Tomasz Brzęczkowski 19.03.2014 18:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Marca 2014 Instalatorzy mają u nas obawy przed instalowaniem rotorów, głownie z powodu recyrkulacji około 5 % powietrza. Przy instalacji nawiew w pokojach / wywiew kuchnia łazienki - może być czuć zapachy. Kolejna sprawa to żywotność paska gumowego, napędzającego bęben. Trudno jest przewidzieć czy takie paski będą produkowane za kilka czy kilkanaście lat. Kolejna wątpliwość to żywotność szczotek uszczelniających. Trą one o bęben. Zaletą jest fakt, że takie centrale nie boją się ogromnych nawet największych mrozów. Zdecydowanie godne są polecenia są rotory, gdy jest dużo komputerów, drukarek i sprzętu wymagającego większej wentylacji a nie "produkującego" wody. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Indiana_ 19.03.2014 19:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Marca 2014 Ale wymienniki rotorowe generalnie nie zamarzają, przy założeniu że nie pracują w specyficznych warunkach, niewystępujących w domach (chyba że instalacja spartolona typu izolacja 2,5cm na nieocieplonym poddaszu). Nie trzeba ich więc jakoś specjalnie rozmrażać. Mimo iż głównie instaluję Janki, na razie nie mają rotora w sprzedaży - wiem że kilka wyprodukowali i testują, a kiedy ruszy produkcja seryjna to szybciej Kangaxx powie, bo to sąsiedzi z Jan-Gazem. Zerwanym paskiem zbytnio bym się nie przejmował, są to produkty szeroko dostępne. Zawsze można też pokombinować po 10-ciu latach z paskiem od pralki czy jakiejś drukarki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 19.03.2014 21:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Marca 2014 Ale wymienniki rotorowe generalnie nie zamarzają, przy założeniu że nie pracują w specyficznych warunkach, niewystępujących w domach (chyba że instalacja spartolona typu izolacja 2,5cm na nieocieplonym poddaszu). Nie trzeba ich więc jakoś specjalnie rozmrażać. Mimo iż głównie instaluję Janki, na razie nie mają rotora w sprzedaży - wiem że kilka wyprodukowali i testują, a kiedy ruszy produkcja seryjna to szybciej Kangaxx powie, bo to sąsiedzi z Jan-Gazem. Zerwanym paskiem zbytnio bym się nie przejmował, są to produkty szeroko dostępne. Zawsze można też pokombinować po 10-ciu latach z paskiem od pralki czy jakiejś drukarki. Od 1998 montuję norweskie Flexity. Obecnie przeszli we wszystkich modelach na rotory. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lisciok 19.03.2014 21:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Marca 2014 Jaka mniej więcej powinna być norma wymiany powietrza na godzinę w łazience na najniższym biegu. 3,8/h starczy? a w garderobie jaka norma? jak np stłumić przepływ powietrza z rurki fi75 na 15m3/h? wystarczy przykręcić anemostat? żeby w nieogrzewanej garderobie nie było za zimno to lepiej dać wywiew? żeby z pokoju obok ciepłe powietrze zasysało? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 19.03.2014 22:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Marca 2014 Jaka mniej więcej powinna być norma wymiany powietrza na godzinę w łazience na najniższym biegu. 3,8/h starczy? a w garderobie jaka norma? jak np stłumić przepływ powietrza z rurki fi75 na 15m3/h? wystarczy przykręcić anemostat? żeby w nieogrzewanej garderobie nie było za zimno to lepiej dać wywiew? żeby z pokoju obok ciepłe powietrze zasysało? W garderobie to nawiew! A anemostaty otworzyć jak jest skrzynka to się wyreguluje. Ustawić wentylację tak by nie było za sucho. 30m3/h na osobę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 20.03.2014 04:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Marca 2014 No ciekawe rzeczy mi napisaliście. Jest się nad czym zastanawiać. Dzięki wielkie. Kangaxx ma ich faktycznie po sąsiedztwie. Odnośnie tematu głównego bo odbiegłem od niego, na budowie montują mi przewody termokontrol. http://www.timtur.com.pl/budowa/2014/43.jpg http://www.timtur.com.pl/budowa/2014/44.jpg http://www.timtur.com.pl/budowa/2014/45.jpg http://www.timtur.com.pl/budowa/2014/46.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Crisiano 20.03.2014 06:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Marca 2014 Czy polaczenia rura-skrzynka masz szczelne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RST 20.03.2014 07:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Marca 2014 Też robiłem na termokontrol,przy połączeniu rura - skrzynka dałem 2 uszczelki. (standardowo dają jedną)Chciałem jeszcze uszczelniać silikonem ale zrezygnowałem.Myślę, że dla domowych instalacji uszczelki wystarczą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Crisiano 20.03.2014 08:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Marca 2014 Zebym wiedzial wczesniej to bym zamowil wiecej uszczelek. Silikony i uszczelniacze nie trzymaja sie polietylenu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jedrek244 20.03.2014 09:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Marca 2014 Witam, mam pytanie odnośnie koncepcji WM chcę zamontować samemu na kanałach jak kolega autorus zamiescilem dwa rys pierwszy to rozmieszenie naw i wyw i kanałów drugi do umiejscowienie reku i skrzynek z kanałami 1) czy moje założenia mają sens? kanały zostałą zalane betonem więc nie będzie później mozliwosci zmian 2) czy czerpnie i wyrzutnie poprowadzic w ogrzewanej czesci czy wyjsc na nieuzytkowe i wyjsc podbitka 3) kotlownia went grawitacyjna, choc bedzie piec gazowy kondensat wiec moze tez dac wyciag i bedzie dobra suszarnia? 