mrowekg 13.11.2013 12:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Listopada 2013 Posiadam 4 głowice od ponad roku i mam duże wątpliwości co do ich dokładności i inteligencji o jakiej wspomina producent i komentarze innych użytkowników. Normą jest to, że temperatura w pokoju wskazywana przez dwa niezależne termometry jest często o ponad 1st większa niż ta ustawiona na termostacie. Powinno być chyba na odwrót. To przecież termostat jest najbliżej grzejnika gdzie jest najcieplej. Wyłączyłem także funkcję inteligentnego sterowania (uczenia), która z wyprzedzeniem zaczyna grzać aby osiągnąć zadaną temperaturą o planowanym czasie, gdyż nie potrafiłem zapanować nad harmonogramem grzania - grzejnik grzał jak chciał. Często zdarza się też (ostatnio tydzień temu), że pomimo przekroczenia w pokoju ustawionej temperatury grzejnik grzeje jak szalony. Przykład: na termostacie ustawione 21,5st a w pokoju prawie 23 st i rośnie bo termostat ani myśli zamknąć zaworu. Tak jakby niedokładnie domknął zawór. Termostatowi "wydawało" się, że go zamknął, nie podejmował więc żadnych prób jego domknięcia podczas gdy zawór był nadal otwarty a grzejnik rozgrzany do czerwoności. Problemem nie było wadliwe zamontowanie głowicy (słabe dokręcenie), gdyż całe tygodnie wcześniej nie było z tym termostatem problemów. Problemem nie były też słabe baterie bo mają zaledwie rok a termostat nie sygnalizował słabego ich poziomu. Takie sytuacje zdarzają się niestety dość często (przy 4 głowicach raz na 2 miesiące). Na tą dolegliwość pomaga przejście przez tryb montażowy, w którym termostat ponownie dostosowuje siłę docisku zaworu. Przez te niedociągnięcia nie mogę niestety mówić o oszczędnościach w porównaniu do zwykłych mechanicznych danfossów. Zamiast płynnie regulować temperaturę i dostosowywać ją do częstotliwości przebywania osób w pokojach ciągle walczę z tym aby termostaty działały choć tak przewidywalnie jak wersje mechaniczne. Wymagają stałego nadzoru i sprawdzania temperatury w pokojach aby w porę wykryć anomalie w ich pracy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
chrisowaty 13.11.2013 16:04 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Listopada 2013 Może zbyt często zmieniasz parametry? Głowica "uczy" się pomieszczeń, więc częste zmiany parametrów "zakłócają" jej prawidłowe działanie. Baterie, które dostałem razem z głowicami działają u mnie już trzeci rok. Więc nie chce mnie się wierzyć, że tak szybko by się Twoje zużyły Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mrowekg 14.11.2013 15:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Listopada 2013 Opcję "uczenia" mam na 3 głowicach wyłączoną. Tylko na jednej głowicy jest włączona do "testów". Testowałem ten tryb zeszłej zimy bez sukcesów (zbyt wielkie odchyły temperatury od tego co oczekiwałem) oraz tej zimy daję mu kolejną szansę.To, że często lekko modyfikuję ustawienia programów (co faktycznie czynię) nie powinno mieć wpływu na działanie tych 3 głowic bez trybu uczenia się a to z jedną z nich miałem ostatnio opisywany problem.Moim zdaniem lekkie korekty w programach nie powinny powodować także odchyłów w działaniu głowicy z włączonym trybem uczenia się. Głowica nie zmienia bowiem pokoju i nie musi uczyć się od nowa jego parametrów (w tym czasu potrzebnego na podniesienie temp., czasu samowychładzania się, itp.) bo one się nie zmieniły. Jakby to miało powodować anomalie w jej pracy to co powiedzieć gdy raz jest dzień słoneczny i nagrzanie pokoju zabiera o wiele mniej czasu a ochłodzenie więcej niż gdy tego słońca nie ma, albo gdy noc jest raz ciepła a raz mroźna?Może problemem jest to, iż ciepło dostarcza mi przedsiębiorstwo cieplne (centralne) i na wejściu do domu mam od nich od 40st do 55st (mają automatykę pogodową). Wówczas głowica może głupieje ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
