Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Immergas Victrix X 2 v.2011-ustawienia,opinie,porady


adam998

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 4,1k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Witam,

 

Panowie mam problem z moim Victrixem 12 TT. Nie mam CARa, steruje tylko pogodówką z krzywą grzewczą. Parametry Tmax 33, Tmin 20 krzywa 4.6 co pozwala mi trzymać w domu równo 22.5 z wahaniem 0.2-0.3 stopnia. Podłogówka po całości 135m2, wszystko na wbudowanej pompie Immergasa. Dom dość dobrze ocieplony (1 sezon grzewczy) 20 w podłodze, 20 w ścianach, 35-40 na stropie. Problem jest taki że kocioł taktuje, raz na minutę się załącza do temperatury 35 stopni i odpuszcza i tak w kółko, zamiast trzymać mały płomień, a ciągle. Czasem zdarzy się na małym płomieniu, że popracuje dłużej, ale to rzadkość. Co może być nie tak? Nie wiem czy to ma wpływ, ale mam zmienione minimalną prędkość pompy na 9 w skali do 10, tak aby uzyskać dobre przepływy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem ustawioną temperaturę w pokoju na 21,5 i taką kocioł utrzymywał. Dzisiejszej nocy nagle na CAR pojawiła się temp. odczytana 20,7 stopnia pomimo tego że sprawdziłem innym termometrem że w pokoju jest 21,5.

 

Jakim termometrem sprawdzałeś i w którym miejscu dokonywałeś pomiaru? Sprawdzałeś wcześniej czy temperatury się zgadzają?

 

Sprawdzałem termomentrem medycznym bezdotykowym. One mają opcję pomiaru temperatury pomieszczeń więc wzorzec odniesienie powinno być dokładne. Temperaturę sprawdałem wieloktotnie ponieważ dopiero mieszkam dwa m-ce.

 

Dzisiaj zauważyłem dodatkowo, że CAR zaczął wskazywać temperaturę dobrze ale tylko przez noc i do południa, niestety popołudniu znów wskazana temperatura była zaniżona o ok 0,5 stopnia.

 

Więc moim zdaniem korekta temperatury nie ma sensu bo błąd nie jest stały.

Co radzicie? Kontakt z hydraulikiem i reklamacja?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Panowie mam problem z moim Victrixem 12 TT. Nie mam CARa, steruje tylko pogodówką z krzywą grzewczą. Parametry Tmax 33, Tmin 20 krzywa 4.6 co pozwala mi trzymać w domu równo 22.5 z wahaniem 0.2-0.3 stopnia. Podłogówka po całości 135m2, wszystko na wbudowanej pompie Immergasa. Dom dość dobrze ocieplony (1 sezon grzewczy) 20 w podłodze, 20 w ścianach, 35-40 na stropie. Problem jest taki że kocioł taktuje, raz na minutę się załącza do temperatury 35 stopni i odpuszcza i tak w kółko, zamiast trzymać mały płomień, a ciągle. Czasem zdarzy się na małym płomieniu, że popracuje dłużej, ale to rzadkość. Co może być nie tak? Nie wiem czy to ma wpływ, ale mam zmienione minimalną prędkość pompy na 9 w skali do 10, tak aby uzyskać dobre przepływy.

Załóż sobie jakiś termometr przylgowy na rurkę powrotu do kotła to się dowiesz czy przyczyną takiego zachowania jest delta temp. Na samej pogodówce palnik nie będzie pracował cały czas, przecież uzupełniasz straty, a skoro masz ciepły dom, to jakie możesz mieć straty w krótkim czasie? Znikome.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Załóż sobie jakiś termometr przylgowy na rurkę powrotu do kotła to się dowiesz czy przyczyną takiego zachowania jest delta temp. Na samej pogodówce palnik nie będzie pracował cały czas, przecież uzupełniasz straty, a skoro masz ciepły dom, to jakie możesz mieć straty w krótkim czasie? Znikome.

 

Powrot ma 26 stopni - zmierzone. Na kotle wyswietla rowniez 26 stopni i po jakoes 40 sekundach zalacza sie na full do 35. Spada do 26 i od nowa. Byl moment kolo 20 ze trzymal na jednym palniku 31 stopni. Co to oznacza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powrot ma 26 stopni - zmierzone. Na kotle wyswietla rowniez 26 stopni i po jakoes 40 sekundach zalacza sie na full do 35. Spada do 26 i od nowa. Byl moment kolo 20 ze trzymal na jednym palniku 31 stopni. Co to oznacza?

