zawijan 14.10.2011 20:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Października 2011 ...naczytałem się jednak o dobroczynnym działaniu zawirowywaczy spalin i sobie takowe skonstruowałem i umieściłem po dwa w każdym z pionowych kanałów. Jakież było moje zdziwienie gdy temperatura spadła o 50stC pomimo braku ingerencji w ustawienia. czy to możliwe że aż taki spadek czy raczej kłamie termometr??? czy i o ile mogła się dzięki temu poprawić sprawność kociołka???? Przeczytaj jeszcze to http://zawijan.wordpress.com/poradnik-uzytkownika/5-budowa-kotla/pionowe-czy-poziome/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
timon120777 14.10.2011 21:13 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Października 2011 zawijanjak zawsze Twoje rady są nieocenione i to żadna wazelina jest. dzięki bo wiem teraz że moje przypuszczenia i praca jaką włożyłem w zmiany mojego pieca mogą przynieść korzyści jakich oczekuję.to zadam od razu jeszcze jedno pytanie. czy w tej sytuacji gdy już temperatura spalin spadła mogę zwiększyć ilosć dostarczanego powietrza czy może to mieć wpływ na zwiększenie straty kominowej i zniweluje zysk powstały dzięki montażowi zawirowywaczy????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jarecki79 15.10.2011 07:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Października 2011 Timon przez zawirowacze zyskałeś na sprawności, pewnie koło 4-5%Uważaj z tymi zawirowaczami na malutkim zapotrzebowaniu na ciepło.Jak t.spalin spadnie bardzo nisko i zauważysz kropelki wody w pionowym kanale i na wejściu do komina, to je wyjmuj. Nie musisz zwiększać siły nadmuchu, sprawdź jak wypala się Tobie węgiel.Z klasycznym sterownikiem musisz się pobawić dostosowując do danej pogody i węgla nastawySugeruję, abyś sobie zaprowadził jakies notatki nastaw. Wszystko opiera się na drobnych korekcjach i obserwacji danej zmiany minimum po 20minutach.Co ważne, drzwiczki tylko lekko i na krótko uchylaj, nie otwieraj na całą japę, bo dostarczasz też w ten sposób dużo "fałszywego powietrza"Na oko możesz ocenić płomień w zasadzie po kolorze... jak będzie intensywnie biały, to dmuchasz za dużo, jak będzie mocno czerwony i kopcący na czarno, to za słabo. Węgiel nie powinien zapadać się Tobie wgłąb palnika. W pokazanym linku napisanych jest kilka nieprawdziwych stwierdzeń, bo jest to głównie strona reklamująca konkretny wyrób.Przestrzegam zatem o włączeniu czujności. Nieprawdziwe jest m.in. stwierdzenie:"otwory wyczystkowe nie muszą przechodzić przez przestrzenie wodne"Jest to oczywistą nieprawdą, dostęp do każdego kanału dymnego musi być, aby kocioł wyczyścić.Ogniwo ma klapy wyczystne na górze, więc tam są też wyczystki/a, jakoś trzeba te pionowe kanały ogarnąć. Oczywiście te/ta wyczystki/a wymagały zmian w przestrzeniach wodnych. O czyszczeniu wielokrotnie rozmawialiśmy na wątku, więc nawet nie podejmuję się następnych komentarzy tego artykułu.Jaka reklama jest- każdy widzi. Dużo jest rzeczy, które jednak mogą być przydatne. Trzeba właściwie wyciągać wnioski. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
timon120777 15.10.2011 07:24 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Października 2011 jarecki79na razie temperatura spalin w fazie prazy oscyluje w okolicy 150stC więc raczej nic sie nie wykropli- tak myślę, zaś w trybie podtrzymania nie spada poniżej 50stC ale tak samo nisko w podtrzymaniu była bez zawirowywaczy. o poziomie nadmuchu odrobinkę czytałem i wiem ze trzeba bardzo uważać żeby nie przesadzić i to w obie strony, chodziło mi tylko o informacje na temat tego jak mocno zwiększać dmuch zwiększając o ileś procent moc by nie zwiększyć straty kominowej i nie zniweczyć tego co dały zawirowywacze. wiem że zawijan pisze o ogniwie ale pisze również o samych procesach zachodzących w kotłach niezależnie od tego jaki na nich umieszczono napis i tylko na tej części jego wypowiedzi się skupiam. nie zrobię przecież