Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 1,9k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Po swoich obserwacjach (montuję dziesiątki tych klamek na rok) chciałbym powiedzieć tak: "ten typ tak ma".

Z drugiej strony - w kraju montuje się ich setki jeśli nie tysiące dziennie. Więc może te reklamacje to znikoma część produkcji i wina jednak leży po stronie montażu? Nie wiem. Na pewno nie robiłbym problemu z wymianą trzpienia, tym bardziej że zbieram pozostałości i miewam odpowiednie zapasy..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro raz naprawili i nie przyniosło to efektu, to wysyłasz teraz pisemko z reklamacją i żądaniem wymiany wadliwego towaru na wolny od wad. Pismo oczywiście poleconym.

Ja nie kupowałem towaru, tylko usługę, drzwi to był materiał... Ścieżka reklamacyjna jest w tej sytuacji chyba nieco inna, no ale i tak trzeba to chyba będzie zrobić na papierze.

 

Po swoich obserwacjach (montuję dziesiątki tych klamek na rok) chciałbym powiedzieć tak: "ten typ tak ma".

Z drugiej strony - w kraju montuje się ich setki jeśli nie tysiące dziennie. Więc może te reklamacje to znikoma część produkcji i wina jednak leży po stronie montażu? Nie wiem. Na pewno nie robiłbym problemu z wymianą trzpienia, tym bardziej że zbieram pozostałości i miewam odpowiednie zapasy..

No ale raz problem z tym już był i trzpienia nie wymienili, tylko przykręcili klamkę do tego, co było.

 

A jak z tą uszczelką, czy nie objęcie całej wysokości drzwi uszczelką ościeżnicy jest fuszerką? Czy jest to rzecz dopuszczalna?

Edytowane przez kpc21
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie kupowałem towaru, tylko usługę, drzwi to był materiał... Ścieżka reklamacyjna jest w tej sytuacji chyba nieco inna, no ale i tak trzeba to chyba będzie zrobić na papierze.

 

Reklamujesz u sprzedawcy/montera, nie u producenta. Zakładam że kupiłeś drzwi z montażem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałem dodać że sciezka reklamacji jest jedna, wysyłasz reklamację i sprzedawca ma 14 dni od jej odbioru na ustosunkowanie się (tzn. doręczenie Ci odpowiedzi) jeśli tego nie zrobi w tym terminie reklamacja z automatu jest uznana. W zgłoszeniu reklamacyjnym trzeba wskazać swoje żądanie - w Twoim przypadku wymianę klamki na wolną od wad (koniecznie zaznacz że była już raz naprawiana).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłeś drzwi osobno i montaż osobno?

 

Nie no, oczywiście, że z montażem :) Czyli formalnie była to usługa montażu, a drzwi były tylko materiałem, dostarczonym przez wykonawcę w cenie usługi. Tak się płaci niższy VAT.

 

Jutro chyba zadzwonię do Wikędu i zapytam u nich, co na ten temat myślą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałem do Wikędu maila. Otrzymałem odpowiedź, że:

– uszczelka jest jak najbardziej do wymiany, jeśli przycięto ją nadmiernie,

– do wymiany jest też trzpień razem ze śrubą kontrującą – fabrycznie w trzpieniu nie ma otworu, tylko śruba ten trzpień nakłuwa przy wkręcaniu.

 

Tego było mi trzeba :) Teraz mam czym się podeprzeć przy reklamacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kpc21 - Reklamację składasz na piśmie do miejsca zakupu i średnio Cię to powinno interesować czy ktoś chce ją przyjąć czy nie. Reklamację składasz w 2 kopiach i jedną zabierasz za potwierdzeniem odbioru z datą. Reklamacja ta powinna być rozpatrzona w 14 dni. Takie drobnostki jak źle przycięta uszczelka (pytanie gdzie ją źle przycięto? Na montażu czy w fabryce?) czy trzpień to są tematy do wymiany w 10 minut i bez zbędnego wciągania Klienta w takie "spory" reklamacyjne.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co fachowcy sądzą na temat drzwi MAR-TOM z Jędrzejowa w porównaniu do drzwi firmy WIKED i KMT (te lepsze modele Wiked Termo Prestige Lux, Optimum Termo, KMT Supertherm 90 i KMT Plus 75 Passive) ?

