slavkor 10.09.2011 18:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Września 2011 WITAM. PYTANIE: Czy to prawda że nie dostane gwaranji na drzwi drewniane zewnętrzne (sosna, meranti) jak mam podłogówke w wiatrołapie? Tak mi powiedzieli już w dwóch firmach. Trzecia powiedziała że da, ale muszą to być drzwi ze spejalnego drewna (chyba machoń, który rósł w "specyficznych warunkach" i został wysuszony "exstra") i czy to prawda - bo cena tego exstra drewna też jest extra Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
blokno 15.09.2011 03:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Września 2011 WITAM. PYTANIE: Czy to prawda że nie dostane gwaranji na drzwi drewniane zewnętrzne (sosna, meranti) jak mam podłogówke w wiatrołapie? Tak mi powiedzieli już w dwóch firmach. Trzecia powiedziała że da, ale muszą to być drzwi ze spejalnego drewna (chyba machoń, który rósł w "specyficznych warunkach" i został wysuszony "exstra") i czy to prawda - bo cena tego exstra drewna też jest extra Wystarczy przeczytać warunki gwarancji producenta drzwi - wątpię by którykolwiek z producentów uzależniał udzielenie gwarancji od rodzaju podłogi. Materiał na każde drzwi czy okna drewniane suszony jest do 12-15% wilgotności i nie ma czegoś takiego, jak suszenie "extra", bo cóż ono miałoby oznaczać? pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
odaro 17.09.2011 18:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Września 2011 Wystarczy przeczytać warunki gwarancji producenta drzwi - wątpię by którykolwiek z producentów uzależniał udzielenie gwarancji od rodzaju podłogi. Materiał na każde drzwi czy okna drewniane suszony jest do 12-15% wilgotności i nie ma czegoś takiego, jak suszenie "extra", bo cóż ono miałoby oznaczać? pzdr A to proszę przeczytać warunki gwarancji firmy CAL tam nawet grzejnik nie może być za blisko drzwi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
slavkor 17.09.2011 21:00 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Września 2011 No właśnie. Grzejnik przy drzwiach też nie wchodzi w rachube. Podajcie firme z okolic śląska cieszyńskiego, która da mi gwarancję na drzwi drewniane zew. w przypadku, gdy w wiatrołapie jest ogrzewanie podłogowe. Wystarczy przeczytać warunki gwarancji producenta drzwi Po co mam czytać warunki gwarancji, jak mi od razu powiedzieli, że gwarancji mi nie dają. wątpię by którykolwiek z producentów uzależniał udzielenie gwarancji od rodzaju podłogi. tu nie chodzi o rodzaj podłogi (kafelki, panele itp.) tylko o ogrzewanie podłogowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
blokno 18.09.2011 06:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Września 2011 A to proszę przeczytać warunki gwarancji firmy CAL tam nawet grzejnik nie może być za blisko drzwi. W warunkach gwarancji CAL-a zapisano, że nie są objęte gwarancją producenta drzwi, które są: "użytkowane w środowisku wysokiej wilgotności (>75%), co przekłada się na wilgotność w wyrobie >18%". W instrukcji użytkowania zapisano natomiast: "Minimalna odległość grzejnika od drzwi powinna wynosić 150 cm. Zalecany jest przedsionek nieogrzewany". Jest to oczekiwanie jak najbardziej uzasadnione (choć tylko zalecane), bo dolną z kolei granicą wilgotności względnej materiału drzewnego jest 12%. Chodzi więc o takie warunki klimatu wewnętrznego przedsionka, w których wilgotność drzwi z ościeżnicami nie spadnie poniżej 12% i nie będzie wyższa niż 18%. jeżeli takie warunki można zapewnić także przy stosowaniu ogrzewania podłogowego (a to w dużym stopniu zależy od intensywności ogrzewania i cyrkulacji powietrza), to nie powinno być obaw o wypaczenie się skrzydła czy ościeżnicy. Oczywiście producent wiele rzeczy może zapisać w warunkach gwarancji, nawet to, że udziela jej pod warunkiem nie stosowania tych drzwi w budynkach mieszkalnych.. Nie ma obowiązku korzystania z gwarancji, klientom wystarczy zazwyczaj 2-letnia rękojmia wynikająca z praw konsumenckich. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
odaro 18.09.2011 07:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Września 2011 W warunkach gwarancji CAL-a zapisano, że nie są objęte gwarancją producenta drzwi, które są: "użytkowane w środowisku wysokiej wilgotności (>75%), co przekłada się na wilgotność w wyrobie >18%". W instrukcji użytkowania zapisano natomiast: "Minimalna odległość grzejnika od drzwi powinna wynosić 150 cm. Zalecany jest przedsionek nieogrzewany". Jest to oczekiwanie jak najbardziej uzasadnione (choć tylko zalecane), bo dolną z kolei granicą wilgotności względnej materiału drzewnego jest 12%. Chodzi więc o takie warunki klimatu wewnętrznego przedsionka, w których wilgotność drzwi z ościeżnicami nie spadnie poniżej 12% i nie będzie wyższa niż 18%. jeżeli takie warunki można zapewnić także przy stosowaniu ogrzewania podłogowego (a to w dużym stopniu zależy od intensywności ogrzewania i cyrkulacji powietrza), to nie powinno być obaw o wypaczenie się skrzydła czy ościeżnicy. Oczywiście producent wiele rzeczy może zapisać w warunkach gwarancji, nawet to, że udziela jej pod warunkiem nie stosowania tych drzwi w budynkach mieszkalnych.. Nie ma obowiązku korzystania z gwarancji, klientom wystarczy zazwyczaj 2-letnia rękojmia wynikająca z praw konsumenckich. Tyle tylko że większość ma ogrzewany przedsionek, wiatrołap czy jak to zwał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
slavkor 25.09.2011 21:17 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Września 2011 Sprawa sie wyjaśniła. Zadzwoniłem jeszcze raz do tej firmy - odebrała inna pani i powiedziała, że pierwszy raz o tym słyszy, że nie dają gwarancji jak jest podłogówka. Nawet dzwoniła do szefa żeby się upewnić. Szef się dopytywał oburzony, która pani mi tak powiedziała Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
byry007 08.12.2011 09:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2011 Problem się wyjaśnił Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
blokno 09.12.2011 13:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2011 Problem się wyjaśnił Owszem, ale jest to doskonały przykład niekompetencji sprzedawcy. Wielu klientów rozmawia ze sprzedawcami mając nadzieję, że to fachowcy i że będą potrafili im doradzić w wyborze okien czy drzwi. Tymczasem trafiają się i tacy, jak trafił się slavkor, i wtedy rzeczywiście można pobłądzić. Podobnie niestety jest z montażystami. Wpuszczając ich na budowę klient-inwestor wierzy, że przyjechał fachowiec i że wie jak ten montaż należy wykonać. Tymczasem z tą wiedzą naprawdę różnie bywa, o czym świadczą choćby różne kuriozalne zgłoszenia reklamacyjne. "Niewidzialna ręka" rynku stolarki nie działa niestety szybko i nie eliminuje póki co niedokształconych sprzedawców i niefachowych montażystów. Montażystów zaczęliśmy już jakoś weryfikować, tworząc listę sprawdzonych fachowców. A może podobna lista przydałaby się dla fachowych sprzedawców? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.