Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Immergas Victrix X 2 v.2011-ustawienia,opinie,porady


adam998

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 4,1k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Montixe dziękuję za rady i przepraszam że dopiero teraz odpisuję. Był serwisant, żona pożyczył mu naszą instrukcję od cara, pomarudził że coś namieszałem i pojechał. W domu znowu albo gorąco albo zimno. Zacząłem tym razem od sprawdzenia jak jest podpięty car i zworka jest!!! Usunąłem i wtedy zaczął mnie słuchać!!!! Gorąco wszystkim dziękuję!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Montixe dziękuję za rady i przepraszam że dopiero teraz odpisuję. Był serwisant, żona pożyczył mu naszą instrukcję od cara, pomarudził że coś namieszałem i pojechał. W domu znowu albo gorąco albo zimno. Zacząłem tym razem od sprawdzenia jak jest podpięty car i zworka jest!!! Usunąłem i wtedy zaczął mnie słuchać!!!! Gorąco wszystkim dziękuję!!!

 

To ja laik w temacie kotłów gazowych wyczytałem w instrukcji, że zworkę do podpięcia Tyboxa trzeba usunąć i od tego zacząłem a serwisant, który powinien takie rzeczy robić z zamkniętymi oczami - spartolił robotę. Normalna żenada. U mnie też serwisant, który uruchamiał kocioł pół godziny studiował instrukcję. Ja rozumiem, że jest wiele modeli danej firmy ale to w końcu certyfikowany serwisant! Ustawiając kocioł bazując na instrukcji krok po kroku, to mogę ja laik w temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja laik w temacie kotłów gazowych wyczytałem w instrukcji, że zworkę do podpięcia Tyboxa trzeba usunąć i od tego zacząłem a serwisant, który powinien takie rzeczy robić z zamkniętymi oczami - spartolił robotę. Normalna żenada. U mnie też serwisant, który uruchamiał kocioł pół godziny studiował instrukcję. Ja rozumiem, że jest wiele modeli danej firmy ale to w końcu certyfikowany serwisant! Ustawiając kocioł bazując na instrukcji krok po kroku, to mogę ja laik w temacie.

 

Jak dobrze, że jest to forum... I pomyśleć, że 20 lat temu kiedy nie było jeszcze tak rozwiniętego internetu każdy bazował tylko na "Fachowcach", Gdybym mógł to postawiłbym wam porządne piwo :) Kolega Stefanek miał ten sam problem co ja i przez przypadek o to zapytałem na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Was,

 

Chyba nie do końca jest to prawidłowy wątek, lecz może jednak będziecie w stanie mi pomóc. Od ponad misiąca używam kotła VICTRIX ZEUS 26 2 ErP + SCAR, z czego od tygodnia - od momentu wprowadzenia się ogrzewam domek na 21st. + CWU - 2osoby.

Domek parterowy, ogrzewane 122m2 w 100% po podłodze, ściany BK24 + 15cm 033, pod anhydrydem styropian 13cm 038, a strop pod nieużywanym poddaszem (strychem) płyty GK ocieplone 35-40cm celulozy, okna trzy szybowe. Przy aktualnych temperaturach +3 / -3 st.celcjusza średnie zużycie 6,1m3/24h (CO + CWU) więc chyba bardzo dobrze, aczkolwiek może da się jeszcze zejśc ze zużycia...

CO ustawione na 21st.C, CWU na 42st.C, MODUL ON, Autoadaptacja ON, Bulding 15, TE MIN -20, TE MAX 20, a temperatura czynnika max 35st.C. (zgodnie z wyliczeniami dla podłogówki).

Pobrałem kalkulator od Montix'a, obliczyłem krzywą, offset i tu zaczynają się problemy bo... nie mam nigdzie w SCAR opcji by tą krzywą wprowadzić/wybrać, offset jak najbardzie można. Proszę o podpowiedź jak to zrobić bo ani w instrukcji kotła ani w instrukcji SCAR nie ma o tym mowy a wątek już też cały przeczytałem.

 

Z góry dziękówa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Was,

Chyba nie do końca jest to prawidłowy wątek, lecz może jednak będziecie w stanie mi pomóc. Od ponad misiąca używam kotła VICTRIX ZEUS 26 2 ErP + SCAR.

