Romaniesku 24.07.2011 23:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lipca 2011 Witam, Witam wszystkich i pozdrawiam Proszę poradźcie jak odnowić 1)podłogę z deski 3 lamelowej wenge (ok 30m2). Wygląda na szczotkowaną, nie jest bardzo zniszczona ale zależy mi, aby ją zabezpieczyć. Czym szlifować (jaka granulacja), jaki podkład, jaka masa wypełniająca/szpachla(kilka wgnieceń i ew malutkie łączenia desek), jaki lakier(podkładowy,powierzchniowy), ile warstw, jeden system czy różne? Tylko wodne, tylko rozcieńczalnikowe czy mix - capon i wodny? 2)meble-zabudowę, w tym blat w łazience z iroco. Czym lakierować, ile razy? Czy lakier jachtowy się sprawdzi? Prosiłbym o wskazówki jakiego producenta/ów wybrać, zależy mi na jakości(wyglądzie) i trwałości powłok lakierniczych. Jak ma być dobrze, może i śmierdzieć. Rozważam pół mat i pół połysk-czym one się różnią? Wolałbym nie wydawać majątku na jakiś kosmicznie drogi lakier (bona i jej podobne) Domalux, dulux? Nie wiem czy zmierzam w dobrym kierunku ale interesuje mnie lakier do powierzchni intensywnie używanych, odpornych na ścieranie(może zwykły też da radę?) - chciałbym mieć tą kwestie załatwioną na lata. Chyba, że przy średnim używaniu oba się zniszczą podobnie. Może trochę nieskładnie, dlatego proszę o wyrozumiałość i rzeczowe odpowiedzi. Mile widziane wypowiedzi Panów o nickach 'Parkietkomplex' i 'Jarekkur' Pozdrawiam, R. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Parkiet 25.07.2011 12:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lipca 2011 Prosze zadzwonic wieczorem tel 503 046 143 Tadeusz Wozniak. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jarekparkiet 26.07.2011 11:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lipca 2011 W przypadku wenge i iroko zalecałbym podkład izolujący np. Basic lub Basic R,a natomiast lakier HPX dwuskładnikowy. Jest to rozwiązanie zdecydowanie droższe niż kapon + lakier, ale skutecznie odcina wpływ substancji oleistych zawartych w drewnie i uzyskujemy ładną kolorystykę oraz trwałą powłokę lakieru. W przypadku iroko zastanowiłbym się nad [ moderowano - reklama ] olejowaniem, ze względu na bardzo mocną zmianę kolorystyki tego drewna w przeciągu dłuższego okresu czasu, co podczas olejowania uzyskujemy praktycznie od razu. [ moderowano - reklama ] Cyklinowanie natomiast zależy od stopnia zużycia podłogi, jeżeli jest to podłoga szczotkowana może być trudno zachować strukturę podłogi bez konieczności powtórnego szczotkowania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kornik 1 26.07.2011 14:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lipca 2011 Olejowanie także nie rozwiązuje problemów związanych ze zmianą koloru iroko.W pewnych miejscach blaknie z czasem, zaś w innych ciemnieje.Proponuję lakier eukula PU 551. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Romaniesku 31.07.2011 07:57 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Lipca 2011 Na wstępie bardzo dziękuję za wypowiedzi. Rozglądam się za dostępnością lakierów w trójmieście, m.in. Lobadur. Nie wiem gdzie się udać bo wolałbym kupić ze sklepu a nie zamawiać i bawić się z kurierami. Miałem mały przestój ale od poniedziałku ruszam dalej. Podłogi wyszlifowane i teraz 2 kwestie o obie ważne:-czy niezbędny jest lakier podkładowy na deskę która już uprzednio była lakierowana czy można użyć już lakieru nawierzchniowego?