montixe 12.12.2016 09:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2016 (edytowane) Dziękuję bardzo za odpowiedź. Czyli nie ma co zbędnie w niej grzebać. ja gdybym miał taką możliwość, to ustawiłbym pompę dla potrzeb CO, tak aby utrzymywała mi stałą deltę (stała różnica temp. zasil. i powrotu). Ale w instrukcji od kotła TT, pobranej ze strony Immergasa, przy opisie pompy pkt.1.26 jest opis możliwości ustawień , a w tabeli parametrów mają że "niużywane na tym modelu kotła". Informację jak i co się ustawia, dopiero znalazłem w instrukcji od kotła Victrix Maior, i tam w tabeli parametrów, jest wszystko wyjaśnione. Wynika z tego, że albo w kotłach serii TT, pompa nie ma jednak takich możliwości, albo to jest błąd w instrukcji? Edytowane 12 Grudnia 2016 przez montixe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lukasz1006 12.12.2016 10:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2016 (edytowane) Instrukcja na stronie www Immergasa troszkę rożni się od tej załączonej do kotła fizycznie. Faktycznie parametr A3 i A4 w instrukcji na stronie www do kotła 12 TT jest "nie używany w tym modelu kotła", ale w fizycznej instrukcji jest zakres 1-9 i można go regulować. Edytowane 12 Grudnia 2016 przez lukasz1006 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
montixe 12.12.2016 10:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2016 Instrukcja na stronie www Immergasa troszkę rożni się od tej załączonej do kotła fizycznie. Faktycznie parametr A3 i A4 w instrukcji na stronie www do kotła 12 TT jest "nie używany w tym modelu kotła", ale w fizycznej instrukcji jest zakres 1-9 i można go regulować. dzięki z info. Czyli A5 też jest aktywne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
montysp 12.12.2016 17:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2016 Prosze o informacje odnosnie parametru t1 jak macie go ustawionego i parametr P0 (sposób pracy na c.w.u) standardowo ustawiony na 2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Eszi1980 12.12.2016 18:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2016 Sonda podłączona di DIM ustala krzywą grzewczą dla mieszacza. Jak przebiegają krzywe dla mieszacza dla poszczególnych pozycji R12, pokazano w instrukcji DIM. Przełącznik S27 działa podobnie jak CHMIN w CAR, tylko że masz do dyspozycji albo 25*C albo 35*C. Ja stosowałem krzywą nr 1, bo taka mi pasowała do założeń projektowych podłogówki, ale.....i teraz skup się : zerknij na rysunek, krzywa nr 1 staruje w górę od temp zewnętrznej ok 7*C. Do tego punktu mieszacz ustala temp na poziomie 25*C i to było dla mnie za nisko, bo długo się nagrzewały pomieszczenia i nie było komfortu, dlatego miałem dwa wyjścia, albo zostawić S27 na OFF (25*C) i zmienić krzywą na nr.2 albo przełączyć S 27 na ON (35*C) i zostawić krzywą nr 1, więc wybrałem opcję drugą. Jak przychodziły mrozy, to przełączałem na OFF (25*C),a to po to, żeby podłogówka mniej wody podbierała grzejnikom i żeby mniej zimniej powrotnej z podłogówki szło do sprzęgła, bo to podnosiło moc palnika. Mi najbardziej odpowiadałaby krzywa, która ma początek tak jak nr.2, a koniec jak krzywa nr.1, ale nie ma możliwości ustawienia Offsetu, więc stosowałem zabieg z przełączaniem S27. Z czasem zacząłem stosować ustawienie R12 w pozycji pomiędzy 1 a 2 i wtedy już S27 miałem zawsze na OFF (min. temp. 25*C). Pisałem tobie już kilka razy o tym, ale ty, albo nie rozumiałeś, albo za bardzo skupiałeś się na innej sprawie. W większości przypadków, najlepiej byłoby, gdyby S27 w pozycji ON ustalał temp. min na poziomie 30*C, a nie 35*C, bo to jest trochę za wysoko. Z kolei 25*C. to jest jednak trochę za mało ze względu na komfort i długi czas grzania, tym bardziej, że kocioł i tak grzeje dużo wyższymi temp. ze względu na grzejniki. Teraz na szczęście, po rozdzieleniu