 

 

Pamiętam, że w modelach wcześniejszych jak mój, przy ustawieniach fabrycznych t.min i t.max, krzywe pokazane w instrukcji kotła układały się inaczej niż te ustawiane na sterowniku CAR. Widzę, że instrukcje kotłów TT nie podają temperatur na osi pionowej, co w zasadzie ma sens, szkoda tylko, że przy okazji nie informują użytkownika, że zmiana t. min i t. max , ma wpływ na pochylenie krzywych. W związku z tym, trudno mi zwizualizować jak przebiega krzywa na tych ustawieniach, które faktycznie masz zaprogramowane.

Z tego co napisałeś , wnioskuję, że temp zasilania wynikająca z krzywej, to 26*C. Wszystko wskazuje na to, że temp powrotu zrównała się z temp zasilania. Palnik jest tak wysterowany, że startuję z wyższą mocą niż minimalna i dlatego dobija do 35*C, bo nie ma odbioru. Gdybyś nie miał tak bardzo ograniczonej temp. maksymalnej , to na próbę wystarczyłoby podnieść krzywą i zobaczyć czy kocioł normalnie wystartuje. Swoją drogą nie rozumiem sensu tak drastycznego obcinania temp maksymalnej, przecież to można ograniczyć wybierając odpowiednio niska krzywą.

Ale dobra, mniejsza z tym, spróbuj podziałać inaczej - weź instrukcję do ręki i przyglądnij się parametrom t5, t6 i t7 (wartość ustawiona/wyświetlona x10). Akurat w Twoim przypadku t7 może mniej istotne, bo masz stale zwarte i w sumie nie wiem jaka będzie reakcja na zmianę, ale pozostałe dwa mogą trochę poprawić sytuację. Zapisz sobie jak było ustawione, a potem spróbuj podziałać tymi parametrami. W instrukcjach starszych kotłów opis tych parametrów jest napisany bardziej zrozumiałym językiem (maja inne oznaczenie t0, t1 i t2). Wklejam obrazek z mojej instr. może to ułatwi Tobie zrozumienie za co są te parametry odpowiedzialne

parametry.jpg

Edytowane przez montixe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętam, że w modelach wcześniejszych jak mój, przy ustawieniach fabrycznych t.min i t.max, krzywe pokazane w instrukcji kotła układały się inaczej niż te ustawiane na sterowniku CAR. Widzę, że instrukcje kotłów TT nie podają temperatur na osi pionowej, co w zasadzie ma sens, szkoda tylko, że przy okazji nie informują użytkownika, że zmiana t. min i t. max , ma wpływ na pochylenie krzywych. W związku z tym, trudno mi zwizualizować jak przebiega krzywa na tych ustawieniach, które faktycznie masz zaprogramowane.

Z tego co napisałeś , wnioskuję, że temp zasilania wynikająca z krzywej, to 26*C. Wszystko wskazuje na to, że temp powrotu zrównała się z temp zasilania. Palnik jest tak wysterowany, że startuję z wyższą mocą niż minimalna i dlatego dobija do 35*C, bo nie ma odbioru. Gdybyś nie miał tak bardzo ograniczonej temp. maksymalnej , to na próbę wystarczyłoby podnieść krzywą i zobaczyć czy kocioł normalnie wystartuje. Swoją drogą nie rozumiem sensu tak drastycznego obcinania temp maksymalnej, przecież to można ograniczyć wybierając odpowiednio niska krzywą.

Ale dobra, mniejsza z tym, spróbuj podziałać inaczej - weź instrukcję do ręki i przyglądnij się parametrom t5, t6 i t7 (wartość ustawiona/wyświetlona x10). Akurat w Twoim przypadku t7 może mniej istotne, bo masz stale zwarte i w sumie nie wiem jaka będzie reakcja na zmianę, ale pozostałe dwa mogą trochę poprawić sytuację. Zapisz sobie jak było ustawione, a potem spróbuj podziałać tymi parametrami. W instrukcjach starszych kotłów opis tych parametrów jest napisany bardziej zrozumiałym językiem (maja inne oznaczenie t0, t1 i t2). Wklejam obrazek z mojej instr. może to ułatwi Tobie zrozumienie za co są te parametry odpowiedzialne

 

 

Dziękuje za podpowiedź, dziś pobawię się parametrem t5. Pewnie ustawiony jest na 18 - tak jak fabryka. Ustawię drastycznie, na 600 czyli 10 minut. Zobaczymy co będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za podpowiedź, dziś pobawię się parametrem t5. Pewnie ustawiony jest na 18 - tak jak fabryka. Ustawię drastycznie, na 600 czyli 10 minut. Zobaczymy co będzie.

