Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 2,9k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

1. dom już był wybudowany - przed nawiezieniem ziemi/ piachu miałem dobry dostęp - niewiele musiałem odkopywać

2. nie wkopywałem- teren był otwarty - poszła na spód płyta chodnikowa , na nią możesz spokojnie postawić z KG formę do odlewania filarów - do środka 3 pręty i gotowe

http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=111772&d=1334673101

3. słupy są dość blisko domu ale 1 rząd jest wykonany inaczej - płytko osadzony na gruncie który został całkowicie wymeniony przy budowie płyty , dodatkowo mam okap 1m ,

tu to widać

http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=195607&d=1371204783

 

4. taras ma chyba 4,2 długości , słupy są ok 1-1,1 od siebie, mają wymiar ok 12x25cm , opis założeń był w tym poście #1088

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejne pytanie skierowane do "encyklopedii" :rolleyes:

Post #96: rurę drenarską dałeś około 50 cm do płyty?

Rozumiem, że spychowy/koparkowy zebrał humus o te 50cm większy niż zarys płyty?

A w poradach muratora jest coś koło 2-3m http://muratordom.pl/eksperci/pytania/drenaz-opaskowy-woko-pyty-fundamentowej/23069/

Zżynam od ciebie proces budowy ale jednocześnie filtruję go - no i zgłupiałem. Pomożecie, obywatelu?:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w projekcie płyty chyba nigdzie o tym mowy nie było - nie wiem - nie pamiętam , nie wiem nawet gdzie mam jej projekt

 

wiec na 90% robiłem na czuja na tyle ile wtedy miałem wiedzy - głębokość wykopu max 1,2 m , średnio 80 cm , wykop poszerzony o 50-70 cm - nie widzę w tym problemu

 

logicznie jednak rzecz biorąc podbudowa w kształcie trapezu powinna być - dołem szersza by lepiej przenosić obciążenia

 

u mnie tereny piaszczyste/zamulone wiec kopiąc wykop pod płyte koparkowy "kroił plasterki torta równo" - więc spać mogę spokojnie

Edytowane przez R&K
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może trochę o trawniku ....

w miejscy gdzie wykonaliśmy drenaż do POŚ ziemia została przerzucona "do góry nogami" i trawnik rośnie na czarnej ziemi - to chyba "największy błąd" przy wykonywaniu trawnika - rośnie tam jak "głupi"

w tym miejscu trawnik pasowało wykosić już tydzień temu -zrobiłem to dopiero wczoraj - mam wrażenie że sezon rozpoczął się wyjątkowo wcześnie

 

na podwórku pojawia się huśtawka - konstrukcja stalowa pomalowana w technologii porównywalne z malowaniem proszkowym, 2 podwójne uchwyty , 4 różne "huśtawki" do zawieszenia, kolejne atrakcje dla dzieci pojawiać się będą sukcesywnie

http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=253058&d=1396682851

Edytowane przez R&K
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks później...

Witam!

Na początku gratuluję i dziękuję za SUPER dziennik budowy, można wiele podpatrzeć...

Mam kilka zapytań odnośnie ogrzewania - kabli:

- jak spisuje się ten system, czy założyłbyś jeszcze raz, co byś poprawił?

- masz bezpośrednie czy akumulacyjne?

- zakładałeś sam czy firma

- co byś doradził, podpowiedział w tym temacie dla Nowego inwestora:confused:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witaj Hanss

 

dziekuje za miłe słowa , PS. skrzynke juz oczyściłem

 

odp na Twoje pytania

1. nie mam zastrzeżeń do tego rozwiązania - bezobsługowe w 100% - jedyne czego muszę pilnować to 2x w roku zmiana ustawień na sterownikach - jeśli coś bym zmienił to właśnie sterowniki - nie są to najlepsze jeśli chodzi o ogrzewanie kablami - wziąłbym te 2 które rozważałem - dziś wiem że był to błąd

2. wykorzystuje G12 wiec zdecydowanie akumulacyjne

3. zakładałem sam - elektryk tylko pospinał w tablicy i ze sterownikami

 

4. trzeba być w pełni świadomym wybierając kable i wiedzieć jaki poziom rachunków Ci grozi ... i wiedzieć jaką masz alternatywę w przyszłości jeśli prąd zdrożeje lub "go braknie"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mam zastrzeżeń do tego rozwiązania - bezobsługowe w 100% - jedyne czego muszę pilnować to 2x w roku zmiana ustawień na sterownikach - jeśli coś bym zmienił to właśnie sterowniki - nie są to najlepsze jeśli chodzi o ogrzewanie kablami - wziąłbym te 2 które rozważałem - dziś wiem że był to błąd

 

Z wyborem czego był ten błąd ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jasiek miał ten sterownik i narzekał na jego przekłamania, wiec wziąłem Auratony , po jakimś czasie jasiek rozwiązał problem z przekłamywaniem temperatury przez ten sterownik , jak widać Auratony też "to mają" ale przy mojej akumulacji dają sobie z tym rade, brakuje mi tylko możliwości wymuszenia pracy na 1 min , w salonie i kuchni wymienię te sterowniki jak będę miał ze 250 wolnej kasy

 

wczoraj i dziś w nocy gdzieś w domu nCO zeżarło 2,6 kWh

sezon ciągle poniżej 3900 i tej liczby nie przekroczy już

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też zastanawiam się nad kablami, czy poleciłbyś te sterowniki:

http://devi.danfoss.com/Professional/Products/Collection+Floor+Heating+Thermostats/iframe_DEVIreg_Touch.htm

http://www.emultimax.pl/sklep/userdata/gfx/f1ccea389423b1ebe5607a3c72b0c991.jpg

Cena robi się już przystępna.

http://www.elektrykasklep.pl/towar/140f1064-danfoss-termostat-ogrzewania-podlogowego/

Gdzie się umieszcza czujnik z wybebeszonego sterownika?

