Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Immergas Victrix X 2 v.2011-ustawienia,opinie,porady


adam998

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 4,1k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

ok. dzięki

 

Jutro mam odebrać cały zestaw tj Vitrix 12 + carV2 + zasobnik Biawar Quattro (150l lub 100l - dalej dumam). Może uda mi się go zainstalować jeszcze przed świętami.. Pytanie odnośnie wygrzewania. Wylewki robione końcem czerwca. Z tego co wyczytałem, Immergas nie ma dedykowanego trybu wygrzewania więc w tym celu odłączany CAR i czujkę zew. i startujemy od 25-27 stopni. Codziennie zwiększamy temp o 2 stopnie aż do osiągniecia 42stopni. Czy w takim scenariuszu kręcimy coś rotametrami czy je po prostu otwieramy ma max i tyle?

Edytowane przez hektor80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

doczytałem w innym wątku... wynika z niego że nie muszę po takim okresie przeprowadzać pełnej procedury wygrzewania wystarczy kilka dni z temp. 25 potem kilka stopni wyżej i dość...

 

http://forum.muratordom.pl/showthread.php?64128-Wygrzewanie-pod%C5%82og%C3%B3wki/page14&highlight=wygrzewanie+wylewki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zasadzie jest możliwość zastosowania jakby OFFSETu w zakresie po 9*C w obie strony, ale nie ma sensu zawracać sobie tym głowy, więc powiedzmy, że tylko od 0 do 9. U ciebie system pracuje w trybie On/Off, więc nie potrzebujesz precyzyjnej krzywej, bo taka w założeniu potrzebna jest do "ciągłej" pracy kotła. Wybierz najbardziej zbliżoną dla charakterystyki twojego domu i systemu jaki posiadasz. Tybox pracuje w oparciu o PI czy Histerezę?

 

Dzieki za informacje.

Tybox pracuje na Histerezie Stała +-0,2 stopnia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

doczytałem w innym wątku... wynika z niego że nie muszę po takim okresie przeprowadzać pełnej procedury wygrzewania wystarczy kilka dni z temp. 25 potem kilka stopni wyżej i dość...

 

 

http://forum.muratordom.pl/showthread.php?64128-Wygrzewanie-pod%C5%82og%C3%B3wki/page14&highlight=wygrzewanie+wylewki

 

We wrześniu kładzione płytki (na razie 110 m2, docelowo ponad 200) a w październiku rozpocząłem grzanie, normalne grzanie dla celów mieszkaniowych. Niczego specjalnie nie wygrzewałem. Wszystko ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie jeszcze odnosnie grzania CO temp.komf.22 stopnie i stała histereza ,piec załcza sie jak spadnie do 21.8.Jak zaczyna grzac to temp na piecu przy ok -2 a 0 na dworzu to 50 stopni i jak dogrzewa to skala mocy pokazuje 2 z 3 prostokatów czy mozna i czy jest sens ograniczyc ta moc.Mam na kazdym grzejniku termostat wszystkie mam otwarte na poz.6 z 6 czy przykrecenie ich na mniejsze zmieni moc grzania ??Piec załacza sie przy takich temp .ok7 razy na dobe.Temp nocna od 22 do 6 jest na 20.5 stopnia. Edytowane przez montysp*
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, ktoś podpowie jak tu ograniczyć "spalanie" w moim przypadku? (http://forum.muratordom.pl/showthread.php?190052-Immergas-Victrix-X-2-v-2011-ustawienia-opinie-porady&p=7361583&viewfull=1#post7361583). Piszecie o krzywych grzewczych itd., jednak jeżeli nie mam TYBOX'a czy CAR są jakieś możliwe ustawienia na samym piecu poza parametrami S2 i S3? W instrukcji pieca brak info odnośnie krzywej grzewczej ustawianej na panelu pieca.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojawiły się mrozy, więc walczę znowu z ustawieniami.

Mam gorącą prośbą do osób które mają układ mieszany, jakie macie parametry S5 i S6.

Nie potrafię sobie poradzić z ustawieniem przerw. Na to wychodzi ze muszę mieć 24/dobe temperaturę komfortową z takim ustawieniem żeby piec sobie leciał na minimum. . Myślę też że problem u mnie leży po stronie podłogówki która jest na 126 m2 z czego 80% to płytki które szybko ostudzają się do temperatury pomieszczenia i potem piec nadgania strzałem na full mocy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojawiły się mrozy, więc walczę znowu z ustawieniami.

Mam gorącą prośbą do osób które mają układ mieszany, jakie macie parametry S5 i S6.

