Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Witam, wiem, że nie powino się ocieplać ścian od wewnątrz ale nie wiem kiedy będzie mnie stać na ocieplenie budynku z zewnątrz a właśnie remontuję poddasze. Ściany sztytowe to 24 cm cegła a miejscami tylko 12 cm i boję się, że ten mur ma wysoką przenikalność cieplną. Planuję to ocieplić w następujący sposób: płyta gipsowa, folia paroprzepuszczalna, 5cm wełny mineralnej (sztywna, taka jak do ociepleń zewnętrznych), pustka powietrzna 2 cm. Wiem, że między wełną a murem będzie skraplać się para (przesunie się punkt rosy) i planuję zrobić dwa otwory w murze o śr 3 cm w celu wentylacji pustki między wełną a murem. Czy to wystarczy? Czy nie powinienem zrobić większych otworów? Czy to dobra metoda, czy może powinienem dodać jakąś folię między morem a wełną? Może przenikalność takiego muru z cegły nie jest straszna i może lepiej nie ocieplać tego od wewnątrz( tylko czy wtedy dawać folię pod płytę gipsową i wentylować pustkę powietrzem z wewnątrz pomieszczeń?

Trochę dużo pytań, będę wdzięczny za szybkie porady bo ekipa zbliża się do tego etapu robót a wolę wiedzieć czego od nich wymagać.

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/16242-czy-mo%C5%BCna-tak-ociepli%C4%87-%C5%9Bcian%C4%99-od-zewn%C4%85trz/
Udostępnij na innych stronach

Murator 2/2004 str.61 tu jest podane porównanie wełny o grubości 10cm, jakie musiały być grube np.

drewno sosnowe 38cm.

cegła dziurawka 148 cm.

cegła pełna 180cm

cegła silikatowa pełna 260cm

więc można powiedzieć, że 5cm wełny zastępuje 90cm cegły nie wiem czy to prawda ale tak podaje murator.

 

Co do odstępu pomiędzy ścianą ceglaną a wełną moim zdaniem powietrze z wewnątrz zawiera dużo wilgoci i skutek byłby odwrotny od zamierzonego woda się tam by szczególnie silnie skraplała.

Może być tylko zamiast folii paroprzepuszczalnej za płytą gipsową daj koniecznie folię paroszczelną. A co parametrów cieplnych tej ściany to jest to gigantyczny mostek cieplny i musisz to coś ocieplić. Zastanów się nad grubością wełny , 5cm to mało. Jeśli możesz to daj jak najwięcej ( przynajmniej 10cm). zwiększenie grubości niewiele podroży a uzyskasz znaczną poprawę.
Dzięki co do grugobości wełny to się zastanowię bo kiedyś zamierzam ocieplać z zewnątrz a nie chcę pogrubiać muru razem 20 cm. Zatanawia mie jednak sugerowana przez ciebie folia paroszczelna. Czy masz na myśli zwykłą czarną folię izolacyjną? Jeśli tak to co z parą z pomieszczeń? Przecież będzie się skraplała między płytą gipsową a folią. Przerabiałem już ten temat przy ocieplaniu połaci między krokwiami: wełna, na to folia paroprzepuszczalna a na to płta gipsowa. Uważasz, że przy ocieplaniu muru powinienem postąpić inaczej i folię paroprzepuszczalną zastąpić poaroszczelną? Zachęcam również innych forumowiczów do wypowiedzi.
Zgodnie ze sztuką budowlaną kolejność jest taka: płyta gipsowa, folia paroizolacyjna, ocieplenie, folia paroprzepuszczalna o współczynniku >1000g/m2. Jeśli dasz folię o mniejszej paroprzepuszczalności to należy zrobić szczelinę wentylacyjną . Tak mówią zasady ale sam mam wątpliwości czy paroizolacja w pomieszczeniach typu np. sypialnia jest potrzebna. Rockwool zaleca dawanie paroizolacji tylko w łazienkach i inych pomiszczeniach wilgotnych. Gulifiber i Paroc zaś sugerują dawać wszędzie. Jak zrobisz to twoja sprawa. I jeszcze jedno , pojawiły się ostatnio na rynku paroizolacje ze zwiększoną paroprzepuszczalnością o budowie typu membrana ( 5-6 g/m2). I taką właśnie ja zastosuje. :D

Jeśli to ma być rozwiązanie tymczasowe, to się nie baw w wełne, paroizolacje i pustki powietrzne, tylko zrób stelaż z kantówek - powiedzmy 4 x 8, czy też 5 x 8 i wypełnij je 8cm styropianem.