chrisowaty 14.11.2013 16:23 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Listopada 2013 Mieszkam w bloku, gdzie C.O. jest sterowane pogodynką i nie zauważyłem u siebie problemów, które opisujesz. Tak jak pisałem wcześniej, czasem się zdarza iż głowica sama z siebie zaczyna się otwierać i grzejnik zrobi się ciepły, ale nie zauważyłem, aby wpływało to na wskazania zużycia na podzielniku.Natomiast jedno jest pewne. Im mniej przy nich siedzę, tym lepiej działają. I pamiętam, że po ich uruchomieniu zmniejszyłem nastawę wstępną na grzejniku, gdyż grzejnik był za głośny (aluminiowe grzejniki) Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mrowekg 13.12.2013 08:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2013 chrisowaty, muszę Ci podziękować. Zmniejszyłem nastawy wstępne na zaworach Danfoss z N na 5 i praca głowic Living znacznie się poprawiła. Dokładność utrzymywania temperatur w pokojach się wyrównała. Program uczący dalej mam jednak wyłączony. Zastanawia mnie jeszcze tylko to, że głowica z opóźnieniem przełącza programy. Np. zgodnie z harmonogramem o 22:00 głowica ma przejść z 21st na 18st. Sprawdzam ją o 22:20. Na głowicy wyświetlane jest 18st (czyli OK), w pokoju na oddalonym znacznie termometrze wyświetlone 21,7st a zawór mimo to otwarty (zasilanie gorące, słychać przepływ wody przez zawór). Głowica skanuje temperaturę otoczenia co minutę a mimo to jeszcze po 20 minutach nie zareagowała na to, że ma się przełączyć na program 18st. pomimo, że go wyświetla. Czas tej zwłoki jest różny. Raz jest to kilka, kilkanaście minut, a innym razem nawet 30min. Da się z tym żyć - nie wymagam od niej aptekarskiej dokładności co nie zmienia faktu, że trochę to nietypowe działanie (tryb uczenia wyłączony). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pshemass 27.08.2014 21:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2014 Panowie Staję przed wyborem - Danfoss Living Connect lub Honeywell EVOhome. Jak widzę, macie już przynajmniej jeden sezon grzania danfossem za sobą - liczę na konkretne podsumowanie - warto, czy szukać dalej ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
chrisowaty 27.08.2014 22:06 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2014 Nie mam porównania do Honeywella. Ale jeśli zależy Ci trochę na wyglądzie, to polecam Danfossa. Jest po prostu niewidoczny. I co też ważne, od początku jak je mam (czyli od początku tego wątku) nie wymieniałem baterii i nadal urządzenie działa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Danfoss Poland 12.07.2015 15:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lipca 2015 Zapraszamy do obejrzenia filmu, który pokazuje jak zainstalować elektroniczny termostat living eco https://youtu.be/w_DRhBaeHyE Zapraszamy do zadawania pytań. Ekspert Danfoss Poland Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sebapulawy 12.10.2015 17:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Października 2015 to może ja się wypowiem.Otóż mam taki problem, odwrotnie do opinii kolegów moje nie grzeja. Nijak nie trzymaja żądanej temperatury, a jesli juz grzejnik grzeje to tylko jego górna część albo wogóle... Mam je zamontowane z tydzień i cały czas to samo... Jak można w nich wyłaczyc tryb uczenia? moja maja tylko cyfrę na wyświetlaczu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jojoro 12.10.2015 17:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Października 2015 to może ja się wypowiem. Otóż mam taki problem, odwrotnie do opinii kolegów moje nie grzeja. Nijak nie trzymaja żądanej temperatury, a jesli juz grzejnik grzeje to tylko jego górna część albo wogóle... Mam je zamontowane z tydzień i cały czas to samo... Jak można w nich wyłaczyc tryb uczenia? moja maja tylko cyfrę na wyświetlaczu. Ja mam termostaty Honeywella, ale myślę że zasada działania jest ta sama (óżnica to jedynie wygląd i jakieś drobne ustawienia). Wszak we wszystkich przypadkach regulacja odbywa się poprzez zmiejszanie/zwiększanie przepływów. Jeśli grzejniki są nierównomiernie rozgrzane to po prostu 1. przepływ jest za mały 2. temperatura zasilania grzejnika za niska (na ogrzanie góry wystarcza, a dół już stygnie) 3. pompka za mało pcha wodę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sebapulawy 12.10.2015 17:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Października 2015 Po zdjęciu głowic wszystkie grzejniki grzeją aż miło, więc temperatura odpowiednia.Na każdym grzejniku przepływ jest na maxa rozkręcony. Dodam że to głowice connect. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jojoro 12.10.2015 17:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Października 2015 Tak, ale głowica gdy wykryje, że temperatura zbliża się do zadanej stopniowo zmiejsza ci ten przepływ w grzejniku. To nie działa na zasadzie 100% otwarte/100% zmknięte. Gdy ustawisz sobie temperaturę 22C to gdy temperatura w okolicach grzejnika osiągnie 21C to możesz mieć przepływ przymknięty o 80% na głowicy. Czyli tylko cienka strużka wody zasila grzejnik. Wtedy może nie starczyć jej "mocy" do ogrzania góry i dołu. Wszystko rozbija się o to czy masz ciepło w domu (tzn. czy temperatura dobija do tej ustawionej na termostatach) czy nie? Bo jeśli dobija to czym się przejmujesz? Pracuje taka część grzejnika która jest niezbędna do ogrzania domu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sebapulawy 12.10.2015 18:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Października 2015 właśnie do żądanej brakuje koło 1,5 stopnia... wolał bym żeby przegrzewało niź nie dogrzewało... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
animuss 13.10.2015 07:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Października 2015 (edytowane) Po zdjęciu głowic wszystkie grzejniki grzeją aż miło, więc temperatura odpowiednia.Na każdym grzejniku przepływ jest na maxa rozkręcony. Dodam że to głowice connect. Głowice pracując naciskają na iglicę zaworu w grzejniku jeżeli będą dokręcone zbyt blisko to nawet po całkowitym otwarciu iglica jest nadal częściowo dociśnięta a zawór na grzejniku przymknięty . Edytowane 13 Października 2015 przez animuss Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sebapulawy 13.10.2015 09:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Października 2015 Dokręcone są normalnie, korzystam z oryginalnych przejściówek. Jak to sprawdzić ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
animuss 13.10.2015 23:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Października 2015 Dokręcone są normalnie, korzystam z oryginalnych przejściówek. Jak to sprawdzić ? Po całkowitym otwarciu głowicy ( zimno w pomieszczeniu ) spróbuj ją zdemontować imbusem razem z przejściówką jak odskoczy to znaczy że przejściówka jest za krótka albo źle zamontowana.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sebapulawy 23.10.2015 20:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Października 2015 Ja używam tych przejściówek nakręcanych, tych krótszych i bez imbusa...Nie wiem co jest lecz mam tylko 1 pomieszczenie- salon gdzie mam 3 grzejniki z termostatami i za cholerę nie chce się nagrzać do żądanej temperatury. Ustawiam na 22 stopnie a przy 21,1 grzejniki zimne. Sprawdzałem już kilkoma termometrami lecz poza tym czuć iż wyraźniej jest zimniej w salonie niż innych pokojach gdzie termostaty działaja wręcz rewelacyjnie, jak ustawie 22 to temp jest 22. Niestety w salonie przy 21,1 grzejniki zimne... co można by tu zrobić, już resetowałem termostaty i niby "uczyły" sie kilka dni i dalej przy 21 zamykają obieg a ustawione sa na 22. Niestety nie mogę zmienić na 23 np bo temperatura z terostatów sterowane jest ogrzewanie.Pomocy ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sebapulawy 23.10.2015 21:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Października 2015 A jeszcze jedno przyszło mi do głowy. Niestety nie mam zaworów teromstatycznych danfosa tylko niewaidomej firmy, czy może być tak że mają inne wymiary i ztąd te problemy? Może ktoś podżuci jakis rysunek z wymiarami? a dokładnie to takie mam zawory:http://www.leroymerlin.pl/ogrzewanie/grzejniki-i-akcesoria/glowice-termostatyczne-i-zawory/wkladka-termostatyczna-6-cio-stopniowa-gh-equation,p389137,l1013.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
animuss 23.10.2015 21:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Października 2015 A jeszcze jedno przyszło mi do głowy. Niestety nie mam zaworów teromstatycznych danfosa tylko niewaidomej firmy, czy może być tak że mają inne wymiary i ztąd te problemy? Może ktoś podżuci jakis rysunek z wymiarami? a dokładnie to takie mam zawory: http://www.leroymerlin.pl/ogrzewanie/grzejniki-i-akcesoria/glowice-termostatyczne-i-zawory/wkladka-termostatyczna-6-cio-stopniowa-gh-equation,p389137,l1013.html A w innych grzejnikach ,które dobrze steruje głowica masz te same zawory? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sebapulawy 23.10.2015 21:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Października 2015 Tak wszędzie jednakowo, te same grzejniki te same wkładki termostatyczne..Jeszcze jedno mnie dziwi dlaczego jesli jest zapotrzebowanie na ciepło to tylko górna część grzejnika jest ciepła, każdy tak ma... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.