kyzik 11.10.2011 18:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Października 2011 Witam. Otóż mam taki problem jak w temacie. Mianowicie do ,,pomieszczenia gospodarczego,, przesącza, a przy długotrwałych deszczach wręcz się przelewa woda (nie chcę nawet myśleć co będzie przy roztopach) ;/ woda idzie z sąsiedniego pola które na oko jest około 50 do 70 cm wyżej niż podłoga pomieszczenia. I teraz pytanie jaki drenaż zastosować, tzn. jakie rury?? zwykłe czy z otuliną z kokosa?? a jeśli z otuliną to czy potrzebne są studzienki rewizyjne podsypki itp itd. dużo czytałem na internecie o tym ale tak naprawdę dużo i pomieszane i nic do końca elegancko nie wytłumaczone... Prosiłbym o pomoc zwłaszcza że wielkimi krokami zbliża się zima ;/ Pozdrawiam, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
edomek 13.10.2011 07:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Października 2011 Drenaż ze zwykłej rury perforowanej obsypanej żwirem i wszystko zamknięte geowłókniną. Oprócz tego starałbym się ukształtować tak teren, aby woda '"opływała" budynek ( mówimy o wodzie powierzchniowej) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ardex 16.10.2011 15:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Października 2011 Witam, Ostatnio często pojawia się taki temat w rozmowach. Nie jestem pewny czy drenaż załatwi sprawę, gdyż z opisu wynika, że problem jest głębszy i dotyczy nie odprowadzenia wody opadowej, ale izolacji przeciwwodnej fundamentów i ścian piwnicznych. Proszę sprawdzić czy izolacja, która jest na scianach i fundamencie jest prawidłowej grubości i czy nie ma w niej przerw. Woda w piwnicach i pomieszczenniach różnego typu zazwyczaj bierze się właśnie z tego powodu, że izolacja jest zbyt słaba lub uszkodzina mechanicznie. W takim przypadku, żaden drenaż nie pomoże, a źle zrobiony drenaż działa jak zbiornik wody a nie jej odprowadzenie. Pozdrawiam i proszę o kontak w razie potrzeby. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kyzik 16.10.2011 18:46 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Października 2011 to jest stary budynek zbudowany.... hohoho i jeszcze prędzej więc podejrzewam że fundamenty są zabezpieczone tyle o ile o ile są ;/ dom ukończyliśmy więc pora zabrać się za ten budyneczek. a co proponujesz zrobić żeby dobrze zaizolować ten fundament?? napomknę tylko że w tamtym roku z braku czasu na robotę przy budynku gosp. od strony pola przy ścianie wkopałem folie izolacyjną ale jak widać nic nie pomogła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ardex 19.10.2011 20:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Października 2011 Witaj, Przepraszam za tak długą przerwę, zajęcia zawodowe ... OK. Na poczatek należy odkopać kolejno cały fundament zaczynając od strony pola i zabezpieczony przed deszczem pozostawić na kilka dni (2 - 3), to ważne bo podłoże przed izolacją powinno być "suche". Następny etap to materiały, osobiście polecam 2 składnikowy bitum np. BU 2K - P, lub podobny, szybko wysycha, nie zawiera rozpuszczalników więc nie zjada sturopianu i nie dostaje do wody gruntowej. Jesli są jakieś widoczne ubytki w ścianie to należy je załatać, może być najtańsza zaprawa tynkarska z marketu . Na oczyszczoną (zmieć piach zwykłą twardą szczotką ogrodową) ścianę, na połączeniu ze stopą fundamentu nałóż zaprawę tynkarską, ale grubo bo trzeba zrobić wyoblenie. To jest niezbędne aby izolacja nie pękała pod wpływem napięć (siły skupione) po przysypaniu ziemią, promień wyoblenia można łatwo osiągnąć zwykłą rurą Fi 100. Faseta, wyoblenie musi wyschnąć, po czym nakładasz izolację: 0 warstwa to grunt (BU - Primer), wysycha około 2 godzin. I watswa to izolacja (BU 2K-P), nakładasz pacą zębatą (ząb 10 x 10), tym sposobem określasz grubość warstwy, jak już jest wysmarowana ściana np. 5 m2, przykładasz siatkę z włókna szklanego (taka jak do dociepleń), siatka jest zbrojeniem i wzmacnia izolację przed uszkodzeniem mechanicznym, zakład siatki na łączeniu około 10 cm. Przykładasz siatkę i dociskasz gładką stroną pacy. Zostawiasz na około 2 godziny, aż podeschnie. II warstwa - nakładasz tę samą izolację (BU 2 K - P), ale już gładką stroną pacy tak aby zakryć całkowicie siatkę, którą wtapiałeś wcześniej. Zrób to w miarę dokładnie i bez pozostawiania dziur w izolacji, od samego dołu stopy fundamentu do około 30 cm powyżej powierzchni gruntu (poziom 0). Od razu możesz kleić do tego styropian, poprostu przykładasz go do bitumu i już (nie kołkujesz !). Pozostawiasz to na 2 dni, następnie przykładasz folę kubełkową, uwaga kubełkiem na zewnątrz a nie do styropianu !, inaczej kubełek wbija się w styropian i ściąga go w dół pod ciężarem ziemii, a co do wentylacji, to po co wentylować coś co jest powłoką wodoszczelną? Przepraszam za dygresję, więc folia kubełkowa i zasypanie całości ziemią. To wszystko... Trochę długi opis, ale dokładny. Jak już będzie zrobiona taka izolacja można zacząć myśleć o drenażu ... Jak coś zapraszam na; ardex.pl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kyzik 30.10.2011 11:31 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2011 ooooOOooo... EEyyy taki solidny opis mam nadzieję że utrzyma się pogoda od jutra biorę się do roboty dzięki za porady pozdrawiam, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.