 

Ja tak mam ustawione (10 min) na Victrix 24 i jestem zadowolony. Taktowanie drastycznie spadło, a komfort jest identyczny. Pisałem o tym szczegółowo parę postów wcześniej (jak chcesz możesz doczytać). Poza tym masz za niski T max - ustaw sobie 40 albo wyżej i wyreguluj krzywą (mniejsza krzywa).

Zauważyłem u siebie, że jak kocioł startuje to szybko nabija wyższą wartość od ustawionej ale po chwili obniża do ustawionej. Ty zblokowałeś sobie T max i przez to zabrałeś bufor do regulacji i kocioł się wyłącza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrozumieć MODUL

jest to bardzo ciekawy parametr, który cały czas mnie zaskakuje lub zadziwia.

przy ustawieniu na ON działa tak że jak zbliża się do temperatury zadanej to zmniejsza moc palinika o 2 st. taki owset -2

ale jak temperatura mocniej spada to nie zwiększa powyżej tego co podaje krzywa.

A dla czego o -2 a nie o -3 lub -1? jest to gdzieś do ustawienia?

czy może też przy większej różnicy do temperatury zadanej zwiększać moc kotła?

Za to w opcji OFF działa zgodnie z krzywą, ale jest opcja według instrukcji która mówi że jeśli w ustawieniach ekonomicznych zostanie osiągnięta temperatura zadana to piec się nie wyłączy a obniży zasilanie o 2 stopnie...

Ja tej opcji nie mogę u siebie ustawić... dla czego?

kiedy w nocy przełącza się na ekonomiczną o 3 stopnie niższą to nie odłącza pieca a jedynie zmienia oset.

Czy są jeszcze jakieś opcje czasowego sterowania offsetem na plus lub minus?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrozumieć MODUL

jest to bardzo ciekawy parametr, który cały czas mnie zaskakuje lub zadziwia.

przy ustawieniu na ON działa tak że jak zbliża się do temperatury zadanej to zmniejsza moc palinika o 2 st. taki owset -2

ale jak temperatura mocniej spada to nie zwiększa powyżej tego co podaje krzywa.

A dla czego o -2 a nie o -3 lub -1? jest to gdzieś do ustawienia?

czy może też przy większej różnicy do temperatury zadanej zwiększać moc kotła?

Za to w opcji OFF działa zgodnie z krzywą, ale jest opcja według instrukcji która mówi że jeśli w ustawieniach ekonomicznych zostanie osiągnięta temperatura zadana to piec się nie wyłączy a obniży zasilanie o 2 stopnie...

Ja tej opcji nie mogę u siebie ustawić... dla czego?

kiedy w nocy przełącza się na ekonomiczną o 3 stopnie niższą to nie odłącza pieca a jedynie zmienia oset.

Czy są jeszcze jakieś opcje czasowego sterowania offsetem na plus lub minus?

 

Osobiście MODUL ON używałem dawno temu i krótko, ponieważ ciągle miałem problem z dogrzaniem poddasza, więc już nie pamietam czy miałem podobnie. W każdym razie fajnie, że komuś się chce obserwować i co ważne podzielić spostrzeżeniami.

Możemy razem podumać nad tym, dlaczego tak się dzieje. Wydaje mi się, że CAR obniża temperaturę zasilania w momencie kiedy jest blisko osiągnięcia zadanej po to aby nie doszło do dalszego wzrostu temperatury po osiągnięciu zadanej i zatrzymaniu grzania. Myślę że jedynym parametrem, który może mieć wpływ, to jest BUILD, skoro poniżej 10 obniża znaczono temp. zasilania, co nawet podaje instrukcja.

Krzywa stanowi górny limit, więc powyżej temperatura nie wzrośnie nawet przy dużym spadku. Teoretycznie w tej sytuacji powinna pomóc nastawa AUTO Adaptacja która operuje OFFSET-em, ale u mnie też zawsze przesuwało OFFSET na minus, być może z powodu zbyt wysokiej krzywej jaką stosowałem na początku zanim powstał arkusz liczący.

