Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Utwardzenie terenu trylinką + płytami chodnikowymi i postawienie magazynu

Recommended Posts

Wynajmuje warsztat i wokół budynku około 200 m2 chce utwardzić teren trylinką i 80 m2 płytami chodnikowymi.

Najpierw wybrać trochę ziemi i nawieść piachu, teren się podniesie nie więcej niż 20 cm

I tu moje pytanie czy musze to gdzieś zgłaszać albo uzyskiwać jakiekolwiek pozwolenia?

Jeżeli tak to gdzie?

Druga sprawa to na tym 80 m2 chce zbudować wiatę, magazyn żeby trzymać części i jakies opony.

Konstrukcja metalowa z regałówobłorzona blachą, nic na stałe wmurowywane.

I to samo pytanie czy musze to gdzieś zgłaszać albo uzyskiwać jakiekolwiek pozwolenia?

Jeżeli tak to gdzie?

Szukałem i wiem ze do 25m2 nie trzeba a i to ma być zrobione w granicy działki (tak jak stoi budynek)

Jestem w tym totalnie zielony

Edytowane przez Karizmo

W kwestii płytki i trylinki. Mam nadzieję, że wiesz na co się porywasz. Typowa trylinka ma wymiar 35 x 35 [po krótszym boku] i grubość 15 cm. Koszt takiego wynalazku to ok 13,80 brutto/szt, ilość szt na m2 - ok 9 z okładem.

Pod trylinkę nie trzeba wielkiego utwardzania: ubić podłoże, podsypać żwirem kilka cm, znów ubić i piasek i można układać. Ja na swoim placu [ok 35 a] mam trylinkę ułożoną na litej niemal skale na 2cm podsypki i "trzyma się".

Płytka chodnikowa "7" [50 x 50] koszt za szt podobny, położenie jej - podobne. Nie musi być aż tak porządna podbudowa jak pod zwykłą małą kostkę brukową.

Do utwardzania swego placu nie musisz mieć chyba zgody i pozwoleń - mnie nikt się o to nie pytał jak to robiłem. Schody zaczynają się jak musisz zrobić czy poprawić wjazd z drogi publicznej - wówczas musisz mieć jakiś tam projekt.

Trylinka 1 szt 1,5 zl (już dawno kupiona) używana, przecież nie kupie nowej bo to wywalanie pieniędzy a te starsze sa trwalsze.

Płyta chodnikowa 2 zł szt tez już kupione tylko jeszcze 100 szt mi brakuje ale dostępne sa.