Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 2,9k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

producent deklaruje Uw=1,0

 

dziś i jutro na budowie pracuje jeszcze Pan Krzysztof od Darka - poprawia wszelkie niedociągnięcia , obrabia też parapety które zamontowaliśmy - Darkowi zależy by wszystko było tip-top - by nikt mu nie zarzucił że coś gdzieś można było zrobić lepiej ...

ja wysprzątałem łazienkę i cały garaż , najgorzej było z 3 paletami płytek, bo sam musiałem je przenieść

wstępnie zrobiłem przymiarkę do tego jaki będzie rozkład / układ płytek w garażu - jak wiadomo gdzieś muszą być docinki ... trzeba więc sprawdzić gdzie i ile ...

ułożyłem też kolejne 2-3 m podbitki na froncie domu - dotarłem do narożnika, ale nie przestawiałem rusztowania dalej bo na wysokości drzwi wejściowych mam do doklejenia kilka kawałków styropianu do wieńca od strony wewnętrznej , dziś przykleiłem 2 kawałki o długości 1m - zostały jeszcze 3 docinki ...

 

mój tata przywiózł dziś ok metrowy kawałek rury prostokątnej wentylacyjnej - wymiar ok 12x25 cm - posłuży do wylania nóg do tarasu - stopy będą miały 1m długości więc w ziemie nie będą pracować - osadzone będą poniżej strefy przemarzania

tak to ma wyglądać

http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=111648&d=1334588233

3 rzędy nóg od strony domu do ogrodu pierwszy ok 30 cm od domu, ostatni ok 30-50 cm od końca desek - drugi rzad wiadomo w środku ... a ilość rzędów 5 lub 6

na 3 stopy pójdą stalowe rury kwadratowe lub prostokątne (zielone) to pozwoli na ograniczenie stóp z 4 do 3 i dłużej posłużą - ich żywotność będzie z pewnością dłuższa, na nie prostopadle dębowe łaty co ok 50-60 cm (czerwone)

 

pytanie- ile łata jest wstanie udźwignąć ? ile po bokach może taras wystawać po za skrajny rząd stóp ? 30-50 cm ?

jeśli np 30 cm to rzędów będzie musiało być 6 miedzy nimi 1 m odstępu po bokach 2x 30 cm + 6x6 stalowe rury i taras miałby 6 m

czyli 30 + 6 + 100 + 6 + 100 + 6 + 100 + 6 + 100 + 6 + 100 + 6 + 30

jeśli więcej niż 30 cm ? np 50 mogłoby to wyglądać tak

50 + 6 + 120 + 6 + 120 + 6 + 120 + 6 + 120 + 6 + 50

 

co o tym sądzicie ?

 

z innych dobrych wiadomości US obdarzył nas $ za tytuły rozliczenia VAT za materiały budowlane , kasa w zasadzie wydana , rozliczyłem się do końca z Darkiem , jutro zapłacę FV w hurtowni elektrycznej i reszta dla żony ... tzn na kanapę do salonu

 

kasa zaczyna się kurczyć w zastraszającym tempie a tu tyle jeszcze pierdółek do kupienia - nie wspominając o tych które wyjdą w trakcie a o których teraz się nie myśli ...

Edytowane przez R&K
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

]

3 rzędy nóg od strony domu do ogrodu pierwszy ok 30 cm od domu, ostatni ok 30-50 cm od końca desek - drugi rzad wiadomo w środku ... a ilość rzędów 5 lub 6

na 3 stopy pójdą stalowe rury kwadratowe lub prostokątne (zielone) to pozwoli na ograniczenie stóp z 4 do 3 i dłużej posłużą - ich żywotność będzie z pewnością dłuższa, na nie prostopadle dębowe łaty co ok 50-60 cm (czerwone)

 

pytanie- ile łata jest wstanie udźwignąć ? ile po bokach może taras wystawać po za skrajny rząd stóp ? 30-50 cm ?

jeśli np 30 cm to rzędów będzie musiało być 6 miedzy nimi 1 m odstępu po bokach 2x 30 cm + 6x6 stalowe rury i taras miałby 6 m

czyli 30 + 6 + 100 + 6 + 100 + 6 + 100 + 6 + 100 + 6 + 100 + 6 + 30

jeśli więcej niż 30 cm ? np 50 mogłoby to wyglądać tak

50 + 6 + 120 + 6 + 120 + 6 + 120 + 6 + 120 + 6 + 50

 

co o tym sądzicie ?

