autorus 15.04.2012 06:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2012 To ja mam pytanie odnośnie drzwi zewnętrznych, nie mogłęm znaleść parametrów U? Inna sprawa że drzwi są super A do Łodzi mam rzut beretem, jak to się mówi No i trzymam kciuki za budowę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RK1719508166 16.04.2012 15:08 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2012 (edytowane) producent deklaruje Uw=1,0 dziś i jutro na budowie pracuje jeszcze Pan Krzysztof od Darka - poprawia wszelkie niedociągnięcia , obrabia też parapety które zamontowaliśmy - Darkowi zależy by wszystko było tip-top - by nikt mu nie zarzucił że coś gdzieś można było zrobić lepiej ...ja wysprzątałem łazienkę i cały garaż , najgorzej było z 3 paletami płytek, bo sam musiałem je przenieść wstępnie zrobiłem przymiarkę do tego jaki będzie rozkład / układ płytek w garażu - jak wiadomo gdzieś muszą być docinki ... trzeba więc sprawdzić gdzie i ile ... ułożyłem też kolejne 2-3 m podbitki na froncie domu - dotarłem do narożnika, ale nie przestawiałem rusztowania dalej bo na wysokości drzwi wejściowych mam do doklejenia kilka kawałków styropianu do wieńca od strony wewnętrznej , dziś przykleiłem 2 kawałki o długości 1m - zostały jeszcze 3 docinki ... mój tata przywiózł dziś ok metrowy kawałek rury prostokątnej wentylacyjnej - wymiar ok 12x25 cm - posłuży do wylania nóg do tarasu - stopy będą miały 1m długości więc w ziemie nie będą pracować - osadzone będą poniżej strefy przemarzania tak to ma wyglądać http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=111648&d=13345882333 rzędy nóg od strony domu do ogrodu pierwszy ok 30 cm od domu, ostatni ok 30-50 cm od końca desek - drugi rzad wiadomo w środku ... a ilość rzędów 5 lub 6 na 3 stopy pójdą stalowe rury kwadratowe lub prostokątne (zielone) to pozwoli na ograniczenie stóp z 4 do 3 i dłużej posłużą - ich żywotność będzie z pewnością dłuższa, na nie prostopadle dębowe łaty co ok 50-60 cm (czerwone) pytanie- ile łata jest wstanie udźwignąć ? ile po bokach może taras wystawać po za skrajny rząd stóp ? 30-50 cm ?jeśli np 30 cm to rzędów będzie musiało być 6 miedzy nimi 1 m odstępu po bokach 2x 30 cm + 6x6 stalowe rury i taras miałby 6 mczyli 30 + 6 + 100 + 6 + 100 + 6 + 100 + 6 + 100 + 6 + 100 + 6 + 30jeśli więcej niż 30 cm ? np 50 mogłoby to wyglądać tak 50 + 6 + 120 + 6 + 120 + 6 + 120 + 6 + 120 + 6 + 50 co o tym sądzicie ? z innych dobrych wiadomości US obdarzył nas $ za tytuły rozliczenia VAT za materiały budowlane , kasa w zasadzie wydana , rozliczyłem się do końca z Darkiem , jutro zapłacę FV w hurtowni elektrycznej i reszta dla żony ... tzn na kanapę do salonu kasa zaczyna się kurczyć w zastraszającym tempie a tu tyle jeszcze pierdółek do kupienia - nie wspominając o tych które wyjdą w trakcie a o których teraz się nie myśli ... Edytowane 16 Kwietnia 2012 przez R&K Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
M.A.G. 16.04.2012 19:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2012 ] 3 rzędy nóg od strony domu do ogrodu pierwszy ok 30 cm od domu, ostatni ok 30-50 cm od końca desek - drugi rzad wiadomo w środku ... a ilość rzędów 5 lub 6 na 3 stopy pójdą stalowe rury kwadratowe lub prostokątne (zielone) to pozwoli na ograniczenie stóp z 4 do 3 i dłużej posłużą - ich żywotność będzie z pewnością dłuższa, na nie prostopadle dębowe łaty co ok 50-60 cm (czerwone) pytanie- ile łata jest wstanie udźwignąć ? ile po bokach może taras wystawać po za skrajny rząd stóp ? 