 

Pytanie jaki model z Mar-Tomu porównujesz. Domyślam się, że chodzi o serię Passive lub Arktic? Mar-Tom podgonił konkurencję, bo moim zdaniem trochę przysnął swego czasu. Teraz mocno stara się zrównać poziomem drzwi i ich ogólnopojętą funkcjonalnością. Ja osobiście nie przepadam za połączeniem skrzydła ze stali z ościeżnicą drewnianą (nawet jak w przypadku Mar-Tomów jest obleczona stalą). Wolę ościeżnice aluminiowe z przekładką kompozytową jak ma Wikęd czy KMT (w pierwszej firmie nazywa się to Termo, a drugiej Energy 60/90). W Wikędach jest jeszcze wypełnienie ościeżnicy przy najwyższej serii.

 

To tak ogółem o tych 3 firmach. Pytanie gdzie te drzwi miałyby być montowane, jaki to budynek, jakie konkretnie modele, czy jest wiatrołap czy nie itd itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za informacje.

Budynek mieszkalny, drzwi w elewacji północno - wschodniej pod daszkiem o wysięgu ok. 1,1 m.

Wymiana starych na nowe.

Porównuję z Passive i Arktic z odpowiednikami w Wikend i KMT.

Ze względów termicznych nie potrzebuję montować Wikend Termo Prestige Lux czy KMT Supertherm 90 ale jeżeli są lepsze i są zbliżone cenow do Optimum Termo czy Plus 75 Passive to mogę montować te lepsze.

Będę jednak musiał wykuwać szerszy otwór na drzwi bo teraz mam ok. 100cm x 208cm.

Na wysokość nie wykuję.

Podobno Mar-Tom nie ma opcji skracania drzwi?

Dobrze by było by ościeżnice były "ciepłe" w dotyku ale to pozostałość po odczuciach z drewnianymi ościeżnicami.

I Wikend i KMT to chyba bardziej znane firma.

Ale znane nie musi być lepsze.

I MAR-TOM jest trochę tańsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spotkał się ktoś z Was z takim przypadkiem, że przy ościeżnicy Thermo firmy Wikęd pojawia się nieszczelność miejscu regulacji języka zamka. Jest to uciążliwe zimą ponieważ zimne powietrze dostaje się w tym miejscu do pomieszczenia.

Czy takie coś podlega reklamacji?

wiked_1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

Będę jednak musiał wykuwać szerszy otwór na drzwi bo teraz mam ok. 100cm x 208cm.

Na wysokość nie wykuję..

.

 

W takich przypadkach wygrywa KMT z oscieżnicą stalową z przekładką. teoretycznie 100cm szerokości. To jeden z powodów, dla których nie rezygnuję z tej firmy.

 

Spotkał się ktoś z Was z takim przypadkiem, że przy ościeżnicy Thermo firmy Wikęd pojawia się nieszczelność miejscu regulacji języka zamka. Jest to uciążliwe zimą ponieważ zimne powietrze dostaje się w tym miejscu do pomieszczenia.

Czy takie coś podlega reklamacji?

Nie spotkałem się, ale jestem w stanie sobie wyobrazić. Jeśli masz tak cofnięty język to ma prawo tam przedostawać się powietrze. I zakładam, że mimo tego drzwi spełniają deklarowane parametry szczelności. Jednak sądzę, że Wikęd zareaguje i np. wklei w tym miejscu jakąś uszczelkę szczotkową Tylko to będzie czynność na zadowolenie klienta a nie wywiązanie się z gwarancji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie spotkałem się, ale jestem w stanie sobie wyobrazić. Jeśli masz tak cofnięty język to ma prawo tam przedostawać się powietrze. I zakładam, że mimo tego drzwi spełniają deklarowane parametry szczelności. Jednak sądzę, że Wikęd zareaguje i np. wklei w tym miejscu jakąś uszczelkę szczotkową Tylko to będzie czynność na zadowolenie klienta a nie wywiązanie się z gwarancji.

 

Biorąc pod uwagę ile klientów kupuje tego producenta drzwi to mój przypadek nie powinien być odosobniony. Czy poza wklejeniem uszczelki co uważam tylko za prowizoryczne rozwiązanie problemu to czy istnieje inna szansa na rozwiązanie problemu? Czy to nie jest wina producenta drzwi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Biorąc pod uwagę ile klientów kupuje tego producenta drzwi to mój przypadek nie powinien być odosobniony. Czy poza wklejeniem uszczelki co uważam tylko za prowizoryczne rozwiązanie problemu to czy istnieje inna szansa na rozwiązanie problemu? Czy to nie jest wina producenta drzwi?

