daro.s 06.02.2017 17:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Lutego 2017 Witam. Mam do Was pytanie jakie macie teraz dobowe zużycie gazu? Prawie 200m2 + mycie 4 osób, ok 9 m3. Tylko co daje taka informacja jak każdy ma inny dom o innym zapotrzebowaniu na energię i różnie ustawione temperatury wewnątrz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gslaw 12.02.2017 12:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2017 (edytowane) nowe pytanie nowicjusza: kocił 20xtt co oznaczają parametry d 0.0 i d0.1 w menu info?Niby wg instrukcji d0.0 jest nieużywany ale podczas pracy zawsze pokazuje 78, a jak nie pracuje to jest --.d0.1 zazwyczaj wskazuje u mnie 31 - 33 - czy to jest chwilowa moc kotła 33% z 20,5 kW? editd0.1 to chyba prąd jonizacji - czyli można powiedzieć czujnik obecności płomienia d 0.0 - nie wiadomo Edytowane 14 Lutego 2017 przez gslaw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomm17 20.02.2017 16:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lutego 2017 Skoro wyłączyłeś czujnik temp. wewnętrznej w CAR, to wszystkie inne ustawienia podane przez ciebie nie mają znaczenia, są nieaktywne. Grzejesz wyłącznie w oparciu o krzywą grzewczą. Jeśli kocioł pracuje cały czas, bez przerwy, na niskiej mocy i przy tym masz odpowiedni komfort cieplny i temperaturę na stałym poziomie, to oznacza, że dobrana została odpowiednia krzywa i twój dom potrzebuje właśnie tyle energii, aby uzupełniać straty. Wychodzi ok 3 kW przy tych temperaturach, ok 22W/m2 dzięki z info. mam jeszcze jedno pytanie. przy ustawieniach powyżej i z doboru krzywej (4,4 -12) i temp. zewnętrznej wynika, że piec powinien pracować na ok. 33 stC, natomiast temperatura na piecu nie schodzi poniżej 37 - 38 stC i piec pracuje w systemie on off. Dlaczego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
montysp 27.02.2017 10:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lutego 2017 Ostatnio zauwarzyłem ze piec przy grzaniu CWU co kilka sekund cyka,słychac jakies cykanie z pieca którego wczesniej nie bylo.Wczoraj zdazyło sie takze jak pracował na CO.Mieliscie taki przypadek ??Czy to cos powaznego moze byc?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
khaos 01.03.2017 12:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Marca 2017 Witam. mam problem z ustawieniem stałej temperatury zasilania na kotle Victrix 12 Erp. Chciałbym ustawić temp w zakresie 23-25 stopni ale po takim ustawieniu kocioł wariuje, tzn. wyłacza grzanie i gdy temp spadnie poniżej 20 włącza sie na pełne obroty po podgrzaniu do zadanej temp znowu sie wyłącza i tak w kółko. Nie mam podłączonej sondy ani carv2. W ustawieniach kotła t0 mam ustawione na 20 stopni. Gdy ustawię na kotle 26 stopni lub 28 to piec grzeje na 30stopni. Czy to normalne czy coś z piecem nie tak? Dom jeszcze nie zamieszkały, 100% podłogówka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wg39070 01.03.2017 12:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Marca 2017 Witam. mam problem z ustawieniem stałej temperatury zasilania na kotle Victrix 12 Erp. Chciałbym ustawić temp w zakresie 23-25 stopni ale po takim ustawieniu kocioł wariuje, tzn. wyłacza grzanie i gdy temp spadnie poniżej 20 włącza sie na pełne obroty po podgrzaniu do zadanej temp znowu sie wyłącza i tak w kółko. Nie mam podłączonej sondy ani carv2. W ustawieniach kotła t0 mam ustawione na 20 stopni. Gdy ustawię na kotle 26 stopni lub 28 to piec grzeje na 30stopni. Czy to normalne czy coś z piecem nie tak? Dom jeszcze nie zamieszkały, 100% podłogówka. Zdaje się, że podobna sprawa była już tu poruszana. O ile pamiętam chodzi o to, że kocioł samoczynnie podbija temperaturę, gdyż ustawiona 23 stopnie jest poniżej jego mocy minimalnej. Też to miałem, ustawiłem zasilanie na 28 a kocioł uparcie podbijał do 30. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
