Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Witam

 

Panie Andrzeju, zgadzam się, jednak inwestor MUSI mieć świadomość, że takie rozwiązanie to tylko połowa sukcesu. Zakładajmy, że wykona montaż taśmy wewnętrznej i zrobi to dobrze, następnie zawilgocenie połączenia nastąpi od strony zewnętrznej i w efekcie po czasie starci ono swoje właściwości termiczne i pojawią się pretensje "no zrobiłem bo mówili, że pomoże i nie pomogło bo to bo tamto" itd itp

Samochód na 3 kołach ma szansę zajechać dalej niż na 2 ale nadal będzie niepełnowartościowy.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 914
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Witam,

 

Pytanie do eksperta.

Jaki montaż wybrać 3-warstwowy czy na taśmę rozprężną?

Czy taśma rozprężna zastąpi 3 warstwy?

 

Pozdrawiam

Rozumiem,że rozważamy taśmę rozprężną oszerokości zbliżonej do szerokości ramy i spełniającą jednocześnie funkcje uszczelniające i izolujące ( nie podaję konkretnych nazw ). Pod terminem montaz 3- warstwowy rozumiemy pianka + taśmy paroszczelna i paroprzepuszczalna. Odpowiadając na pytanie bezpośrednio , to które rozawiązanie jest lepsze zależy od konkretnych warunków ( regularność otworu,szerokość szczelin, elementy użyte do przytwierdzenia okna do ściany,czas jaki przeznaczamy na montaż, planowane obróbki itd. )Na podstawie tych i innych danych wybiera się optymalny wariant.TO CO WAŻNE jeżeli wykonamy montaż prawidłowo to w jednym i drugim wariancie będzie on wykonany prawidłowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem,że rozważamy taśmę rozprężną oszerokości zbliżonej do szerokości ramy i spełniającą jednocześnie funkcje uszczelniające i izolujące ( nie podaję konkretnych nazw ). Pod terminem montaz 3- warstwowy rozumiemy pianka + taśmy paroszczelna i paroprzepuszczalna. Odpowiadając na pytanie bezpośrednio , to które rozawiązanie jest lepsze zależy od konkretnych warunków ( regularność otworu,szerokość szczelin, elementy użyte do przytwierdzenia okna do ściany,czas jaki przeznaczamy na montaż, planowane obróbki itd. )Na podstawie tych i innych danych wybiera się optymalny wariant.TO CO WAŻNE jeżeli wykonamy montaż prawidłowo to w jednym i drugim wariancie będzie on wykonany prawidłowo.

 

Rozumiem że jeśli wyrównam otwory przed montażem okien ( co planuje zrobić) i zostawię szczelinę ok 1-1,5cm po każdej stronie okna,

zastosuję piankę rozprężną o szerokości 77mm ( profil okna szerokości 90mm, okno wysunięte ok 1,5cm), następnie okna zostaną zamocowane kołkami przez futrynę i piankę do muru to wszystko będzie ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Szczelina 1-1,5 cm może być zbyt mała w przypadku gdy otwory nie maja pionu / poziomu oraz jak wymiar szerokości/ wysokości okna jest wiekszy niż 150 cm ( jest odpowiedni schemat wielkości luzu montażowego zaleznego od wymiarów stolarki ).

2. tasmę wielofunkcyjna rozprężną ( rozumiem że u ciebie jest to " pianka rozprężna " ) o podanej szerokościmozesz zastosować ( rozumiem ,że te 1,5 cm jest na zewnątrz i tam pianka nie jest naklejona ).

3. z "kołkami " czyli dyblami wierconymi przez rame może byc problem bo wysuniecie okna może powodować ,że dybel będzie zbyt blisko krawędzi ściany i bedzi ściana pekać.Więc lepiej zastosować kotwi ,ale one moga wumagać dodztkowego uszczelnienia ( zależnie od tego jakie bedą i jak " wygiete "

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Szczelina 1-1,5 cm może być zbyt mała w przypadku gdy otwory nie maja pionu / poziomu oraz jak wymiar szerokości/ wysokości okna jest wiekszy niż 150 cm ( jest odpowiedni schemat wielkości luzu montażowego zaleznego od wymiarów stolarki ).

 

Otwory będą miały pion i poziom, będą specjalnie przygotowane, obrobione aby można było zamontować taśmę rozprężną.

Luzy będą jeszcze korygowane ale w momencie obrubki otworów, zapoznam się dokładnie z tym schematem. Dziękuję za podpowiedz, nie wiedziałem że taki schemat istnieje.

 

2. tasmę wielofunkcyjna rozprężną ( rozumiem że u ciebie jest to " pianka rozprężna " ) o podanej szerokościmozesz zastosować ( rozumiem ,że te 1,5 cm jest na zewnątrz i tam pianka nie jest naklejona ).

 

Tak dokładnie ma być. Źle napisałem, chodziło mi o taśmę rozprężną

 

3. z "kołkami " czyli dyblami wierconymi przez rame może byc problem bo wysuniecie okna może powodować ,że dybel będzie zbyt blisko krawędzi ściany i bedzi ściana pekać.Więc lepiej zastosować kotwi ,ale one moga wumagać dodztkowego uszczelnienia ( zależnie od tego jakie bedą i jak " wygiete "

 

hmmm, o tym nie myślałem, a jak ewentualnie uszczelnić te kotwy? A może lepiej zlicować okno ze ścianą, zamiast wysuwać je i zastosować długie dyble? Ściana wymurowana z cegły Wienerberger Porotherm 25P+W

Edytowane przez lama79
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do uszczelnienia "kotew " czyli inaczej miejsc gdzie nie jest prawidłowo przyklejona taśma są specjalne produkty proponowane przez producentów taśm , ewentualnie stosuje się silikon.Zlicowanie okna ze ścianą rozwiązuje problem dybli ( bo i ościeżnica jest grubsza, wyjądkiem są okna antywłamaniowe ,ale to osobna sprawa ).Oczywiście gorsze są wtedy parametry takiego połączenia okno/ ściana. Dlaczego nie chcesz wykonać montażu w warstwie ocieplenia ( wysunąć na konsolach i wspornikach okna poza płaszczyznę ściany nośnej )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego nie chcesz wykonać montażu w warstwie ocieplenia ( wysunąć na konsolach i wspornikach okna poza płaszczyznę ściany nośnej )

 

Tak wiem, są specjalne konsole itd. do montażu w warstwie ocieplenia. Ja jednak nie mam zaufania do takiego montażu, wydaje mi się że taki montaż nie jest aż tak pewny jak standardowo w murze, boje się że z biegiem czasu okno zacznie ruszać się. Stwierdziłem że zamontuje standardowo w murze, a przy ocieplaniu budynku zakryję styropianem futrynę po bokach i u góry, pod okno dam dodatkowo ciepły parapet.

Moje ściany wykonane są z porothermu więc kołek z biegiem czasu pod wpływem drgań przy otwieraniu i zamykaniu okna może się obruszać.

Inna sytuacja byłaby jeśli otwór okienny byłby wykonany z betonu, wtedy na pewno mocowanie jest solidne.

 

To oczywiście tylko moje zdanie i mogę się mylić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry, chciałam zapytać o przepis budowlany dotyczący drzwi do łazienki. Zgodnie z rozporządzeniem ministra dot. "warunków jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie" w budynkach mieszkalnych powinny mieć one wymiary min. 80 x 200 cm w świetle ościeżnicy, w dolnej ich część otwory wentylacyjne (przekrój min.0,022m2), a skrzydło powinno się otwierać na zewnątrz pomieszczenia. Zastanawiam się, czy montując drzwi otwierane do wewnątrz (mam sporą łazienkę i w moim przypadku jest to lepsze rozwiązanie) to czy coś tracę np. gwarancję producenta albo że nie podpiszą mi odbioru budynku? Czy ma on jakieś uzasadnienie czemu akurat tak trzeba montować a np. w sypialni jest dowolność?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie słyszałem jeszcze by komuś nieodebrano przez to domu. W przypadku wiekszych inwestycji to co innego - tam jest wiele komisji które musza się wykazać.

