Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Kocioł Termo-eco 19KW Stąporków+ Palnik brucer + sterownik dwustanowy


timon120777

Recommended Posts

i nadal się nie dogadujemy. Pisałe że ustawienia w podtrzymaniu nie służą do uzupełniania kopca w trybie pracy. Czyt inaczej w pracy kopiec nie może znikać niezależnie od tego czy jest to cykl 5 min czy 5 h. Klapkę kol dokupił bo wcześniej nie miał. A działa to jak furta w wywrotce jak dmuchawa stoi klapka zamknieta i cug zredukowany a czas pomiedzy podawaniem wydlużony.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 639
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

  Vld napisał:
i nadal się nie dogadujemy. Pisałe że ustawienia w podtrzymaniu nie służą do uzupełniania kopca w trybie pracy.

To chyba normalne i nie trzeba tego nikomu tłumaczyć bo co piernik do wiatraka.

W sterowniku dwustanowym podtrzymanie i praca żądzą się swoimi prawami (ustawieniami)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do początku tematu to kolega timon120777 będzie mógł chyba lepiej ustawić proces spalania na sterowniku dwustanowym ale na palniku brucera - bo na tym palniku przy niższych mocach i przy bardziej spiekających się eko można jeszcze proces spalania wyregulować poprzez zaklejanie niektórych otworów palnika ( tak przynajmniej piszą niektórzy producenci kotłów i sterowników) aby lepiej doprecyzować dystrybucję powietrza.

 

No to ja na swoim zwykłym palniku Pancerpola tego nie zrobię --- nooo ale mogę dowiercić parę otworków w koronce palnika ha ha :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  czp01 napisał:

 

No to ja na swoim zwykłym palniku Pancerpola tego nie zrobię --- nooo ale mogę dowiercić parę otworków w koronce palnika ha ha :)

 

Zostaw ten palnik w spokoju, on dobrze chodzi przy niższym obciążeniu.

Jedyny wyrób pancerpola, gdzie trzeba dodac dodatkowe szczelinki to najmniejsze dziecko pps-10-15kW

 

17,25 nic nie dowiercaj, on dobrze działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  Jarecki79 napisał:
Zostaw ten palnik w spokoju, on dobrze chodzi przy niższym obciążeniu.

Jedyny wyrób pancerpola, gdzie trzeba dodac dodatkowe szczelinki to najmniejsze dziecko pps-10-15kW

 

17,25 nic nie dowiercaj, on dobrze działa.

 

Jasne- że trochę żartujemy a może chcieliśmy się dorobić na jakimś patencie a tu nic z tego ha ha :)

 

Tak poważnie to dystrybutor Kielara z mojego miasta tak eksperymentuje w swojej hurtowni z Kielarem o mocy 46 czy też 50 kw na zwykłej retorcie. Mówi, że optymalizuje proces spalania ekogroszków i nawierca z jednej strony nawet po dwa rzędy otworków i ciągle to poprawia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  Bobek_Budowniczy napisał:
timon120777 to nie tak....po pierwsze musisz dostosowac sbosób spalania eko do istniejącej instalacji co +cwu, następnie musisz obadać (oganoleptycznie- nie badaj wegiel jest raczej paskudny w smaku ;) )jaki masz ekogroszek, jakie temp lubisz? jaka ma być temp cwu? w jakim czasie ma być nagrzana? na dwustanowym sterowniku musisz wypracować pewne kompromisy... albo jedziesz powolutku... z histereza ok 1-2st albo kocioł ma jechać ostro szybko nagrzać i przejsc w stan podtrzymania mozliwosci masz masę osobiscie próbowałbym opcji kol czp01

 

no u mnie jest własnie taki problem że mieszkam od 2 lat i grzałem 2 zimy. pierwszej nie podaję wcale bo dom był nieoceiplony i moja wiedza o kotle zerowa efektem było puszczone przez komin 5 ton od grudnia do maja. od tego czasu dokonałem kilku modernizacji(ocieplenie, oddzielna pompa do CWU oraz nowy sterownik) i ;iczę że dzięki waszym radom uda mi się jeszcze sporo niżej zejść niż te 4,5tony.

poprzednią zimę kocioł gzał CWU do takiej samej temperatury co całe CO bo woda szła na jednym obiegu więc i straty były ogromne np gdy miałem 70stC na piecu, w mojej instalacji jest chyba a nawet na pewno mniej wody niż w zasobniku co wg mojego rozumowania skutkowało tym iż więcej lub przynajmniej spora część ciepła szła właśnie na bojler i stąd tak duże zużycie. w tym sezonie jest oddzielna pompa( zakładam temperaturę wody w CWU na poziomie 53-55stC) nowy sterownik i liczę na obniżenie spalania.

jeśli dodatkowo któraś z waszych rad równiez sie do tego przyczyni to będę naprawde zadowolony:D:D:D:D:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  czp01 napisał:
Wracając do początku tematu to kolega timon120777 będzie mógł chyba lepiej ustawić proces spalania na sterowniku dwustanowym ale na palniku brucera - bo na tym palniku przy niższych mocach i przy bardziej spiekających się eko można jeszcze proces spalania wyregulować poprzez zaklejanie niektórych otworów palnika ( tak przynajmniej piszą niektórzy producenci kotłów i sterowników) aby lepiej doprecyzować dystrybucję powietrza.

