi z marketu byłyby tańsze.

To tak na szybko.

Cieszę się, że sprawa się wyjaśniła (osobiście uważam, że serwis powinien reagować niezależnie od tego, jaka droga została wybrana przez klienta). Reklamacja na ramkę to banał (taką rzecz wymienia montażysta w pięć minut, ale jeśli Twój sprzedawca miał problem z jej skutecznym zgłoszeniem od lipca, to boję się że dalej też może nie być mu po drodze. Obym się mylił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,9k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

IMO tu nie chodzi o cenę tylko dobrego sprzedawce którego poznać po dalszej współpracy i opiniach bo zepsuć może się wszystko drzwi za 1000zł i drzwi za 10 000zł i te i te powinny być sprawnie obsłużone jeżeli chodzi o reklamację,

u mnie np. był problem z oknami zadzwoniłem do sprzedawcy sprzedawca powiedział żeby wysłać maila ze zdjęciem nr. okien, a on dalej wszystko załatwi i tak też było mail ze zdjęciem poszedł do mnie mail DW i oknoplast w ciagu 2 tyg. umówił się na serwis

myślę że dużo zależy od tego gdzie się kupuje i jak się reklamuje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pyka...Ale w razie sporu, to skutecznie tylko w sytuacji gdy umowiliscie się na kontakt tą drogą.. ;)

 

Nieprawda, KC uznaje drogę mailową jako formę korespondencji. Zwłaszcza w sporach z konsumentem. Reklamacja w formie ustnej/telefonicznej również może zostać uznana jako skutecznie złożona ale potrzebny jest dowód (świadek, nagranie rozmowy). Niestety (albo stety) , ale w sporze firma c/a konsument już na starcie konsument jest w mocno uprzywilejowanej pozycji.

 

Niemniej jednak producent nie zawsze jest stroną w takich sprawach, co w powyższym przypadku Wikęd paskudnie wykorzystuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieprawda, KC uznaje drogę mailową jako formę korespondencji. Zwłaszcza w sporach z konsumentem. Reklamacja w formie ustnej/telefonicznej również może zostać uznana jako skutecznie złożona ale potrzebny jest dowód (świadek, nagranie rozmowy). Niestety (albo stety) , ale w sporze firma c/a konsument już na starcie konsument jest w mocno uprzywilejowanej pozycji.

 

Niemniej jednak producent nie zawsze jest stroną w takich sprawach, co w powyższym przypadku Wikęd paskudnie wykorzystuje.

 

Ale maile potrafią 'nie dojść". Poważna firma załatwi sprawę i telefoniczną, ale w razie sporu będzie problem z dowodem..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze Ci się wydaje, ale różnice w ciepłości między progami są pomijalne. Jeśli już, to różnice między premium a np. optimum można próbować liczyć..

Ogólnie - wybór Premium +termo dla mnie jest nieracjonalny jeśli mowa o polepszeniu parametrów. Jeśli inne powody decydują to można rozważać..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem pracownikiem tej firmy.

Mitem jest, że sprzedawca zaproponował Wikęd z powodu marży (ja np. na Gerdę mam lepszy rabat a i tak jej nie proponuję).

Mitem jest, że drzwi za 5200zł są drogie i muszą być bezwzględnie perfekcyjne. To mocno średnia cena jak za drzwi z doświetlem.

Mitem jest, że adekwatne parametrami drzwi z marketu byłyby tańsze.

To tak na szybko.

Cieszę się, że sprawa się wyjaśniła (osobiście uważam, że serwis powinien reagować niezależnie od tego, jaka droga została wybrana przez klienta). Reklamacja na ramkę to banał (taką rzecz wymienia montażysta w pięć minut, ale jeśli Twój sprzedawca miał problem z jej skutecznym zgłoszeniem od lipca, to boję się że dalej też może nie być mu po drodze. Obym się mylił.

 

Mam porównanie z moim bratem, który w podobnym czasie montował drzwi zewnętrzne za 3tys zł z innej firmy i u niego jest wszystko w porządku po tych upałach. Jak dla mnie wydatek 5200zł to jest duży koszt i uważam, że za tą cenę jakość drzwi powinna być lepsza. Dodam, że drzwi są umieszczone we wnęce domu a i tak podczas upału ta ramka się rozeszła. Nie chcę myśleć, co by było gdyby drzwi znajdowały się w bezpośrednim kontakcie ze słońcem...

Jak widać po opiniach innych nie tylko ja czekam długo na rozpatrzenie reklamacji, więc chyba ze strony Wikędu też nie jest wszystko w porządku. Jak nie radzą sobie z terminami, to mogą zatrudnić więcej osób, żeby te wszystkie reklamacje ogarnąć szybciej. Moim zdaniem te drzwi są przereklamowane. Wczoraj dzwonił sprzedawca, że ma ramkę u siebie, mam nadzieję, że ją wkrótce wymieni i że nie rozklei się przy kolejnych upałach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale maile potrafią 'nie dojść". Poważna firma załatwi sprawę i telefoniczną, ale w razie sporu będzie problem z dowodem..

