Karizmo 18.08.2011 14:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2011 (edytowane) Wynajmuje warsztat i wokół budynku około 200 m2 chce utwardzić teren trylinką i 80 m2 płytami chodnikowymi.Najpierw wybrać trochę ziemi i nawieść piachu, teren się podniesie nie więcej niż 20 cm I tu moje pytanie czy musze to gdzieś zgłaszać albo uzyskiwać jakiekolwiek pozwolenia?Jeżeli tak to gdzie? Druga sprawa to na tym 80 m2 chce zbudować wiatę, magazyn żeby trzymać części i jakies opony.Konstrukcja metalowa z regałówobłorzona blachą, nic na stałe wmurowywane. I to samo pytanie czy musze to gdzieś zgłaszać albo uzyskiwać jakiekolwiek pozwolenia? Jeżeli tak to gdzie?Szukałem i wiem ze do 25m2 nie trzeba a i to ma być zrobione w granicy działki (tak jak stoi budynek) Jestem w tym totalnie zielony Edytowane 18 Sierpnia 2011 przez Karizmo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Balto 18.08.2011 18:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2011 W kwestii płytki i trylinki. Mam nadzieję, że wiesz na co się porywasz. Typowa trylinka ma wymiar 35 x 35 [po krótszym boku] i grubość 15 cm. Koszt takiego wynalazku to ok 13,80 brutto/szt, ilość szt na m2 - ok 9 z okładem. Pod trylinkę nie trzeba wielkiego utwardzania: ubić podłoże, podsypać żwirem kilka cm, znów ubić i piasek i można układać. Ja na swoim placu [ok 35 a] mam trylinkę ułożoną na litej niemal skale na 2cm podsypki i "trzyma się". Płytka chodnikowa "7" [50 x 50] koszt za szt podobny, położenie jej - podobne. Nie musi być aż tak porządna podbudowa jak pod zwykłą małą kostkę brukową.Do utwardzania swego placu nie musisz mieć chyba zgody i pozwoleń - mnie nikt się o to nie pytał jak to robiłem. Schody zaczynają się jak musisz zrobić czy poprawić wjazd z drogi publicznej - wówczas musisz mieć jakiś tam projekt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania