timon120777 17.04.2012 18:28 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2012 sam oglądałem ten kociołek pod kątem ewentualnego następnego wyboru ale jeśli bym go wybrał to ze względu na konstrukcję a nie sterownik. rok temu może również ale teraz wiem więcej o sterowaniu i jeśli bym brał to w opcji z PIDwidzę też że wprowadzili do oferty 12KW wcześniej nie było w ofercie więc znów wraca na listę moich kotłów ale nie na sam początekjeśli wiesz jakie zależności zachodzą w kotle i jak sterować spalaniem to spokojnie z tym sterownikiem sobie poradzisz. nie bój się niskich mocy, zamontuj termometry i będziesz dużo więcej wiedział obserwując ich wskazania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kris1953 17.04.2012 18:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2012 A propos termometrów. Już zamówiłem 2 termometry bimetaliczne przylgowe. Jeden zamontuję na powrocie przy kotle, a drugi w domu na zakończeniu rury preizolowanej po to, abym wiedział jaki jest spadek temperatury pomiędzy kotłem a końcem rury przesyłowej (9 m).Nie wiem czy do pomiaru temperatury spalin w czopuchu można użyć termometra z króćcem mosiężnym, czy też musi być koniecznie z króćcem kwasoodpornym? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
timon120777 17.04.2012 18:54 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2012 ja kupiłem z mosiężnym i mam nadzieję że nie padnie po 2 latach. aż z ciekawości jak będę porządek po zimie robił to wyciągnę z czopucha i sprawdzę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kris1953 17.04.2012 19:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2012 Ja chyba też zaryzykuję. Termometr z króćcem kwasoodpornym jest prawie o 100% droższy, a z mosiężnym też na pewno kilka lat wytrzyma.Wracając do sterownika, to czy Ty testowałeś Cobrę i jakie były wyniki testu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
timon120777 17.04.2012 19:37 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2012 w wątku o pid piszę o całym teście a od pewnego momentu również w wątku kocioł skam-p i sterownik PUMAjeśli mam być szczery to jestem zadowolony z łatwości obsługi. co do oprogramowania to jak to w teście były błędy i kolejne wersje softu co jakiś czas.jeśli nadal będzie się rozwijał to jest to jedna z opcji dla mnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mimej 01.06.2012 00:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2012 Palnik Brucera masz też w Westfalii, którą dostaniesz w Castoramie za naprawdę małe pieniądze, poza tymz podajniiem na ekogroszek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
timon120777 08.09.2012 18:36 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Września 2012 wracam po dłuższej nieobecności z opisem przeróbki mojego brucera. Jak zapewne większość użytkowników tego palnika już wie ma on zakres pracy pomiędzy 15 a 40KW. występują zatem problemy z jego prawidłową pracą(przebiegiem rocesu spalania) na małych mocach zwłaszcza w kociołkach o mniejszej mocy. w zeszłym sezonie moje zabawy ograniczyły się do zaklejenia otworów nadmuchowych ale uznałem że to mnie nie zadowala i tym razem poszedłem dalej. moja przeróbka miała na celu zmniejszenie powierzchni paleniska o około 25-30% w wersji oryginalnej powierzchnia paleniska ma wymiary 19X11cm czyli 209cm2 założyłem sobie że mniejszę je do rozmiaru 14X11 czyli 154cm2w trakcie prac na skutek bieżących zmian wynikających z niedokładności niektórych pomiarów oraz konieczności spasowania korony z palnikiem wyszlo z tego ostatecznie około 12X11cm co daje 132cm2 powierzchnizatem nastąpiła redukcja powierzchni o 37% tak pi razy drzwipoza zmniejszeniem powierzchni zostały róznież zaklejone wszystkie otwory okrągłe na całym obwodzie palnika, wszystkie nacięcia na krótszym boku korony oraz wszystkie nacięcia z zasłoniętej części korony.jeśli moje zabiegi oprócz zmniejszenia o 37% powierzchni zmniejszyły również o tyle moc palnika to miałbym palnik o mocy około 25KW a więc byłoby już dużo lepiej niż przed tym eksperymentem. niestety tego jaką on będzie miał moc nie potrafię policzyć. Pozostaje mi więc czekać na sezon i sprawdzić podczas testu na żywym organiźmie czy gra była warta świeczki- dla mnie oznacza to mniejsze spalanie.w kolejnych postach będą fotki oraz krótki do nich komentarz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
