Mki1719508566 20.11.2011 19:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Listopada 2011 Absolutnie nie twierdzę, że jest fatalny. Dobrze to określiłeś, jest przyzwoity, ni mniej ni więcej. Ostatnio wyrobiłem sobie dobre zdanie o modelu 6.6.2. TV z płaszczem wodnym z pionowo ułożonymi płomieniówkami. Ale powtarzam, nie może być tak, że Romotop jest lekiem na całe zło:-) Lekiem na całe zło zapewne nie .. W ofercie są wkłady do wielu ciekawych zastosowań , jest może mało modeli ale w każdej dziedzinie coś się znajdzie . Gdybyś stosował wkłady z serii KV025 do zabudów typu hypokaustum zrozumiałbyś czemu tak chwalę te produkty. Ciekawy model wodny ? Czysta szyba w "wodniaku" ? Natomiast brak wkładu wodnego z boczną szybą.. Czemu ? Bo emisja ciepła przez szkło byłaby zbyt wielka i "ekologia" zeszłaby na psy..a Romotop nie produkuje modeli "do Polski" tylko do całej UE i taki wkład musi spełniać wszystkie wymagania np czystości spali. To że inni mają " w wodzie" wszystkie możliwe warianty szkła to już zupełnie inny temat. . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Forest-Natura 20.11.2011 19:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Listopada 2011 Witam. Przypomnimy ten post jak zaczną produkować to co rynek połknie ... Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
margod 21.11.2011 23:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Listopada 2011 Tak powstaje kominek ciepły... Fotka prosto z budowy: [ATTACH=CONFIG]86496[/ATTACH] Dla zainteresowanych pomiar temperatury spalin 15 minut od rozpalenia, ok 8kg drewna. Palenisko Spartherm Varia 1V z podwójną szybą. Planuję go jeszcze lekko stuningować w celu podniesienia temperatury spalin. [ATTACH=CONFIG]86498[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]86497[/ATTACH] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mki1719508566 22.11.2011 05:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Listopada 2011 Te temperatury spalin to w jakich miejscach są mierzone ? Z tego co widać na fotkach to na wylocie z paleniska ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Karlsen 22.11.2011 07:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Listopada 2011 (edytowane) Margod - mógłbyś mały opis dołożyć i zdjęcie dla laików, bez zabudowy kominka? W moim domu wykonawca umieścił wejście do systemu kominowego na wysokości 185 cm. Teraz trochę żałuję, że nie bliżej sufitu - miałbym większe możliwości rozbudowania kominka o jakiś akumulator ciepła. Na tę chwilę zostają tylko cegły szamotowe wokół i ewentualnie radiator w celu zwiększenia mocy wkładu. Edytowane 22 Listopada 2011 przez Karlsen Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
niktspecjalny 22.11.2011 07:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Listopada 2011 Tak powstaje kominek ciepły... Fotka prosto z budowy: [ATTACH=CONFIG]86496[/ATTACH] Dla zainteresowanych pomiar temperatury spalin 15 minut od rozpalenia, ok 8kg drewna. Palenisko Spartherm Varia 1V z podwójną szybą. Planuję go jeszcze lekko stuningować w celu podniesienia temperatury spalin. [ATTACH=CONFIG]86498[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]86497[/ATTACH] mnie to na ten przykład interesuje co ogrzewa ten kominek i jaką chcesz uzyskać do celowo temp spalin??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
margod 22.11.2011 09:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Listopada 2011 (edytowane) Mistrzu temperatura mierzona była tuż przed wlotem do CMA. Docelowo chcę wyciągnąć z tego paleniska jakieś 650 st., bo kanały są w stanie wychłodzić spaliny nawet o 400st. wraz ze wzrostem temperatury wlotu, wzrasta różnica temperatur pomiędzy wlotem i wylotem. Karlsen technologia wykonania jest podobna do tego co na początku pisał Bohusz. Z tym, że my płyt nie wylewamy korzystamy z gotowych i sprawdzonych produktów. Najczęściej firmy CEBUD, ale jeżeli portfel Inwestora to wytrzymuje to z Austriackich firm np. ORTNER lub RATH. Praktycznie do każdej ciepłej zabudowy montujemy odbiornik ciepła ze spalin. Na prezentowanym zdjęciu to 16szt kanałów Cebudu - CMA. Trochę za dużo, ale to celowe działanie. W dokładnie obliczonych piecach pali się cyklami, czyli co 8-12h i ściśle wyliczoną dawką drewna. W tym przypadku Inwestor chciałby palić w kominku dłużej (całe popołudnie i wieczór) więc celowo zastosowałem większą ilość kanałów. Kominek ogrzewa ok 100m2. Parter i 3 pokoje na piętrze do których doprowadzone jest powietrze rurami o różnych średnicach w zależności od powierzchni i odległości od kominka. Projekt wygląda tak: [ATTACH=CONFIG]86525[/ATTACH] Karlsen to, że masz zbyt nisko wlot spalin do komina nie stanowi problemu. Dostępne są specjalne przyłącza, które można wkleić w odpowiednie miejsce. Czasem w ogóle nie przerabiamy wlotu tylko kierujemy spaliny w dół. Edytowane 22 Listopada 2011 przez margod Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