4) co z garderobą? moge teoretycznie calosc instalacji dac na poddaszu nieuzytkowym na kanałach ocieplanych ale wtedy bede musial omijac srodek poddasza okolo 45m2 bo tam moge kiedys zaadaptowac na pokoje i pojdzie wiecej przewodow a dwa i tak musze strop docieplic z gory dzieki za uwagi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 20.03.2014 09:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Marca 2014 A po co szczelność ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Crisiano 20.03.2014 10:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Marca 2014 Zeby powietrze nie hulalo w izolacji, zeby nie dostala sie tam wilgoc, zeby zasysalo powietrze z domu a nie przestrzeni gdzie jest izolacja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
matkor 20.03.2014 10:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Marca 2014 Witam, mam pytanie odnośnie koncepcji WM (...) z gory dzieki za uwagi Może zacząć inny wątek, a nie zaśmiecać ten? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 20.03.2014 16:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Marca 2014 Zeby powietrze nie hulalo w izolacji, zeby nie dostala sie tam wilgoc, zeby zasysalo powietrze z domu a nie przestrzeni gdzie jest izolacja. U mnie rury są w strefie ocieplonej wiec nic z tego co napisałeś się nie dziej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maciuch1 22.03.2014 17:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Marca 2014 (edytowane) Witam;Jeżeli ktoś myśli o wentylacji mechanicznej i ma zamiar wylewać stropy monolityczne polecam następujący "patent":Rura kanalizacyjna 100 pocięta po np. 15cm (w zależności od grubości stropu) owinięta papą do średnicy np. 12,5cm (w zależności od planowanych anemostatów). Na to taśma klejąca, zwykła zielona, żeby się nie rozleciało. Taką rurę ustawiamy na deskowaniu pomiędzy zbrojenie przed wylaniem betonu.Przygotowanie to koszt 2mb rury + trochę papy + godzina roboty. Usunięcie rury wiertarką z udarem lub dłutem i młotkiem (jak kto lubi) zajmuje 15 min dla całego domu. Otwór prawie idealnie okrągły. Polecam. Edytowane 22 Marca 2014 przez maciuch1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Crisiano 22.03.2014 19:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Marca 2014 rura fi 160 a na to nakladasz skrzynki z rura fi 125 i piankujesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
autorus 23.03.2014 04:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Marca 2014 Bardzo dobry patent, robiłem podobnie. Inaczej to by trwało ze dwa tygodnie. Witam; Jeżeli ktoś myśli o wentylacji mechanicznej i ma zamiar wylewać stropy monolityczne polecam następujący "patent": Rura kanalizacyjna 100 pocięta po np. 15cm (w zależności od grubości stropu) owinięta papą do średnicy np. 12,5cm (w zależności od planowanych anemostatów). Na to taśma klejąca, zwykła zielona, żeby się nie rozleciało. Taką rurę ustawiamy na deskowaniu pomiędzy zbrojenie przed wylaniem betonu. Przygotowanie to koszt 2mb rury + trochę papy + godzina roboty. Usunięcie rury wiertarką z udarem lub dłutem i młotkiem (jak kto lubi) zajmuje 15 min dla całego domu. Otwór prawie idealnie okrągły. Polecam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kangaxx 23.03.2014 07:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Marca 2014 najprościej to spirówka 125 wstawiona w monolit, od razu gotowe i nie trzeba niczego młotkiem czestować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lisciok 24.03.2014 11:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Marca 2014 (edytowane) najprościej to spirówka 125 wstawiona w monolit, od razu gotowe i nie trzeba niczego młotkiem czestować Spirówka? a jak potem ze skrzynką rozprężną? zamawiać 123mm do przedłużenia? Moglibyście zerknąć na mój projekt? bo właśnie robię piwnicę zaraz stropy to bym chciał przygotować otwory w stropie, dzieki http://forum.muratordom.pl/showthread.php?225162-Prosz%C4%99-o-sprawdzenie-mojego-projektu-wen-przewody-elastyczne Edytowane 24 Marca 2014 przez Lisciok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lockter 24.03.2014 23:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Marca 2014 Ważniejsze od max długości kanałów jest ich mniej więcej równa długość poszczególnych odcinków. Przyjmuję się, żeby nie przekraczać 10-12m. Można policzyć: -dla 1m kanału można przyjąć. 3Pa straty ciśnienia -skrzynka rozprężna 2x75/dn125. 6Pa nawiew, 13Pa wywiew -skrzynka rozdzielcza 8x75/dn160. 8Pa nawiew, 6Pa wywiew + kanały pomiędzy wyrzutnia -reku -skrzynka rozdzielcza + straty na wyrzutni/czerpni. Podane dane traktować jako szacunkowe dla prędkości ~3,5 m/s Wynik porównać ze sprężeniem rekuperatora Panowie mam takie może głupie pytanie - czy szacując ogólny opór instalacji wg powyższego należy zsumować wszystkie opory ze wszystkich "gałęzi" systemu czy też jako opór ogólny przyjmujemy opór "największy" - czyli powiedzmy z tej "gałęzi" która ma go największego? Sumując jakoś mi to dużo wychodzi - mam 10 kanałów, niech będzie nawet średnia 10m to już będzie 300Pa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.