Nie potrafię sobie poradzić z ustawieniem przerw. Na to wychodzi ze muszę mieć 24/dobe temperaturę komfortową z takim ustawieniem żeby piec sobie leciał na minimum. . Myślę też że problem u mnie leży po stronie podłogówki która jest na 126 m2 z czego 80% to płytki które szybko ostudzają się do temperatury pomieszczenia i potem piec nadgania strzałem na full mocy

 

Kolejny przykład na to, że układy mieszane to nie za dobre rozwiązanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojawiły się mrozy, więc walczę znowu z ustawieniami.

Mam gorącą prośbą do osób które mają układ mieszany, jakie macie parametry S5 i S6.

Nie potrafię sobie poradzić z ustawieniem przerw. Na to wychodzi ze muszę mieć 24/dobe temperaturę komfortową z takim ustawieniem żeby piec sobie leciał na minimum. . Myślę też że problem u mnie leży po stronie podłogówki która jest na 126 m2 z czego 80% to płytki które szybko ostudzają się do temperatury pomieszczenia i potem piec nadgania strzałem na full mocy

Ja od zawsze mam S5 29*C S6 60*C. Nie robię okien czasowych, utrzymuję cały czas jednakową temperaturę.

Problemem przy układach mieszanych, jest konieczność utrzymywania wyższej krzywej. Kocioł moc dobiera na podstawie różnicy temperatury ustalonej przez krzywą lub pokrętłem na stałe a temperaturą powrotu. Więc jeśli na grzejniki przy zewnętrznej 0*C idzie ok 41-43*C, to w tym czasie w podłogę idzie ok 8-10 *C mniej. Układ grzejnikowy ma mniejszą pojemność, więc szybko kocioł schodzi z mocą. Gdy załącza się sama podłogówka, to kocioł grzeje nadal temperaturami dobranymi do grzejników, a powrót jest zimny, bo tam nigdy nie trafiła tak wysoka temp. Kocioł schodzi do "świeczki" czyli w okolicach mocy minimalnej, gdy różnica temperatur jest na poziomie 7*C.

Myślę, że tutaj dobrym rozwiązaniem jest zastosowana w nowych kotłach pompa, którą można ustawić tak, aby utrzymywała stałą deltę. W starych kotłach najlepiej byłoby na biegu 1, ale wtedy przy CWU długo grzeje, i druga rzecz na biegu 1 pompy kotłowej, mało pobiera do kotła ale i mało oddaje do sprzęgła, więc do układu trafia sporo niższa temperatura, bo jest zmieszana z większą ilością zimnej wody powracającej z układu.

Edytowane przez montixe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja od zawsze mam S5 29*C S6 60*C. Nie robię okien czasowych, utrzymuję cały czas jednakową temperaturę.

Problemem przy układach mieszanych, jest konieczność utrzymywania wyższej krzywej. Kocioł moc dobiera na podstawie różnicy temperatury ustalonej przez krzywą lub pokrętłem na stałe a temperaturą powrotu. Więc jeśli na grzejniki przy zewnętrznej 0*C idzie ok 41-43*C, to w tym czasie w podłogę idzie ok 8-10 *C mniej. Układ grzejnikowy ma mniejszą pojemność, więc szybko kocioł schodzi z mocą. Gdy załącza się sama podłogówka, to kocioł grzeje nadal temperaturami dobranymi do grzejników, a powrót jest zimny, bo tam nigdy nie trafiła tak wysoka temp. Kocioł schodzi do "świeczki" czyli w okolicach mocy minimalnej, gdy różnica temperatur jest na poziomie 7*C.

Myślę, że tutaj dobrym rozwiązaniem jest zastosowana w nowych kotłach pompa, którą można ustawić tak, aby utrzymywała stałą deltę. W starych kotłach najlepiej byłoby na biegu 1, ale wtedy przy CWU długo grzeje, i druga rzecz na biegu 1 pompy kotłowej, mało pobiera do kotła ale i mało oddaje do sprzęgła, więc do układu trafia sporo niższa temperatura, bo jest zmieszana z większą ilością zimnej wody powracającej z układu.

