MMichal 16.01.2013 11:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2013 Witam Panie Andrzeju, zgadzam się, jednak inwestor MUSI mieć świadomość, że takie rozwiązanie to tylko połowa sukcesu. Zakładajmy, że wykona montaż taśmy wewnętrznej i zrobi to dobrze, następnie zawilgocenie połączenia nastąpi od strony zewnętrznej i w efekcie po czasie starci ono swoje właściwości termiczne i pojawią się pretensje "no zrobiłem bo mówili, że pomoże i nie pomogło bo to bo tamto" itd itpSamochód na 3 kołach ma szansę zajechać dalej niż na 2 ale nadal będzie niepełnowartościowy. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lama79 16.01.2013 13:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2013 Witam, Pytanie do eksperta.Jaki montaż wybrać 3-warstwowy czy na taśmę rozprężną?Czy taśma rozprężna zastąpi 3 warstwy? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
andrzejzms 17.01.2013 07:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2013 Witam, Pytanie do eksperta. Jaki montaż wybrać 3-warstwowy czy na taśmę rozprężną? Czy taśma rozprężna zastąpi 3 warstwy? Pozdrawiam Rozumiem,że rozważamy taśmę rozprężną oszerokości zbliżonej do szerokości ramy i spełniającą jednocześnie funkcje uszczelniające i izolujące ( nie podaję konkretnych nazw ). Pod terminem montaz 3- warstwowy rozumiemy pianka + taśmy paroszczelna i paroprzepuszczalna. Odpowiadając na pytanie bezpośrednio , to które rozawiązanie jest lepsze zależy od konkretnych warunków ( regularność otworu,szerokość szczelin, elementy użyte do przytwierdzenia okna do ściany,czas jaki przeznaczamy na montaż, planowane obróbki itd. )Na podstawie tych i innych danych wybiera się optymalny wariant.TO CO WAŻNE jeżeli wykonamy montaż prawidłowo to w jednym i drugim wariancie będzie on wykonany prawidłowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lama79 17.01.2013 09:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2013 Rozumiem,że rozważamy taśmę rozprężną oszerokości zbliżonej do szerokości ramy i spełniającą jednocześnie funkcje uszczelniające i izolujące ( nie podaję konkretnych nazw ). Pod terminem montaz 3- warstwowy rozumiemy pianka + taśmy paroszczelna i paroprzepuszczalna. Odpowiadając na pytanie bezpośrednio , to które rozawiązanie jest lepsze zależy od konkretnych warunków ( regularność otworu,szerokość szczelin, elementy użyte do przytwierdzenia okna do ściany,czas jaki przeznaczamy na montaż, planowane obróbki itd. )Na podstawie tych i innych danych wybiera się optymalny wariant.TO CO WAŻNE jeżeli wykonamy montaż prawidłowo to w jednym i drugim wariancie będzie on wykonany prawidłowo. Rozumiem że jeśli wyrównam otwory przed montażem okien ( co planuje zrobić) i zostawię szczelinę ok 1-1,5cm po każdej stronie okna, zastosuję piankę rozprężną o szerokości 77mm ( profil okna szerokości 90mm, okno wysunięte ok 1,5cm), następnie okna zostaną zamocowane kołkami przez futrynę i piankę do muru to wszystko będzie ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
andrzejzms 17.01.2013 14:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2013 1. Szczelina 1-1,5 cm może być zbyt mała w przypadku gdy otwory nie maja pionu / poziomu oraz jak wymiar szerokości/ wysokości okna jest wiekszy niż 150 cm ( jest odpowiedni schemat wielkości luzu montażowego zaleznego od wymiarów stolarki ).2. tasmę wielofunkcyjna rozprężną ( rozumiem że u ciebie jest to " pianka rozprężna " ) o podanej szerokościmozesz zastosować ( rozumiem ,że te 1,5 cm jest na zewnątrz i tam pianka nie jest naklejona ).3. z "kołkami " czyli dyblami wierconymi przez rame może byc problem bo wysuniecie okna może powodować ,że dybel będzie zbyt blisko krawędzi ściany i bedzi ściana pekać.Więc lepiej zastosować kotwi ,ale one moga wumagać dodztkowego uszczelnienia ( zależnie od tego jakie bedą i jak " wygiete " Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lama79 17.01.2013 17:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2013 (edytowane) 1. Szczelina 1-1,5 cm może być zbyt mała w przypadku gdy otwory nie maja pionu / poziomu oraz jak wymiar szerokości/ wysokości okna jest wiekszy niż 150 cm ( jest odpowiedni schemat wielkości luzu montażowego zaleznego od wymiarów stolarki ). Otwory będą miały pion i poziom, będą specjalnie przygotowane, obrobione aby można było zamontować taśmę rozprężną. Luzy będą jeszcze korygowane ale w momencie obrubki otworów, zapoznam się dokładnie z tym schematem. Dziękuję za podpowiedz, nie wiedziałem że taki schemat istnieje. 