 

 

Jaki wymiar tarasu będziesz miał? Troszkę nie tak to rozmieszczenie. 50 cm wysunięcia nie wchodzi w grę. 30 cm też nie. Max mozna wysuwać 20-25 cm. Zbyt daleko wysunięte będą się łudeczkowały mocno na końcach i nie udźwigną ciężaru człowieka (no może 30 cm jeszcze da radę). A jakiej grubości masz te łaty ?? Kiedy to będziesz robił? Jeśli nie koniecznie masz tą robotę "na wczoraj" to pod koniec tygodnia - sobota wieczorem - mogę pomóc w rozmieszczeniu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki wymiar tarasu będziesz miał? Troszkę nie tak to rozmieszczenie. 50 cm wysunięcia nie wchodzi w grę. 30 cm też nie. Max mozna wysuwać 20-25 cm. Zbyt daleko wysunięte będą się łudeczkowały mocno na końcach i nie udźwigną ciężaru człowieka (no może 30 cm jeszcze da radę). A jakiej grubości masz te łaty ?? Kiedy to będziesz robił? Jeśli nie koniecznie masz tą robotę "na wczoraj" to pod koniec tygodnia - sobota wieczorem - mogę pomóc w rozmieszczeniu :)

 

wymiar tarasu ok 4x6 m czyli rozstaw stóp w wersji 1 w grę w wchodzi = 6 rzędów 3x6

na razie same stopy robimy - cała reszta ... jak czas i kasa pozwoli .. ale na razie trzeba się wnętrzem zając

 

No czekam na ten koszt m2 ściany pod malowanie z płyt gk!!!!

 

amigo - powiem szczerze nie sposób to przeliczyć na m2 nawet nie wiem ile m2 ścian i sufitów mam, poza tym inaczej liczy się podobno sufity a inaczej ściany , na dodatek u mnie sufit w salonie i kuchni nie był prosty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie sufity też nie będą proste ale bardziej zależy mi na cenie ścian dla porównania tynków maszynowych gipsowych gdyż mam dom ze styropianu i boję się przy tynkach maszynowych różnego rodzaju pęknięć dlatego interesuje mnie bardzo koszt materiałów i robocizny za m2 z płyty na grzebień
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie sufity też nie będą proste ale bardziej zależy mi na cenie ścian dla porównania tynków maszynowych gipsowych gdyż mam dom ze styropianu i boję się przy tynkach maszynowych różnego rodzaju pęknięć dlatego interesuje mnie bardzo koszt materiałów i robocizny za m2 z płyty na grzebień

 

ja u siebie cały dom w środku zrobiłem płytą na stelażu, przynajmniej nie było problemu z chowaniem jakichś instalacji, rur itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie tarasu.

Ja u siebie pierwsze stopy zamierzam dać w odległości max 25 cm od budynku. Do wylania stóp chcę kupić rurę kanalizacyjną pomarańczową 200-tkę. Pociąć ją na 1m kawałki wkopać i zalać w środku betonem z wykorzystaniem resztek stali oraz drobnego gruzu i żwiru. Acha w stopy zamierzam zatopić gwintowane pręty (rozwiazanie podobne jak przy murłacie na wieńcu) tylko na mniejszą skalę i skręcić całość nakrętkami z kantówkami. Krańcowe stopy planuję ok 10 cm max przed końcem desek tarasowych. Jako podbudowę pod deski tarasowe - zamówię w tartaku kantówki dębowe o wym. 5 x 5 cm i na to kontrłaty 3 x 3 cm. I tu zastanawiam się czy nie będą za cienkie. Pomysł z kantówkami stalowymi jest fajny. Większa sztywność i na pewno żywotność. Zapamiętam sobie ewentualnie do wykorzystania. U mnie tarasu trochę będzie bo część zadaszona to ok. 9m2 (3x3) a część nie zadaszona ok. 25 m2 (10 x 2,5).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja bym zrobił cały ruszt pod taras stalowy z rury kwadrat 60x60- docięte i pospawane. Do tego już na gotowo deski tarasowe. Wystawanie desek nie więcej niż 20-25cm i na pewno nie łaty 30x30 jak to myśli rewo66- za cienkie.