 

No to ja na swoim zwykłym palniku Pancerpola tego nie zrobię --- nooo ale mogę dowiercić parę otworków w koronce palnika ha ha :)

 

dodam od siebie że wynalazłem na stronie producenta brucera że palnik chodzi w zakresie mocy pomiędzy 10-25KW a myślę że w okresach przejściowych to i te 10KW to trochę sporo, zawi_jan robil badania nawet dla mocy rzędu 3-4KW więc możliwe że zaklejenie kilku otworów moze dać efekt większej sprawności palnika na mniejszych niż 10KW mocach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uwierz mi liczę na to i trzymam się tej myśli jak tonący brzytwy

przy tej cenie ekogroszku( kupowałem na początku lipca po 800zł/t) robią się duże koszty dla takiego jak mój domku.

Troche otuchy dodaje mi nadzieja, że jak bojler będzie chodził na niższej temperaturze niz reszta instalacji to już bedzie oszczędność. dodatkowo po zmianie sterownika z ST80 na ST 37 mam możliwość podania połowę mniejszej ilości groszku w starym sterowniku minimalny czas podawania to 10s w ST37 to 5s więc i możliwości się zwiększają ustawienia palnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiele ci to da, na dodatkowej pompie cwu zaoszczedzisz może 2-4%. Tonę możesz zaoszczędzić paląc ze sprawnością wyższą o zaledwie 10%.

Jak obecnie po roku pytasz jak palić to pewnie jesteś na etapie 50% sprawnosci średniorocznej, jak już będziesz wiedział jak palić będzie to 60%, a jak będziesz miał czym określić optymalne spalanie to dojdziesz do 70%.

Zapotrzebowanie na ciepło pewnie masz ok 17-18 tys kWh i zamknięcie tego w 3,5t jest całkiem realne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  vld napisał:
nie wiele ci to da, na dodatkowej pompie cwu zaoszczedzisz może 2-4%. Tonę możesz zaoszczędzić paląc ze sprawnością wyższą o zaledwie 10%.

Jak obecnie po roku pytasz jak palić to pewnie jesteś na etapie 50% sprawnosci średniorocznej, jak już będziesz wiedział jak palić będzie to 60%, a jak będziesz miał czym określić optymalne spalanie to dojdziesz do 70%.

Zapotrzebowanie na ciepło pewnie masz ok 17-18 tys kwh i zamknięcie tego w 3,5t jest całkiem realne.

 

opis mojego domu jest w pierwszym poście zaczynającym temat, dodam jeszcze że to parterówka o wysokości pomieśczeń 2,5m i z nieużytkowym strychem na którego podłodze jest rzeczona wełna.

Nie liczyłem zapotrzebowania dla tej powierzchni ponieważ się nie znam na tym. Jedyne założenie jakie przyjąłem nim się wprowadziłem to że kupujac dom stary nieocieplony będę potrzebował do powierzchni 120m2 jakieś 110w/m2 + 3kw na cwu czyli 16-17kw. Kupiłem więc piec 19kw. Teraz po termomodernizacji jest zapewne ciut duży a żeby pracował palić musi jednak więc nie liczę że osiągnę wynik 2,5tony jak niektórzy piszą o swoich wynikach za sezon

liczę natomiast że dowiem się rzeczy które pomogą mnie oraz innym użytkownikom brucera obnizyć spalanie i może podnieść sprawność swoich pieców

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracam do tematu żeby odświezyć bo powoli zaczyna się chłodniej robić. Odpaliłem przedwczoraj swojego pomarańczowego potwora:stirthepot: Podstawowe różnice pomiędzy poprzednim(ST80) a obecnym(ST37) sterownikiem to krótszy minimalny czas podawania eko oraz inna praca wentylatora. Mam wrażenie że na nowym sterowniku dmuchawa pracuje spokojniej mimo tego samego poziomu nadmuchu który miałem ustawiony na starym sterowniku, i może dzięki temu w wyniku spalania mam w popielniku tylko szary pył i na razie zero spieków:p Dzięki znalezionej na forum instrukcji serwisowej dokonałem też zmiany czasu podawania w podtrzymaniu(ustawiłem 15sekund) dzięki czemu żar nie schodzi zbyt nisko i piecyk startuje łatwiej i nie gubi dodatkowych kilku stopni nim sobie kopczyk odbuduje:D

Piszcie zatem o swoich palnikach jak już grzać zaczniecie co by dzięki radom wspólnym zimę spędzić w wyżej położonych niz kotłownia częściach naszych domów:lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...