Przy okazji będziesz mial do czego przymocować PKG.

Przewietrzanie mic nie da, bo mur i tak w całej swojej masie będzie narażony na zmiany warunków klimatycznych. I jeśli punkt rosy wyjdzie na wewnętrznej ścianie, to kondensacja pary tu właśnie wystąpi. Generalnie ocieplanie wewnątrz to niedobry pomysł.

Wcale nie jestem pewien, czy zastosowanie zewnętrznego ocieplenia w postaci choćby 3 cm sytropianu na szczytach nie wyniosłoby Cię taniej ?

A komfort mieszkania nieporównywalny. Dla ciekawości Ci powiem, że nawet przy tak cienkim styropianie i przy temperaturze zew. - 20 st odpadaja problemy z wilgocią, bo cały mur szczytowy - 12 czy 24 cm - będzie miał temperatury dodatnie na swojej zewnętrznej stronie.

Cenna rzecz, bo zyskujesz akumulację ciepła i naturalna regulację wilgotności.

Nie wiem czy będzie to rozwiązanie tymczasowe bo budynek podlega pod konserwatora i jak pomyślę o projekcie ocieplenia i uzgodnieniach z konserwatorem to mnie głowa boli. Byc może ocieplę CAŁY budynek z zewnątrz ale dopiero za parę lat. Na razie muszę coś zrobić z tymi ścianami szczytowymi bo jakoś trzeba mieszkać. Nie zostawię tego tylko ładnie wytynkowanego. Trochę namieszało mi się w głowie od tych różnych rodzajów foli: paroszczelna, paroprzepuszczalna itd. Proponuję używać parametrów zamiast nazw tj np 40g/m2/h (taką dałem na skosach pod płytę). Fredy, piszesz: "płyta gipsowa, folia paroizolacyjna, ocieplenie, folia paroprzepuszczalna o współczynniku >1000g/m2. Jeśli dasz folię o mniejszej paroprzepuszczalności to należy zrobić szczelinę wentylacyjną". Rozumiem, że polia o wsp. > 1000g/m2 ma za zadanie wypuszczać folię z wełny w pustkę powietrzną. Ale dlaczego uważasz, że od jej paroprzepuszczalności zależy czy zrobię szczelinę wentylacyjną czy nie? Przecież tak czy inaczej punk rosy będzie wewnątrz i ściana będzie mokra, trzeba ją jakoś wentylować tylko pytanie jak duże mają być otwory? Chyba mogą być spore bo przecież i tak rezygnujemy z funkcji ociepleniowej ściany - to wełna przejmie tę funkcję. Musi być jakaś dobra metoda. Przeciez ludzie w jakiś sposób ocieplają pałace, zamki, dworki, tam gdzie nie chcą niszczyć pięknej elewacji zewnętrzenej, na pewno stosują ocieplanie od wewnątrz.

dyzmund,

układ warstw winien być następujący - od zewnątrz:

- istniejący mur - traktowany jako okładzina ceglana,

W dolnej części, co trzecią cegłę, usuń spoinę, wstawiając kanały wentylacyjne firmy Habe. W ten sposób zapewinisz nawiew powietrza dla wentylacji przestrzeni pomiędzy murem a nową ścianą. Nie zapomnij o otworach wywiewnych w górnej części muru. Mogą być tak samo co trzecią cegłę, a z przesunięciem względem dolnych otworów.

- szczelina wentylacyjna ok. 2 cm,

- folia wiatroizolacyjna, np. Wiatrostop prod. Isover, o paroprzepuszczalnosci 120-160 g/m2/24g,

- konstrukcja ścianki wypełniona izolacją cieplną, proponuję 10-14 cm,

- folia opóźniacza pary (paroizolacyjna) o paroprzepuszczalnosci w granicach 2-6 g/m2/24g. Folię szczelnie przyklej na całym obwodzie do pozostałuch ścian, by powietrze i wilgoć nie filtrowały pomiędzy konstrukcją a ścianami ograniczającymi ocieplane pomieszczenie.

- płyta gipsowo-kartonowa.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...