 

Poza tym jeśli chcesz wykorzystać tą rurę od wentylacji jako formę, to zrobisz to ..raz. Nie wyciągniesz 1 m rury z betonu. Najlepiej rozciąć taką rurę po przekątnej i składać ją na betonowanie, zacisnąć pasami, czy drutem, potem rozbierasz i zalewasz kolejny słupek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie sufity też nie będą proste ale bardziej zależy mi na cenie ścian dla porównania tynków maszynowych gipsowych gdyż mam dom ze styropianu i boję się przy tynkach maszynowych różnego rodzaju pęknięć dlatego interesuje mnie bardzo koszt materiałów i robocizny za m2 z płyty na grzebień

 

poszukaj lokalnej firmy 1-2 i podpytaj - moje jakiekolwiek wyliczenia nie będą miarodajne - umówieni byliśmy na dość szeroki zakres prac a główną podstawą rozliczenia były roboczogodziny + jakieś tam inne pochodne /mutacje wyliczeń

 

Odnośnie tarasu.

Ja u siebie pierwsze stopy zamierzam dać w odległości max 25 cm od budynku.... kantówki dębowe o wym. 5 x 5 cm i na to kontrłaty 3 x 3 cm. I tu zastanawiam się czy nie będą za cienkie.

 

u mnie też 1 rząd ok 25-35 cm od budynku - tu pójdą znacznie mniejsze słupy - ponieważ będzie to od strony południowej pod okapem zrobię tylko takie z formy wiaderka - postawie na dobrze zawibrowanym piachu, co do kantówek zdecydowanie za cienkie , słabe i krótka żywotność , znajomy dziś mi mówił że swój taras ma na belkach 7x14 cm

 

A ja bym zrobił cały ruszt pod taras stalowy z rury kwadrat 60x60- docięte i pospawane. Do tego już na gotowo deski tarasowe. Wystawanie desek nie więcej niż 20-25cm i na pewno nie łaty 30x30 jak to myśli rewo66- za cienkie.

 

Poza tym jeśli chcesz wykorzystać tą rurę od wentylacji jako formę, to zrobisz to ..raz. Nie wyciągniesz 1 m rury z betonu. Najlepiej rozciąć taką rurę po przekątnej i składać ją na betonowanie, zacisnąć pasami, czy drutem, potem rozbierasz i zalewasz kolejny słupek.

 

 

chodzi oto że trochę drzewa ma mój tata i chciałem je wykorzystać - rury trzeba kupić ... a ja jestem już na etapie oglądania każdej złotówki z 2 stron 10x zanim ją wydam , metalowe rury raczej prostokątne niż kwadratowe - postawione na sztorc np 4x6 cm

 

co do rur od wentylacji - spokojnie - już wczoraj zostały przecięte z 1 strony i dospawaliśmy "zamki"

 

 

dziś na budowie działałem od rana sam - cel dokończenie podbitki - udało się obrobić front przed wejściem i dojechać do wysokości okna w kuchni - stad max 2x do narożnika i później już ostatnia prosta - ale dopiero gdy będzie ziemia wyrównana

http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=111771&d=1334673090

 

pojawił się jeden mały problem - zabrakło mi listwy J i podbitki - listwy dlatego że nie uwzględniłem narożników robionych w jodełkę do których zużyłem ok 12 m listwy - akurat tyle ile ma ściana południowa

co do podbitki - pewien jegomość ;) który mi ją sprzedawał policzył jej realne wymiary a nie wymiary robocze , listwy nachodzą na siebie po 5 cm (listwa ma 25 cm szerokości) wiec brakło mi ok 20% podbitki :( REKINRW - czekam na dostawe!!

 

koło 10 pojawił się mój tata i zabetonowaliśmy 3 słupy - w każdym 3 pręty z resztek stali niczym zbrojenie - takich będzie 12 i 6 mniejszych jak już teren zasypiemy piachem

http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=111772&d=1334673101

 

wieczorem mój tata ma pojechać na działkę by rozkręcić rury, obsypać delikatnie słupy piachem i wylać 3 kolejne słupy

 

koło 13 na budowę przywieźli mi pierwszą przyczepę gruzu - zacząłem rozkładać go przed wejściem i garażem - ale tam muszę jeszcze odprowadzić rurę od kratki garażowej do rury odprowadzającej wodę z rynien do pobliskiego rowu , dodatkowo wydaje mi się że muszę kupić krawężniki do kostki brukowej i już teraz je obsadzić w betonie a dopiero później wrzucać gruz na swoje miejsce

 

kolega Andrzej (ten od elewacji) pożyczył mi maszynkę do cięcia płytek na mokro - jutro zaraz po tym jak dokończę ostatni 1 m podbitki biorę się za płytki w garażu

do posprzątania mam jeszcze PG - obecnie robi za składowisko płyt KG - a raczej tego co pozostało - jutro przyjeżdża jasiek71 i będziemy spinać WM i GGWC z 1 sterownikiem który został przygotowany jako urządzenie dedykowane do mojego domu

Edytowane przez R&K
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dot tarasu.

Masz rację w przypadku gdy kończy się kasa to trzeba pewne prace robić jak najmniejszym kosztem. Słupki wychodzą fajnie. Ja i tak muszę kupić trochę rur kanalizacyjnych więc przy okazji kupię trochę więcej a nie mam innych mat. co by wykorzystac jako formę na słupy. Zastanawiałem się nawet nad bloczkami betonowymi czy by nie kupić i nie wykorzystac jako fundament tarasu. Zawsze pozostaje mi szalunek z desek których trochę mi jeszcze zostało.

Dezet potwierdził moje obawy iż łaty 3 x 3 cm będą za cienkie.

 

Podbitka fajnie już wyglada i kolor kontrastowo pasuje mi z antracytem. :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze a propos tarasu:

 

Prawidłowo powinno być:

 

Stopy betonowe z prętami gwintowanymi- na to legar 90x90 lub 90x70 lub ostatecznie 90x40. Pod legary na wszelki wypadek podkładki gumowe aby odizolować drewno od betonu jeśli nie wisiałoby na prętach. Na to kontrlegar 70x40 i na to deska tarasowa. legary dobrze dokręcone do kontrlegarów i rozstaw kontrlegarów co 50 cm. Można próbowac bez dużych legarów i robić na samych poprzeczkach. Obie wersje sprawdziłem i są jak najbardziej OK. Taka teoria - w praktyce wszystko rozbija się o koszty. Konrad - Twoja konstrukcja może nie jest zła ale ma kilka minusów - największy - metalowe legary. Nie pozostawiasz desce żadnej mozliwości ruchu a to w budowie tarasu jest bardzo ważne. Zazwyczaj należy dopilnować aby legary i deska były z tego samego gatunku drewna !! Nie ma siły żeby Ci deska nie pracowała - słońce, mróz, woda. Na tarasach które ja robiłem widziałem po zimie przesunięcia, desek nawet o 0,5-1 cm. Gdyby były skręcone na sztywno do profili metalowych, na 99% by sie rozwarstwiły lub popękały. Ale to zależy też od grubości deski. Zazwyczaj tarasowa ma od 21-28mm. Nie wiem jakie Ty dajesz.. poniżej schematy. na szybko naszkicowane kropki oznaczają rozłożenie stóp betonowych - taka praktyczna rada - pręty gwintowane należy w dolnym końcu zagiąć do kąta 90 st. i dopiero zalewać betonem - nie wyjdą z betonu za nic w świecie a wiem z doświadczenia że te trzymające sie w betonie tylko na gwincie, wychodzą - taki popełniłem błąd przy pierwszym swoim tarasie :) http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=111873&d=1334702866 w opcji bez dużych legarów, legarki maksymalnie można rozsunąć do 1m. za tydzień kręcę kolejny a za miesiąc jeszcze jeden taras - wszystko z modrzewia syberyjskiego - 1. wytrzymały, 2.ładny, 3. łatwy w obróbce i pielęgnacji, 4. tani w porównaniu do egzotyków z ameryki pld lub innych.

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Dot. postu M.A.G.

 

Jeśli chodzi o pręty gwintowane to wiadomo zasada taka sama jak przy wieńcach. Nawet zostało mi ok. 10 szt takich prętów może wykorzystam. O gumowych podkładkach nie pomyślałem planowałem dać folię między stopę a legar zostało mi jej też trochę z izolacji murłat. Mam pytanie do M.A.G. jakiej grubości stosujesz pręty? Fi 16 czy mniejsze. Co do deski tarasowej zastanawiam się nad polskim modrzewiem wychodzi taniej a wiadomo gdzieś koszty trza ciąć. Ja już wybrałem opcję stopy + legary + kontrlegary + deska wg mnie opcja ta ma jedną zaletę mniej stóp betonowych do zrobienia a dla mnie jest to gorsza i kłopotliwsza praca niż przy drewnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Mnożenie " warstw z grubymi legarami- trzeba zwrócić uwagę, żeby słupy betonowe były odpowiedniej wysokości, bo taras wyjdzie w drzwiach;)

9cm+9cm+ deska i już jest 21-22cm.

A skrzynka prądowa to tak stoi, czy na zdjęciu taka perspektywa?