khaos 01.03.2017 13:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Marca 2017 Zdaje się, że podobna sprawa była już tu poruszana. O ile pamiętam chodzi o to, że kocioł samoczynnie podbija temperaturę, gdyż ustawiona 23 stopnie jest poniżej jego mocy minimalnej. Też to miałem, ustawiłem zasilanie na 28 a kocioł uparcie podbijał do 30. Myślałem, że skoro można ustawić t0 na 20 to piec może chodzić z taką temperaturą :/. W takim razie jeśli chcę aby w domu w którym na razie nie mieszkam było ok 12-15 stopni a nie 20 to muszę podłączyć sondę i car i wtedy to jakoś ustawić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
hektor80 01.03.2017 13:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Marca 2017 Myślałem, że skoro można ustawić t0 na 20 to piec może chodzić z taką temperaturą :/. W takim razie jeśli chcę aby w domu w którym na razie nie mieszkam było ok 12-15 stopni a nie 20 to muszę podłączyć sondę i car i wtedy to jakoś ustawić? Z tego co pamietam jak podepniesz Car, to temp. min. będzie 25 stopni. Ja jak wygrzewałem wylewki, nie miałem podłączonej sondy ani CAR, mogłem spokojnie ustawić 25 stopni, którą ładnie trzymał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wg39070 01.03.2017 13:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Marca 2017 Myślałem, że skoro można ustawić t0 na 20 to piec może chodzić z taką temperaturą :/. W takim razie jeśli chcę aby w domu w którym na razie nie mieszkam było ok 12-15 stopni a nie 20 to muszę podłączyć sondę i car i wtedy to jakoś ustawić? Napisz do montixe, on rozwieje wszelkie wątpliwości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
khaos 01.03.2017 13:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Marca 2017 Z tego co pamietam jak podepniesz Car, to temp. min. będzie 25 stopni. Ja jak wygrzewałem wylewki, nie miałem podłączonej sondy ani CAR, mogłem spokojnie ustawić 25 stopni, którą ładnie trzymał Z tego co pamiętam to jak wygrzewałem podłogówkę to też tak mogłem ustawić. Wszystko się chyba pochrzaniło jak podłączyłem car i sondę (wtedy jeszcze nie miałem stropu i piec świrował więc odłączyłem. Od tamtej pory steruję manualnie, wszystko było ok dopóki były mrozy i piec chodził na 30 lub więcej stopni. Ale teraz jak jest cieplej i chcę obniżyć temperaturę poniżej 30 to właśnie tak się dzieje. QUOTE=wg39070;7425618]Napisz do montixe, on rozwieje wszelkie wątpliwości. Napisałem do Montixe, może coś podpowie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karol1981 02.03.2017 06:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Marca 2017 Witam Problem, o którym piszecie w kilku postach powyżej jak dla mnie przypomina sytuację jakbyśmy chcieli podgrzać szklankę wody do 25 stopni i trzymać długo dokładnie taką temp. na kuchence gazowej. Na największym palniku to w ogóle nie da rady bo za chwilę temperatura będzie osiągnięta - ok zmniejszam płomień palnika ale on i tak jest dużo za mocny ... (patrz standardowe kociołki z niemieckimi metkami z mocą od 5 w górę, których użytkowników jest masa) Przestawiam szklankę na najmniejszy palnik - fakt palnik dłużej