timon120777 08.09.2012 18:56 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Września 2012 pierwszym pomysłem było zmniejszenie powierzchni paleniska przy pomocy odpowiednio dopasowanej cegły szamotowej przy jednoczesnym zaślepieniu niektórych otworów nadmuchowych. Jednak po złożeniu całości okazało się iż opał wypycha cegłę i konieczne by było założenie opaski utrzymującej całość w kupie. pomysł poległ - pętania palnika nie będzie wyczyszczona korona widok z góry cegła wsunięta w koronę i jak to wyglądało z boczku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
timon120777 08.09.2012 19:24 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Września 2012 potem zobaczyłem w sieci przeróbkę innego użytkownika polegającą na zaspawaniu części otworu którym jest podawany opał. Ponieważ nie potrafię spawać uznałem że mogę sklecić coś podobnego używając innych narzędzi. a dodatkowo jeśli pomysł nie zadziała będzie to łatwo zdemontować tak powstał drugi twór "przesłona" która ogranicza ilość paliwa w palniku zmniejszając jedocześnie jego powierzchnię. Przy okazji okazało się że nieszczęsna cegła nie pójdzie do śmieci i została wykorzystana;) wyciąłem z płaskownika słusznej grubości wkładkę, którą przy pomocy śrub połączyłem z koroną i całość wsunąłem na palnik. w powstałą "kieszeń" wsunąłem cegłę szamotową- nie będzie się tam przesypywał opał ani popiół. również płaskownik nie będzie wykonywał tak dużych ruchów podczas przesuwania się pod nim opału. dodatkowo liczę że strefa żaru na skutek zaślepienia części palnika przesunie się bardziej w prawo od kosza, co będzie skutkować obniżeniem temperatury podajnika co w tej konstrukcji jest zmorą. liczę na obniżenie temperatury o jakieś 5-10st na skutek przesunięcia i zmniejszenia strefy żaru. całość została skręcona, korona powędrowała na palnik eko do zasobnika i ślimak poszedł w ruch. wegiel bardzo dobrze przesuwa się pod spodem, sporadyczne większe kawałki powodują jedynie delikatne ruchy "kieszeni"- nie ma unoszenia dzięki skręceniu na śruby z wykorzystaniem kątowników. sprawiają one że całość jest odrobinę elastyczna i nie unosi korony do góry. Aby mieć jednak całkowitą pewność że korona nie pójdzie do góry skorzystałem z "patentu" jednego z kolegów i przykręciłem koronę do spodu palnika dla pewności powtórzyłem test z paliwem. całość zachowuje się bardzo dobrze, nic nie kleszczy i nie unosi korony. ponieważ deflektor wisi na sztabkach rusztu awaryjnego nie było żadnego problemu aby przesunąć go w prawą stronę nad "nowy środek" palnika pozostaje mi czekać na rozpoczęcie sezonu i ostateczny test podczas normalnej pracy chętnie przeczytam komentarze i sugestie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
minertu 09.09.2012 07:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Września 2012 potem zobaczyłem w sieci przeróbkę innego użytkownika polegającą na zaspawaniu części otworu którym jest podawany opał. Ponieważ nie potrafię spawać uznałem że mogę sklecić coś podobnego używając innych narzędzi. a dodatkowo jeśli pomysł nie zadziała będzie to łatwo zdemontować tak powstał drugi twór "przesłona" która ogranicza ilość paliwa w palniku zmniejszając jedocześnie jego powierzchnię. Przy okazji okazało się że nieszczęsna cegła nie pójdzie do śmieci i została wykorzystana;) wyciąłem z płaskownika słusznej grubości wkładkę, którą przy pomocy śrub połączyłem z koroną i całość wsunąłem na palnik. w powstałą "kieszeń" wsunąłem cegłę szamotową- nie będzie się tam przesypywał opał ani popiół. również płaskownik nie będzie wykonywał tak dużych ruchów podczas przesuwania się pod nim opału. dodatkowo liczę że strefa żaru na skutek zaślepienia części palnika przesunie się bardziej w prawo od kosza, co będzie skutkować obniżeniem temperatury podajnika co w tej konstrukcji jest zmorą. liczę na obniżenie temperatury o jakieś 5-10st na skutek przesunięcia i zmniejszenia strefy żaru. całość została skręcona, korona powędrowała na palnik eko do zasobnika i ślimak poszedł w ruch. wegiel bardzo dobrze przesuwa się pod spodem, sporadyczne większe kawałki powodują jedynie delikatne ruchy "kieszeni"- nie ma unoszenia dzięki skręceniu na śruby z wykorzystaniem kątowników. sprawiają one że całość jest odrobinę elastyczna i nie unosi korony do góry. Aby mieć jednak całkowitą pewność że korona nie pójdzie do góry skorzystałem z "patentu" jednego z kolegów i przykręciłem koronę do spodu palnika dla pewności powtórzyłem test z paliwem. całość zachowuje się bardzo dobrze, nic nie kleszczy i nie unosi korony. ponieważ deflektor wisi na sztabkach rusztu awaryjnego nie było żadnego problemu aby przesunąć go w prawą stronę nad "nowy środek" palnika [ATTACH=CONFIG]135490[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]135492[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]135491[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]135493[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]135494[/ATTACH] pozostaje mi czekać na rozpoczęcie sezonu i ostateczny test podczas normalnej pracy chętnie przeczytam komentarze i sugestie Pomysł jak najbardziej dobry tylko na ile trwały? Dla niechcących bawieniem się w przerabianie mam coś gotowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