Czy do każdego kabla musi być sterownik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czujnik wkładasz do puszki obok z jakimś pstryczkiem lub do peszla z kablem do czujnika temperatury podłogi

nie kazdy kable musi miec sterownik - teretycznie na 1 sterowniku może być 2-3 kable - trzeba sprawdzic ich sumaryczna moc i zakres pracy sterownika / obciązenie

 

sterowniki fajne .... cena nadal za wysoka

150 wg mnie to max - ustawiasz - zapominasz ... nie potrzebujesz gadżetu do zabawy - skoro się nie bawisz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czujnik wkładasz do puszki obok z jakimś pstryczkiem lub do peszla z kablem do czujnika temperatury podłogi

nie kazdy kable musi miec sterownik - teretycznie na 1 sterowniku może być 2-3 kable - trzeba sprawdzic ich sumaryczna moc i zakres pracy sterownika / obciązenie

 

sterowniki fajne .... cena nadal za wysoka

150 wg mnie to max - ustawiasz - zapominasz ... nie potrzebujesz gadżetu do zabawy - skoro się nie bawisz

 

O przekłamania na sterownikach czytałem już wcześniej u M.A.G ' a było nawet zdjęcie z wybebeszonym czujnikiem.

Co do ilości kabli na jednym sterowniku to znalazłem taką informację

"Obciążenie rezystancyjne Maks. 16 A / 3680 W przy 230 V

Obciążenie impedancyjne cos φ= 0,3 Maks. 1 A "

Czy z tego wynika, że na jeden sterownik można wpiąć 3,68kW ?

Tutaj źródło:

http://pl.fheprod.danfoss.com/PCMPDF/DEVIregTouch_X012795_VIGDU249.pdf

 

Cena samego sterownika ciągle spada zobaczymy jak to będzie wyglądać za rok.

 

Tak przymierzam się do kabli i w łazience mam problem bo nie da się osiągnąć Wymaganej mocy grzewczej dla ogrzewania akumulacyjnego (1260 W)

Z obliczeń wychodzi, że mogę tam zmieścić 5,6 m.kw x 175 W/m.kw. = 980 W W łazience dodatkowo będzie jeszcze drabinka ale nie chce liczyć na ogrzewanie z drabinki :p Czy miałeś podobny problem w doborze kabli?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powierzchnia pomieszczenia: 9,8m.kw.

Powierzchnia zabudowana: 4,2m.kw

Powierzchnia ogrzewana: 5,6m.kw

Straty: 630W

Godziny II taryfy 12h

Współczynnik 1,0

Wymagana moc grzewcza dla ogrzewania akumulacyjnego 630W x 10h x 24h / 12h = 12 600 W ( założenie grania 12h, gdy będzie 10h to moc wyjdzie 15 120W )

Maksymalna moc grzewcza: 5,6m.kw. x 175 W/ m.kw. = 980W

 

Dobór kabla:

Dla DTIP-18/1075W i długości 59 metrów rozstaw wychodzi 9,5 cm,

Dla DTIP-18/1625W i długości 90 metrów rozstaw wychodzi 6,0 cm.

 

Może być rozstaw 6 cm ? Czy trzeba dawać maty na ścianę ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AZP łazienkę masz w centrum domu? Przy 980W mocy i 10h grzania dostarczysz blisko 10kWh. Dwa miesiące takiego grzania i masz z głowy sezon grzewczy dla łazienki ;)

Te 630W straty to pewnie dla -20 st. za oknem?

Niech ktoś posiadający podlicznik do kabli zainstalowanych w łazience napisze ile czasu one pracowały (zużycie, m2 łazienki i moc kabla).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AZP łazienkę masz w centrum domu? Przy 980W mocy i 10h grzania dostarczysz blisko 10kWh. Dwa miesiące takiego grzania i masz z głowy sezon grzewczy dla łazienki ;)

Te 630W straty to pewnie dla -20 st. za oknem?

Niech ktoś posiadający podlicznik do kabli zainstalowanych w łazience napisze ile czasu one pracowały (zużycie, m2 łazienki i moc kabla).

Łazienkę mam w rogu wschodnio - północnym.

Te 630W strat to dla minus 20 stopni. To znaczy, że założenie 80 W/m.kw. to za dużo ?

Edytowane przez APZ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powoli ale sukcesywnie do przodu - wszystko własnymi rekami - no może z niewielką pomocą taty - ale jutro i w piątek reszta już sam

http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=258800&d=1399526886

 

http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=258799&d=1399526882

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...