grzeje ale i tak jego moc jest zbyt duża by utrzymać taką temperaturę ... (to Ci od włoszczyzny z niższymi mocami nawet do 1,9 ...) W naszych kotłach niezależnie od tego jaka temperatura będzie ustawiona na kotle (czy to z ręki czy z krzywej) kocioł jak podniesie powrót to zasilanie będzie podnosił do 5 stopni, sukcesywnie o 1 stopień by wydłużyć pracę CO. Można to dokładnie zauważyć na przykładzie użytkowania kalafiorów gdzie wody w obiegu jest mało i przy tych temperaturach jakie mieliśmy ostatnio zapotrzebowanie na ciepło jest słabe. Żeby kocioł nie "pstrykał" co chwilę, w Victrixach seria 2011 są dwa parametry, które można przestawić: t0 t1 Pierwszy (jeżeli dobrze pamiętam) to parametr pauza na załączenie się ponowne palnika - standard to 3 minuty, maks to 6. Efekt ustawienia na maks jest taki, że jak np. na zasilaniu jest 30 stopni, kocioł podniesie do 35 i wyłączy się samoczynnie w celu własnej ochrony, to przez kolejne sześć minut będzie chodziła sama pompa schładzając wodę. Drugi to parametr szybkości zwiększania mocy, jakby przyśpieszenie - standard to 3 minuty, maks to chyba 14. Efekt ustawienia na maks jest taki, że jak kocioł załączy palnik to będzie minimalizował dojście do zadanie temp. zasilania, dojście do np. 30 będzie trwało dłużej - inaczej mówiąc, wolniej będzie podnosił moc. Oczywiście efekt ten bardziej widać na wychłodzonym obiegu niż ciepłym, bo w tym drugim przypadku jak na powrocie dostanie na starcie temperaturę np. 28 stopni po kilkuminutowej pracy pompy od ostatniego wyłączenia to wiadomo, że nie ma cudów aby pracujący palnik mógł wytrącić to ciepło lub rozłożyć podniesienie temperatury o 2 stopnie na np. 14 minut. Powyższe zmiany nie czynią rewolucji bo obiegi i tak się zagrzeją ale kocioł na pewno nie pracuje "jak szalony" - bo jak w przykładzie na wstępnie moce grzania są zbyt duże - nawet te min 1,9 Drobny OT My tutaj mówimy o jakby ekstremalnych przypadkach ciepłownictwa - bo jak inaczej nazwać, pracę kotła CO aby woda w obiegu miała 25 stopni ... Jeszcze parę dekad temu, przed upowszechnieniem się podłogówki, na takie potrzeby patrzyli by jak na oderwane z kosmosu bo 25 - 30 stopni to jakby chłodzenie w upalne lato a nie grzanie jak by nie patrzeć w kalendarz w zimę. Czy w ogóle przy kotłach gazowych ma to sens, czy da się produkować z niższą mocą ? Pewnie tak, tylko to specjalnie nie ma sensu z perspektywy ich producentów. Po pierwsze mają pewne linie produkcyjne, produkty sprzedawane na całym świecie, części, opakowania i masę innych rzeczy - ktoś to musiał kiedyś zaprojektować, opracować, wypromować, wyszkolić ludzi etc. i czas życia produktów musi pozwolić na zwrot tych kosztów a przestawienie produkcji firmy o światowym zasięgu to jednak nie taka prosta sprawa. Po drugie jak ktoś ma stałe niskie zapotrzebowanie to raczej nie powinien iść w gaz, są inne też mocno na forum dyskutowane metody i takie potrzeby to mówiąc w uproszczeniu nie jest klient na ogrzewanie gazowe. Kocioł gazowy ma zapewnić komfort przy naprawdę niskich temperaturach i tam ma dać 100% zadowolenia klienta (z perspektywy producentów kotłów) a nie przejmować się potrzebami z goła odmiennymi przy dodatnich temperaturach. Pozdrawiam, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gslaw 03.03.2017 13:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Marca 2017 Witam. mam problem z ustawieniem stałej temperatury zasilania na kotle Victrix 12 Erp. Chciałbym ustawić temp w zakresie 23-25 stopni ale po takim