minertu 09.09.2012 07:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Września 2012 Tak to wygląda po zamontowaniu w kotle Do tego deflektor wykonany z betonu o wytrzymałości 1350deg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
timon120777 09.09.2012 07:57 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Września 2012 to właśnie pytanie pozostaje na razie bez odpowiedzi(trwałość)jeśli się sprawdzi i wytrzyma to w przyszłym sezonie zaprzęgnę spawacza a jeśli nie to coś czuję że Twoja nakładka wyląduje i na moim palniku.chciałem najpierw sam "tymi rencyma" zanim wydam więcej kasy wrzuć mi na priva cenę nakładki poproszę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
selius 09.09.2012 08:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Września 2012 Tez jestem ciekawy ceny tej nakladki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
minertu 09.09.2012 10:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Września 2012 Informacja będzie podana na mojej stronie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sebsa 09.09.2012 13:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Września 2012 Timon- przerabiałem podobne rozwiązanie na wiosnę. Wadą tego rozwiązania jest to, że centrum paleniska jest przesuwane zbytnio do przeciwległej krótszej krawędzi. Teraz mam zamiar wykonać nakładkę, która zmniejszy gardziel brucera proporcjonalnie.W tym celu mam już przygotowane dwa solidne kątowniki, te dotnę na wymiar "szerokości" nakładki brucera. Połączę je następnie poprzez spawanie płaskownikiem. Mam zamiar uzyskać podobny wymiar jak u Ciebie. Nie mam jeszcze pomysłu na przytwierdzenie tego to korony bez użycia śrub. Oczywiście zamierzam zakleić silikonem część nacięć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
timon120777 09.09.2012 17:07 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Września 2012 (edytowane) sebsamyślałem o tym aby zmniejszyć wielkość z obu stron ale od tej dalszej wypada przeciwzwój w ślimaku i jakoś nie bardzo to sobie wyobrażałem. Stąd zmniejszenie "gardzieli" tylko z jednej strony.Jak pisałem powyżej- jeśli ta moja manufaktura się sprawdzi to po sezonie naspawać każę płaskownik na otwór w palniku a szamotem zatkam górę tak jak obecnie i będzie git Ale to dopiero jak się sprawdzi a w temacie otworów to zostały mi tylko nacięcia po dłuższych bokach w tej części co jest węgiel- chyba 7 od strony drzwi i 4 po przeciwnej reszta zaślepiona silikonem Edytowane 9 Września 2012 przez timon120777 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
minertu 09.09.2012 18:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Września 2012 Jak macie możliwości takie aby to dobrze wykonać to tylko życzyć powodzenia aby się udało.Moim zdaniem jednak kątownik wypali po pierwszym sezonie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jarecki79 09.09.2012 19:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Września 2012 Sebsa, przeciwzwój powinien wypadać na środku otworu, inaczej może byc kłopot z blokowaniem i rwaniem zawleczek.To tylko uwaga, jak sam chcesz coś sklecić do prób. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sebsa 10.09.2012 06:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Września 2012 Jak macie możliwości takie aby to dobrze wykonać to tylko życzyć powodzenia aby się udało. Moim zdaniem jednak kątownik wypali po pierwszym sezonie. Odpuść proszę. Pisałem, że nie mam zamiaru inwestować 200-300PLN( nie znam ceny) w nakładkę, kiedy za rok, dwa brucer może być już do wymiany. To co zrobię wyniesie mnie może 20-30PLN(koszt flaszki dla spawającego). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sebsa 10.09.2012 06:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Września 2012 Sebsa, przeciwzwój powinien wypadać na środku otworu, inaczej może byc kłopot z blokowaniem i rwaniem zawleczek. To tylko uwaga, jak sam chcesz coś sklecić do prób. Timon, Jarecki - to co napisałem to jak zaznaczyłem tylko moje spostrzeżenia nic więcej. Zresztą nie mam zamiaru pomniejszać otworu nie wiadomo jak mocno. Uważam, że powinno to być proporcjonalne. Od strony kosza więcej, po drugiej stronie dużo mniej. O przeciwzwoju pamiętam. Zresztą to są tylko nasze "samoróbki". Jeśli się sprawdzi będzie ok - jeśli nie to płakał nie będę. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.