30-50 cm ? jeśli np 30 cm to rzędów będzie musiało być 6 miedzy nimi 1 m odstępu po bokach 2x 30 cm + 6x6 stalowe rury i taras miałby 6 m czyli 30 + 6 + 100 + 6 + 100 + 6 + 100 + 6 + 100 + 6 + 100 + 6 + 30 jeśli więcej niż 30 cm ? np 50 mogłoby to wyglądać tak 50 + 6 + 120 + 6 + 120 + 6 + 120 + 6 + 120 + 6 + 50 co o tym sądzicie ? Jaki wymiar tarasu będziesz miał? Troszkę nie tak to rozmieszczenie. 50 cm wysunięcia nie wchodzi w grę. 30 cm też nie. Max mozna wysuwać 20-25 cm. Zbyt daleko wysunięte będą się łudeczkowały mocno na końcach i nie udźwigną ciężaru człowieka (no może 30 cm jeszcze da radę). A jakiej grubości masz te łaty ?? Kiedy to będziesz robił? Jeśli nie koniecznie masz tą robotę "na wczoraj" to pod koniec tygodnia - sobota wieczorem - mogę pomóc w rozmieszczeniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RK1719508166 17.04.2012 04:39 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2012 Jaki wymiar tarasu będziesz miał? Troszkę nie tak to rozmieszczenie. 50 cm wysunięcia nie wchodzi w grę. 30 cm też nie. Max mozna wysuwać 20-25 cm. Zbyt daleko wysunięte będą się łudeczkowały mocno na końcach i nie udźwigną ciężaru człowieka (no może 30 cm jeszcze da radę). A jakiej grubości masz te łaty ?? Kiedy to będziesz robił? Jeśli nie koniecznie masz tą robotę "na wczoraj" to pod koniec tygodnia - sobota wieczorem - mogę pomóc w rozmieszczeniu wymiar tarasu ok 4x6 m czyli rozstaw stóp w wersji 1 w grę w wchodzi = 6 rzędów 3x6 na razie same stopy robimy - cała reszta ... jak czas i kasa pozwoli .. ale na razie trzeba się wnętrzem zając No czekam na ten koszt m2 ściany pod malowanie z płyt gk!!!! amigo - powiem szczerze nie sposób to przeliczyć na m2 nawet nie wiem ile m2 ścian i sufitów mam, poza tym inaczej liczy się podobno sufity a inaczej ściany , na dodatek u mnie sufit w salonie i kuchni nie był prosty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
amigo1974 17.04.2012 07:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2012 U mnie sufity też nie będą proste ale bardziej zależy mi na cenie ścian dla porównania tynków maszynowych gipsowych gdyż mam dom ze styropianu i boję się przy tynkach maszynowych różnego rodzaju pęknięć dlatego interesuje mnie bardzo koszt materiałów i robocizny za m2 z płyty na grzebień Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 17.04.2012 07:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2012 U mnie sufity też nie będą proste ale bardziej zależy mi na cenie ścian dla porównania tynków maszynowych gipsowych gdyż mam dom ze styropianu i boję się przy tynkach maszynowych różnego rodzaju pęknięć dlatego interesuje mnie bardzo koszt materiałów i robocizny za m2 z płyty na grzebień ja u siebie cały dom w środku zrobiłem płytą na stelażu, przynajmniej nie było problemu z chowaniem jakichś instalacji, rur itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rewo66 17.04.2012 08:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2012 Odnośnie tarasu.Ja u siebie pierwsze stopy zamierzam dać w odległości max 25 cm od budynku. Do wylania stóp chcę kupić rurę kanalizacyjną pomarańczową 200-tkę. Pociąć ją na 1m kawałki wkopać i zalać w środku betonem z wykorzystaniem resztek stali oraz drobnego gruzu i żwiru. Acha w stopy zamierzam zatopić gwintowane pręty (rozwiazanie podobne jak przy murłacie na wieńcu) tylko na mniejszą skalę i skręcić całość nakrętkami z kantówkami. Krańcowe stopy planuję ok 10 cm max przed końcem desek tarasowych. Jako podbudowę pod deski tarasowe - zamówię w tartaku kantówki dębowe o wym. 5 x 5 cm i na to kontrłaty 3 x 3 cm. I tu zastanawiam się czy nie będą za cienkie. Pomysł z kantówkami stalowymi jest fajny. Większa sztywność i na pewno żywotność. Zapamiętam sobie ewentualnie do wykorzystania. U mnie tarasu trochę będzie bo część zadaszona to ok. 9m2 (3x3) a część nie zadaszona ok. 25 m2 (10 x 2,5). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DEZET 17.04.2012 11:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2012 A ja bym zrobił cały ruszt pod taras stalowy z rury kwadrat 60x60- docięte i pospawane. Do tego już na gotowo deski tarasowe. Wystawanie desek nie więcej niż 20-25cm i na pewno nie łaty 30x30 jak to myśli rewo66- za cienkie. Poza tym jeśli chcesz wykorzystać tą rurę od wentylacji jako formę, to zrobisz to ..raz. Nie wyciągniesz 1 m rury z betonu. Najlepiej rozciąć taką rurę po przekątnej i składać ją na betonowanie, zacisnąć pasami, czy drutem, potem rozbierasz i zalewasz kolejny słupek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RK1719508166 17.04.2012 14:09 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2012 (edytowane) U mnie sufity też nie będą proste ale bardziej zależy mi na cenie ścian dla porównania tynków maszynowych gipsowych gdyż mam dom ze styropianu i boję się przy tynkach maszynowych różnego rodzaju pęknięć dlatego interesuje mnie bardzo koszt materiałów i robocizny za m2 z płyty na grzebień poszukaj lokalnej firmy 1-2 i podpytaj - moje jakiekolwiek wyliczenia nie będą miarodajne - umówieni byliśmy na dość szeroki zakres prac a główną podstawą rozliczenia były roboczogodziny + jakieś tam inne pochodne /mutacje wyliczeń Odnośnie tarasu. Ja u siebie pierwsze stopy zamierzam dać w odległości max 25 cm od budynku.... kantówki dębowe o wym. 5 x 5 cm i na to kontrłaty 3 x 3 cm. I tu zastanawiam się czy nie będą za cienkie. u mnie też 1 rząd ok 25-35 cm od budynku - tu pójdą znacznie mniejsze słupy - ponieważ będzie to od strony południowej pod okapem zrobię tylko takie z formy wiaderka - postawie na dobrze zawibrowanym piachu, co do kantówek zdecydowanie za cienkie , słabe i krótka żywotność , znajomy dziś mi mówił że swój taras ma na belkach 7x14 cm A ja bym zrobił cały ruszt pod taras stalowy z rury kwadrat 60x60- docięte i pospawane. Do tego już na gotowo deski tarasowe. Wystawanie desek nie więcej niż 20-25cm i na pewno nie łaty 30x30 jak to myśli rewo66- za cienkie. Poza tym jeśli chcesz wykorzystać tą rurę od wentylacji jako formę, to zrobisz to ..raz. Nie wyciągniesz 1 m rury z betonu. Najlepiej rozciąć taką rurę po przekątnej i składać ją na betonowanie, zacisnąć pasami, czy drutem, potem rozbierasz i zalewasz kolejny słupek. chodzi oto że trochę drzewa ma mój tata i chciałem je wykorzystać - rury trzeba kupić ... a ja jestem już na etapie oglądania każdej złotówki z 2 stron 10x zanim ją wydam , metalowe rury raczej prostokątne niż kwadratowe - postawione na sztorc np 4x6 cm co do rur od wentylacji - spokojnie - już wczoraj zostały przecięte z 1 strony i dospawaliśmy "zamki" dziś na budowie działałem od rana sam - cel dokończenie podbitki - udało się obrobić front przed wejściem i dojechać do wysokości okna w kuchni - stad max 2x do narożnika i później już ostatnia prosta - ale dopiero gdy będzie ziemia wyrównana http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=111771&d=1334673090 pojawił się jeden mały problem - zabrakło mi listwy J i podbitki - listwy dlatego że nie uwzględniłem narożników robionych w jodełkę do których zużyłem ok 12 m listwy - akurat tyle ile ma ściana południowa co do podbitki - pewien jegomość który mi ją