ze swojego kociołka ogniwa- nie lubię niebieskiego:D:D:-P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jarecki79 15.10.2011 07:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Października 2011 Każdy ster ma inny sposób zwiększania obrotów.Czy to %, czy biegi Do tych danych dopisane są konkretne "wartości prądu", więc w jednym sterze żadnej zmiany nie zauważysz zwiększając np. z 30 do 40% a w innym zmienisz z 31 na 33% i wydatek powietrza mocno wzrośnie. Musisz to robić doświadczalnie, ze spokojem, bez kręcenia wszystkimi parametrami w jednym czasie.Jak zwiększysz lub obniżysz nadmuch, to z obserwacją efektu poczekaj min. 20minut a najlepiej koło godziny. Rozumiem,że do jakiejś wprawy już doszedłeś i masz już względnie poprawnie ustawiony zestaw. Z wykraplaniem zwracam tylko uwagę, jak zauważysz, że woda leci, to wyjmij zawirowacze lub jeden zawirowacz, możliwe,że pomoże. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
czp01 15.10.2011 09:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Października 2011 W ubiegłym sezonie do nastaw na sterowniku dwustanowym ST37 podszedłem globalnie.Ustawiłem na ekogroszku jaki miałem - był to eko z kwk Julian optymalne nastawy - było to: - temperatura zadana 50 st. C- czas podawania 8 s,- przerwa 60 s,- moc dmuchawy na 2 biegu t.j. ok. 20 %- przerwa w podtrzymaniu 11 minut.Na tych nastawach kocioł osiągał zadaną temperaturę wtedy gdy było cieplej jak i przy większych mrozach - z tym, że przy niższych temperaturach trwało to dłużej ( ale w niczym nie przeszkadzało). Sterownik podpięty był jeszcze pod regulator pokojowy Auraton 2005 i to on decydował kiedy kocioł grzeje a kiedy jest w trybie podtrzymania. Taki schemat ustawienia i grzania sprawdził mi się w ubiegłym sezonie - a w tym roku na brulim zobaczymy jak będzie - otwieram sezon grzewczy w najblizszą niedzielę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jarecki79 15.10.2011 09:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Października 2011 czp, nie zapominaj, że w ubiegłym sezonie miałeś palnik 50kW a obecny sezon będziesz pracował na palniku 25kW....jestem ciekaw jakie będziesz miał efekty spalania w tym roku, z mniejszym palnikiem powinieneś osiągać wyższe sprawności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
czp01 15.10.2011 10:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Października 2011 Też mnie to ciekawi - oczywiście zdam relację czy jest lepiej czy gorzej. Jeszcze ostatkiem sił zmobilizowałem się ( tuz przed sezonem grzewczym) i ze znajomym hydraulikiem przerabiam właśnie swoja instalację CWU ( dzisiaj skończymy) wg. mojego założenia: - zbiornik CWU ( 200 litrowy - stojący) poszedł do góry ( na specjalnej konstrukcji) tak aby mógł też zasilać się grawitacyjnie, - na zasilaniu zbiornika dwa bajpasy, - jeden bajpas z pompką CWU i zaworem różnicowym - to po to aby mogło być zasilanie grawitacyjnie a jak nie wystarczy to pompka się włączy, - drugi bajpas z zaworem zwrotnym oraz zaworem kulowym - do użycia wg zapotrzebowania, - na powrocie CWU zamontowano już zawór klapowy - co powinno zapobiec przeciąganiu wody przez pompki CO gdy zawór zwrotny nie będzie włączony. W tym wydaniu na pewno będę miał większą swobodę sterowalności układu CWU - co powinno przynieść mi korzyści zwłaszcza w okresie letnim - no a teraz będę tą instalację testował Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dino49 15.10.2011 10:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Października 2011 Po przerobieniu prosimy o foto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
czp01 15.10.2011 11:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Października 2011 Jasne - wrzucę parę fotek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
