joannmarii 21.07.2011 08:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lipca 2011 Kupiłem trzy palety czerwonej kostki brukowej K-2. Gdy mi je przywieźli okazało się, że jedna paleta ma kostę o barwie jakiej oczekiwałem a dwie pozostałe (szczegolnie kilka ich wierzchnich warstw) - kostkę o znacznie mniejszym (wyblakłym) nasyceniu koloru. (Zdjęcia w załączeniu). Zgłosiłem to, przedstawiciel producenta przyjechał i powiedział, że: 0) to kwestia wykwitów, które nie podlegają reklamacji. (wg. minie to nie jest wykwit, jeżeli cała warstwa kostki ma jednakową znacznie bledszą barwę) 1) każdy producent zastrzega róznice w odcieniach koloru (bo kostaka jest robiona z naturalnych surowców i nawet piasek ma różne odcienie) - ale wg. mnie po to jest barwnik/kolor żeby to pokryć - a poza tym nawet szara nie barwiona kostka nie ma takich róznic w odcieniach jak ta czerwona, którą mi przywieźli (!) 2) na produkcji wszystko jest sterowane komputerowo więc nie ma mowy o błędzie człowieka 3) w komorze suszenia kostki na górze jest wyższa temperatura niz na dole i prawdopodobnie dlatego kostka, która była na górze komory jest jaśniejsza od tej co była na dole (tylko co mnie obchodzą szczegóły procesu technologicznego, mnie interesuje efekt końcowy; a poza tym jeżeli juz mowa o szczegółach to chyba powinen tam być "termoobieg" żeby temp. była w miarę równomierna w całej komorze suszenia kostki) - w końcu mają certyfikat ISO 9001:2008 4) róznice kolorów kostki znikną po jej ułozeniu w wyniku: posypania kostki pisakiem i potraktowaniu jej zagęszczarką, uzytkowania i warunków atmosferycznych ... 5) jeżeli te różnice nie znikną po 2-3 m-cach po ułozeniu, to mi przywiezie preparat do impregnacji polbruku (rozumiem, że chodzi o wyciągnięcie koloru) - tylko dlaczego ja mam to robić? Proszę Szanownych Forumowiczów o opinię/porady w tej sprawie. Szkoda mi nerwów i zdrowia na ciągane się z tym i ogryzanie z producentem ale z drugiej strony mam spory niesmak i poczucie niesprawiedliwości, że zapłaciłem producentowi, który ma certyfikat ISO 9001:2008, za kostę gat. 1 a otrzymałem coś co wg. mnie jest gatunku 3 lub 4 (lub wybrakowane). Wg. mnie różnica nasycenia kolorów jest bardzo duża (wręcz niemalże jak dwa różne kolory...) PS. Palety na etykietach mają tę samą datę (25.06.2011) a nawet zminę produkcji. Będę wdzięczny za Wasze opinie i porady na ten temat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Blechert 21.07.2011 09:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lipca 2011 Producenci zalecają, żeby mieszać odcienie z różnych palet. Po ułożeniu i zafugowaniu to wszystko zmienia kolor, a z czasem mocno ciemnieje. Impregnat załatwia sprawę od razu. Czasem wystarczy zwykły kurz a kolejne warstwy mają różne odcienie. Brud w czasie produkcji i już na placu bardzo mocno oddziaływuje na kostkę betonową. Na kamienną także. np. żółta kostka granitowa przyjeżdża prawie biała, a po ułożeniu staje się żółta. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Balto 23.07.2011 07:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lipca 2011 Heh i producent powiedział co wiedział i możesz mu i to z rozpędem. Zdjęcia 2 i 3 to przebarwienia i nie wynikają one z różnicy koloru piasku, tylko z samego faktu, że w brukach masz cement, z którego pod wpływem warunków atmosferycznych wysala się tzw. wolne wapno [Ca[COH]2 bodajże] i jest to norma tam gdzie jest cement. Najmniej widać to na szarościach. Podobne problemy są w tynkach mineralnych, z tym, że tam z racji ceny powinna być stosowana wysokiej klasy chemia, która zapobiega w jakiś tam sposób wychodzeniu tego na zewnątrz. Do tego wszystkiego podejrzewam, że elementy barwione są na górze, a nie na pełnej głębokości. Oznacza, to że czasem może być ona ciut za cienka i nie daje pełnej barwy, lecz fakt, że mówił że barwiona jest na samej górze znów zwalnia z reklamacji - bo jest barwione. Dokładnie z tego powodu firmy piszą, że nie ma tzw. "doróbek", a jak są t0o mogą się różnić odcieniem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gam 12.09.2017 05:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Września 2017 Mam ten sam problem tylko odcienie kolorów wynikają z tego że otrzymałem dostawę kostki z dwóch różnych dat produkcji. Różnica między poszczególnymi partiami wynosi ok.3-4 miesiące (połowa z marca a połowa z czerwca). Kostka różni się nie tylko kolorem (odcień szarego) ale też wyglądem zewnętrznym wynikającym z innego dojrzewania samej kostki ( ta starsza jest jakby bardziej nasiąkliwa i nie ma tak ładnej struktury jak ta młodsza). Zastanawiam się nad tym czy mogę domagać się od dostawcy wymiany kostka na nową z jednej partii produkcyjnej w ramch rękojmi? Zamawiałem oczywiście metraż na cała zabudowę bez uzupełnień. Z rozmów które przeprowadziłem wynika ze to ewidentnie zawalona sprawa przez dostawcę ale dostawca przerzuca odpowiedzialność na producenta a u nich w gwarancji jest klauzula że kolory mogę się różnić. Rozumiem stanowisko producent i nie mam tutaj argumentów tylko czy niepisana zasada zabudowy kostki z jednej partii produkcyjnej jest gdzieś "napisana" (wytyczne, normy itp?) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
konradinio2x 12.09.2017 12:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Września 2017 W większości przypadków kolory kostki i tak nieco zmienią się pod wpływem użytkowania i to bardzo szybko. Moim zdaniem nie ma sensu się przejmować, bo różnice nie będą tak widoczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
m.trybulec 26.09.2017 12:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Września 2017 Różnice wybarwieniach możesz ‘zlikwidować’ tak jak wyżej napisał Blechert (kilka lat temu) – brukarz musi przy układaniu mieszać kostki ze wszystkich palet. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
glomar 09.10.2017 10:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Października 2017 Witam Mam podobny problem. Właśnie skończono mi układać kostkę na podjeździe, łącznie 170 mkw. Po usunięcia piasku i pierwszym deszczu mam 2 kostki, połowa podjazdu jest szara, połowa grafit. Problem w tym, że całość miał być grafit, na łączeniu wygląda to co najmniej nieciekawie. Co można zrobić? Jest nadzieja na reklamację? Kostka producenta Termalica Bruk Bet Z góry dziękuje za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gam 14.05.2018 09:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Maja 2018 W moim przypadku kostka została wymieniona przez sprzedawcę.Wymienili nie dlatego ze uznali reklamację ale dlatego że przekroczyli termin odpowiedzi na reklamację. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Stick Jack 11.05.2020 14:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Maja 2020 Dzień dobry. Jak rozwiązał się u pana problem z 2kolorową kostką bo mam podobny problem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Stick Jack 11.05.2020 14:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Maja 2020 Pytanie do glomar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.