-wynikł PROBLEM i co z tym zrobić - na końcu pokoju wybrzuszyło się połączenie 2 desek od ściany - ostatniej opierającej się o ścianę i przedostatniej (nie wiem czy dobrze wyjaśniłem). Pragnę ew. przypomnieć że to jest deska barlinecka, 3 lamelowa. Czy można jakoś podważyć ostatnią linię desek od ściany, wyjąć i przyciąć? A może jest na to jakiś inny patent? Wygląda to tak jakby było za mało miejsca i stąd następowało wybrzuszanie. Wcześniej w tym miejscu stała część sofy narożnikowej. Pozdrawiam Użytkowników Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jarekkur 31.07.2011 18:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Lipca 2011 Na wstępie bardzo dziękuję za wypowiedzi. Rozglądam się za dostępnością lakierów w trójmieście, m.in. Lobadur. Nie wiem gdzie się udać bo wolałbym kupić ze sklepu a nie zamawiać i bawić się z kurierami. Miałem mały przestój ale od poniedziałku ruszam dalej. Podłogi wyszlifowane i teraz 2 kwestie o obie ważne: -czy niezbędny jest lakier podkładowy na deskę która już uprzednio była lakierowana czy można użyć już lakieru nawierzchniowego? -wynikł PROBLEM i co z tym zrobić - na końcu pokoju wybrzuszyło się połączenie 2 desek od ściany - ostatniej opierającej się o ścianę i przedostatniej (nie wiem czy dobrze wyjaśniłem). Pragnę ew. przypomnieć że to jest deska barlinecka, 3 lamelowa. Czy można jakoś podważyć ostatnią linię desek od ściany, wyjąć i przyciąć? A może jest na to jakiś inny patent? Wygląda to tak jakby było za mało miejsca i stąd następowało wybrzuszanie. Wcześniej w tym miejscu stała część sofy narożnikowej. Pozdrawiam Użytkowników Podłoga pęcznieje! Jest na to prosty patent. Odpowiednie narzędzia elektryczne, które tną przy ścianie dylatacje 10-12mm. Jeżeli deska jest klejona do podłoża nie wyjmiesz w całości. Lakiery Lobadur kupisz na rogu Batalionów Chłopskich z ul. Legionów w firmie MBM. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Romaniesku 06.08.2011 15:55 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2011 Po wielu bojach, po burzy wielu doświadczonych umysłów, stanęło na twardym wosku olejnym Osmo 3032 http://www.osmo.com.pl/pl/wosk_twardy_olejny.php I teraz pytanie - kiedy można po nim chodzić, kiedy można położyć tekturę falistą i szpachlować i malować ściany. Czy na czas szlifowania szpachlowanych ścian można na krótko przykryć folią? Nie wiem jak rozumieć kartę produktu dlatego proszę o podpowiedź jak postępować z ta podłogą żeby jej nie zniszczyć, z drugiej strony żebym mógł zacząć szpachlowanie i malowanie ścian. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jarekkur 06.08.2011 20:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2011 na podanej przez ciebie stronie są karty techniczne, tam znajdziesz odpowiedź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jarekparkiet 12.08.2011 17:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2011 Najpierw szpachlujesz ściany, wstępnie malujesz, a dopiero potem wykonujesz [ moderowano - reklama ] cyklinowanie i olejowanie. Na koniec po ok.5-7 dniach przykrywasz podłogę papierem falistym i wykonujesz ostatnie malowanie! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
firewall 12.08.2011 17:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2011 Podoba mi się tok rozumowania Romaniescu: podłoga z wenge-drewna prawie najdroższego(droższe drewno to teak,palisander) i oszczędzamy - kapon i domalux. Jakie to polskie. Izolant do drewna egzotycznego, podkład i lakier wierzchni -dwuskładnikowe i podłoga trwała, zabezpieczone na lata, i wygląd że opad szczęki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kornik 1 13.08.2011 07:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2011 podłoga z wenge-drewna prawie najdroższego(droższe drewno to teak,palisander) i oszczędzamy - kapon i domalux. Jakie to polskie. Polskie, ale nie pańskie lecz koszerne. Do tego kaponu dorzuciłbym jeszcze ostre negocjacje z cykliniarzem, bo przeca parkieciarze i stolarze są tępymi fizolami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.