Także spróbuj tymi parametrami i daj znać jak się zachowuje

Co do mocy z jaką pracuje kocioł: jest ona zależna od tego jaką temp. kocioł ma uzyskać i utrzymać a temp. powrotu. Im cieplejszy powrót tym moc mniejsza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

W niedalekiej przyszłości czeka mnie wymiana aktualnego „kotła gazowego i skłaniam się w stronę Immergasa. Do ogrzania mam 270m2, są dwa niezależne obiegi grzewcze- obieg grzejnikowy i obieg podłogówki, obiegi rozdzielone sprzęgłem hydrualicznym, za nim dwa divicony czyli dwie grupy pompowe jedna z mieszaczem na podłogówkę, druga bez mieszacza na grzejniki. Aktualny kocioł ,,widzi” dwa obiegi grzewcze, można nimi niezależnie sterować, różne harmonogramy, różne niezależne Krzywe grzewcze(grzejniki i podlogowka wymagają zupełnie innych temperatur zaisilania) bo ów kocioł sterowny jest pogodowo, jest czujnik temperatury zewnętrznej, mam tez sterowniki pokojowe ale są one praktycznie zbędne bo przez lata mieszkania w domu udało mi się tak dobrać Krzywe grzewcze dla obu obiegów ze kocioł nie przegrzewa i zadana temperatura jest trzymana idealnie, czy to plus 5 na dworze i minus 20. I teraz właśnie pytanie czy kotły Immergas tez to potrafią- czy będzie można tymi dwoma obiegami niezależnie sterować, czy kocioł będzie wymagać jakiś dodatkowych modułów, rozszerzeń, jak to teraz wszystko dopasować,

jak dopasować kocioł do tego co już jest czyli instalacji? Na kontynuacje kotła tej firmy co mam raczej się nie zdecyduje bo przesadzili z ceną

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykorzystuję też dwa obiegi: wysokiej na grzejniki oraz niskiej na podłogówkę. Aby to zrealizować poza kotłem mam rozdzielacz strefowy DIM. https://www.immergas.pl/produkty,7264/hydrauliczne-rozdzielacze-strefowe-dim?dest=1

Krzywą grzewczą wysokiej temperatury ustawiam pokrętłem na kotle a niskiej potencjometrem w rozdzielaczu.Mam też dwa czujniki temperatury zewnętrznej, jeden podpięty do kotła a drugi do rozdzielacza. Dzięki postom montixe wykonane samodzielnie w koszcie kilku złotych.

Edytowane przez daro.s
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

W niedalekiej przyszłości czeka mnie wymiana aktualnego „kotła gazowego i skłaniam się w stronę Immergasa. Do ogrzania mam 270m2, są dwa niezależne obiegi grzewcze- obieg grzejnikowy i obieg podłogówki, obiegi rozdzielone sprzęgłem hydrualicznym, za nim dwa divicony czyli dwie grupy pompowe jedna z mieszaczem na podłogówkę, druga bez mieszacza na grzejniki. Aktualny kocioł ,,widzi” dwa obiegi grzewcze, można nimi niezależnie sterować, różne harmonogramy, różne niezależne Krzywe grzewcze(grzejniki i podlogowka wymagają zupełnie innych temperatur zaisilania) bo ów kocioł sterowny jest pogodowo, jest czujnik temperatury zewnętrznej, mam tez sterowniki pokojowe ale są one praktycznie zbędne bo przez lata mieszkania w domu udało mi się tak dobrać Krzywe grzewcze dla obu obiegów ze kocioł nie przegrzewa i zadana temperatura jest trzymana idealnie, czy to plus 5 na dworze i minus 20. I teraz właśnie pytanie czy kotły Immergas tez to potrafią- czy będzie można tymi dwoma obiegami niezależnie sterować, czy kocioł będzie wymagać jakiś dodatkowych modułów, rozszerzeń, jak to teraz wszystko dopasować,

jak dopasować kocioł do tego co już jest czyli instalacji? Na kontynuacje kotła tej firmy co mam raczej się nie zdecyduje bo przesadzili z ceną

 