sprzedawał policzył jej realne wymiary a nie wymiary robocze , listwy nachodzą na siebie po 5 cm (listwa ma 25 cm szerokości) wiec brakło mi ok 20% podbitki REKINRW - czekam na dostawe!! koło 10 pojawił się mój tata i zabetonowaliśmy 3 słupy - w każdym 3 pręty z resztek stali niczym zbrojenie - takich będzie 12 i 6 mniejszych jak już teren zasypiemy piachem http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=111772&d=1334673101 wieczorem mój tata ma pojechać na działkę by rozkręcić rury, obsypać delikatnie słupy piachem i wylać 3 kolejne słupy koło 13 na budowę przywieźli mi pierwszą przyczepę gruzu - zacząłem rozkładać go przed wejściem i garażem - ale tam muszę jeszcze odprowadzić rurę od kratki garażowej do rury odprowadzającej wodę z rynien do pobliskiego rowu , dodatkowo wydaje mi się że muszę kupić krawężniki do kostki brukowej i już teraz je obsadzić w betonie a dopiero później wrzucać gruz na swoje miejsce kolega Andrzej (ten od elewacji) pożyczył mi maszynkę do cięcia płytek na mokro - jutro zaraz po tym jak dokończę ostatni 1 m podbitki biorę się za płytki w garażu do posprzątania mam jeszcze PG - obecnie robi za składowisko płyt KG - a raczej tego co pozostało - jutro przyjeżdża jasiek71 i będziemy spinać WM i GGWC z 1 sterownikiem który został przygotowany jako urządzenie dedykowane do mojego domu Edytowane 17 Kwietnia 2012 przez R&K Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gruby86 17.04.2012 15:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2012 Pięknie wygląda z tą podbitką. Ciekawi mnie ten sterownik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jasiek71 17.04.2012 15:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2012 (edytowane) Ciekawi mnie ten sterownik. Konrad na pewno nie omieszka wrzucić jakiejś fotki... Edytowane 18 Kwietnia 2012 przez jasiek71 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rewo66 17.04.2012 17:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2012 Dot tarasu. Masz rację w przypadku gdy kończy się kasa to trzeba pewne prace robić jak najmniejszym kosztem. Słupki wychodzą fajnie. Ja i tak muszę kupić trochę rur kanalizacyjnych więc przy okazji kupię trochę więcej a nie mam innych mat. co by wykorzystac jako formę na słupy. Zastanawiałem się nawet nad bloczkami betonowymi czy by nie kupić i nie wykorzystac jako fundament tarasu. Zawsze pozostaje mi szalunek z desek których trochę mi jeszcze zostało. Dezet potwierdził moje obawy iż łaty 3 x 3 cm będą za cienkie. Podbitka fajnie już wyglada i kolor kontrastowo pasuje mi z antracytem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
M.A.G. 17.04.2012 23:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2012 Jeszcze a propos tarasu: Prawidłowo powinno być: Stopy betonowe z prętami gwintowanymi- na to legar 90x90 lub 90x70 lub ostatecznie 90x40. Pod legary na wszelki wypadek podkładki gumowe aby odizolować drewno od betonu jeśli nie wisiałoby na prętach. Na to kontrlegar 70x40 i na to deska tarasowa. legary dobrze dokręcone do kontrlegarów i rozstaw kontrlegarów co 50 cm. Można próbowac bez dużych legarów i robić na samych poprzeczkach. Obie wersje sprawdziłem i są jak najbardziej OK. Taka teoria - w praktyce wszystko rozbija się o koszty. Konrad - Twoja konstrukcja może nie jest zła ale ma kilka minusów - największy - metalowe legary. Nie pozostawiasz desce żadnej mozliwości ruchu a to w budowie tarasu jest bardzo ważne. Zazwyczaj należy dopilnować aby legary i deska były z tego samego gatunku drewna !! Nie ma siły żeby Ci deska nie pracowała - słońce, mróz, woda. Na tarasach które ja robiłem widziałem po zimie przesunięcia, desek nawet o 0,5-1 cm. Gdyby były skręcone na sztywno do profili metalowych, na 99% by sie rozwarstwiły lub popękały. Ale to zależy też od grubości deski. Zazwyczaj tarasowa ma od 21-28mm. Nie wiem jakie Ty dajesz.. poniżej schematy. na szybko naszkicowane kropki oznaczają rozłożenie stóp betonowych - taka praktyczna rada - pręty gwintowane należy w dolnym końcu zagiąć do kąta 90 st. i dopiero zalewać betonem - nie wyjdą z betonu za nic w świecie a wiem z doświadczenia że te trzymające sie w betonie tylko na gwincie, wychodzą - taki popełniłem błąd przy pierwszym swoim tarasie http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=111873&d=1334702866 w opcji bez dużych legarów, legarki maksymalnie można rozsunąć do 1m. za tydzień kręcę kolejny a za miesiąc jeszcze jeden taras - wszystko z modrzewia syberyjskiego - 1. wytrzymały, 2.ładny, 3. łatwy w obróbce i pielęgnacji, 4. tani w porównaniu do egzotyków z ameryki pld lub innych. Pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rewo66 18.04.2012 06:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2012 Witam Dot. postu M.A.G. Jeśli chodzi o pręty gwintowane to wiadomo zasada taka sama jak przy wieńcach. Nawet zostało mi ok. 10 szt takich prętów może wykorzystam. O gumowych podkładkach nie pomyślałem planowałem dać folię między stopę a legar zostało mi jej też trochę z izolacji murłat. Mam pytanie do M.A.G. jakiej grubości stosujesz pręty? Fi 16 czy mniejsze. Co do deski tarasowej zastanawiam się nad polskim modrzewiem wychodzi taniej a wiadomo gdzieś koszty trza ciąć. Ja już wybrałem opcję stopy + legary + kontrlegary + deska wg mnie opcja ta ma jedną zaletę mniej stóp betonowych do zrobienia a dla mnie jest to gorsza i kłopotliwsza praca niż przy drewnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DEZET 18.04.2012 09:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2012 "Mnożenie " warstw z grubymi legarami- trzeba zwrócić uwagę, żeby słupy betonowe były odpowiedniej wysokości, bo taras wyjdzie w drzwiach;)9cm+9cm+ deska i już jest 21-22cm.A skrzynka prądowa to tak stoi, czy na zdjęciu taka perspektywa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rewo66 18.04.2012 16:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2012 "Mnożenie " warstw z grubymi legarami- trzeba zwrócić uwagę, żeby słupy betonowe były odpowiedniej wysokości, bo taras wyjdzie w drzwiach;) 9cm+9cm+ deska i już jest 21-22cm. A skrzynka prądowa to tak stoi, czy na zdjęciu taka perspektywa? Tu masz rację z grubościa warstw nie należy przesadzać - legar 9cm x 9cm uważam za przesadzony wg mnie wystarczy 7cm x 7 cm + kontrlegar 5cm x 5 cm + deska to c.a. = 15 - 16cm. A "krzinka prundowa" - chyba taka perspektywa tego ujęcia. Z wczesniejszych zdjęc kojarzy mi się całkiem inaczej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
M.A.G. 18.04.2012 16:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2012 O gumowych podkładkach nie pomyślałem planowałem dać folię między stopę a legar zostało mi jej też trochę z izolacji murłat. Mam pytanie do M.A.G. jakiej grubości stosujesz pręty? Fi 16 czy mniejsze pręty wystarczą fi 10mm - dlatego że: 1. są wystarczająco grube i wytrzymałe, 2. przy grubości legara 40x70 (stawiane są na sztorc) większa średnica jest trudna do obrobienia żeby się legar nie ułamał bo nawiercona dziura musi być odpowiednio większa - przy fi 16 nawiercisz wiertłem 16 i po dwóch stronach pręta zostanie Ci tylko 7 mm drewna, czasem