 

Dobrze trafiłeś. Kotły Immergasa są podobnych konstrukcji i posiadają podobną elektronikę

 

Pobrałem kalkulator od Montix'a, obliczyłem krzywą, offset i tu zaczynają się problemy bo... nie mam nigdzie w SCAR opcji by tą krzywą wprowadzić/wybrać, offset jak najbardzie można. Proszę o podpowiedź jak to zrobić bo ani w instrukcji kotła ani w instrukcji SCAR nie ma o tym mowy a wątek już też cały przeczytałem.

SCARa nie posiadam, ale domyślam się że:

1- wciskasz przycisk z grzejnikiem

2- wybierasz krzywą pokrętłem poniżej

3- wciskasz pokrętło w celu zatwierdzenia

a jak nie tak, to parametrami T. min i T.max. T. min zostaw tak jak jest -20*C a pochylenie krzywej ustalaj za pomocą T. max zewn. Arkusz pomoże ci w zobrazowaniu

 

jeśli masz Autoadaptację na ON, to offset sam się przestawia.

Większość z nas, tu piszących, Autoadaptację ma na OFF , bo podobno jest mniejsze zużycie gazu. Samu musisz sobie potestować przez kilka dni, jak lepiej będzie u ciebie.

Edytowane przez montixe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SCARa nie posiadam, ale domyślam się że:

1- wciskasz przycisk z grzejnikiem

2- wybierasz krzywą pokrętłem poniżej

3- wciskasz pokrętło w celu zatwierdzenia

 

Dzięki za odpowiedź, nie jestem aktualnie w domu przed sterownikiem, lecz z tego co pamiętam to po wduszeniu przycisku z kaloryferem jest możliwość przestawiania wartości lecz nie ma możliwości ustawienia wartości po przecinku - jednocześnie przestawia się inna wartość w górnym wierszu. Później zdam relację z ustawień z ewentualnymi pytaniami :)

Tak poza tym , jak myślisz, zużycie gazu mam w normie czy jest jeszcze o co walczyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kalkulator krzywych w przypadku sprzęgła raczej może być stosowany jako punkt startowy. Po kilku modyfikacjach została osiągnięta temperatura zadana. Komfortową ustawiłem na 21 st a ekonomiczna na 20.7 st. To tak żeby mi podłogówka bardzo nie stygła. O dziś zacznę sobie spisywać stan licznika gazu, nie spodziewam się mniejszego zużycia niż 7 m3. Przy samej podłogówce i bez Car przy mrozach -10 st udawało mi się osiągnąć 5m3 ale od tego czasu dołożyłem 8 grzejników w domu (126 m2) oraz 1 w garażu(49 m2)

Sprzęgło i dwie strefy to dobre rozwiązanie. Na razie jestem zadowolony z dobrze ulokowanych pieniędzy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź, nie jestem aktualnie w domu przed sterownikiem, lecz z tego co pamiętam to po wduszeniu przycisku z kaloryferem jest możliwość przestawiania wartości lecz nie ma możliwości ustawienia wartości po przecinku - jednocześnie przestawia się inna wartość w górnym wierszu. Później zdam relację z ustawień z ewentualnymi pytaniami :)

Tak poza tym , jak myślisz, zużycie gazu mam w normie czy jest jeszcze o co walczyć?

z tego co widzę na stronie, to do zwykłego Zeusa, proponują zwykły CAR v2.

SuperCar zazwyczaj zalecali do kotłów typu Superior i wtedy krzywą ustawiało się pokrętłem na kotle.

Co do zużycia, to powinien się wypowiedzieć, ktoś z domem o podobnej wielkości i parametrach.

Spróbuj z Auto na OFF, przez kilka dni dla porównania średniej dobowej

Edytowane przez montixe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kalkulator krzywych w przypadku sprzęgła raczej może być stosowany jako punkt startowy.

Z założenia jest liczona krzywa teoretyczna dla ciągłej pracy układu, gdzie teoretycznie tryb "ZIMA" mógłby być cały czas włączony. Przy takiej pracy straty byłyby na bieżąco uzupełniane. Jednak jak wielu się już przekonało, taka praca jest mniej ekonomiczna od pracy On/Off. Również nie jesteśmy w stanie uwzględnić w arkuszu faktycznych błędów wykonawczych, bądź w drugą stronę, gdzie projektant założył np 15% na błędy, a zostało dobrze wykonane albo zaizolowane lepiej, bo np. w trakcie realizacji dodano ocieplenia.