ustawieniu kocioł wariuje, tzn. wyłacza grzanie i gdy temp spadnie poniżej 20 włącza sie na pełne obroty po podgrzaniu do zadanej temp znowu sie wyłącza i tak w kółko. Nie mam podłączonej sondy ani carv2. W ustawieniach kotła t0 mam ustawione na 20 stopni. Gdy ustawię na kotle 26 stopni lub 28 to piec grzeje na 30stopni. Czy to normalne czy coś z piecem nie tak? Dom jeszcze nie zamieszkały, 100% podłogówka. po prostu dla tak malej temperatury wyjściowej kotła okazuje się, że moc minimalna 1,9 kW jest za duża i piecyk się wyłącza. W dokumentacji pieca jest napisane że najwyższa sprawność jest chyba dla pracy w zakresie 30-40st, także to że oprogramowanie pieca daje możliwość zbicia temp. do 23st nie oznacza, że jest to dobre dla samego kotła i kultury jego pracy. Lepiej już zastosować jakikolwiek sterownik pokojowy lub CAR niż tak nisko zjeżdżać z temp wyjścia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gslaw 03.03.2017 13:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Marca 2017 pytanko W moim 20xtt podczas grzania CWU pojawiają się trzaski i stuki. Piecyk grzejąc wodę osiąga temp 86st i podczas grzania ciągle w nim coś stuka... możliwe, że nagłe, znaczne podbicie temperatury powoduje naprężenia w wymienniku a później przy szybkim spadku temperatury zachodzi odwrotny proces.... ale na moje oko za dużo tych stuków. Jakbym miał mieć ten piec zamontowany w przestrzeni mieszkalnej to chyba by mnie coś trafiło od tego stukania Czy zauważyliście to samo w swoich piecach? Jak wyeliminować ten problem? pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rk80 03.03.2017 13:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Marca 2017 nie lepiej do Immergasa zadzwonić i zapytać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marnon 04.03.2017 11:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Marca 2017 Spotkał się ktoś z błędem 96 ? Zatkany układ spalinowo-powietrzny Komin sprawdzony drożny, od kilku dni mocno wieje może to kwestia wiatru i podciśnienia ? Mam komin spalinowy puszczony w ceramicznym . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mariusz05 05.03.2017 14:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2017 Spotkał się ktoś z błędem 96 ? Zatkany układ spalinowo-powietrzny Komin sprawdzony drożny, od kilku dni mocno wieje może to kwestia wiatru i podciśnienia ? Mam komin spalinowy puszczony w ceramicznym . Jeżeli to komin koncentryczny to pewnie masz na dole w rurze ceramicznej wycięty otwór tzw. do równoważenia ciśnienia, zaklej go albo zapiankuj .Komin w piecyku gazowym musi być szczelny inaczej będzie ci zaciągał do piecyka spaliny które go wyłączą(szczególnie podczas tzw.inwersji )innym błędem spowodowanym zaciąganiem spalin może być zanik płomienia, lub błąd jonizacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marnon 05.03.2017 18:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2017 Jeżeli to komin koncentryczny to pewnie masz na dole w rurze ceramicznej wycięty otwór tzw. do równoważenia ciśnienia, zaklej go albo zapiankuj .Komin w piecyku gazowym musi być szczelny inaczej będzie ci zaciągał do piecyka spaliny które go wyłączą(szczególnie podczas tzw.inwersji )innym błędem spowodowanym zaciąganiem spalin może być zanik płomienia, lub błąd jonizacji. Nie wiem jaki to komin koncentryczny ale u mnie wygląda to tak : Komin ceramiczny z schiedla służy do zaciągania powietrza a w nim jest poprowadzona rura z PCV na dach którą odprowadzane są spaliny z