jak brak fi 10 w składzie budowlanym to robię na fi 12. zamiast gumy równie dobrze może być folia aha i jeszcze jedno - napisał DEZET - trzeba naprawde starannie obliczyć wysokość na jakiej powinna być stopa betonowa żeby potem legar nie wisiał nabity na 20 cm pręt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RK1719508166 18.04.2012 20:20 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2012 (edytowane) "Mnożenie " warstw z grubymi legarami- trzeba zwrócić uwagę, żeby słupy betonowe były odpowiedniej wysokości, bo taras wyjdzie w drzwiach;) 9cm+9cm+ deska i już jest 21-22cm. A skrzynka prądowa to tak stoi, czy na zdjęciu taka perspektywa? wszystko jest pod kontrolą - stopy do tarasu i tak będą wymagały lekkiego nadlewania - tym będziemy zajmować się gdy wyjdziemy z ziemi od filara do granicy działki mam 6 m pręty wystarczą fi 10mm - dlatego że: 1. są wystarczająco grube i wytrzymałe, 2. przy grubości legara 40x70 (stawiane są na sztorc) większa średnica jest trudna do obrobienia żeby się legar nie ułamał bo nawiercona dziura musi być odpowiednio większa - przy fi 16 nawiercisz wiertłem 16 i po dwóch stronach pręta zostanie Ci tylko 7 mm drewna, czasem jak brak fi 10 w składzie budowlanym to robię na fi 12. zamiast gumy równie dobrze może być folia aha i jeszcze jedno - napisał DEZET - trzeba naprawde starannie obliczyć wysokość na jakiej powinna być stopa betonowa żeby potem legar nie wisiał nabity na 20 cm pręt ja nie będę w stopach zatapiał pręta gwintowanego - to wymaga już na tym etapie idealnego wypoziomowania, wymierzenia odległości i kątów co do podkładek miedzy beton a drzewo - słyszałem o tym drzewo butwieje - nie ważne czy - należy zastosować jakąś przekładkę coraz bardziej zastanawiam się nad zwykłą deską (nie ryflowaną) ale grubą 35-42 - można ją z czasem cyklinować "do woli" ... M.A.G. - nie zgadzam się z tym że główne legary nie mogą być z drzewa - deska będzie przykręcona do kontr legarów więc nie będzie to bezpośrednio przekładać się na deskę tarasową - a ta w ostatecznym rachunku jest najważniejsza tak więc i mnie przewiduje rurę prostokątną 40x60 jako legara - przykręcona do betonowych stóp za pomocą kołków i wkrętów, na tym kontr legary z drewna coś ala 8x5 (rozmiar jeszcze nie wiadomy - muszę z tatą uzgodnić jakim drzewem dysponuje) przykręcony czymś takim http://www.folda.com.pl/pliki/get/oferta/laczniki/lacznik-belki-bet4.jpg i na to deski rano na budowie dokończyłem podbitkę - na tyle ile pozwolił materiał następnie rozkręciłem jeden ze słupów i obsypałem go piachem http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=112100&d=1334778207 chwilę później przyjechał na chwilę mój tata , rozkręciliśmy jeszcze 2 słupy i wylaliśmy kolejne 3 słupy pod taras po południu gdy ja kończyłem pracę na działce tata przygotowywał podłoże pod kolejne 3 słupy na jutro po skończonej operacji zalewania słupów zabrałem się za organizację miejsca pracy - tj garaż , zebrania narzędzi i rozrobienia kleju do płytek oraz rozplanowania sposobu układania pierwsze 3 płytki szły dość opornie ... wtedy przyjechał jasiek71 i wytknął wszystkie błędy tj za rzadki klej, pace z zbyt małymi rowkami oraz brak długiej łaty - wyciągnął swój sprzęt z auta i od razu praca poszła znacznie lepiej oczywiście płytki "spartolone" ale jak na 1x ... jestem bardzo zadowolony i usatysfakcjonowany ... prace utrudniała kwestia że płytki były kładzione pod kątem by utrzymać spadek wody do odpływu liniowego oto efekt dzisiejszych prac http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=112374&d=1334840354 