Ale idąc tym tropem 90% drzwi do łazienek nie spełnia wymagań, bo tuleje wentylacyjne by dały te 200cm2 (nawet niech będą miały te 4cm średnicy prześwitu) to muszą ich mieć min 10 + prześwit dołem 1cm. Tojest niespotykane.

Producent - jak zechce Ci odrzucić gwarancję- to moze i zechce się w takie gierki bawić. W praktyce - byłoby to koleknym absurdem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry, chciałam zapytać o przepis budowlany dotyczący drzwi do łazienki. Zgodnie z rozporządzeniem ministra dot. "warunków jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie" w budynkach mieszkalnych powinny mieć one wymiary min. 80 x 200 cm w świetle ościeżnicy, w dolnej ich część otwory wentylacyjne (przekrój min.0,022m2), a skrzydło powinno się otwierać na zewnątrz pomieszczenia. Zastanawiam się, czy montując drzwi otwierane do wewnątrz (mam sporą łazienkę i w moim przypadku jest to lepsze rozwiązanie) to czy coś tracę np. gwarancję producenta albo że nie podpiszą mi odbioru budynku? Czy ma on jakieś uzasadnienie czemu akurat tak trzeba montować a np. w sypialni jest dowolność?

 

Otwory nawiewne w dolnej części drzwi łazienki o sumarycznej powierzchni min. 0,022m^2, w celu zapewnienia dopływu powietrza (§ 79. 1.) to warunek prawidłowego działania wentylacji grawitacyjnej, niestety często bagatelizowany przez producentów i inwestorów również.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to prosta sprawa trzeba podciąć drzwi( skrzydło drzwiowe tak,żeby był prześwit pomiędzy skrzydłem ,a podłogą 30 mm ( lub więcej jak drzwi są węższe niż "80". Jednak z przyczyn estetycznych i użytkowych mało kto się na to godzi i dlatego jest jak jest ,czyli większość drzwi tych zasad nie spełnia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie .Takie podciecie jak na rysunku można wykonać w fabryce frezarką w warunkach " domowych " to trzeba by było mieć naprawdę duże zdolności. Jednocześnie pamietajmy o powierzchni tego podciecia te "fabryczne " sa z reguły zbyt małe ( 4 tuleje, czasem 5 lub podcięcie jak na rysunku ). Napisałem z "reguły " bo trzeba brać pod uwagę też to że skrzydło drzwiowe jest takiej długości ,że pomiedzy nim a,podlogą jest prześwit od 5 do 8 mm ( zależnie od producenta ) a czasem drzwi są tak zamontowane,że jest wyżej i wtedy suma tych tulei / podcięcia + prześwit może wystarczyć , ale jest to raczej zły przykład bo tekie drzwi ( skrzydło ) musiało by mieć tem prześwit ok 20 mm.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

 

 

takowe podcięcie ładne i estetyczne ale jakoś nie widzę aby to zrobić samodzielnie :p

 

Pozdrawiam

A kto tu napisał, żeby robić to samodzielnie ? aga47 zastanawia się nad zakupem drzwi także raczej nie będzie problemu, żeby zamówić drzwi z podcięciem wentylacyjnym wykonanym fabrycznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, problemu by nie było bo fabryka w cenie oferuje tą usługę. Ale zgadzam się z andrzejzms że nie jest to estetyczne rozwiązanie. W moim przypadku drzwi do łazienki są na wprost wejścia do mieszkania więc pierwsze co by się zobaczyło to ten prześwit od podłogi. Jestem jednak zwolenniczką tulejek.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...