 

Dla mnie nowość to właśnie sprzęgło. jeśli chodzi o pompkę w kotle to testuję od kilku dni na 3 prędkości bo na 2 brakowało temperatury na grzejniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie nowość to właśnie sprzęgło. jeśli chodzi o pompkę w kotle to testuję od kilku dni na 3 prędkości bo na 2 brakowało temperatury na grzejniki.

o tym właśnie mówiłem , że mało pobiera i mało oddaje, a to mocno obniża temp idącą do układu. Miałem przypadki, że nawet 10*C szło w grzejniki mniej niż to co wychodziło z kotła. Generalnie sprzęgło zazwyczaj trochę obniża temp. podawaną w układy. Teraz u mnie gdy ruszą obie kondygnacje podłogówki, to sprzęgło obniża mi o 3-4*C, jak pracuje jedna kondygnacja, to 1-2*C. Pompa w kotle na 2, a te w DIM na 1. Jak dam w kotle na 3, to strata na sprzęgle będzie mniejsza, ale kocioł początkowo będzie dłużej szedł na trochę wyższej mocy.

edit:

Dawno nie sprawdzałem, ale dziś na próbę zrobiłem zmianę. Akurat trafiłem na start ststemu. Na 2-gim biegu jak staruje, to mam świeczkę i jedną kreskę (zazwyczaj przez jakieś 20-30 minut), na 3-cim biegu mam 1*C więcej podawane do instalacji, wskaźnik mocy, tak samo jak na 2-gim, czyli świeczka i jedna kreska, ale słychać wyraźnie wyższe obroty wentylatora, czyli lekko wyższa moc, no i dodatkowo większy pobór prądu przez pompę. Jak dla mnie ten 1*C nie robi różnicy, więc moim optymalnym biegiem pompy pozostaje 2-gi bieg

Edytowane przez montixe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, ktoś podpowie jak tu ograniczyć "spalanie" w moim przypadku? (http://forum.muratordom.pl/showthread.php?190052-Immergas-Victrix-X-2-v-2011-ustawienia-opinie-porady&p=7361583&viewfull=1#post7361583). Piszecie o krzywych grzewczych itd., jednak jeżeli nie mam TYBOX'a czy CAR są jakieś możliwe ustawienia na samym piecu poza parametrami S2 i S3? W instrukcji pieca brak info odnośnie krzywej grzewczej ustawianej na panelu pieca.

Te 720m3 to poszło w miesiącu czy w dwóch? Podniosłeś temp. zasilania o 15*C, to spalił więcej gazu, ale żeby aż tak dużo, niesamowite.Może by wystarczyło podnieść o 5*C, to też by trochę wzrosło, ale nie aż tyle. Na ilu metrach pracuje ogrzewanie? Jeśli w ogóle nie grzejesz pozostałych kondygnacji, to masz straty z ogrzewanych pomieszczeń w tamtym kierunku. Im zimniej na zewnątrz, tym te straty będą większe. Jeśli się okaże, że takie jest zapotrzebowanie budynku, to ustawieniami kotła wiele nie zdziałasz.

Zrób sobie czujkę pogodową i podepnij do kotła. Ustaw sensowną krzywą, to nie będziesz musiał kręcić co chwilę. W krzywych bardziej stromych, typowych pod instalację grzejnikową, temperatura zasilania przeważnie wzrasta około 1*C na każdy 1*C spadku temp. zewnętrznej. Może niepotrzebnie podniosłeś od razu aż o 15*C. Dla przykładu, w domach ocieplonych w standardach z ostatnich kilku lat, przy temp. zewn 0*C wystarcza dla grzejników zasilanie rządu 40-43*C. Problematyczne są okresy przejściowe, gdy zasilanie temperaturami 35-40*C jest konieczne ze względu na specyfikę grzejników, bo niższe temp. nie dają efektu, ale wtedy zazwyczaj dochodzi do częstych restartów kotła, skoro u siebie tego nie zaobserwowałeś, to możne oznaczać większe zapotrzebowanie, niż w większości obecnie budowanych domów . Zasilanie 55*C zazwyczaj przyjmuje się przy temp. zewnętrznej -16 do -20*C w zależności od regionu. Ale tak są projektowane obecne instalacje grzejnikowe. Wiesz ile mocy potrzebujesz w danym pomieszczeniu, a jakie moce mają twoje grzejniki, i do jakich temperatur zostały dobrane? Podejrzewam, że były dobierane trochę tak na oko i raczej do wysokich temperatur, skoro miał być śmieciuch

Zastanawiam się jak będziesz w przyszłości zarządzał ciepłem i kotłem przy tylu kondygnacjach o tak różnej charakterystyce. Jednym sterownikiem tego nie załatwisz. Może sama czujka pogodowa i zawory termostatyczne na grzejnikach (i BYPASS na pompie jeśli nie ma sprzęgła)? Albo DIM lub coś w tym rodzaju i podział na strefy. Ale bez porządnej termoizolacji tanio nie będzie, bo już same metry robią swoje. Jakby nawet przyjąć ok 50W/m2. Niedawno jeszcze się przyjmowało 70-100W/m2 przy -20*C, aby utrzymać w pomieszczeniu 20*C, to sobie policz ile potrzebujesz w takie mrozy. Teraz chyba jest przyjmowane ok 30W/m2, ale wiesz jakie teraz dają ocieplenia, a nie wiem jak to u ciebie wygląda. Jak ktoś , kto się na tym zna, nie usiądzie i nie policzy uczciwego OZC, to jest tylko gdybanie.