Jeśli chodzi o możliwość ustawienia dwóch osobnych krzywych, to takie możliwości miały/mają kotły, które mają SUPERIOR w nazwie i do nich dedykowanym sterownikiem pokojowym jest SuperCar (SCAR) . wtedy krzywą dla grzejników ustawia się na panelu kotła, a dla podłogówki na SCAR i na pewno to działa z dedykowanym zestawem grupy pompowej DIM, który też posiada własną płytę elektroniczną, lecz nie mam pojęcia jak wygląda współpraca z urządzeniami peryferyjnymi innych firm. Obecnie widzę, że z Superiorów dostępny jest tylko model ZEUS SUPERIOR z mocą minimalną 4,7kW, z wbudowanym 54L zasobnikiem (nie wiem na pewno, ale chyba da się podłączyć osobny zasobnik).

Jeżeli chodzi o pozostałe modele kotłów, to w większości można zastosować dodatkowo dedykowaną płytkę przekaźnikową za ok 200PLN, która pozwala na sterowanie dodatkowymi pompami i zaworami. Kolejną opcją, jak już wspomniał post wcześniej kol. "daro.s", jest zastosowanie ichniego hydraulicznego rozdzielacza strefowego DIM, ale to już dodatkowy i nie mały koszt. Niestety w obu tych przypadkach jest dostępna jedna krzywa, ewentualnie posiadając DIM jest możliwość zastosowania drugiej cz. pogodowej do sterowania temp. zaworu trójdrogowego za pomocą drugiej krzywej, jednak w przypadku zwykłych kotłów można wybrać jedną z 5 krzywych (sprawdziłem że można się wstrzelić pomiędzy) a posiadając kocioł SUPERIOR można krzywe dla zaworu mieszającego w DIM dodatkowo przesuwać równolegle.

Więc jak widać, każdy producent ma swoje rozwiązania za które trzeba dopłacić chcąc mieć szersze możliwości sterowania i zarządzania kilkoma strefami.

Edytowane przez montixe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za odpowiedzi

Rozdzielacz DIM to moim zdaniem nic innego jak sprzęgło hydrauliczne i grupy pompowe które de facto już posiadam w kotłowni i chyba za bardzo nie ma sensu powielanie tego zakupu. W moim grupach pompowych czy w DIM siedzą oemowe wersje podzespołów tych samych firm.

Poszukuje kotła jednofunkcyjnego do współpracy z zasobnikiem 150l, a i większy nie był by błędem- nie ma szans by kocił 2F z wbudowanym zasobnikiem zapewnił mi komfort cieplej wody dla 3 łazienek.

Trzeba by się zastanowić w mojej sytuacji w jakisposób kocioł Immergas wysteruje praca:

- pompy układu grzejnikowego

- pompy, zaworu mieszającego i siłownika układu podłogówki

I to tak by to wszytsko odbywało się pogodowo wg krzywej grzewczej.

Kocioł zagrzeje wodę do sprzęgła i za sprzęgłe trzeba obiegami jakiś wysterowac sensownie.

Moc minimalna aktualnego kotła 4,6Kw jest zdecydowanie za wysoka do zapotrzebowania budynku, a zwłaszcza dla aktywnego tylko jednego obiegu grzewczego a jest to częsta sytuacja, dlatego teraz chce zejść z mocą minimalna najniżej. 8 lat temu nie było kotlow z modulacja od 1,9kw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za odpowiedzi

Rozdzielacz DIM to moim zdaniem nic innego jak sprzęgło hydrauliczne i grupy pompowe które de facto już posiadam w kotłowni i chyba za bardzo nie ma sensu powielanie tego zakupu. W moim grupach pompowych czy w DIM siedzą oemowe wersje podzespołów tych samych firm.

Zgadza się, jest tam sprzęgło i w zależności od ilości stref 2 lub 3 pompy i 1 lub 2 zawory mieszające z siłownikiem elektrycznym albo bez zaworów w wersji gdzie jest tylko podłogówka i tym wszystkim zarządza płytka elektroniczna. Więc nie ma sensu zakupu całości , ale gdyby udało się zakupić samą płytę sterującą, to byłby problem załatwiony. Nie wiem jakie masz sterowanie zaworem mieszającym, bo też silnik krokowy powinien być tej samej charakterystyki i trzeba by było jeszcze dokupić sondę NTC przylgową na rurkę wyjścia montowana z pompą podłogówki (nie musi być oryginalna ważne żeby miała ta samą charakterystykę, w razie czego służę pomocą, bo u siebie dokładałem drugą też nie oryginalną). Płyta jest konfigurowalna za pomocą mikro przełączników i jest taka sama do wszystkich typów DIM. W cenniku oficjalnym, widzę płytkę za 780PLN Netto

