kulca 25.07.2011 20:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lipca 2011 witajcie przymierzam się do budowy ogrodzenia frontowego z klinkieru, na zdjęciu wygląd, szerokość działki 23m. Fundament planuję zrobić na szerokość podmurówki, tj. dwóch cegieł klinkierowych położonych wzdłuż plus 1cm, czyli jakieś 25cm, natomiast pod słupkami szersze, słupki rząd 4 cegieł w kwadrat (około 40cm). Fundament będzie na głębokość 1-1,2m, na dole zazbrojony 4x drutem fi12. Na fundamencie izolacja pozioma, albo w formie papy, albo masy, widziałem że Sopro ma coś takiego DS 422. I teraz jak robić, bo są różne szkoły i różne porady słyszałem: 1. fundament pod bramę przesuwna łączyć z fundamentem ogrodzenia czy nie (czytałem że praca bramy powoduje naprężenia które mogą spowodować pękanie fug) 2. całość połączyć fundamentem, tzn opasać miejsce na kosz, oraz połączyć prześwit pod bramą i furtką? 3. doradcy zalecają wykonanie rdzeni betonowych słupów przed murowaniem klinkieru, gdyż beton zalewany do gotowego słupa klinkierowego może spowodować wykwity, ale dzisiaj znalazłem wypowiedź doradcy Robena gdzie pisał aby zalewać po wymurowaniu, jak lepiej? 4. zaprawę myślę taką z trasem, aby wyeliminować wykwity. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Blechert 29.07.2011 20:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Lipca 2011 Fundament wylewa sią na całej długości płotu, żeby to pracowało jako całość a nie każdy słupek osobno. Trzeba utopić pręty zbrojeniowe poziome i pionowe do wysokości słupków. Beton B20 i korytowanie na głębokość przemarzania czyli około 1 metra. Wykwity zależą od domieszek do betonu lub ich braku. Trzeba je po prostu kupić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kulca 30.07.2011 15:09 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Lipca 2011 a jak rozwiązać problem z wylewaniem słupków, przed czy po wymurowaniu, żeby wykwity nie powychodziły? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
edde 30.07.2011 19:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Lipca 2011 zalać zaprawą do klinkieru a nie betonem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kulca 30.07.2011 19:35 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Lipca 2011 no właśnie tez myślę że jak będę je stawiał, to np po wykonaniu 2-3 rzędów zalać to tą samą zaprawą którą będę murował, trochę drożej wyjdzie ale chyba pewne że nie powychodzą wykwity? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzegorz_si 31.07.2011 08:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Lipca 2011 Ja mam ogrodzenie 2 lata murowane z czerwonego klinkieru. Użyta była zaprawa do klinkieru czarna, słupki zalewane betonem. Położona jest izolacja pozioma. Nigdy nie widziałem żadnego białego nalotu na swoim ogrodzeniu. Jedyne białe plamy to pozostałości po mazi tych obrzydliwych ślimaków. Też miałem obawy co do zalewania betonem słupów. Ale jest w porządku. Nie wiem na ile to ważne, ale do betonu do zalewania słupków kazali mi kupić jakiś szczególny rodzaj cementu. Podali jakiś symbol i musiałem po paru składach jeździć żeby go kupić. Na ile to ma związek z brakiem wykwitów to nie wiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kulca 31.07.2011 09:54 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Lipca 2011 a nie masz spisanego tego symbolu, ew. na FV nie będziesz miał, byłbym wdzięczny a jakiej firmy zaprawę kupowałeś? Ew. jakie polecacie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MarcinU 02.08.2011 12:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2011 Z tego co wiem to ten cement to ma symbol CEM I i jest tzw. "czysty" czyli bez dodatków popiołowych. Stadardowo dostępny cement ma oznaczenie CEM II i zawiera dodatki popiołowe zwiększające jego wytrzymałość. Mam natomiast pytanie do fachowców od tematu klinkierowego: Jaki realnie ma wpływ ten rodzaj cementu na szansę wystąpienia wykwitów? Czy zastosowanie zwykłego cementu to kolosalny błąd gwarantujący wykwity czy też dmucha się na zimne unikając wszelkich niepotrzebnych dodatków? Czy zalanie słupków zwykłym (czyt. opartym o cement popiołowy) betonem ma wpływ czy tylko należy unikać tego w zaprawie do murowania? Takie dylematy mam - jest dużo informacji o wykwitach, ale nie ma jednoznacznie wskazań co zrobić aby nie wystąpiły ani co na 100% je powoduje. Może ktoś z Was ma doświadczenia / wiedzę w tym temacie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