timon120777 15.10.2011 11:26 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Października 2011 Każdy ster ma inny sposób zwiększania obrotów. Czy to %, czy biegi Do tych danych dopisane są konkretne "wartości prądu", więc w jednym sterze żadnej zmiany nie zauważysz zwiększając np. z 30 do 40% a w innym zmienisz z 31 na 33% i wydatek powietrza mocno wzrośnie. Musisz to robić doświadczalnie, ze spokojem, bez kręcenia wszystkimi parametrami w jednym czasie. Jak zwiększysz lub obniżysz nadmuch, to z obserwacją efektu poczekaj min. 20minut a najlepiej koło godziny. Rozumiem,że do jakiejś wprawy już doszedłeś i masz już względnie poprawnie ustawiony zestaw. Z wykraplaniem zwracam tylko uwagę, jak zauważysz, że woda leci, to wyjmij zawirowacze lub jeden zawirowacz, możliwe,że pomoże. Zdaję sobie sprawę że każdy ma inny moduł sterowania obrotami dlatego na razie nawet nie próbuję nic zmieniać ponieważ jak pisałem wcześniej u mnie ten moduł sę skończył i czekam na nowy sterownik. nie wiem czy moja wiedza to już "doświadczenie" czy nadal tylko przekonanie że je mam ale mój kociołek już mi nie robi brzydkich niespodzianek. oczywiście będę pilnował wykraplania bo nie stać mnie na wywalanie dużej kasy na nowy kocioł co 3 lata np bo tak swój piec załatwił mój teść- trzymał temperaturę na piecu rzędu 45stC i mu go zjadło- rozbieranie spwanie i takie tam zabawy. dopiero po szkodzie dał się namówić na zawór 3D bo nie ma żadnych termostatów ani pokojówek więc to było jedyne rozwiązanie by nie robić sauny z domu. zbieram więc wiedzę i doświadczenie by nie miec jego kłopotów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zawijan 15.10.2011 18:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Października 2011 zawijan ...jeszcze jedno pytanie. czy w tej sytuacji gdy już temperatura spalin spadła mogę zwiększyć ilosć dostarczanego powietrza czy może to mieć wpływ na zwiększenie straty kominowej i zniweluje zysk powstały dzięki montażowi zawirowywaczy????? Zawirowywacze i ilość podawanego powietrza występują w dwu różnych procesach. W procesie spalania (zachodzącym w palniku) ilość podawanego powietrza musi być dopasowana do ilości podawanego węgla. Potrzeba więcej mocy kotła - trzeba dać więcej paliwa i więcej powietrza. Potrzeba mniej mocy kotła - trzeba dać mniej paliwa i mniej powietrza. W procesie wymiany ciepła (zachodzącym w wymienniku ciepła) spaliny (wytworzone w palniku) oddają ciepło wodzie (przez ściankę wymiennika). Zawirowywacze zwiększają efektywność tej wymiany (więcej ciepła idzie ze spalin do wody - mniej uchodzi ze spalinami do komina). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zawijan 15.10.2011 18:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Października 2011 W pokazanym linku napisanych jest kilka nieprawdziwych stwierdzeń, bo jest to głównie strona reklamująca konkretny wyrób. Przestrzegam zatem o włączeniu czujności. Nieprawdziwe jest m.in. stwierdzenie: "otwory wyczystkowe nie muszą przechodzić przez przestrzenie wodne" Jest to oczywistą nieprawdą, dostęp do każdego kanału dymnego musi być, aby kocioł wyczyścić. Ogniwo ma klapy wyczystne na górze, więc tam są też wyczystki/a, jakoś trzeba te pionowe kanały ogarnąć. Oczywiście te/ta wyczystki/a wymagały zmian w przestrzeniach wodnych. Zgódź się z tym, że nie wszystko rozumiesz. To przy czytaniu Twoich wypowiedzi trzeba być czujnym. Choć czasem napiszesz coś pożytecznego. Pozdrawiam Cię serdecznie i... przestań się wreszcie zaczepiać. Nie nadużywaj forum do prywatnych porachunków i zaczepek, bo to nie wypada. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