Wtedy ten najmniejszy kociołek 1.9 kW i hula

 

Jakbyś miał zawór mieszający, który pracuje samodzielnie bez elektroniki kotła, to do sterowania pompami wystarczy dedykowana płytka przekaźnikowa >>https://www.ogrzewanieco.pl/pl/p/Plytka-przekaznikowa-do-kotlow-serii-Victrix-2-IMMERGAS-3.015350/21419

a tu opis podłączenia >> https://docplayer.pl/32973511-Schemat-plytki-i-podlaczenia-plytki-do-kotla.html

Edytowane przez montixe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba by się zastanowić w mojej sytuacji w jakisposób kocioł Immergas wysteruje praca:

- pompy układu grzejnikowego

- pompy, zaworu mieszającego i siłownika układu podłogówki

I to tak by to wszytsko odbywało się pogodowo wg krzywej grzewczej.

Kocioł zagrzeje wodę do sprzęgła i za sprzęgłe trzeba obiegami jakiś wysterowac sensownie.

 

Posiadam sprzęgło zakupione osobno i dorobione 2 obiegi. Pompy są sterowane z płytki o której wspomniał Ci montixe . Gdybym drugi raz miał wykonać kotłownię kupiłbym jakiś gotowy zestaw, np Afriso. Jest bardzo ciężko ogarnąć i ustawić przepływy żeby faktycznie mieszał się czynnik i żeby powrót na kocioł był w odpowiedniej temperaturze. Zawór mieszający mam ESBE sterowny siłownikiem stałotemperaturowym CRA111 który kupiłem z demontażu za 500 zł. Gdy temperatury na zewnątrz idą mocno na minus mogę go ręcznie ustawić ale naprawdę rzadko to robię. Ustawiony jest na max 33 st a z reguły idzie na niego około 29-30 st. Ważne jest to że gdy według krzywej temperatura na kotle jest np 35 st to ze sprzęgła na obieg idzie około 31-32 st (wszystko zależy oczywiście od ustawienia prędkości pompek obiegowych)Nie wiem jak zachowuje się oryginalny układ sprzęgłowy ale myślę że jest łatwiej. Trzeba też pilnować serwisantów bo przy serwisie kotłą zmieniają wszystkie ustawienia i budzisz się z zużyciem 10m3 na dobę przy zerowych temperaturach. Ostatnio miałem wymienianą płytę główną po piorunie i wszystko przypilnowałem żeby było tak samo a przeoczyłem że pompka w kotle działa na 3 biegu a najlepsze wyniki mam na drugim biegu. Instalator już pod koniec był na mnie zdenerwowany że mu ingeruję w prace i ustawienie pompki zostawił bezczelnie mimo moich poleceń.

 

Tak przy okazji, po wymianie płyty spadło mi zużycie gazu, kocioł praktycznie cały czas pracuje na minimum. Ogrzewając 130 m2 podłogówki plus 4 kaloryfery plus garaż 60 m2 z jednym kaloryferem zużycie przy mrozach około minus 16 wyszło 5,7 m3 gdzie w zeszłym roku potrafił połknąć ponad 7m3. Sądzę że niektóre problemy z ustawieniem kotłów koledzy mieli przez jakieś błędy na płycie głównej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest podobnie grupa: grupa pompowa esbe gra100 z mieszaczem i siłownikiem ara na podłogówkę grupa gda 100 na grzejniki cały komplet dopełnia gma 300- rozdzielacz ze sprzęgłem. Grupami pompowymi sterują odpowiednie rozszerzenia do kotła- czyli pewnie odpowiednik płytami imeregas o której mówicie.

U mnie pompa na podłogówkę(25/60)- 10 pętli, idzie drugim biegu pracy stalocisnieniowej, przepływy tak od 1,2 do 2 l/min w łazience, więcej na pewno nie trzeba. Krzywa grzewcza mam tak ustawienie ze przy 0 w podłogę idzie 30 stopni

Czyli tak potrzebuje

- oczywiście kocioł

- płytka

- dwa sterowniki jeden na podłogę drugi do grzejników

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...