W praktyce zazwyczaj trzeba podnosić początek wyliczonej krzywej aby dogrzewało w sezonie przejściowym. Przy mrozach zazwyczaj jest się sprawdza. Jak masz sprzęgło i straty na nim, to różnicę miedzy tym co idzie do niego z kotła, a tym co wychodzi ze sprzęgła, korygujesz za pomocą OFFSET-u podnosząc w ten sposób temp. zasilania na całej długości krzywej

Z moich obserwacji wynika, że przy podłogówce i optymalnie dobranych temp. zasilania w trybie ON/OFF, przyrost temp. pomieszczenie wynosi ok 0,1*C na godzinę i po zatrzymaniu pracy kotła utrzymuje się na poziomie wynikającym z ustawionej histerezy i z czasem zaczyna spadać. Jeśli temperatury zasilania będą wyższe niż wymagane, to objawi się to tym, że przyrost temperatury będzie szybszy, a po zatrzymaniu pracy kotła, jeszcze przez jakiś czas temperatura w pomieszczeniu będzie rosła. Czasem przy gęstym rozstawie i obłożeniu terakotą wystarczy 2-3 stopnie więcej na zasilaniu, aby po zatrzymaniu pracy kotła temp. w pomieszczeniu podskoczyła o dodatkowe 0,3*C.

Na dodatek, aby było trudniej, poddasze to zupełnie inne środowisko niż parter. Mniejsza akumulacja i szybsze spadki temp.

Edytowane przez montixe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na sprzęgle nie mam wiele strat bo samo jest izolowane a rury sam osobiście izolowałem docinając otulinę po skosie na kolankach. U mnie pozostaje w dalszym ciągu problem z zaworami przy rozdzielaczu których przepływy są bardzo słabe. Do tej pory tego nie widziałem bo rozdzielacz jest wyposażony w układ pompowy i przepływy były sztucznie napędzane. Pompka na maksymalnych ustawieniach pokazuje przepływ około 500 l/h a rotametry ledwie na 0.8 l (8 obiegów).

Szperam własnie po opisach zaworów i to raczej 99.9% ich zasługa. Na jednym z nich w opisie znalazłem max przepływ 600l /h. Wymienię na zwykle zawory kulowe w środę to jeszcze wszystko się zmieni po regulacji przepływów.

 

Mam pytanie odnośnie czujki zewnętrznej. Pokazuje Wam dobrze temp? Moja przekłamuje o 4* i teraz nie wiem czy się popsuła, czy tak miała od początku. Nie chcę jej demontować i montować nowej bo może się okaże, że tak ma być.Można to jakoś sprawdzić inaczej?

Na kotle możesz to wyregulować. Gdzieś tu na forum jest nawet opis.

Edytowane przez Mr. Do
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie odnośnie czujki zewnętrznej. Pokazuje Wam dobrze temp? Moja przekłamuje o 4* i teraz nie wiem czy się popsuła, czy tak miała od początku. Nie chcę jej demontować i montować nowej bo może się okaże, że tak ma być.Można to jakoś sprawdzić inaczej?

 

Moja pokazuje OK.

Sprawdzam z czujnikiem w aucie i zasadniczo sie zgadza, a auto stoi z drugiej strony domu...

Najszybciej pewnie kupic czujnik z "watkowej" czujki, przypiac i sprawdzic....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie odnośnie czujki zewnętrznej. Pokazuje Wam dobrze temp? Moja przekłamuje o 4* i teraz nie wiem czy się popsuła, czy tak miała od początku. Nie chcę jej demontować i montować nowej bo może się okaże, że tak ma być.Można to jakoś sprawdzić inaczej?

w opisie podają błąd pomiaru do 0,5%. Na kotle jest możliwa korekta 9*C w obie strony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na sprzęgle nie mam wiele strat bo samo jest izolowane a rury sam osobiście izolowałem docinając otulinę po skosie na kolankach

Nie miałem na myśli strat wynikających z izolacji. Chodzi o to, że przy niskich temp. zasilania, ze sprzęgła do układu idzie niższa temp. niż ta, która wychodzi z kotła. U mnie tej straty nie ma, gdy grzeję kominkiem, ale wtedy zasilanie ma 55-68*C, dodatkowo mieszacz ogranicza pobór na podłogę, więc zimny powrót do sprzęgła też jest ograniczony, bo zawór kieruje go ponownie do układu, a grzejniki nie zdążą oddać do pomieszczeń więc z nich powrót do sprzęgła jest ciepły i wtedy tych różnic nie widać. Jednak gdy z kotła idzie w okolicach 29-40*C, to w zależności jaki układ pracuje , czy pracują oba, jak ustawione są pompy (również ta w kotle), to te różnice są widoczne na termometrach.