eniu 22.11.2011 10:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Listopada 2011 Mistrzu temperatura mierzona była tuż przed wlotem do CMA. Docelowo chcę wyciągnąć z tego paleniska jakieś 650 st., bo kanały są w stanie wychłodzić spaliny nawet o 400st. wraz ze wzrostem temperatury wlotu, wzrasta różnica temperatur pomiędzy wlotem i wylotem. Karlsen technologia wykonania jest podobna do tego co na początku pisał Bohusz. Z tym, że my płyt nie wylewamy korzystamy z gotowych i sprawdzonych produktów. Najczęściej firmy CEBUD, ale jeżeli portfel Inwestora to wytrzymuje to z Austriackich firm np. ORTNER lub RATH. Praktycznie do każdej ciepłej zabudowy montujemy odbiornik ciepła ze spalin. Na prezentowanym zdjęciu to 16szt kanałów Cebudu - CMA. Trochę za dużo, ale to celowe działanie. W dokładnie obliczonych piecach pali się cyklami, czyli co 8-12h i ściśle wyliczoną dawką drewna. W tym przypadku Inwestor chciałby palić w kominku dłużej (całe popołudnie i wieczór) więc celowo zastosowałem większą ilość kanałów. Kominek ogrzewa ok 100m2. Parter i 3 pokoje na piętrze do których doprowadzone jest powietrze rurami o różnych średnicach w zależności od powierzchni i odległości od kominka. Projekt wygląda tak: [ATTACH=CONFIG]86526[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]86525[/ATTACH] Karlsen to, że masz zbyt nisko wlot spalin do komina nie stanowi problemu. Dostępne są specjalne przyłącza, które można wkleić w odpowiednie miejsce. Czasem w ogóle nie przerabiamy wlotu tylko kierujemy spaliny w dół. Inwestor szybko zweryfikuje swoje poglądy ! 100 m2 , Varia 1V z akumulatorem o wadze ponad 800 kg Ducha wyzionie , chyba że mieszka w namiocie...wtedy sobie może palić całe popołudnie i wieczór. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
niktspecjalny 22.11.2011 10:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Listopada 2011 Ja to bym wolał wiedzieć jaka jest kubatura z którą ma się zmierzyć kominek nie m2 no i ta docelowa temp spalin po jakimś tam wspomnianym tuningu??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tfor 22.11.2011 10:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Listopada 2011 (edytowane) Tutaj nie ma co kombinować i oszczędzać. Każdą obudowę zaciągamy siatką, na Termokleju 1100/60, wystarczająco długi czas otwarty tego kleju zadecydował że go używamy. Murowanie (klejenie) poszczególnych płyt, półek, progów, itp. to myślenie i wykonawstwo z przemyśleniem wcześniejszym (rozrysowaniem). A na to jaką farbę albo jaki tynk dajesz? Czy na płyty szamonotwe można przyklejać jakiś kamień, myślę o wykonzceniu w wokół drzwiczek.Jeśłi tak to jakim klejem? Też tym samym co w. opisanym? Edytowane 22 Listopada 2011 przez tfor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tfor 22.11.2011 10:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Listopada 2011 Dla zainteresowanych, znalazłem cos takiego: Aby móc zastosować farby na kominek, w pierwszej kolejności należy położyć mocną szpachlę. W tym celu firma Tikkurila Polska poleca zastosowanie marki Beckers wodorozcieńczalnej, dyspersyjnej, gotowej do użytku drobnoziarnistej masy szpachlowej o nazwie Breplasta F. Kolejnym krokiem będzie zastosowanie akrylowej farby do gruntowania o nazwie Optiva Grunt oraz farby nawierzchniowej z rodziny Optiva (5, 20 lub Satin). Ostatnim już krokiem dla lepszego zabezpieczenia podłoża przed zmywaniem sadzy lub innych zabrudzeń będzie zastosowanie akrylowego lakieru do wnętrz, Kiva Interior Lacquer w półmacie, półpołysku lub połysku. Istotne jest to, że im wyższy stopień połysku lakieru tym łatwiej jest utrzymać powierzchnię w czystości. Ponadto dla utworzenia ładniejszego efektu dekoracyjnego możemy polecić zastosowania pod w/w farby, wewnętrznego tynku dekoracyjnego o nazwie Optiva Formo. [Moderowano - post reklamowy czy nieudolne wklejenie cytatu ze strony Tikurilli?] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
margod 22.11.2011 21:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Listopada 2011 Dziś kolejny dzień suszenia kominka. Dawka drewna podobnie jak wczoraj - ok. 8 kg Tym razem pomiar wykonałem w dwóch miejscach -na wyjściu z paleniska i przed kominem. Główny wyświetlacz to temperatura spalin przed wejściem do kanałów, lewy dolny róg to za kanałami (to co uchodzi do komina). Prawy to różnica temperatur. Krótka fotorelacja: A bardziej w temacie: - kolejny etap prac przy kominku to położenie pierwszej warstwy kleju w którym zatopiona jest siatka z tworzywa sztucznego. Na drugi dzień można położyć tynk, na temat którego padło wcześniej pytanie. Do otynkowania nagrzewających się ścian kominka, należy używać specjalnych tynków do tego celu przeznaczonych. My zazwyczaj korzystamy z produktów firm Ortner lub Rath. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Forest-Natura 22.11.2011 22:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Listopada 2011 Witam.Weź no Margod nie pokazuj tych temperatur na wejściu do komina, bo nam Mistrz w zaświaty odjedzie na dictum takowe, albo (co gorsze by było) za południową granicę się przeprowadzi by tam w spokoju zawód swój dalej uprawiać, jedyny poprawnie wyuczony ...Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