timon120777 15.10.2011 18:52 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Października 2011 Zgódź się z tym, że nie wszystko rozumiesz. To przy czytaniu Twoich wypowiedzi trzeba być czujnym. Choć czasem napiszesz coś pożytecznego. Pozdrawiam Cię serdecznie i... przestań się wreszcie zaczepiać. Nie nadużywaj forum do prywatnych porachunków i zaczepek, bo to nie wypada. Koledzy tokolejny wątek w którym zaczynacie toczyć spory:bash: a po co???? przecież każdy z was ma swoją cięzko zdobytą wiedzę i doswiadczenie i najważniejsze byście pozwolili nam mniej doświadczonym cieszyć się korzystaniem z niej Więc gorąca prośba abyście zaszczycili nas jedynie tą wiedzą i doświadczeniem a spory proponuję toczcie w mojej kotłowni lub salonie przy czym sobie zażyczycie:stirthepot: mieszkam w centralnej polsce więc będziecie mieli tą samą drogę do rzebycia:lol2: chyba:yes: i błagam nie próbujcie mi tu zaraz udowadniać który ma dalej i o ile kilometrów:mad: spróbujcie mi raczej udowodnić że potraficie dać mi wiedzę która pomoże mi pomimo tak niedoskonałego urządzenia jak sterownik dwustanowy ogarnąć kotłownię i przenieść się do salonu:D:D:hug: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piotrek42 15.10.2011 19:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Października 2011 Oni juz tak mają....zawijan konstruktor , teoretyk i spec od sprawdzania wszytkiego co jest na węgiel ogień i wodę... a jarecki sprzedawca kotłów... a że sprzedają 2 odmienne produkty to im nie po drodze.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
timon120777 15.10.2011 19:28 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Października 2011 dlatego też proponuję im spotkanie po środku żeby choć raz po drodze było:cool: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karoka65 15.10.2011 19:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Października 2011 spróbujcie mi raczej udowodnić że potraficie dać mi wiedzę która pomoże mi pomimo tak niedoskonałego urządzenia jak sterownik dwustanowy ogarnąć kotłownię i przenieść się do salonu:D:D:hug: Sterownik dwustanowy nie jest urządzeniem ani niedoskonałym ani doskonałym. Praca kotła który pracuje na takim sterowniku zależy tylko od tego kto go zaprogramuje. Jak go zaprogramujesz tak on pracuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piotrek42 15.10.2011 19:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Października 2011 Sterownik dwustanowy nie jest urządzeniem ani niedoskonałym ani doskonałym. Praca kotła który pracuje na takim sterowniku zależy tylko od tego kto go zaprogramuje. Jak go zaprogramujesz tak on pracuje. Piekna sprawa..... tak sobie w nim pogrzebac...w lewo , w prawo na różnych parametrach sprawdzić organoleptycznie normalnie super Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
timon120777 15.10.2011 20:05 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Października 2011 karoka65 a widziałeś moje zdjęcia z 3 strony???? jak mi zaprogramował "fachowiec" zatem obalają one Twoje twierdzenie " zależy kto go zaprogramuje" ja postawię swoje: :JAK ZAPROGRAMUJE" i dalej jaką świadomość miał będzie tego że te ustawienia nie będą odpowiednie zawsze tylko na dany moment(godzina, doba) zależnie od czynników wielu i nie muszę Tobie na pewno tłumaczyć jakich. po to właśnie ten wątek założyłem żeby innych przed takimi numerami uchronić i żeby kilka osób posiadło wiedzę która pomoże im spalić to co kupili na takim jak mój palniku najlepiej jak się da mając takie narzędzia jakie mają a mają różne nie zawsze najnowsze i najlepsze. i że będą Swiadomi tego co robią a nie pozostawieni sobie tak jak ja:cry: na szczęscie się ten palnik nie uszkodził bo nikt by mi go na gwarancji nie wymienił. a ilu jest takich jak ja co przyszedł "fachowiec" coś ustawił kasę wziął i powiedział że tak ma być a potem czytamy posty wołające POMOCY Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
timon120777 15.10.2011 20:38 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Października 2011 na koniec dzisiejszego długiego dnia załączam fotkę zawartosci węglarki po czyszczeniu pieca. Jest to wszystko co zostało ze spalenia 100kg groszku, cały popiół plus to co zeskrobałem ze ścianek pieca. spieki mnie nie przerażają ze względu na niewłaściwą pracę dmuchawy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.