karmazyn33 18.08.2011 11:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2011 Zapytałem o to w innym poscie ale nikt nie odpowiada od kilku dni , dlatego załozyłem nowy temat mam nadzieję że moderator nie bedzie zły . A mianowicie mam dwuspadowy dach z lukarną z jednej strony , dach 35stopni i jest pełne deskowanie i papa wierzchniego krycia, a na wiosne/lato przyszłego roku chcę połozyć blachodachówke i moje pytania są następujące.1)jeżeli będe kładł wełnę izolacyjną to, czy trzeba zostawić szczelinę między deskami a tą wełną i ile cm i jak ją zrobić nabijając listewki czy jest jakiś inny sposób , i czy trzeba dawać jakąś folię paroprzepuszczalną zanim położe wełne ?,2) czy to będzie miało sens skoro mam już zrobioną podbitkę z blachy T7 ,bez żadnych dziur wlotowych, więc nie bedzie wlotu powietrza z zewnątrz , ewentualnie jak to rozwiązać?3) czy przed położeniem na gotowo wierzchniego krycia, (blachy) muszą przeciąć papę na kalenicy na całej długosci dachu tj 11m czy jakieś odcinki i jakie duże szerokośc i długość?4) czy izolację kłaść od początky dachu do kalenicy czy tylko do sufitu który tworzą jętki? i ten sufit wystarczy ocieplic czy wszystko?5) czy musi być jeszcze szczelina wentylacyjna między papą a blachą - z ujsciem szczeliny gdzieś pod gąsiorami chyba/Gdyby ktoś był tak miły mnie po instruować byłbym wdzięczny , bo przez niewiedzę nie dopilnowałem cieśli i teraz nie mam tych włotów powietrza między krokwie co chyba powinny być , z tego co wyczytałem, ale nie jestem pewien więc prosze o poprade lub jakie kolwiek minfo w tym zagadniemniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomek W 19.08.2011 12:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2011 Dla pokrycia typu szczelnego dla pary wodnej, w celu przeciwdziałania jej kondensacji zawsze nad ociepleniem pozostawiamy 3-6cm szczelinę wentylacyjną. Dla uniknięcia zatkania szczeliny montujemy miedzy krokwiami trójkątny ruszt ze sznurka poniżej deskowania. Sposób wykonania rusztu jest pokazany pod adresem http://www.muratorplus.pl/technika/dachy/papa-na-deskowaniu-czy-membrana-dachowa_58251.html Przy ociepleniu połaci dachowej typu szczelnego dla pary wodnej , konieczne jest zastosowanie wentylowanej szczeliny oraz wlotów powietrza pod okapem. Zapobiega to występowaniu zawilgocenia oraz zagrzybienia na powierzchni wewnętrznej. W Pańskim wypadku należy zerwać podbitkę, bądź nawiercić w niej odpowiednie otwory.- Powierzchnia otworów dla wlotów pod okapem wynosi 0,002 powierzchni dachu i min. 200cm2 na 1m.b. okapuNależy również wykonać wylot powietrza i pary poprzez 2cm wyciecie papy i desek po obu stronach kalenicy .- Powierzchnia otworów dla wylotów w kalenicy wynosi 0,001 powierzchni dachu i min 200cm2 na 1m.b. kalenicy. Zarówno rozwiązanie z ociepleniem całej powierzchni poddasza, jak i ocieplenie stropu w poziomie sufitu ( którego tworzą jętki) jest prawidłowe. Należy jednak pamiętać, że w przypadku ocieplenia całej powierzchni poddasza (tj. do kalenicy ) zwiększa się kubatura ogrzewanej części budynku, co wiąże się z większymi kosztami ogrzewania. Firma Rockwool proponuje zastosowanie ocieplenia stropu w poziomie sufitu poddasza użytkowego (strop ten w Pańskim przypadku tworzą jętki wraz z ociepleniem i płytami g-k).Należy zastosować szczelinę wentylacyjną między papą a blachą. Szczelina ta powstaje najczęściej podczas układania kontrłat i łat. Ujście szczeliny znajduje się pod gąsiorami, które posiadają odpowiedni system odprowadzenia powietrza i pary (więcej informacji udzieli producent gąsiorów). Polecamy zapoznanie się z Katalogiem firmy Rockwool dostępnym na naszej stronie w zakładce Doradztwo | Materiały informacyjne -| zeszyt 2.1 „ Stropodachy wentylowane i poddasza”. link do katalogu znajduje się poniżej:http://przewodnik.rockwool.pl/doradztwo/materialy-informacyjne.aspx Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karmazyn33 19.08.2011 19:57 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2011 Dziękuję serdecznie za informację, takiej informacji potrzebowałem, konkretnej z pełnym opisem wszystkich zagadnień,teraz wiem co należy zrobić . Pozdrawiam i dzieki jeszcze raz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Amadeuss 22.08.2011 10:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2011 Podłącze sie do tematu .... Kupiłem dom, wykończony, dlatego nie wiem jak została wykonana izolacja termiczna mojego dachu dwuspadowego.W tym roku planuję wymienić poszycie i zastanawiam sie czy jest jakiś sposób na docieplenie dachu od zewnątrz? Obecnie na dachu z pełnym deskowaniem znajduje sie papa i ondulina - chcę zrzucić ondulinę a wtedy pozostaje pytanie czy warto i w jaki sposób docieplić ten dach. A trzeba by było bo zimą odczuwa się że pomieszczenia sie nie dogrzewają ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jan P. 22.08.2011 14:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2011 Najprościej to po zrzuceniu onduliny nabić 2 łaty po 6 cm w rozstawie szer wełny czy styropianu.10 cm dodatkowego ocieplenia powinno wystarczyć .A dalej to już normalnie. Jan. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Amadeuss 24.08.2011 06:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2011 jeśliby miała przyjść blacha to rozumiem "normalnie", ale gdybym sie zdecydował na gont? to juz byłoby utrudnienie ..... pewnie trzebaby przykręcic przynajmniej płyty osb .... czy cóś .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 02.09.2011 00:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Września 2011 Aby profesjonalnie doradzić należy zrobić tzw. odkrywkę i zobaczyć co faktycznie jest w środku. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 02.09.2011 01:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Września 2011 "karmazyn33" ad. 1. Żadnej folii nie potrzeba nad izolacją cieplną. Dystanse też nie są potrzebne. Produkowane dziś wełny mają stabilne grubości.ad. 2. Oczywiście, że będzie miało sens. Podbitka w niczym nie przeszkadza. W każdym polu za ściana budynku przed montażem krycia docelowego należy wyciąć otwory i zabezpieczyć je przed przeciekiem (można zamontować specjalne płaskie elementy wentylacyjne) będą wprowadzać powietrze spod pokrycia dachu.ad. 3. Przed kryciem docelowym rozciąć papę w kalenicy i wyciąć na całej długości w obrębie budynku deski po 5 cm na stronę. Tak wykonany otwór zabezpieczyć przed przeciekiem.ad. 4. Nie ma żadnego merytorycznego uzasadnienie do izolowania nieużytkowego poddasza.ad. 5. Tak ja wspomniał Tomek pokrycia nie montujemy bezpośrednio do desek tylko na stelażu. Wielkość szczeliny wyniknie z grubości kontrłat i wysokości przetłoczenia blachodachówki. W Twoim przypadku radziłbym zastosować kontrłatę grubości minimum 3 cm. Przy okapie ani pod gąsiory nie stosować żadnych gąbek uszczelniających. Przy okapie radzę zastosować grzebień (wróblówkę) a na kalenicy łatę na wspornikach, taśmę pod gąsior i dopiero gąsior. Tak wykonay dach będzie skutecznie wentylowany. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Supermaczo 18.09.2011 13:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Września 2011 Moze nie czytam wszystkiego ze zrozumieniem Bardzo proszę o wytłumaczenie w jaki sposób mam zrobić szczelinę wentylacyjną pomiędzy deskami a wełną. Co powinienem zrobić, żeby być pewny, że ta szczelina faktycznie jest na całej długości pomiędzy krokwiami? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 18.09.2011 21:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Września 2011 Wysokość krokwi + ewentualne nadbicie - minimum 2 cm = grubość wełny jaką możesz ułożyć (nie upychać!). I po problemie. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Supermaczo 20.09.2011 12:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Września 2011 Jeszcze jedno pytanie odnośnie ocieplenia poddasza - prosze o radę... Mam poddasze które w tej chwili i pewnie przez 20 lat (a może przez całe życie) nie bedzie użytkowane i adaptowane pod pomieszczenia mieszkalne. Poddasze ma służyć jako strych. Chce to poddasze ocieplić ale tylko po to aby zaoszczędzić na ogrzewaniu domu (parteru). Strop jest ocieplony styropianem ok 10cm i jest zrobiona wylewka. Czy ma sens robienie ocieplenia wełną i wykańczanie płytą kartongipsową? Czy wystarczy tylko położyć wełnę? Czy ocieplenie wełną przełoży się na oszczędność w ogrzewaniu czy nie aż tak żeby inwestować w ocieplenie poddasza? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 20.09.2011 23:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Września 2011 10 cm styropianu na stropie to za mało. W celu oszczędzenia na ogrzewaniu należy docieplić strop a nie dach strychu! Ocieplenie dachu będzie skutkowało niepotrzebnym ogrzewaniem strychu. Takie ocieplenie dachu powoduje konieczność wentylowania strychu czyli wpuszczania zimnego powietrza. Radzę dołożyć jeszcze 15 cm wełny na stropie i zapomnieć o strychu. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomek4 21.09.2011 09:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Września 2011 A co proponujecie Panowie na poddasze ze stryszkiem o maksymalnej wysokości kalenica-jętka 1,5m - ja skłaniałbym się ocieplać wełną pod kalenicę, wełna schowa się w krokwie a i stryszek się nie zmniejszy - dobrze kombinuję ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 21.09.2011 15:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Września 2011 Źle! Bo niby do czego Ci taki stryszek? Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomek4 21.09.2011 19:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Września 2011 no na graty... a co mam zamknąć go na amen ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 21.09.2011 20:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Września 2011 A co Ty tam włożysz chodząc na kolanach. Gratom izolacja cieplna nie jest potrzebna. Jak go ocieplisz to będziesz musiał wentylować czyli świadomie wpuścisz zimne powietrze. Jak z tego widać ocieplanie stryszku zbyteczne. Życzę rozsądnych decyzji. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karmazyn33 23.11.2011 23:21 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Listopada 2011 (edytowane) Andrzej Wilhelmi dziekuje za Twoją odpowiedz na moje pytanie , sorry że tak póżno to robię.Mam kolejne zapytanie , bok lukarny u mnie jest wykonanyz desek, ocieplony styropianem 10cm, i położony tynk akryl, i pytanie jak ocieplić od środka ?.Znalazłem gdzieś info że należy zrobić to tak , szczelina miedzy deską a wełną wiatroizolacjawełna paroizolacjadeski lub osb. Zastanawia mnie, o ile taka kolejnośc jest dobra po co ta szczelina , skoro tam nie bedzie żadnego otworu do wymiany powietrza ?Zamiast osb chciałem zakryć to K-G na stelażu , no i zastanawiam się ile cm ma być wełny ?Bo w tej chwili jest 10 cm styropianu i deska calówka.Czy jak tak zrobię , będzie dobrze czy jakieś inne rozwiązanie w moim przypadku trzeba zastosować? Aha i jeszcze jedno do wcześniejszego pytania czy na tym poddaszu jak ocieplę wg Twej propozycji czy muszę kłaśc folię na stelaż przed zagipsowaniem , to będą pokoje i mała łazienka? Edytowane 24 Listopada 2011 przez karmazyn33 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomek W 25.11.2011 12:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2011 Witam, układ jaki masz na ścianie stanowi duży opór dyfuzyjny. Często na rynku stosuje się do dociepleń lukarn czy ścian szkieletowych, z bala płyty styropianowe ryflowane. Maja one postać płyty z wyżłobionymi rowkami, które zapewniają odprowadzenie pary wodnej z pomiędzy ściany a płyty styropianowej. Niestety odprowadzając parę poprzez wentylowanie ochładzamy ścianę co znacznie większa straty ciepła. Rozwiązanie o którym piszesz jest stosowane jako dołożenie ustroju izolującego od wewnątrz do ściany masywnej – docieplenie od wewnątrz. Mimo pozostawienia szczeliny nie gwarantuje ono poprawnego funkcjonowania przegrody. Niektóre źródła sugerują aby w takiej pustce jeszcze montować druty grzejne do okresowego dogrzania i odparowania wilgoci z przegrody. przy wykonaniu takiego docieplenia od wewnątrz niezwykle ważne jest zrobienie szczelnej paroizolacji od wnętrza pomieszczenia, w miarę możliwości klejonej szczelnie i nie rozszczelnionej wkrętami, gwoździami, zszywkami itp. Rozwiązaniem byłoby zerwanie styropianu, który jest ułożony od zewnątrz i ułożenie – grubszej warstwy docieplenia z wełny skalnej lub styropianu. Przy izolacji z wełny skalnej możliwe jest również izolacja od wewnątrz (bez żadnej szczeliny) pomieszczenia po ówczesnym rozszczelnieniu (ponawiercaniu) deskowania i oczywiście zastosowaniu paroizolacji od środka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karolciaost 25.11.2011 13:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2011 mam takie pytanie - nie wiem czy zabierac się za to ocieplanie poddasza.... jak myslicie ile by kosztowało ocieplenie strychu spadzistego domu o powierzchniii około 100 m kw. ??? oczywiście mniej więcej/średnio.... pewnie macie jakieś doświadczenia w tym temacie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karmazyn33 25.11.2011 22:56 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2011 Tomek W dziękuje za odpowiedz, ale mnie zmartwiłeś tym rozwiązaniem , bo mam już połozony tynk i trzeba by od nowa wszystko robic i znów zapłacic za wykonanie ocieplenia i tynku. Czy niema jakiegos kompromisu w takiej sytuacji ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.