2. tasmę wielofunkcyjna rozprężną ( rozumiem że u ciebie jest to " pianka rozprężna " ) o podanej szerokościmozesz zastosować ( rozumiem ,że te 1,5 cm jest na zewnątrz i tam pianka nie jest naklejona ). Tak dokładnie ma być. Źle napisałem, chodziło mi o taśmę rozprężną 3. z "kołkami " czyli dyblami wierconymi przez rame może byc problem bo wysuniecie okna może powodować ,że dybel będzie zbyt blisko krawędzi ściany i bedzi ściana pekać.Więc lepiej zastosować kotwi ,ale one moga wumagać dodztkowego uszczelnienia ( zależnie od tego jakie bedą i jak " wygiete " hmmm, o tym nie myślałem, a jak ewentualnie uszczelnić te kotwy? A może lepiej zlicować okno ze ścianą, zamiast wysuwać je i zastosować długie dyble? Ściana wymurowana z cegły Wienerberger Porotherm 25P+W Edytowane 17 Stycznia 2013 przez lama79 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
andrzejzms 18.01.2013 07:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2013 Do uszczelnienia "kotew " czyli inaczej miejsc gdzie nie jest prawidłowo przyklejona taśma są specjalne produkty proponowane przez producentów taśm , ewentualnie stosuje się silikon.Zlicowanie okna ze ścianą rozwiązuje problem dybli ( bo i ościeżnica jest grubsza, wyjądkiem są okna antywłamaniowe ,ale to osobna sprawa ).Oczywiście gorsze są wtedy parametry takiego połączenia okno/ ściana. Dlaczego nie chcesz wykonać montażu w warstwie ocieplenia ( wysunąć na konsolach i wspornikach okna poza płaszczyznę ściany nośnej ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lama79 18.01.2013 13:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2013 Dlaczego nie chcesz wykonać montażu w warstwie ocieplenia ( wysunąć na konsolach i wspornikach okna poza płaszczyznę ściany nośnej ) Tak wiem, są specjalne konsole itd. do montażu w warstwie ocieplenia. Ja jednak nie mam zaufania do takiego montażu, wydaje mi się że taki montaż nie jest aż tak pewny jak standardowo w murze, boje się że z biegiem czasu okno zacznie ruszać się. Stwierdziłem że zamontuje standardowo w murze, a przy ocieplaniu budynku zakryję styropianem futrynę po bokach i u góry, pod okno dam dodatkowo ciepły parapet. Moje ściany wykonane są z porothermu więc kołek z biegiem czasu pod wpływem drgań przy otwieraniu i zamykaniu okna może się obruszać. Inna sytuacja byłaby jeśli otwór okienny byłby wykonany z betonu, wtedy na pewno mocowanie jest solidne. To oczywiście tylko moje zdanie i mogę się mylić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
aga47 20.01.2013 13:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2013 Dzień dobry, chciałam zapytać o przepis budowlany dotyczący drzwi do łazienki. Zgodnie z rozporządzeniem ministra dot. "warunków jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie" w budynkach mieszkalnych powinny mieć one wymiary min. 80 x 200 cm w świetle ościeżnicy, w dolnej ich część otwory wentylacyjne (przekrój min.0,022m2), a skrzydło powinno się otwierać na zewnątrz pomieszczenia. Zastanawiam się, czy montując drzwi otwierane do wewnątrz (mam sporą łazienkę i w moim przypadku jest to lepsze rozwiązanie) to czy coś tracę np. gwarancję producenta albo że nie podpiszą mi odbioru budynku? Czy ma on jakieś uzasadnienie czemu akurat tak trzeba montować a np. w sypialni jest dowolność? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
aga47 20.01.2013 13:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2013 Podobno ma być wprowadzana niedługo jakaś nowelizacja do tego rozporządzenia, więc może ten zapis też zostanie zniesiony i nie należy się go już tak ściśle trzymać? Proszę o poradę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
finlandia 20.01.2013 20:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2013 Nie słyszałem jeszcze by komuś nieodebrano przez to domu. W przypadku wiekszych inwestycji to co innego - tam jest wiele komisji które musza się wykazać. Ale idąc tym tropem 90% drzwi do łazienek nie spełnia wymagań, bo tuleje wentylacyjne by dały te 200cm2 (nawet niech będą miały te 4cm średnicy prześwitu) to muszą ich mieć min 10 + prześwit dołem 1cm. Tojest niespotykane. Producent - jak zechce Ci odrzucić gwarancję- to moze i zechce się w takie gierki bawić. W praktyce - byłoby to koleknym absurdem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kominiarz 21.01.2013 05:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2013 Dzień dobry, chciałam zapytać o przepis budowlany dotyczący drzwi do łazienki. Zgodnie z rozporządzeniem ministra dot. "warunków jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie" w budynkach mieszkalnych powinny mieć one wymiary min. 80 x 200 cm w świetle ościeżnicy, w dolnej ich część otwory wentylacyjne (przekrój min.0,022m2), a skrzydło powinno się otwierać na zewnątrz pomieszczenia. Zastanawiam się, czy montując drzwi otwierane do wewnątrz (mam sporą łazienkę i w moim przypadku jest to lepsze rozwiązanie) to czy coś tracę np. gwarancję producenta albo że nie podpiszą mi odbioru budynku? Czy ma on jakieś uzasadnienie czemu akurat tak trzeba montować a np. w sypialni jest dowolność? Otwory nawiewne w dolnej części drzwi łazienki o sumarycznej powierzchni min. 0,022m^2, w celu zapewnienia dopływu powietrza (§ 79. 1.) to warunek prawidłowego działania wentylacji grawitacyjnej, niestety często bagatelizowany przez producentów i inwestorów również. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
finlandia 21.01.2013 07:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2013 Dlatego ja jestem zwolennikiem podcięcia - te ma szansę na spełnienie tych norm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
andrzejzms 21.01.2013 08:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2013 Jest to prosta sprawa trzeba podciąć drzwi( skrzydło drzwiowe tak,żeby był prześwit pomiędzy skrzydłem ,a podłogą 30 mm ( lub więcej jak drzwi są węższe niż "80". Jednak z przyczyn estetycznych i użytkowych mało kto się na to godzi i dlatego jest jak jest ,czyli większość drzwi tych zasad nie spełnia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_FIX_ 22.01.2013 17:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2013 andrzejzms chyba pomyliłeś obcięcie skrzydła w dolnej części od podcięcia wentylacyjnego ? bo chyba to fin miał na myśli ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MMichal 22.01.2013 21:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2013 Witam andrzejzms chyba pomyliłeś obcięcie skrzydła w dolnej części od podcięcia wentylacyjnego ? bo chyba to fin miał na myśli ?? [ATTACH=CONFIG]163747[/ATTACH] takowe podcięcie ładne i estetyczne ale jakoś nie widzę aby to zrobić samodzielnie Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
andrzejzms 23.01.2013 07:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2013 Dokladnie .Takie podciecie jak na rysunku można wykonać w fabryce frezarką w warunkach " domowych " to trzeba by było mieć naprawdę duże zdolności. Jednocześnie pamietajmy o powierzchni tego podciecia te "fabryczne " sa z reguły zbyt małe ( 4 tuleje, czasem 5 lub podcięcie jak na rysunku ). Napisałem z "reguły " bo trzeba brać pod uwagę też to że skrzydło drzwiowe jest takiej długości ,że pomiedzy nim a,podlogą jest prześwit od 5 do 8 mm ( zależnie od producenta ) a czasem drzwi są tak zamontowane,że jest wyżej i wtedy suma tych tulei / podcięcia + prześwit może wystarczyć , ale jest to raczej zły przykład bo tekie drzwi ( skrzydło ) musiało by mieć tem prześwit ok 20 mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_FIX_ 23.01.2013 08:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2013 Witam takowe podcięcie ładne i estetyczne ale jakoś nie widzę aby to zrobić samodzielnie Pozdrawiam A kto tu napisał, żeby robić to samodzielnie ? aga47 zastanawia się nad zakupem drzwi także raczej nie będzie problemu, żeby zamówić drzwi z podcięciem wentylacyjnym wykonanym fabrycznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
aga47 23.01.2013 16:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2013 Dokładnie, problemu by nie było bo fabryka w cenie oferuje tą usługę. Ale zgadzam się z andrzejzms że nie jest to estetyczne rozwiązanie. W moim przypadku drzwi do łazienki są na wprost wejścia do mieszkania więc pierwsze co by się zobaczyło to ten prześwit od podłogi. Jestem jednak zwolenniczką tulejek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
andrzejzms 24.01.2013 07:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2013 Jeżeli będzie sprawna wentylacja w łazience ( drożna kratka wentylacyjna ) i drzwi będą dodatkowo otwierane np po kapieli to wystarczy wszystko będzie ok. A to że prześwit może przeszkadzać ( min. gorsze tłumienie dźwięku ) to niestety coś za coś . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.