 

Tu masz rację z grubościa warstw nie należy przesadzać - legar 9cm x 9cm uważam za przesadzony wg mnie wystarczy 7cm x 7 cm + kontrlegar 5cm x 5 cm + deska to c.a. = 15 - 16cm.

A "krzinka prundowa" - chyba taka perspektywa tego ujęcia. Z wczesniejszych zdjęc kojarzy mi się całkiem inaczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O gumowych podkładkach nie pomyślałem planowałem dać folię między stopę a legar zostało mi jej też trochę z izolacji murłat. Mam pytanie do M.A.G. jakiej grubości stosujesz pręty? Fi 16 czy mniejsze

pręty wystarczą fi 10mm - dlatego że: 1. są wystarczająco grube i wytrzymałe, 2. przy grubości legara 40x70 (stawiane są na sztorc) większa średnica jest trudna do obrobienia żeby się legar nie ułamał bo nawiercona dziura musi być odpowiednio większa - przy fi 16 nawiercisz wiertłem 16 i po dwóch stronach pręta zostanie Ci tylko 7 mm drewna, czasem jak brak fi 10 w składzie budowlanym to robię na fi 12. zamiast gumy równie dobrze może być folia :) aha i jeszcze jedno - napisał DEZET - trzeba naprawde starannie obliczyć wysokość na jakiej powinna być stopa betonowa żeby potem legar nie wisiał nabity na 20 cm pręt :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Mnożenie " warstw z grubymi legarami- trzeba zwrócić uwagę, żeby słupy betonowe były odpowiedniej wysokości, bo taras wyjdzie w drzwiach;)

9cm+9cm+ deska i już jest 21-22cm.

A skrzynka prądowa to tak stoi, czy na zdjęciu taka perspektywa?

 

wszystko jest pod kontrolą - stopy do tarasu i tak będą wymagały lekkiego nadlewania - tym będziemy zajmować się gdy wyjdziemy z ziemi

od filara do granicy działki mam 6 m

 

pręty wystarczą fi 10mm - dlatego że: 1. są wystarczająco grube i wytrzymałe, 2. przy grubości legara 40x70 (stawiane są na sztorc) większa średnica jest trudna do obrobienia żeby się legar nie ułamał bo nawiercona dziura musi być odpowiednio większa - przy fi 16 nawiercisz wiertłem 16 i po dwóch stronach pręta zostanie Ci tylko 7 mm drewna, czasem jak brak fi 10 w składzie budowlanym to robię na fi 12. zamiast gumy równie dobrze może być folia :) aha i jeszcze jedno - napisał DEZET - trzeba naprawde starannie obliczyć wysokość na jakiej powinna być stopa betonowa żeby potem legar nie wisiał nabity na 20 cm pręt :)

 

ja nie będę w stopach zatapiał pręta gwintowanego - to wymaga już na tym etapie idealnego wypoziomowania, wymierzenia odległości i kątów

co do podkładek miedzy beton a drzewo - słyszałem o tym drzewo butwieje - nie ważne czy - należy zastosować jakąś przekładkę

coraz bardziej zastanawiam się nad zwykłą deską (nie ryflowaną) ale grubą 35-42 - można ją z czasem cyklinować "do woli" ...

 

 

M.A.G. - nie zgadzam się z tym że główne legary nie mogą być z drzewa - deska będzie przykręcona do kontr legarów więc nie będzie to bezpośrednio przekładać się na deskę tarasową - a ta w ostatecznym rachunku jest najważniejsza

 

tak więc i mnie przewiduje rurę prostokątną 40x60 jako legara - przykręcona do betonowych stóp za pomocą kołków i wkrętów, na tym kontr legary z drewna coś ala 8x5 (rozmiar jeszcze nie wiadomy - muszę z tatą uzgodnić jakim drzewem dysponuje)

przykręcony czymś takim

http://www.folda.com.pl/pliki/get/oferta/laczniki/lacznik-belki-bet4.jpg

i na to deski

 

 

rano na budowie dokończyłem podbitkę - na tyle ile pozwolił materiał

następnie rozkręciłem jeden ze słupów i obsypałem go piachem

http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=112100&d=1334778207

 

chwilę później przyjechał na chwilę mój tata , rozkręciliśmy jeszcze 2 słupy i wylaliśmy kolejne 3 słupy pod taras

po południu gdy ja kończyłem pracę na działce tata przygotowywał podłoże pod kolejne 3 słupy na jutro