margod 22.11.2011 22:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Listopada 2011 No to już się boję co będzie jak 15 kg drewna wpakuję do tego paleniska. Albo jak pokaże to palenisko w obudowie bez kratek Forest dostałeś maila ode mnie? Coś mi poczta odmawiała współpracy i nie jestem pewny czy przeszło.\ edit właśnie odebrałem odpowiedź Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Karlsen 22.11.2011 22:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Listopada 2011 Margod - robi wrażenie.Wybaczcie, że się wtrącę z może kuriozalnym pytaniem, ale czy jest niezbędny górny szyber we wkładach kominkowych z dolotem i dolnym szybrem? Czy górne tłumienie zwiększa temperaturę spalania i wydłuża proces grzania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mki1719508566 23.11.2011 06:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Listopada 2011 Dziś kolejny dzień suszenia kominka. Dawka drewna podobnie jak wczoraj - ok. 8 kg Tym razem pomiar wykonałem w dwóch miejscach -na wyjściu z paleniska i przed kominem. Główny wyświetlacz to temperatura spalin przed wejściem do kanałów, lewy dolny róg to za kanałami (to co uchodzi do komina). Prawy to różnica temperatur. Krótka fotorelacja: [ATTACH=CONFIG]86602[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]86600[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]86598[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]86601[/ATTACH] A bardziej w temacie: - kolejny etap prac przy kominku to położenie pierwszej warstwy kleju w którym zatopiona jest siatka z tworzywa sztucznego. Na drugi dzień można położyć tynk, na temat którego padło wcześniej pytanie. Do otynkowania nagrzewających się ścian kominka, należy używać specjalnych tynków do tego celu przeznaczonych. My zazwyczaj korzystamy z produktów firm Ortner lub Rath. [ATTACH=CONFIG]86612[/ATTACH] Czyli ile stopni odbiera 1 mb kanałów ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojtek_796 23.11.2011 07:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Listopada 2011 Witam! Margod, jak długo ten wymiennik schładza spaliny w tym stopniu. Widzę, że zdjęcia z pomiarów są zrobione w przedziale czterdziestu kilku minut. Co potem z temperaturami? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
eniu 23.11.2011 08:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Listopada 2011 Witam! Margod, jak długo ten wymiennik schładza spaliny w tym stopniu. Widzę, że zdjęcia z pomiarów są zrobione w przedziale czterdziestu kilku minut. Co potem z temperaturami? Pozdrawiam Też będziesz liczył ile stopni odbiera 1 mb kanałów ??? A powiedz , czy jak wyjdzie na końcu o,5 mb , to będziesz zaokrąglał w górę czy w dół ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojtek_796 23.11.2011 08:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Listopada 2011 Nie, nie będę.Nie wiem, gdzie tych trzech krótkich zdaniach wyczytałeś tego typu ciągotę.Ponieważ rozumiem, że wzrok już nie ten, wytłumaczę, że tendencyjność mojego pytania polegała na czym innym. Mianowicie - czy po następnych czterdziestu minutach różnica temperatur nie jest czasem liczbą ujemną?To oczywiście tylko troska. Może kawy mniej? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Forest-Natura 23.11.2011 09:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Listopada 2011 (edytowane) Witam.To tak może ogólnie do czytających ten wątek "cywili":Ujemną to może nie będzie bo ciepło przecież na bieżąco jest oddawane do otoczenia, ale przecież zarówno wszelkie obecnie budowane kanały, krążki jak i dawniejsze piece mają tę samą zasadę działania i jej ekonomikę. Zapalić, naładować, pozamykać szczelnie i cieszyć się ciepłem. Jak się zechce palić dalej ku uciesze tylko i wrażeniom estetycznym to ekonomia "idzie sobie na drzewo" a i szkody mogą być.I tu jest wszak pewien wyjątek - wszystko co oparte (jedynie krążki się nie łapią) na współczesnych paleniskach stanowiących osobną od reszty pieca konstrukcję, można robić tak by po zakumulowaniu potrzebnej ilości ciepła, wajchę obrócić i palić sobie dalej bez szkody dla materiału i mając w nosie ekonomię.Pozdrawiam. Edytowane 23 Listopada 2011 przez Forest-Natura Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.