Teraz ostatnio podłączyłem sobie tak, że układ grzejników chodzi razem z podłogówką na piętrze i zaobserwowałem, że powrót z grzejników podnosi mi temp. wody w sprzęgle, przez to kocioł szybciej schodzi do minimalnej mocy, bo kocioł moc ustala na podstawie tego co pobiera ze sprzęgła, ale i tak do układu idzie 2*C mniej, niż to co podaje kocioł. Na samych grzejnikach ta różnica szybko by zanikła, bo jest mniejszy pobór do układu i szybko powrót z grzejników robi się ciepły. Gdzieś czytałem jak to się liczy i reguluje jakimiś spinkami, ale jeszcze nie słyszałem żeby ktoś to miał zrobione.

Immergas proponuje DIM wysoka/niska temperatura, ale jak się przyjrzeć instrukcji i wykresom, to te 50*C, to nadal mieści się w zakresie temp. niskiej. Stąd wynikają problemy z temp. zasilania układów, które bardzo mnie denerwowały, bo mimo że używałem krzywej dla grzejników, to w momencie gdy pracowały oba układy jednocześnie(podłogówka i grzejniki), to na grzejniki szło 7-9*C mniej niż grzał kocioł. Pomogło dopiero podłączenie drugiej czujki zewnętrznej dla mieszacza i dobranie odpowiedniej krzywej. Bez tego trzeba było ręcznie przestawiać temp. dla mieszacza, a komu by się chciało ....wiec miałem ustawione na stałe max 38*C na mieszaczu i wtedy tak to wyglądało.

Edytowane przez montixe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w tym momencie u mnie temperatura zasilania 32 st

za pompkami 31 st

na powrocie przed sprzęgłem 28 st (powrót wymieszany - podłogówka kaloryfery)

na samej podłogówce na powrocie 24 st

Na piecu powrót 26 st

W tym momencie grzeje połowa kaloryferów, pozostałe zamknięte przez głowice - ustawienie około 20 st

Temperatura ekonomiczna 20,7 - piec załączył się 20,5

 

Miałem się bawić w ogrzewanie z kominka ale ostatecznie zrobiłem rozprowadzenia i np. wrzesień październik to było moje źródło ciepła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w tym momencie u mnie temperatura zasilania 32 st

za pompkami 31 st

na powrocie przed sprzęgłem 28 st (powrót wymieszany - podłogówka kaloryfery)

na samej podłogówce na powrocie 24 st

Na piecu powrót 26 st

W tym momencie grzeje połowa kaloryferów, pozostałe zamknięte przez głowice - ustawienie około 20 st

Temperatura ekonomiczna 20,7 - piec załączył się 20,5

 

Miałem się bawić w ogrzewanie z kominka ale ostatecznie zrobiłem rozprowadzenia i np. wrzesień październik to było moje źródło ciepła

 

To ładnie. Wszystko zależy jak pojemne są układy, jakiej mocy jest sprzęgło, jakie masz pompy, jaką wydajność mają, jak są ustawione na stałe czy na deltę. Na starcie grzania, też na pewno to będzie inaczej wyglądało.

Ja, kominka (z płaszczem) używam praktycznie tylko wieczorami jak się zaczyna jesienna pogoda, albo jak się zaczyna wiosna, gdy nie trzeba grzać codziennie i w zasadzie puszczam tylko na grzejniki, bo wtedy szybko mam ciepło i nie utrzymuje się ono tak długo jak przy grzaniu podłogą, więc nie ma problemu jak następnego dnia jest sporo zysków słonecznych. Na podłogę z kominka puszczam przez kilka wieczorów przed uruchomieniem gazowca, aby rozbujać temperaturowo układ, dopiero gdy wstając rano już nieprzyjemnie chłodnawo.

Kominek powstał, bo planach miałem pompę ciepła PW, które wtedy nie osiągały takich sprawności jak te obecne, więc miało być dogrzewanie w bardzo silne mrozy. Ale że dom duży to i cena pompy była wysoka, bo wyliczone było z metrów max 16 kW, to poszedłem w gaz, który już miałem w granicy, a komin i kominek już był postawiony. Teraz jak bym budował, to już bym kominka nie stawiał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...