Edytowane przez montixe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te 720m3 to poszło w miesiącu czy w dwóch?

Tyle od zeszłego miesiąca pokazał licznik, czyli różnica to ok. 500m3 spalonego gazu.

 

Na ilu metrach pracuje ogrzewanie?

Na ok. 100m2. Tak jak pisałem tylko na 1 pietrzę. Poddasze (nieocieplane) oraz parter nie chodzą ale klatka schodowa jest zamknięta.

Fakt faktem, że do góry tak zimno prawie jak na dworze, bo ocieplenia zero, tyle co ścianki kolankowe od frontu i dach, ale szczytowe gdzie jest największa powierzchńia to pojedyncza cegła. Wiec tylko strop dzieli mnie od niskiej temperatury. Wczoraj właśnie o tym myślałem, że tam mogą być dość spore straty.

Czy to, że dół jest nieogrzewany też może mocno wpływać na to? Tam ok. 15-17 stopi jest teraz.

 

Zrób sobie czujkę pogodową i podepnij do kotła

W jaki sposób? Może faktycznie lepiej kupię ten inny sterownik. Tylko czy nie będzie się gryzł z tym, który docelowo ma być na dole?

 

Zastanawiam się jak będziesz w przyszłości zarządzał ciepłem i kotłem przy tylu kondygnacjach o tak różnej charakterystyce. Jednym sterownikiem tego nie załatwisz. Może sama czujka pogodowa i zawory termostatyczne na grzejnikach (i BYPASS na pompie jeśli nie ma sprzęgła)? Albo DIM lub coś w tym rodzaju i podział na strefy.

No docelowo maja być 2 sterowniki. Mam dwie pompy osobną na górę i na dół. Póki co nie mam ich podłączonych bo piec daje radę bez nich na to 1 piętro bez problemu. Do tego miała być jakaś elektronika, która miała załączać pompy według sygnałów od sterownika (czy góra czy dół). Narazie poprosiłem żeby tej elektroniki mi serwisant nie instalował. Mówił też że CAR nie mógłby w takim systemie pracować bo piec nie może mieć podłączonych dwóch takich sterowników (nie wspominając o kosztach). Generalnie żadnego Bypassu czy sprzęgła nie mam bynajmniej tak mi sie wydaje. Z pieca jest rozdzielenie na 2 obiegi zasilanie i powrót. Na powrocie 2 pompy i tyle. Mogę przesłać zdjęcia jeżeli jest taka potrzeba.

 

Ogólnie o grzejnikach pisałem też w tym poście wcześniejszym. Są to convectory jakiś prosty model, wymiary 80x160cm dla mocy cieplnej normalnej (75/65/20) maja 3615W a dla 55/45/20 połowę z tego :/ Gość który robił mi instalacje mówił ze mogą mieć problem z dogrzaniem przy tym piecu. Ale nie myślałem że aż tak.

Co do OZC nie mam pojęcia jak to policzyć i co uwzględnić skoro nie mam tych szczytów ocieplonych. Docelowo chciałbym na nie wrzucić 18cm tego grafitowego styropianu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o tym właśnie mówiłem , że mało pobiera i mało oddaje, a to mocno obniża temp idącą do układu. Miałem przypadki, że nawet 10*C szło w grzejniki mniej niż to co wychodziło z kotła. Generalnie sprzęgło zazwyczaj trochę obniża temp. podawaną w układy. Teraz u mnie gdy ruszą obie kondygnacje podłogówki, to sprzęgło obniża mi o 3-4*C, jak pracuje jedna kondygnacja, to 1-2*C. Pompa w kotle na 2, a te w DIM na 1. Jak dam w kotle na 3, to strata na sprzęgle będzie mniejsza albo w pewnym przypadku może nie wystąpić, ale kocioł początkowo będzie dłużej szedł na trochę wyższej mocy. Teraz jak staruje, to mam świeczkę i jedną kreskę przez jakieś 30 minut, z na 3 biegu będą dwie kreski. Musiałbym porównać zużycie gazu dla obu przypadków. Prawdopodobnie czas grzania pomieszczeń uległby skróceniu.

 

U mnie jeszcze została regulacja pomp na obiegach bo gdy na grzejniki brakuje to na podłogówke idzie w sam raz. Miałem to ustawione tylko rozjechałem. Muszę zmniejszyć prędkość na kotle a na grzejnikach delikatnie moc zwiększyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...