Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Budowa kominka narożnego z GK ognioodpornego


skaczacy

Recommended Posts

 

 

Cześć.

 

 

 

Trochę na skróty poszedłeś z tą osłoną przyłącza . Opisałem to tak:

 

 

 

"W okolicy przyłącza kominowego musisz usunąć płytę i murek z bloczków

 

połączyć ze ścianą ceramiczną wokół przyłącza. Ma powstać ca 25 cm

 

pierścień z ceramiki wokół przyłącza . Ten pierścień musi mieć średnicę wewnętrzną

 

ca 30 cm po dodaniu izolacji .Powstanie okrągły kanał , wentylowany razem z obudową. Oczywiście zewnętrzny obrys tego elementu ochronnego , nie musi być okrągły. Należy zrobić to bardzo

 

starannie , bo powyżej jest drewno ,a przyłącze to częste miejsce inicjacji

 

pożaru. Rura potrafi się zaczerwienić , a to następuje w temperaturze 700 - 900 stopni."

 

 

 

Być może ,że to co zrobiłeś wystarczy, ale wygląda na to,że zabrakło Ci już cierpliwości.

 

 

 

Komora dekompresyjna wystarczy , jeśli zastosujesz kratki takie jak zalecałem.

 

 

 

Wełnę możesz kleić , bo ściana chyba już wyschła.

 

 

 

Pamiętaj o przejściu przez strop - Forest Ci to opisał.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 103
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

No albo ja jestem głupi albo już nic nie rozumie. Zrobiłem dokładnie tak jak napisałeś.

 

Kwadrat ma bok długości 30 cm (w poprzek 32 na wysokości 30) Przyłącz ma fi20, napisałeś wyraźnie że nie musi być okrąg, całość jest połączona szczelnie do ściany z cegieł, tak aby gorące powietrze nie dostawało się między ścianę z KG a ścianę z cegłami i drewnem. Wejście kominowe jest zaizolowane. Dalej nic nie rozumie ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No albo ja jestem głupi albo już nic nie rozumie. Zrobiłem dokładnie tak jak napisałeś.

 

Kwadrat ma bok długości 30 cm (w poprzek 32 na wysokości 30) Przyłącz ma fi20, napisałeś wyraźnie że nie musi być okrąg, całość jest połączona szczelnie do ściany z cegieł, tak aby gorące powietrze nie dostawało się między ścianę z KG a ścianę z cegłami i drewnem. Wejście kominowe jest zaizolowane. Dalej nic nie rozumie ...

 

Opisz jakie warstwy materiału są kolejno od rury do drewna .. ile cm grubości maja poszczególne elementy ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No albo ja jestem głupi albo już nic nie rozumie. Zrobiłem dokładnie tak jak napisałeś.

 

Kwadrat ma bok długości 30 cm (w poprzek 32 na wysokości 30) Przyłącz ma fi20, napisałeś wyraźnie że nie musi być okrąg, całość jest połączona szczelnie do ściany z cegieł, tak aby gorące powietrze nie dostawało się między ścianę z KG a ścianę z cegłami i drewnem. Wejście kominowe jest zaizolowane. Dalej nic nie rozumie ...

 

Witam!

 

Skaczacy, Piotrowi chodziło o kanał ceramiczny łączący ścianę kominową i obudowę z suporów. Nieporozumienie pewnie polega na tym, że beton komórkowy to nie jest ceramika, jak zapewne zrozumiałeś. Chodziło pewnie o cegłę wypalaną. Kanał miał być wewnątrz wyłożony wełną, która miała utworzyć rurę o wewnętrznej średnicy 30cm.

Beton komórkowy może się odspoić od komina, bo ten materiał zupełnie inaczej pracuje i nie może być umieszczany w pobliżu bardzo gorących elementów (typu rura spalinowa np. ), bo się po prostu rozsypie.

 

Od siebie dodam, że nie stosowałbym tam wełny jako izolacji. Ale nie będę już mieszał Ci w głowie.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez Wojtek_796
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mistrz zduński: nie wiem dokładnie o które warstwy chodzi, ale jeśli chodzi o komin to najpierw jest wkład ceramiczny, potem wełna dookoła wkładu ceramicznego, potem jest bloczek kermazytowy, obok (w stronę kominka) jest ściana z cegieł około 12 cm (między nią a kominem jest około 2-3 cm szczelina), za ścianą z cegieł na której wspiera się dwie belki wzdłużne domu jest przestrzeń powietrzna około 6 cm, potem jest płyta ognioodporna kartonowo gipsowa - ma ona zaszpachlowane łączenia, wkręty itp, potem jest około 0,5 cm szczelina i jest postawiony ten bloczek z ytonga 7,5 cm został on zaciągnięty klejem tak jak pisał Wojtek, teraz na ten zaciągnięty klej ma iść dwie warstwy wełny izolacyjnej z ekranem tak jak pisał Piotr.

 

Wojtku, no mniej więcej tak zrozumiałem, na zdjęciach jest wełna która była używana do ocieplania wkładu ceramicznego, ponoć bardzo odporna na ciepło. Brakło jej odrobinę to uzupełniłem tą wełną do kominków z ekranem. Komin ma wejście fi 20 cm, grubość ceramiki to około 1 cm więc do ceramika ma fi 22, do tego przychodzi 4 cm wełny więc wychodzi fi30 tak jak pisał Piotr, i dookoła tej wełny jest kwadrat z bloczków ytong, starałem się to robić dość dokładnie, sporo kleju wpakowałem też na bloczki ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nadal się nie rozumiemy.

Chodziło o wytworzenie w ścianie obudowy kanału, przepustu, rury o średnicy wewnętrznej fi 30, do którego dopiero wchodzi rura spalinowa. Rura fi 20 wchodzi w ten kanał, a więc dookoła ma do tej izolacji po 5 cm.

Kanał miał być częścią obudowy. Nie chodziło o rurę spalinową czy króciec trójnika dymowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój kumpel zwykł mawiać : "nie rób drugiemu dobrze , nie będziesz miał źle" !

coś w tym jest. Trochę zaczynam żałować ,że zacząłem korespondencyjnie

pomagać w tak trudnej sprawie .

 

 

Napisałem:

"Ma powstać ca 25 cm

pierścień z ceramiki wokół przyłącza . Ten pierścień musi mieć średnicę wewnętrzną

ca 30 cm po dodaniu izolacji ."

 

Ja to rozumiem tak - 30 + (2 x 25) = 80 .Zewnętrzna średnica pierścienia wychodzi

mi ca 80 cm . I tak to powinno być .

Edytowane przez Kominki Piotr Batura
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Schemat Wojtka obrazuje moją myśl , tyle że ja bym zrobił kanał ceramiczny

grubości 25 cm , ponieważ miał być wykonany z lichego materiału jakim jest suporeks. Wentylacja przestrzeni za kanałem pozwala zmniejszyć jego

grubość nawet do kilku cm ,ale przy zastosowaniu innej ceramiki, np cegieł

klasy 150 lub szamotowych.

Edytowane przez Kominki Piotr Batura
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Często dzwonią do mnie inwestorzy, którzy sami wykonalii kominek i...coś nie działa jak trzeba. A poprawki po kimś kosztują, poza tym nie wiadomo co siedzi w środku. Nie reguła ale fakt. Korzystajcie z usług fachowców, znajdzie się kilku w waszej okolicy" zacznę od podpisu kolegi alterm z forum, szukałem, znalazłem dwie duże firmy, jedna chciała zrobić mi to w ten sposób:

 

na ścianę z drewnem dać samą wełnę, wpiąć się w istniejący komin (komin z cegieł który stykał się z elementami drewnianymi w dwóch miejscach), chciał postawić z przodu ściankę prostą kg ognioodpornego przed nim miała być wełna. Druga firma chciała zrobić tak samo z tym że na tą scianę dać karton gips i na nią wełnę i psioczyła coś na komin. Kolega mój który stawiał to u siebie stwierdził że komin nie będzie i że od niego się zapali. Więc poszedłem za tym i zmieniłem komin.

 

Teraz wrócę do kominka, firmom z podkarpacia podziękuję - już im nie ufam (a były u mnie 2 największe).

 

Starałem się stosować do Waszych zaleceń, ale internet ma to do tego że łatwo coś przeoczyć bądź źle zrozumieć, i tak się stało, zrobiłem to chyba o niebo lepiej niż te "firmy" które chciały mi robić kominek w domu, i do tego ceny ... z kosmosu po znajomości 4000 zł ... heh

 

Gdybym wiedział to co wiem teraz, za ciula nie stawiał bym kominka, piec na ekogroszek komin i kotłownia w innym miejscu i z głowy ... a to to problem na problemie problem ściga.

 

Piotrze gdyby nie Ty, Wojciech, Forest zrobiłbym to dokładnie tak jak chciały zrobić mi to firmy z podkarpacia (nie wymieniam nazw, bo łatwo sobie przez to problemów narobić), zrobiłem to chyba dużo lepiej niż w pierwotnym planie, że nie wyszło dokładnie tak jak chcieliście to już wina mojej niewiedzy i mojego innego zrozumienia (nawet raz przeoczenia o szkle wodnym na kartongips).

 

Co ja mam teraz zrobić? jak przez Wasze posty boję się w ogóle kominek dotknąć :(, tu się zapali, tam się zapali, jak ludzie chcieli mi to budować nie mając żadnych skrupułów (mówię o tych firmach u nas).

 

średnica 80 cm odpada bo nie mam tyle miejsca, w drugą stronę od komina bo są tam drzwi. Co do schematu Wojtka, dużo mi obrazuje, gdybym wiedział że te bloczki to lichy materiał to bym podjechał kupił bloczek kermazytowy i go po prostu przykleił do ściany z cegły, wypełnił wełną do kominów i był by spokój (tak mi się wydaje). Teraz pytanie czy mam to wszystko rozwalać? czy mam to zostawić? co ja w ogóle mam teraz zrobić ? Powiem Wam szczerze że sporą załamke złapałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprawki wymaga mały szczegół . Oprócz porad , jest jeszcze mózg,

który na początku robił dobre wrażenie. Wiadomo,ze w stronę drzwi

nie trzeba nic robić bo tam nie ma drewna. Odgrzeb tylko w stronę

drewna (w lewo i w górę) , popraw w oparciu o posiadaną wiedzę

(rysunki Wojtka i moje biadolenie). Godzina roboty i jedziemy dalej.

 

Za daleko mam do Ciebie ,żeby Cię w dupsko kopnąć :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skaczacy, skoro dwie największe firmy, jak twierdzisz, chciały zastosować opisane przez Ciebie technologie, to postąpiłeś słusznie biorąc się za to sam. Twoim błędem jest to, że nie przygotowałeś się do tego teoretycznie na długo przed rozpoczęciem.

 

Głowa do góry!

 

Dopiszę jeszcze, że na moim rysunku proporcje są sprawą drugorzędną. Chodziło o zasadę.

Edytowane przez Wojtek_796
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotrze czyli tak zostać nie może ? nawet jak w pozostałe szczeliny napcham wełny ? Drzwi (ościeżnice są drewniane w sumie). A może pójść w stronę bloczku keramzytowego ? skoro cały komin jest tak zrobiony może warto by było tak też zrobić? Mówię o czymś takim: http://www.kominy.cjblok.com.pl/cms/upload/edit/PKW3.jpg, wykuje taki kwadrat (choć boje się o tą ściankę z ytonga żeby się nie posypała). i włoże go na kleju przyklejając go do ściany z cegły, do środka wpakuję wełnę kominową, co Wy na to?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomysł dobry ale za dużo roboty. To co wykonałeś jest ok , tylko trochę za mało.Suporeks lepiej ciąć (są specjalne

piły ze spiekami węglowymi - może Ci ktoś pożyczy ?), nawet starą

piłą do drewna - można też odwiercić . Drzwi drewniane sa cały czas wentylowane ,

pod kontrolą - zagrożenie to drewno zamknięte za ściana której nie

można kontrolować .

Wytnij jeszcze trochę tej ścianki z lewej i do góry , dołóż choć cegłę na wysoki kant

i będzie dobrze. Nie pakuj za tą powstałą osłona żadnej wełny - pustka jest lepsza.

 

Taki kwadrat może być na rurę do turbiny. Podwieś go na jakiś wieszakach z drutu , z blachy

i w środek rurę z izolacją (typową)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=82446&stc=1&d=1320134432

 

no, trochę to poprawiłem, na tyle na ile pozwoliły mi profile płyt w lewą stronę i do góry tak aby nie odsłonić drewna.

 

Teraz poszła jedna warstwa płyt kominkowych (wełna + ekran) łączenia płyt zakleiłem taśmą aluminiową. Płyty przyklejałem tak jak pisaliście klejem do płyt GK.

 

i na razie będzie pauza, muszę się teraz zająć sprzątaniem strychu (jest tam trochę niepotrzebnego siana które trzeba zwalić i położyć izolacje z wełny), dopiero potem będę robił rozprowadzenie. Natomiast teraz mam pytanie co do rozprowadzenia tego powietrza, a dokładniej sposób połączenia tej rury izolowanej z komorą grzewczą i przejście przez półkę dekompresyjną, w przejściu przez podłogę zrobię tak jak pisał Piotr z tym bloczkiem keramzytowym, a dalej jak to ma wyglądać ? tzn jak ma być zamontowana (nad kominkiem? może stać na podłodze? czy trzeba jakiś stojak robić?) kolejna sprawa to czy przewody rozprowadzające do pokoi mogą leżeć bezpośrednio na podłodze? Ktoś mógłby mi napisać jak to ma wyglądać?

kominek poprawiony wlot.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich.:no:

Z zaciekawieniem przeczytałem Wasze posty, bo (niestety) zapadła u mnie decyzja o "wzboagaceniu" dom o kominek.

Mieszkamy w domu już 1,5 roku, grzejemy w zimie piecem na ekogroszek (automat 25kW Ling Duo). Aktualne temperatury pokazały, że przydał by się kominek, żeby "przełamać" w domu powietrze bez konieczności rozpalania pieca...

Komin dymowy do kominka mam przygotowany, wystarczy "tylko" kupić wkład i go obudować...

Wymyśliłem sobie, że obuduję go karton-gipsem, ale po przeczytaniu Waszych postów mam mętlik w głowie a to co było wcześniej proste, stało się mega trudne i nie zrozumiałe...

Proszę mnie poprawić jeśli coś źle napiszę, ale wykombinowałem sobie, że będę potrzebował:

1. wkład kominkowy - pewnie z szybrem (ok. 14kW)

2. podstawa pod kominek

3. profil do zbudowania stelaża

4. czerowony KG

5. płyty izolujące (sprasowana wełna a z jednej strony folia)

6. taśma do połączenia płyt (350*C)

7. rura odprowadzająca spaliny

8. kolanko do rury

9. pewnie jakieś silikony wysokotemperaturowe, kołki metalowe...

 

Kominek ma stać przy prostej ścianie.

Obudowa kominka ma być zwykła, normalna i prosta...

Czy właściwym będzie, jeśli zamocuję płyty izolujące do ściany na całej szerokości obudowy kominka, potem zamocuję listwy startowe do profila. Następnie zamocuję do podłogi (na terakotę) stojak do wkładu i umocuję na nim wkład kominkowy, potem "wybuduję" stelaż, który wyłożę w środku płytą izolującą, którą połączę taśmą (chyba) aluminiową tak, aby powstała z nich zakmnięta komora - a mam tu na myśli to, że i góra będzie wyłożona płytą izolującą.

Obłożę to później karton gipsem (czerwonym) na który zachcę przykleić jakieś płytki w stylu klinkieropodobne...

W środek zechcę zamontować jakiś wiatrak, który umożliwi wydmuch ciepłego powietrza ze środka poprzez kratki wentylacyjne (3 sztuki).

 

Czy to co napisałem ma jakiś sens?:confused:

Z niepokojem czekam na Wasze posty...:sick:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie podstawowe pytanie jakie mi zadano to jaki to jest dom, drewniany czy murowany, co jest za ścianą, pod podłogą, na suficie a także czy to ma być sam kominek w jednym pomieszczeniu czy chcesz nadmuch na inne pomieszczenia robić. Ale ja tu jestem tylko mini uczniem :p Specjaliści muszą się wypowiedzieć, sporo mi pomogli i gdyby nie oni to pewnie bym się spalił.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie podstawowe pytanie jakie mi zadano to jaki to jest dom, drewniany czy murowany, co jest za ścianą, pod podłogą, na suficie a także czy to ma być sam kominek w jednym pomieszczeniu czy chcesz nadmuch na inne pomieszczenia robić. Ale ja tu jestem tylko mini uczniem :p Specjaliści muszą się wypowiedzieć, sporo mi pomogli i gdyby nie oni to pewnie bym się spalił.

 

 

A kto powiedział ,że się nie spalisz?!! :D

 

 

tfu, tfu,tfu...

 

 

W poście 77 trochę niezrozumiale...Chodzi Ci o turbinę ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...