 

Problem wydaje się być u Ciebie nietypowy. Na dziesiątki (a może setki) ich drzwi które montowałem nie miałem takiego przypadku. Może wystarczy poprawić głębokość osadzenia zamka. Przyczyny musi poszukać wprawne oko. A Wikęd ma dobrych serwisantów (przynajmniej tak wygląda "z gatki" na szkoleniach, bo w prawdziwej akcji nie miałem okazji go widzieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...

Też nie spotkałem się z takim przypadkiem na tyle drzwi co od nich sprzedaję i montuję oraz czasem przyjeżdżam na jakiś mały serwis / regulację. Nikt takiego problemu mi nie zgłaszał. Sam też użytkuję ich drzwi ale to stary model więc to trochę mało miarodajne.

Moim zdaniem wypadałoby aby montażysta podjechał do Ciebie i sprawdził czy drzwi są poprawnie wyregulowane, bo przecież od zewnątrz masz jeszcze uszczelkę do której dociskane jest skrzydło (o ile dobrze widzę, że drzwi masz otwierane do wewnątrz). Minus montażu do wewnątrz jest taki, że przy silnych wiatrach skrzydło jest odpychane od uszczelek. W montażu gdzie skrzydło otwiera się na zewnątrz, to wiatr jeszcze dociska skrzydło do uszczelek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks później...
kpc21 - Reklamację składasz na piśmie do miejsca zakupu i średnio Cię to powinno interesować czy ktoś chce ją przyjąć czy nie. Reklamację składasz w 2 kopiach i jedną zabierasz za potwierdzeniem odbioru z datą. Reklamacja ta powinna być rozpatrzona w 14 dni. Takie drobnostki jak źle przycięta uszczelka (pytanie gdzie ją źle przycięto? Na montażu czy w fabryce?) czy trzpień to są tematy do wymiany w 10 minut i bez zbędnego wciągania Klienta w takie "spory" reklamacyjne.

 

O ile uszczelka została wymieniona, to w kwestii trzpienia klamki sprzedawca dostał od Wikędu odpowiedź, że reklamacji nie uznają, rzekomo ze względu na to, że na klamkę zadziałała duża siła nacisku, która spowodowała ułamanie się trzpienia (co jest bzdurą – po pierwsze klamka była używana normalnie, po drugie nic się nie ułamało, tylko się wyrobiło, i to pod wpływem ciągnięcia za klamkę, a nie nacisku).

 

Tylko teraz:

– reklamację złożyłem 1 czerwca,

– o jej negatywnym rozpatrzeniu (w zakresie klamki) dowiedziałem się dzisiaj – telefonicznie,

– ale na piśmie od Wikędu, które dostałem od firmy instalatorskiej, jest data 12 czerwca...

 

Czyli, jak rozumiem, w zasadzie w tym momencie... firma instalatorska, traktowana jako sprzedawca (przy rękojmi producent nie jest stroną sporu), reklamacji odrzucić tak naprawdę nie może, bo przekroczony został 14-dniowy termin. Data na piśmie od Wikędu w zasadzie o niczym nie świadczy, bo to pismo to tylko informacja od producenta dla sprzedawcy. Gdyby firma instalatorska chciała skłamać i stwierdzić, że poinformowali mnie w terminie... wtedy musieliby to udowodnić.

 

W tym momencie w sumie firma instalatorska jest trochę na straconej pozycji, bo reklamację uznać mi muszą, a z drugiej strony Wikęd pewnie nie będzie chciał im oddać kasy za nowy trzpień (zakładam, że liczył na to, że o negatywnym rozpatrzeniu reklamacji powiadomią mnie od razu i zdążą w terminie)...

 

W tej chwili planuję skontaktować się z firmą instalatorską i przekazać im, że to odrzucenie reklamacji jest w zasadzie bezskuteczne (i niestety w zasadzie z ich winy – a szkoda, bo tak jak w momencie samej instalacji drzwi wydawali mi się mało profesjonalni, tak teraz do całej procedury reklamacyjnej podeszli bardzo profesjonalnie i dotąd nie robili żadnych problemów). Jeśli nie będą chcieli wymienić tego trzpienia – to złożę im stosowne wezwanie na piśmie.

 

Czy macie tu może jeszcze jakieś sugestie?

 

(o możliwości skorzystania ze wparcia rzecznika konsumentów wiem)

Edytowane przez kpc21
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...