parteru i piętra, grzeję tylko podłogówkami i tą samą temp. zasilam grzejniki, gdy pracuje podłogówka na piętrze. Przy niskich temperaturach zasilania układów, takie jak stosujemy w naszych domach, nie ma takiego jednego, dobrego ustawienia DIM, żeby pasowało zarówno w okresach z dodatnią i ujemną zewnętrzną. Zauważ, że zasilanie na poziomie 50*C, jest przez Immergas'a, traktowane nadal jako temp.niska. Również producenci grzejników, podają że grzejnik zasilany temp do 50*C jest grzejnikiem niskotemperaturowym. A my stosując DIM ABT (wysoka/niska temp.) uważamy że na grzejniki puszczamy wysoką temperaturę. A to nie jest tak, stąd te problemy. Przekonałem się o tym w momencie, gdy z kominka zasilam sprzęgło DIMa, temperaturą od 55*C do ok 70*C, wtedy dopiero DIM zaczyna działać, tak jak zakłada producent. Wtedy dopiero na grzejniki idzie właściwa temperatura i nie jest ona obniżana wodą powrotną z podłogówki. Dziękuje, zrozumiałem. Ustawie R12 pomiędzy 1 i 2, na S27 w pozycji ON i zobaczymy. Docelowo spróbuje na 1, przy powyższej temp. min., czyli przy S27 na ON. W moim przypadku taki ruch ma na celu, żeby podłogówka mniej wody podbierała grzejnikom i żeby mniej zimniej powrotnej z podłogówki szło do sprzęgła. Na parterze gdzie w łazience, salonie, jadalni, kuchni, łączniku z garażem i przedsionku, nie mam grzejników przy S27 na ON i R12 na 2, szybko osiągana jest temp. żądana z CAR. Powoduje to długie przestoje podłogówki (mam ustawione BUILD na 1) i odczucie chłodniejszej temperatury w dalszych odległościach od CAR, po jakimś czasie, szczególnie przy dużych oknach tarasowych. Z powodu braku grzejników, opcja z S27 na ON jest lepszą. Szkoda że nie można BUILD ustawić w histerezie np. powyżej zadanej 1 i -1. Może jakieś sugestie odnośnie BUILD, nie pamietam jakie tam histerezy występują w poszczególnych ustawieniach. Dziękuje raz jeszcze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
matiEX 12.12.2016 19:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2016 (edytowane) Witam, Czytając temat nie natknąłem się bądź jakimś cudem pominąłem na informacje, które mogłyby mi pomoc. Opisze krótko mój problem: kupiłem 20 letni dom, który miał przygotowaną instalacje pod "śmieciucha" jednak podłączony gaz. Dom ma 4 kondygnacje: wysoka piwnica, parter, piętro i poddasze (jeszcze nie przeznaczone na mieszkalne). Dom z cegły, ściany 3 warstwowe z wełna pomiędzy ale tylko na parterze i na piętrze, na poddaszu tylko pojedyncza cegła. Dach ociepliłem tak za wczasu (płyty PIR) bo planuje zrobić to poddasze mieszkalne (kiedyś). Łącznie dom na każdej kondygnacji ma ok. 90m2. Ociepliłem tylko ściany od ulicy i podwórza, szczytów nie ocieplałem ze względu na utrudniony dostęp od stron sąsiadów. Wracając do instalacji. (Chciałbym zaznaczyć, że nie znam się zbytnio). Postanowiliśmy że dolną kondygnacje wynajmiemy na jakieś biuro, czy coś w tym rodzaju dlatego przed wykończeniem wziąłem hydraulika, który przerobił mi instalacje tak, żeby dół i góra mogły być ogrzewane niezależnie z jednego pieca. Instalacje, która była trochę porozcinał, coś tam porobił no i jest. Kocioł to Immergas Victrix 24 X 2l i zbiornik 160l rownież z immergas. Po zainstalowaniu kotła chodził sobie na 35-38 stopni i grzał C.W.U. Nie było mrozów i w domu było całkiem znośnie jak było chłodno to dogrzewalem kominkiem. Przez 2 miesiące spalił ok 260m3 gazu i uznalem ze nie jest źle jako że dom niedocieplony do końca itd. Miesiąc temu przyjechał serwisant od immergas. Podłączył mi sterownik euroster 2006 na piętrze (bo póki co tylko tam jest użytkowane) i w sumie tylko tyle. Stwierdził że wszystko jest ok, kocioł kalibracji itd nie wymaga bo są już na produkcji kalibrowane i wszystkie ustawienia są ok. Powiedział, że powinno być lepiej ze spalaniem no i cieplej jak sobie