 

Mylisz się, jeśli wysyłasz maila na adres np wskazany na stronie www lub umowie to jest to traktowane jako skuteczne doręczenie, bez znaczenia czy ktoś go odczyta lub "zgubi". Tak samo jest z tradycyjną korespondencją, już sama próba doręczenia wystarcza i bez znaczenia jest ze np firma nie odebrała awizo, albo zmieniła adres bez podania tego w krs/ceidg. Prawo wymusza na stronach powagę, traci ten kto kombinuje, na szczęście w tej kwestii przepisy są dobrze skonstruowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ten poniedziałek drzwi w końcu zostały naprawione, przyjechał sprzedawca, wymienił ramki i w końcu drzwi wyglądają jak należy. Mam nadzieję, że podczas kolejnych upałów sytuacja się nie powtórzy i że te ramki będą o wiele lepsze niż poprzednie. Cieszę się, że udało się zamknąć sprawę.

 

:D:):lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie mówiłem, że odpowiednie pisma do odpowiednich osób załatwią sprawę szybciej. Policz sobie ile czasu tak na prawdę szła reklamacja odkąd ją poprawnie zgłosiłaś. Ja dla odmiany mam też Wikędy i to o wiele starsze od Twoich i do dziś są na pełnym słońcu bez zadaszenia i nic z nimi się nie dzieje. Ot pech po prostu. Wikęd producentem ramek nie jest - montuje gotowce jak każdy i jak wszędzie reklamacje mogą się znaleźć. Tak czy inaczej - zakupy proponowałbym na przyszłość robić w innym salonie skoro tak sprawę potraktowali po macoszemu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks później...

Które drzwi są bardziej odporne na działania atmosferyczne (strona północno-wschodnia) - drewniane np. CAL czy jednak metalowe KMT lub Wikęd?

Czy stalowe ościeżnice nie "przemarzają" ?

Chyba nawet te stalowe Termo są gorsze od drewnianych z CAL'a ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz daszek to każde drzwi podejdą Ci na tą stronę świata. Ja mam stare Premiumy montowane od południa bez daszka i trzymają fason. Wiadomo, że nie są to drzwi z topowej półki, ale wtedy do takich aspirowały.

Co do Termo to nie jest to ościeżnica stalowa tylko składa się z profili aluminiowych z przekładką kompozytową (w wersji Termo Prestige Lux ma jeszcze wypełnienie).

Stalowe ościeżnice nie przemarzają. Ja taką mam poprawnie zamontowaną i żyje. Co najciekawsze nie wyrasza się na nich woda. Oczywiście żartuję, bo wraz z nadejściem zimy temat roszenia powraca jak bumerang i wiąże się ze źle zamontowanymi drzwiami/oknami oraz/lub zwykłymi prawami fizyki. Tysiące ludzi mają stalowe ościeżnice i jakoś im nie przemarzają.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info.

Czy drewniane drzwi CAL są termicznie lepsze os stalowych? Czy podane współczynniki to "ściema".

W sumie drzwi są do nieogrzewanego wiatrołapu więc nie ma potrzeby szukanie u drzwi szczególnych własności termicznych.

Z czytanych postów może wynikać że Wikęd jest trochę lepszy od KMT (?).

Drzwi Wikęd Termo Prestige Lux mają jedną wkładkę a te niżej maja po dwie wkładki.

Czy ma to znaczenie dla bezpieczeństwa ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie można tak jednoznacznie określać które drzwi są lepsze, a które gorsze. Np. z parametrów izolacji termicznej drzwi np. CALa będą lepsza, a patrząc na szczelność lepszy będzie Wikęd. Trzeba to rozpatrywać całościowo i to w dodatku do tego gdzie będą drzwi montowane - np. jak u Ciebie nieogrzewany wiatrołap.

Współczynniki podawane masz w 99,9% dla drzwi pełnych w określonym komplecie (określone skrzydło + konkretna ościeżnica + konkretny próg itd). I nie może być to ściema, bo producenta spotkałaby szybko kara.

Co do porównania Wikęd - KMT to subiektywnie przychyliłbym się w stronę Wikędu ale to też zależy od konkretnie porównywanych modeli. Ogółem Wikęd moim zdaniem jest trochę lepszy od KMT, ale jak pisałem wcześniej jest to moja subiektywna ocena.

 

Ilość wkładek nie przekłada się na bezpieczeństwo. Za granicą większość drzwi ma 1 wkładkę. W Polsce utarły się 2 już daaaawno dawno temu i tak pokutuje to przekonanie, że im więcej tym lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

drzwi.jpgdrzwi 2.jpg

 

Witam, ja również mam drzwi wikęd Termo prestiż z doświetlem. Pomiędzy doświetlem a drzwiami jest spora szpara, przez którą wieje wiatr, a drzwi się pocą. Czy to wina montażu ? Pają Panstwo jakieś sugestie, jeżeli chodzi o naprawę ? Ponieważ czekam wciąz na interwencję firmy montującej oraz producenta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...