Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Garaż na piętrze


Recommended Posts

Witam

 

Mamy działkę, która jest ok 2m poniżej poziomu drogi. (droga jest na nasypie)

Jesteśmy w trakcie prac nad projektem domu jednorodzinnego i z rozmów z architektem odnośnie ukształtowania/wykorzystania terenu i rozmieszczenia pomieszczeń doszliśmy do wniosku, że najbardziej optymalnie byłoby zrobić garaż na piętrze.

 

Piętro - poziom drogi : pokoje sypialne, łazienka, garaż

Parter - poziom gruntu : kuchnia, jadalnia, pokój dzienny, pomieszczenia gospodarcze (pod garażem)

 

Garaż wymagałby wzmocnienia ścian, stropu, uszczelnienia itd.

 

Nie jest to typowe podejście i jestem bardzo ciekaw czy ktoś budował coś takiego i może podzielić się doświadczeniami?

Jakie dodatkowe niespodzianki mogą mnie czekać?

Jak wygląda koszt wzmocnień ścian i stropu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...
Moim zdaniem nie ma przeciwwskazań. Kiedyś (w latach osiemdziesiątych) miałam w ręku katalog domów jednorodzinnych (i przykładowe realizacje) wydany w ówczesnej Czechosłowacji i przetłumaczony na polski. Katalog był słowacki a tam jak wiadomo płaskich terenow niewiele i sporo projektów było dla działek z nachyleniem ( rożnych- od drogi, do drogi, wzdłuż drogi....). Tam widziałam takie śmieszne rozwiązania , które idealnie wpisałyby się w Twoją działkę. I tak pewnie czeka Cię projekt indywidualny, więc konstruktor będzie wszystko liczył. Samochód to nie czołg a garaż nie schron przeciwatomowy, na pewno da się zrobić, choć pewnie koszty będą trochę wyższe niż przy rozwiązaniach standardowych. Za to jak sądzę widok zarówno z części dziennej jak i sypialni będzie Ci się ładnie otwierał .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie napiszę nic pomocnego, ale w moim mieście widziałam jeden taki dom: wprawdzie z garażem nie na piętrze, ale nad piwnicą (czyli na poziomie 0). Z tego, co wiem od ekipy, która stawiała SSO (tej samej, która budowała mój dom), cały ambaras polegał na wzmocnieniu stropu nad piwnicą, żeby auto mogło spokojnie stać w garażu. Dodatkowo od drogi do wjazdu do garażu trzeba bylo nasypać dużo ziemi i ten nasyp dobrze wzmocnić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koszt konstrukcji nie będzie większy, obciążenia od aut osobowych są mniejsze niż sumarycznie wylewki, ścianki działowe i użytkowe od pomieszczeń mieszkalnych. Natomiast raczej nie polecałbym stropu gęstożebrowego a raczej monolityczny bo koło mogłoby wpaść w pustak, i trzeba bardzo dobrze rozwiązać problem izolacji. To co kapie z auta to rzadko jest woda, zazwyczaj też ma jakieś węglowodory a te przechodzą przez beton jak gąbka, więc trzeba naprawdę dobrze to przemyśleć, i to może być faktycznie jakiś tam ponadnormatywny koszt.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...