ustawie na sterowniku czas w jakim powinien chodzić piec i temperaturę na piecu. Ze względu na to że troszkę sie ochłodziło to tempertatura rzędu 38-40 stopni nie wystarczała, podkręciłem do 55. Dziś (po 1 miesiącu) podszedłem do skrzynki skontrolować zużycie i myślałem ze sie przewróce. Na liczniku wykręcone 720m3. Panowie powiedzcie co robić bo do końca sezonu zbankrutuje Edit zapomniałem dodać ważnej rzeczy: w łazience podłogówka i recznikowiec. W salonie z aneksem (ok. 40m2) 3 grzejniki, w 2 sypialniach po 1. Zainstalowane kaloryfery (które już były) to Convectory 80cm wysokie i 160cm długie bocznozasilane 3600W z tego co wyczytałem). Edytowane 12 Grudnia 2016 przez matiEX Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
montixe 12.12.2016 20:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2016 (edytowane) Dziękuje, zrozumiałem. Ustawie R12 pomiędzy 1 i 2, na S27 w pozycji ON i zobaczymy. Docelowo spróbuje na 1, przy powyższej temp. min., czyli przy S27 na ON. W moim przypadku taki ruch ma na celu, żeby podłogówka mniej wody podbierała grzejnikom i żeby mniej zimniej powrotnej z podłogówki szło do sprzęgła. Na parterze gdzie w łazience, salonie, jadalni, kuchni, łączniku z garażem i przedsionku, nie mam grzejników przy S27 na ON i R12 na 2, szybko osiągana jest temp. żądana z CAR. Powoduje to długie przestoje podłogówki (mam ustawione BUILD na 1) i odczucie chłodniejszej temperatury w dalszych odległościach od CAR, po jakimś czasie, szczególnie przy dużych oknach tarasowych. Z powodu braku grzejników, opcja z S27 na ON jest lepszą. Szkoda że nie można BUILD ustawić w histerezie np. powyżej zadanej 1 i -1. Może jakieś sugestie odnośnie BUILD, nie pamiętam jakie tam histerezy występują w poszczególnych ustawieniach. Dziękuje raz jeszcze. Powiem ci co bym zrobił na twoim miejscu. Kupiłbym odpowiednią długość przewodu i przeniósł bym CAR na próbę do najchłodniejszego miejsca, gdzie jest tylko układ grzejnikowy. Na razie tak na kilka dni na próbę, bez kucia ścian z kabelkiem na wierzchu. Ustawiłbym w DIM, że CAR zarządza strefą pierwszą. Tybox bym przeniósł tam gdzie jest podłogowe i odczuwalny najniższy komfort i bym ustawił histerezę 0,2 albo maksymalnie 0, 4*C, żeby się częściej załączało i mniej podłoga wystudzała. Potestowałbym kilka ustawień CARa, z MODUL OFF i możne nawet bym spróbował z ustawieniem MODUL ON i BUILD miedzy 10 a 15. . Jeśli bym stwierdził, że jest różnica na plus, to bym pomyślał jak na stałe, najmniej inwazyjne (może kominem wentylacyjnym) pociągnąć przewód na piętro. Myślę, że to w twojej sytuacji, by mogło poprawić komfort cieplny zarówno na górze i parterze. To taki najtańszy sposób, oczywiście możesz założyć sterowanie strefowe na podłogówkę, ale to koszt ok 3 tyś. za centralkę, siłowniki i sterowniki. Edytowane 13 Grudnia 2016 przez montixe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
montysp 12.12.2016 21:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2016 min.temp zasilania CO 30 stopni max temp zasilania 60 stopni tak ustawione systemie pieca.Mam sterownik pokojowy tybox 137 bezprzewodowy.Czytam jak opisujecie ustawienia krzywej grzewczej ale wszystko opiera sie o sterownik CAR , ja takiego nie mam wiec przez tyboxa nic nie zrobie.Na piecy mam pokretło od CO i tym ustwawiam zakres temperatur i krzywa grzewcza.I tu moje pytanie czy jest mozliwosc ustawienia ,wyregulowania w inny sposób czy tylko tym pokretłem.Jest od 0 do 9 . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