f.5 02.08.2011 18:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2011 Jestem na etapie murowania ogrodzenia z klinkieru. Mam starego fachowca ktory murował 5 ogrodzeń na naszej ulicy. Twierdzi ze wykwity nie są wynikiem zalania słupka betonem lecz ewentualnie przedostającej się wody do słupka i wypłynięcie jej przez zaprawę. Tak czy siak na jego ogrodzeniach wykwitów nie ma a stoją juz od paru lat do ...... ostatnie miesiąc temu Mam zaprawę z crh antracytowo-szarą koszt 35 zł za 30 kilo na 1450 cegieł poszła tona zaprawy a ciągle dokupuje po 5 worów. koszt cegieł mnie nie przeraził ale ta zaprawa to kosmos cenowy i jeszcze jak mówice ze mam filarki zalac tą zaprawą to się troszkę załamałem Apropos wykwitów to mi się pojawiły ale na murze bo nie miałem foli aby ów mur zakryc i w pewnym miejscu mam biały nalot na fugach. Zastanawiam się tez czy fachowiec robi dobrze ze na koniec dnia przemywa nowo postawiony murek wodą i spoinuje fugi czyli je wyrównuje. tutaj chłopy w akcjii http://images40.fotosik.pl/1005/5a7bbf8694f7a097med.jpg pozdrawiam radek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kulca 02.08.2011 18:50 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2011 Jaką cegłę i po ile kupowałeś? Na fundament daje tylko tą cienką folię co na zdjęciu widać? Jak układają, na taki dystans plastikowy? Mógłbyś im pstryknąć fotkę ile zaprawy i jak ją nakładają? Z góry dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
f.5 02.08.2011 20:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2011 Jaką cegłę i po ile kupowałeś? Na fundament daje tylko tą cienką folię co na zdjęciu widać? Jak układają, na taki dystans plastikowy? Mógłbyś im pstryknąć fotkę ile zaprawy i jak ją nakładają? Z góry dzięki Crh Patoka Classic ręcznie wypalana czy cos w tym stylu dlatego nie trzyma wymiarów i jest krzywa ale to mi się podoba bo nasz browar tyski ma taką elewację i na taką cegłę włąsnie się zdecydowaliśmy. cena to jakies 3,10 zł sztuka zaprawa 35 zł na fundament daje folię budowlaną ale to co widac to chyba nie to co kupowałem (zgłaszali brak foli dlatego chyba dają to co mi zostało). Dodam ze widziałęm ze folię klei do podłoża klejem i daje 2 częsc jak by na zakładkę. Układają na dystans plastikowy ma go w 4 rozmiarach długośći. co do zaprawy to jest takie cos ZAPRAWA do klinkieru VM01 Zaprawa do murowania z cegieł klinkierowych z jednoczesnym fugowaniem. Do cegieł o nasiąkliwości od 3 do 8%. Zapewnia szczelność spoin przy wysokiej paroprzepuszczalności muru. O dużej wytrzymałości na ściskanie dzięki zastosowaniu specjalnej mieszanki kruszyw . Mrozoodporna, o bardzo wysokiej odporności na czynniki atmosferyczne. WOREK 30 kg. Wytrzymałość na ściskanie: > 5,0 N/mm² Tyle w temacie na dole masz link do picassy tam jest kilka fotek moze znajdziesz to co szukasz pozdrawiam radek Zużycie: 43-53 kg/m² przy standardowym formacie cegły. Uziarnienie: 0-4 mm M5 wg AT-15-6148/2003 PN-EN 998-2 1488-CPD-0014 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
edde 03.08.2011 06:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2011 Z tego co wiem to ten cement to ma symbol CEM I i jest tzw. "czysty" czyli bez dodatków popiołowych. Stadardowo dostępny cement ma oznaczenie CEM II i zawiera dodatki popiołowe zwiększające jego wytrzymałość. ....... no to troche nie tak, o dodatkach świadczą symbole literowe występujące po ciągu "I 42,5" czy "II 32,5", poszukaj w necie takich ładnych tabelek z opisem dodatków Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MarcinU 03.08.2011 06:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2011 no to troche nie tak, o dodatkach świadczą symbole literowe występujące po ciągu "I 42,5" czy "II 32,5", poszukaj w necie takich ładnych tabelek z opisem dodatków Polecam lekturze: http://www.ozarow.com.pl/main.php?p=539 http://www.heidelbergcement.com/pl/pl/country/g_cement/produkt/index.htm 42,5 czy 32,5 to wytrzymałość, litera R za tym to wczesna wytrzymałość, pozostałe oznaczenia w przypadku CEM I nie występują, bo nie ma dodatków. W przypadku CEM II są i rzeczywiście mówią o dodatkach (B-S, B-M, A-LL, B-V, A-V). Do klinkieru wszyscy mówią "bez dodatków" czyli CEM I. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MarcinU 03.08.2011 06:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2011 Mam zaprawę z crh antracytowo-szarą koszt 35 zł za 30 kilo na 1450 cegieł poszła tona zaprawy a ciągle dokupuje po 5 worów. koszt cegieł mnie nie przeraził ale ta zaprawa to kosmos cenowy i jeszcze jak mówice ze mam filarki zalac tą zaprawą to się troszkę załamałem Ja użwyam zapraw Sopro z trasem. Do murowania zaprawa bazowa KMT 408, do fugowania antracyt KMT 443 (szczegóły można poczytać na stronie Sopro http://www.sopro.pl/products/bcp/prace-budowlane/klm/klinkermoertel/index.html). Zaprawa bazowa (szara bez barwników) kosztuje mnie około 20 zł brutto, antracyt prawie 40 zł. Całe szczęście, że murują dwuetapowo (czyli najpierw murują, potem fugują). Na murowanie 1140 cegieł zużyli 55 worków zaprawy. Ciekawe ile zejdzie na fugowanie (mam 10 worków i nie wiem czy wystarczy ... ). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
chase 03.08.2011 11:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2011 Fundament wylewa sią na całej długości płotu, żeby to pracowało jako całość a nie każdy słupek osobno. Trzeba utopić pręty zbrojeniowe poziome i pionowe do wysokości słupków. A przy długości 23-25 metrów nie trzeba przypadkiem robić dylatacji (tak słyszałem)? A jeśli trzeba to czy powyższe ma sens? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kulca 03.08.2011 13:28 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2011 o właśnie, zapomniałem o to spytać, ja również słyszałem że co 20m powinno się dawać dylatacje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
f.5 03.08.2011 18:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2011 Jaką cegłę i po ile kupowałeś? Na fundament daje tylko tą cienką folię co na zdjęciu widać? Jak układają, na taki dystans plastikowy? Mógłbyś im pstryknąć fotkę ile zaprawy i jak ją nakładają? Z góry dzięki Fotki z dzis. Zaprawa http://images45.fotosik.pl/1016/d23d6d6a902512a8med.jpg i układanie cegieł z dobijaniem http://images37.fotosik.pl/978/db8a310f5e4a3495med.jpg chłopaki wiążą filarek z murem - Prędzej czy pózniej ktos będzie próbował przesunąć mi ogrodzenie - to pewne jak 2x2=4 Prawdopodobnie będziemy zalewać filarki gotową zaprawą - znalazłem najtańszą po 16 zeta w crh. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
f.5 03.08.2011 18:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2011 A przy długości 23-25 metrów nie trzeba przypadkiem robić dylatacji (tak słyszałem)? A jeśli trzeba to czy powyższe ma sens? Też czytałem ze od jakiejś długośći potrzebna dylatacja , a napewno zbrojenie. Dylatacji nie mam , zbrojenie mam. Jesli planujesz ogrodzenie z klinkieru na długości 25 m to współczuję kosztów mi wycenili bramę wisniowskiego na 10 000 masakra jakaś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kulca 03.08.2011 19:09 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2011 (edytowane) dziękuje Ci za fotki, ja kładłem trochę inaczej zaprawę i mi później przy przyciskaniu cegły za dużo wyłaziło bokami brudząc cegły (przy budowie grilla klinkierowego)co do ogrodzenia, wiem że tanio nie będzie, tyle że sam się za nie biorę, fundament myślę w 3tyś się zmieścić (trochę betonu będzie), klinkier i zaprawa to jakieś 9tyś, i sztachetki, nie liczyłem ale to już groszowa sprawa edit:a ta cegła co leży na boku służy do ustalenia czegoś, czy tak sobie tylko leży? Edytowane 3 Sierpnia 2011 przez kulca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
f.5 03.08.2011 19:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2011 (edytowane) A widzisz ona trzyma te dinksy plastikowe aby się trzymały i nie wyskakiwały.Ja natomiast mam problem z doborem czapy.Dzis próbnie zakupiłem taką czapkę kasztan angobowany czy cuś.tak juz chyba zostanie.http://images47.fotosik.pl/1015/f4d5df7358031627med.jpg Tu jeszcze proba 2 wersji zakończenia filarków.po lewej cegły pełne na sztorc po prawej czapka.ja chciałem cegły na sztorc reszta optowała za czapą wiec zostanie czapka.http://images37.fotosik.pl/978/292e76b9680c3b13med.jpgpozdrawiam radek mi fundament wyszedł 4 tyś.zł miałęm jakies 18 metrow ale może dlatego że kopany ręcznie. Edytowane 3 Sierpnia 2011 przez f.5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.