Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Moja więźba - proszę o uwagi dla wykonawcy

owp

Recommended Posts

Witam.

Właśnie postawiono mi więźbę. Ponieważ nie znam się, a mam kilka wątpliwości, proszę o opinie.

Po pierwsze - murłata jest wykonana z 2 belek, na dodatek jedna (ta dłuższa) jest cieńsza (w sensie wysokości) o 2 cm, co skutkuje tym, że położona jest nie na wieńcu, tylko na klinach, a w przerwach jest pianka montażowa. Czytałem, że w takich wypadkach powinno się wypełnić tę przerwę czymś twardym.

Dodatkowo obie płatwie są zrobione z połączonych dwóch belek każda, nie skręconych w żaden sposób.

Ogólne wrażenie mam takie sobie, ale może tak to ma wyglądać...? Czy krokwie się docina na dachu (nie wszystkie są równe)?

Zamieszczam kilka zdjęć.

IMG_2274.jpg

IMG_2276.jpg

IMG_2277.jpg

IMG_2284.jpg

IMG_2290.jpg

Gość elka51
Mam umowę, że materiał po stronie wykonawcy.

Niestety mój kierbud jest od wykonawcy, więc sam muszę wiedzieć co jest źle przed odbiorem.

Czy jest tak fatalnie, że lepiej zatrudnić inspektora budowlanego?

Miszcze świata... pianka pod murłatę? tego nawet nie wymysli najgłupszy paprok. Bierz inspektora nadzoru - zrobi odpowiedni wpis do dziennika a paproki będą robić do momentu aż "uda" im się zrobić poprawnie albo zlecą robotę prawdziwym cieślom.

Ps. mam nadzieję że żadnych pieniędzy nie płaciłeś przed odbiorem?

Miałam podobny problem tyle że moja więźba wyglądała znacznie gorzej.

Ja wezwałam kierownika budowy, który wskazał mi wszelkie nieprawidłowości. Myślę że nie musisz szukać konkretngo fachowca, a wystarczy że znajdziesz jakiegoś kierownika budowy który dokona oględzin więźby. Ja kontaktowałam się z kilkoma i wszyscy świadczyli takie usługi. Przejrzyj lokalne ogłoszenia napewno ogłasza się wiele takich osób.

Bez obrazy, ale bardziej ogólnie napisałabym: "Jaki inwestor, taka budowa domu"