montixe 13.12.2016 07:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2016 (edytowane) Mam sterownik pokojowy tybox 137 bezprzewodowy.Czytam jak opisujecie ustawienia krzywej grzewczej ale wszystko opiera sie o sterownik CAR , ja takiego nie mam wiec przez tyboxa nic nie zrobie.Na piecy mam pokretło od CO i tym ustwawiam zakres temperatur i krzywa grzewcza.I tu moje pytanie czy jest mozliwosc ustawienia ,wyregulowania w inny sposób czy tylko tym pokretłem.Jest od 0 do 9 . W zasadzie jest możliwość zastosowania jakby OFFSETu w zakresie po 9*C w obie strony, ale nie ma sensu zawracać sobie tym głowy, więc powiedzmy, że tylko od 0 do 9. U ciebie system pracuje w trybie On/Off, więc nie potrzebujesz precyzyjnej krzywej, bo taka w założeniu potrzebna jest do "ciągłej" pracy kotła. Wybierz najbardziej zbliżoną dla charakterystyki twojego domu i systemu jaki posiadasz. Tybox pracuje w oparciu o PI czy Histerezę? Edytowane 13 Grudnia 2016 przez montixe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
hektor80 13.12.2016 09:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2016 jaką średnicę macie przewodu powietrzno spalinowego, 60/100 czy 80/125 ?? Nie doszukałem się w instrukcji jaka jest średnica na wyjściu z kotła. Wyrzut w szachcie kominowym, ok 8m... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lukasz1006 13.12.2016 09:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2016 60/100 przy 12kw TT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
hektor80 13.12.2016 09:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2016 60/100 przy 12kw TT Tak się zastanawiam czy montować 80 /125 no mam ok 8m pionu +2 kolanka 90stopni... jak macie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lukasz1006 13.12.2016 09:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2016 mi do szachtu wchodzi rura koncentryczna 60/100 później już sama rura fi 60 jakieś 7,5m, Według mnie szkoda kasy dawać podwójną rurę w komin. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
hektor80 13.12.2016 10:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2016 mi do szachtu wchodzi rura koncentryczna 60/100 później już sama rura fi 60 jakieś 7,5m, Według mnie szkoda kasy dawać podwójną rurę w komin. nie mam zamiaru dawać podwójnej rury do szachtu. Zastanawiam się tylko nad 80/125 w celu zmniejszenia oporów.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lukasz1006 13.12.2016 10:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2016 Nie ma sensu, taka redukcja 80/125 na 60/100 to pewnie ze 100zł kosztuje, za samo przyłącze kolanowe 60/100 do kotła płaciłem 120zł dedykowane do immergasa, bo każda firma ma inny rozstaw śrub montażowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wg39070 13.12.2016 10:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2016 mi do szachtu wchodzi rura koncentryczna 60/100 później już sama rura fi 60 jakieś 7,5m, Według mnie szkoda kasy dawać podwójną rurę w komin. U mnie tak samo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sebastek09 13.12.2016 10:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2016 nie mam zamiaru dawać podwójnej rury do szachtu. Zastanawiam się tylko nad 80/125 w celu zmniejszenia oporów.... Nie ma sensu. W instrukcji kotła jest że 60/100 jest do 12.9m a 80/125 do 32m. Doliczajac coś tam za dodatkowe kolanko to nawet na granicy nie będziesz. Ja kupiłem właśnie 8m tej rury 60 żeby wsadzić do szlachtu. Też coś koło 7.5m mi wejdzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
hektor80 13.12.2016 10:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2016 jakiej firmy macie zestawy kominowe? Immergas? Mi zaproponowano Spiroflexa... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lukasz1006 13.12.2016 10:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2016 spiroflex Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sebastek09 13.12.2016 11:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2016 Ja kupowałem Immergasa. Ale czy faktycznie to jest Immergas?... Pewnie ktoś dla nich to robi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.