Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Montaz napędu do bramy przesuwnej a jej kołysanie sie / wypoziomowanie


Recommended Posts

Witam.

Prośba o pomoc/opinie:

 

Czy brama zamontowana na wózkach wahliwych może się "bujać", tak, że na końcu bramy (brama na profilu 80x80x5, 4 metry w świetle, całość bramy ma 5,5m, wózki 5-cio rolkowe o rolce 68,5mm, wahliwe, rozstawione na 112cm), po jej całkowitym otwatciu mam około 2 cm opuszczony koniec bramy w odniesieniu do sytuacji kiedy jeszcze jest w poziomie (czyli opiera sie na obu wózkach), a przy pierwszym wózku (tym przy którym będzie montowany napęd, brama buja się ~4mm podczas przesuwania pomiędzy skarajnymi położeniami - czyli całkowicie zamknięta- całkowicie otwarta).

Pytam, ponieważ nie wiem, czy takie kołysanie jest do zaakceptowania pod kątem poprawnej pracy napędu.

Czy brama powinna być wypoziomowana w stanie - zamknięta, czy powinna być w poziomie w każdym połozeniu?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy w otwartym położeniu czy w zamkniętym zawsze opiera się na dwóch wózkach,z czego jest wypełnienie bramy sztachety ,profil.Gdyż 2 cm przy takiej bramie to dużo zwisa Brama przy zamkniętej pozycji powinna być w poziomie ewentualnie minimalnie przód wyżej ale tak aby oczko w poziomnicy mieściło się w polu.Ale i tak listwy od napędu spawasz w poziomie niezależnie od bramy.To ze brama buja się na bogi 4mm to czasami jest luz miedzy szyna a rolkami wewnątrz .Tylko ze aż dziwne ze przy tak małej bramie aż tak widać

Jak możesz sprawdź w jakim stanie są wózki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wypełnieniem jest profil.

 

Brama w stanie "zamknięta" jest w idealnym poziomie, dopiero podczas otwierania, gdy większość masy przejdzie na drugą stronę wózków, koniec bramy (czyli tam gdzie jest przeciwwaga) opadnie o ~ 2 cm (rolki od wózków są 68,5mm z wew. wymiar profilu to 70mm więc jest luz, ale to akurat jest podobno normalne).

 

Zastanawiam się tylko, czy wózki nie powinny być rozmieszczone na tyle szeroko względem siebie, a przeciwwaga na tyle długa, żeby nie dopuścić na przeniesienie większości ciężaru podczas otwierania bramy za drugi wózek (licząc od światła bramy - może to jest problemem)

 

A co do zamontowania listwy, to właśnie to się martwię, ponieważ inaczej wygląda poziom przy zamkniętej bramie, a inaczej przy otwartej (na całej długości tak jak pisałem to różnica około 2 cm) no i nie wiem czy listwa powinna być wypoziomowana w sytuacji jak bram jest zamknięta czy jak jest otwarta.

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W stanie zamknięcia tak ale otwórz bramę z 5 cm i wtedy zobacz.Zapewne w czasie otwierania bramy masz takie zjawisko ze brama przechyla się do tyłu.Jak do tej pory spotkałem sie z kilkoma takimi bramami na których napędy chodzą ju dobre kilka lat,i gdzie rozstaw wózków prawidłowy.Tj min 33%światła bramy a najlepiej 45~50%.

 

Tak luz ten jest prawidłowy.Między rolkami a szyną.

Listwę od napędu spawasz otwierasz bramę i spawasz pierwszą listwę w poziomie potem przesuwasz bramę i spawasz koleją według tej pierwszej i tak do końca bramy.Tak ze te bujnięcie nić nie szkodzi.Ciężko wytłumaczyć.

 

http://www.faac.pl/instrukcje/silowniki_i_napedy/przesuwne/740-741.pdf

bez tytułu.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jeszcze jedno pytanie do poziomu listwy - czy listwa ma być w poziomie na całej długości bramy (czyli poziomuję tylko pierwszą z nich, a kolejne montuję wg wagi w stosunku do pierwszej), czy ma być w poziomie tylko dany fragment listwy w momencie gdy przechodzi nad rolką napędu (czyli każdy z mocowanych fragmentów listwy poziomuję oddzielnie nad rolką napędu)?

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cięzko wytłumaczyć trzeba zobaczyć na zdjęciu trochę widać .Ustawiasz brame w pozycji otwartej i kładziesz pierwsza listwę na kółku zębatym i ustawiasz w poziomie spawasz do bramy.przesuwasz bramę o większą połowę listwy zębatej,bierzesz drugą listwę i sczepiasz do góry nogami aby połączyły się zębami.Jak na obu zdjęciach.I tak przez całą bramę spawasz kolejną listwę ,przesuwasz bramę przykładasz i spawasz, więcej już nie poziomujesz jedynie w czasie przesuwania sprawdzasz czy lekko chodzi na zębach.zdjęciu

 

Trochę lepiej opisane w linku do instrukcji który podałem.

Punkt 4.4.1 Montaż listwy zębatej spawanej. str 7

bez tytułu.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...