http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=112378&d=1334840374 finalnie doszła jeszcze 1 płytka w prawym dolnym narożniku a płytki zostały wytarte jutro ciąg dalszy - jasiek obiecuje się bardziej przyłożyć i wyeliminować dzisiejsze błędy a czasie gdy ja walczyłem z płytkami jasiek71 zabrał się za montowanie sterownika i spinanie go z przewodami które wcześniej rozprowadziliśmy w odpowiednie miejsca w domu , do znacznej większości z tych przewodów zostały pomontowane czujniki temperatury DS18b20 http://electropark.pl/684-1284-thickbox/ds18b20-czujnik-temperatury.jpg może krótki opis zaprogramowanych możliwości i zależności w sterowniku * pomiar temperatury w czerpni północnej na murze * pomiar temperatury w czerpni od strony południowej w połaci dachowej (pod dachówką) * pomiar temperatury w domu w neutralnym miejscu (korytarz na wysokości ok 1,5m od strony nienasłonecznionej) * pomiar temperatury w rekuperatorze - 4 pomiary możliwości sterownika - wybór czerpni - włączanie GGWC - włączanie bypassa tak to wygląda w chwili obecnej http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=112102&d=1334778211 sterownik (dedykowany ) w zbliżeniu http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=112101&d=1334778208 jutro będą fotki z budowy w lepszej rozdzielczości - wezmę aparat na budowę jeśli chodzi o jakieś dodatkowe pytania lub szczegóły dotyczące sterownika postaram się w miarę możliwości odpowiedzieć - jeśli nie będę potrafił z pewnością jasiek71 na każde pytanie szczegółowo odpowie dziś jasiek do jeszcze jednego rozwiązania mnie przekonał - na 99% będzie realizowane - ale już po wprowadzeniu się do domu - na razie brak czasu i kasy - choc kasa stosunkowo niewielka do tego potrzebna - o tym kiedyś tam jeszcze napiszę w ciągu dnia przyjechała dziś druga przyczepa gruzu - muszę coś zacząć w tym kierunku robić bo mają być jeszcze ze 2 lub 3 a miejsca przed domem zaczyna brakować Edytowane 19 Kwietnia 2012 przez R&K Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Arturo72 18.04.2012 20:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2012 (edytowane) sterownik (dedykowany ) w zbliżeniu Wow Jasiek się postarał dziś jasiek do jeszcze jednego rozwiązania mnie przekonał - na 99% będzie realizowane - ale już po wprowadzeniu się do domu - na razie brak czasu i kasy - choc kasa stosunkowo niewielka do tego potrzebna - o tym kiedyś tam jeszcze napiszę Nie bądź sknera,napisz co to za stwór Edytowane 18 Kwietnia 2012 przez Arturo72 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DEZET 19.04.2012 07:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2012 Konradzie- coś za bardzo kombinujesz z tym tarasem. Łącznik, który pokazałeś betonuje się w słupie i na to legar. Będziesz pręt obcinał? Lepiej było dłuższe szpilki wbetonować (sznurkiem wyznaczyć proste). Na nie legar stalowy, wydaje mi się, że lepiej 50x50 niż 40x60 na sztorc. Nawiercasz otwory w legarze i nakładasz na szpilki. Regulacja w pionie na śrubie pod legarem, którą potem dodatkowo betonujesz, co i tak chcesz robić. Do montażu desek użyj wkrętów z TORX, nie z krzyżakiem- stanowczo lepiej się wkręca i wykręca. Do montażu legarów drewnianych na stalowym lepiej użyć kątowniki 40x40 (50x50) przyspawane jednym bokiem do dolnego legara- mogą być z "metra" lub systemowe. Plus taki, że dostosujesz odległość między dwoma kątownikami do grubości legara drewnianego. No i spaw to trwalsze rozwiązanie niż śrubki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.