 

po skończonej operacji zalewania słupów zabrałem się za organizację miejsca pracy - tj garaż , zebrania narzędzi i rozrobienia kleju do płytek oraz rozplanowania sposobu układania

pierwsze 3 płytki szły dość opornie ... wtedy przyjechał jasiek71 i wytknął wszystkie błędy tj za rzadki klej, pace z zbyt małymi rowkami oraz brak długiej łaty - wyciągnął swój sprzęt z auta i od razu praca poszła znacznie lepiej

oczywiście płytki "spartolone" ale jak na 1x ... jestem bardzo zadowolony i usatysfakcjonowany ... prace utrudniała kwestia że płytki były kładzione pod kątem by utrzymać spadek wody do odpływu liniowego

 

oto efekt dzisiejszych prac

http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=112374&d=1334840354

 

http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=112378&d=1334840374

 

finalnie doszła jeszcze 1 płytka w prawym dolnym narożniku a płytki zostały wytarte

 

jutro ciąg dalszy - jasiek obiecuje się bardziej przyłożyć i wyeliminować dzisiejsze błędy

 

a czasie gdy ja walczyłem z płytkami jasiek71 zabrał się za montowanie sterownika i spinanie go z przewodami które wcześniej rozprowadziliśmy w odpowiednie miejsca w domu , do znacznej większości z tych przewodów zostały pomontowane czujniki temperatury DS18b20

http://electropark.pl/684-1284-thickbox/ds18b20-czujnik-temperatury.jpg

 

może krótki opis zaprogramowanych możliwości i zależności w sterowniku

* pomiar temperatury w czerpni północnej na murze

* pomiar temperatury w czerpni od strony południowej w połaci dachowej (pod dachówką)

* pomiar temperatury w domu w neutralnym miejscu (korytarz na wysokości ok 1,5m od strony nienasłonecznionej)

* pomiar temperatury w rekuperatorze - 4 pomiary

 

możliwości sterownika

- wybór czerpni

- włączanie GGWC

- włączanie bypassa

 

tak to wygląda w chwili obecnej

http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=112102&d=1334778211

 

sterownik (dedykowany :D ) w zbliżeniu

http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=112101&d=1334778208

 

jutro będą fotki z budowy w lepszej rozdzielczości - wezmę aparat na budowę

 

jeśli chodzi o jakieś dodatkowe pytania lub szczegóły dotyczące sterownika postaram się w miarę możliwości odpowiedzieć - jeśli nie będę potrafił z pewnością jasiek71 na każde pytanie szczegółowo odpowie

 

dziś jasiek do jeszcze jednego rozwiązania mnie przekonał - na 99% będzie realizowane - ale już po wprowadzeniu się do domu - na razie brak czasu i kasy - choc kasa stosunkowo niewielka do tego potrzebna - o tym kiedyś tam jeszcze napiszę

 

w ciągu dnia przyjechała dziś druga przyczepa gruzu - muszę coś zacząć w tym kierunku robić bo mają być jeszcze ze 2 lub 3 a miejsca przed domem zaczyna brakować

Edytowane przez R&K
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Arturo72
sterownik (dedykowany :D ) w zbliżeniu

Wow :)

Jasiek się postarał ;)

dziś jasiek do jeszcze jednego rozwiązania mnie przekonał - na 99% będzie realizowane - ale już po wprowadzeniu się do domu - na razie brak czasu i kasy - choc kasa stosunkowo niewielka do tego potrzebna - o tym kiedyś tam jeszcze napiszę

Nie bądź sknera,napisz co to za stwór ;)

Edytowane przez Arturo72
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konradzie- coś za bardzo kombinujesz z tym tarasem. Łącznik, który pokazałeś betonuje się w słupie i na to legar. Będziesz pręt obcinał?

Lepiej było dłuższe szpilki wbetonować (sznurkiem wyznaczyć proste). Na nie legar stalowy, wydaje mi się, że lepiej 50x50 niż 40x60 na sztorc.

Nawiercasz otwory w legarze i nakładasz na szpilki. Regulacja w pionie na śrubie pod legarem, którą potem dodatkowo betonujesz, co i tak chcesz robić.

Do montażu desek użyj wkrętów z TORX, nie z krzyżakiem- stanowczo lepiej się wkręca i wykręca.

Do montażu legarów drewnianych na stalowym lepiej użyć kątowniki 40x40 (50x50) przyspawane jednym bokiem do dolnego legara- mogą być z "metra" lub systemowe. Plus taki, że dostosujesz odległość między dwoma kątownikami do grubości legara drewnianego. No i spaw to trwalsze rozwiązanie niż śrubki ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...