kotła . Próbuje dodzwonić się do mojego serwisanta od kotła ale nie odbiera . Instalator mówił mi ze miał kiedyś taki przypadek przy mocnym wietrze i serwisant ponoć zmienił jakiś parametr w kotle ale nie pamięta jaki I ze pomogło ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mariusz05 05.03.2017 19:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2017 (edytowane) Nie wiem jaki to komin koncentryczny ale u mnie wygląda to tak : Komin ceramiczny z schiedla służy do zaciągania powietrza a w nim jest poprowadzona rura z PCV na dach którą odprowadzane są spaliny z kotła . Próbuje dodzwonić się do mojego serwisanta od kotła ale nie odbiera . Instalator mówił mi ze miał kiedyś taki przypadek przy mocnym wietrze i serwisant ponoć zmienił jakiś parametr w kotle ale nie pamięta jaki I ze pomogło ...Komin koncentryczny to komin w kominie czyli taki jak twój,podstawowa zasada to co napisałem komin wyrzucając spaliny musi być szczelny, nie może być jakiego kolwiek przedmuchu spalin do części pobierającej powietrze do spalania,średnica komina spalinowego nie może byc mniejsza niż to co napisał producent kotła ,(masz w instrukcji do kotła) komin spalinowy musi wystawać ponad wlot powietrza i dobrze żeby miał tzw. rozete żeby spaliny nieopadły do części pobierającej powietrze.Co do ustawień to przypuszczam że pewnie chodziło o zwiększenie min.mocy zapłonu, ew. podniesienie mocy min.Dokładnego parametru ci nie podam bo mam Vitrixa ver.2011 Podaj średnice tego komina ceramicznego i tej rury plastykowej.ew typ tego komina(Rondo ,Plus itp). Edytowane 5 Marca 2017 przez mariusz05 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
darianus 05.03.2017 22:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Marca 2017 po prostu dla tak malej temperatury wyjściowej kotła okazuje się, że moc minimalna 1,9 kW jest za duża i piecyk się wyłącza. W dokumentacji pieca jest napisane że najwyższa sprawność jest chyba dla pracy w zakresie 30-40st, także to że oprogramowanie pieca daje możliwość zbicia temp. do 23st nie oznacza, że jest to dobre dla samego kotła i kultury jego pracy. Lepiej już zastosować jakikolwiek sterownik pokojowy lub CAR niż tak nisko zjeżdżać z temp wyjścia. To forum to jednak cenne źródło informacji:) Ja mam piec na ekosyf, podłogówka po całości i dlatego grupy pompowo mieszające na rozdzielaczach na partnerze i poddaszu. W połączeniu z regulatorami pokojowymi sprawdza się to świetnie, ale byłem święcie przekonany, że jak kiedyś przejdę na gaz to mieszacze będą zbędne. Jeśli najlepsze parametry pracy są zakresie 30-40 stopni, to mieszacze pewnie się przydadzą piec będzie mniej taktował. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
michal222 06.03.2017 15:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Marca 2017 Pisałem 4 miesiące temu, że de facto po 2 sezonach używania, padła mi pompa w DIM V2 ABT przeznaczona do grzejników. Wczoraj, po 3 sezonach, ustawiona na 1 bieg pompa do podłogówki przestała się kręcić i się mocno nagrzała. Na szczęście, akurat ta daje radę kręcić się na 3 biegu, więc może do końca sezonu wytrzyma (najwyżej dostanę wyższy rachunek za prąd), ale w lato trzeba będzie znowu zrobić przeróbkę na standardowe pompy. Albo mam pecha, albo filtr sznurkowy i zmiękczacz to za mało (nie mam w instalacji filtra siatkowego) i coś mi się w instalacji zapycha. Mam nadzieję, że nie popsuje mi się kupiona 4 miesiące temu Grundfos Alpha2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.