Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Immergas Victrix X 2 v.2011-ustawienia,opinie,porady


adam998

Recommended Posts

Pytania do użytkowników układów mieszanych:

 

- czy pompka od podłogówki przestaje pracować z kotłem czy też działa jeszcze przez pewien czas.

- przy temperaturze komfortowej po osiągnięciu wyznaczonej ile czasu kocioł nie pracuje ( temperatura 0 na zewnątrz)

 

Potrzebuję podpowiedzi do testów. Mam ściany z betonu komórkowego i około 3h trwa zejście do temperatury ponownego załączenia kotła.

Temperaturę mam na stałe 21,5

build 1

modul - off

offset ustawiony według arkusza -9

krzywa powinna być 2,7 - zmieniłem na 4,2 bo kocioł mielił 0,4 stopnia za nisko

temperatura przy zerze 38 i jedna kreska świeci po półgodzinnym działaniu na full

kocioł ustawiony na 24 kW

temperatura ustawiona całą dobę taka sama.

Zużycie po 1 dniu 9,6 m3

na grzanie samej wody nie zużywam wiecej niż 0,6 m3

Edytowane przez Mr. Do
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 4,1k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Prawdą jest, że do kotła możesz podłączyć tylko jeden CAR, ale nieprawdą jest, że nie możesz do kotła podłączyć drugiego sterownika typu ON/OFF taki jak np TYBOX czy inny Auratom czy Eurostar i one mogą pracować jednocześnie.

 

Jak i z czego zrobić czujkę pogodową znajdziesz w moim poście #160 na stronie 8 tego tematu.

 

Wykonanie OZC najlepiej zlecić wykwalifikowanej osobie, która robi takie rzeczy, ma doświadczenie i program do liczenia. Sam nie dasz rady, nawet jeśli załatwisz program, to i tak nie jest proste. Są na tym forum ludzie którzy się tym zajmują zawodowo, z tego co wiem to np. asolt.

 

co do zużycia, to naprawdę duże, ale kocioł nie jest temu winien. Jeśli nie odizolujesz się od niegrzanych pomieszczeń, to pójdziesz z torbami. To że nie grzejesz na dole też ma znaczenie, Jak zaczniesz grzać dół, to będziesz musiał albo grzać piwnicę albo na jej sufit dać wełnę lub styropian. Do tego wszystkiego na dodatek, jeszcze masz zainstalowane grzejniki, które wielkością i mocą dobrane są do wysokich temperatur. Ten co ci powiedział, że będziesz miał problemy z dogrzaniem przy tym piecu, nie powiedział ci prawdy, bo kocioł sobie poradzi spokojnie, przecież max temp. zasilania jaką może osiągnąć to jest 85*C, tylko będzie to sporym kosztem i żadnych oszczędności tytułem kondensacji. Musisz dodać grzejników, jak chcesz grzać niskimi temp. A ile i jakie to właśnie powie ci OZC, powie ci również gdzie i ile i jakie ocieplenie dać, aby mieć akceptowalne rachunki za ogrzewanie.

 

Masz rację, i dziękuję za wszystkie porady. Muszę zająć się tym ociepleniem. Co do kaloryferów to takie już były, nie chciałem inwestować bez sprawdzenia ich. Po ociepleniu zainwestuje w grzejniki i pomyślę nad CAR'em.

 

Co do OZC to będę w kontakcie z kolegą asolt.

 

Pytanie na później. Czy bypass/sprzęgło w moim przypadku (większość kaloryferów) jest niezbędny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie na później. Czy bypass/sprzęgło w moim przypadku (większość kaloryferów) jest niezbędny?

BYPASS masz wbudowany w kotle, wystarczy otworzyć, a stosuje się go w instalacji sterowanej zaworami termostatycznymi, po to aby nie zepsuć pompy w momencie gdy wszystkie zawory sie pozamykają. Co do sprzęgła, to stosuje się przy większych, rozbudowanych układach gdzie sama pompa wbudowana w kotle nie da rady i do tego dodatkowe pompy. Wtedy bypass nie jest potrzebny. Skoro masz osobne pompy na każdą kondygnację, to prawdopodobnie instalator zastosował sprzegło. To wygląda jak kawał rury z wyjściami/wejściami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- czy pompka od podłogówki przestaje pracować z kotłem czy też działa jeszcze przez pewien czas.

u mnie zatrzymuje się razem z kotłem

- przy temperaturze komfortowej po osiągnięciu wyznaczonej ile czasu kocioł nie pracuje ( temperatura 0 na zewnątrz)

Potrzebuję podpowiedzi do testów. Mam ściany z betonu komórkowego i około 3h trwa zejście do temperatury ponownego załączenia kotła.

build 1

modul - off

Czyli od start do stop masz tak jak ja 0,4*C. Też mam b. komórkowy i 15 cm styropianu na ścianie i zachodzi poniżej styropianu, który jest pod posadzką parteru, a tego z kolei mam tylko 10 cm, na stropie i skosach 25 cm wełny, na stryszku tylko 15 cm pomiędzy krokwiami. Tak parę lat temu było optymalnie, teraz dawałbym więcej, szczególnie skosy i strop nad poddaszem.

Wracając do tematu, u mnie na parterze, od zatrzymania grzania, do ponownego startu przy - 1*C na zewnątrz to, na parterze ok 8 godzin (więcej murów, więc większa akumulacja), a na poddaszu 4-5 godzin(mniej murów i sporo płyty GK-mniejsza akumulacja) , histereza też 0,4*C. Grzejniki się uruchamiają razem z podłogówką na piętrze, ale zasilane są taką samą temp. jak podłogówka.

Przyrost temp. to 0,1*C/1h, na poddaszu trochę dłużej, bo tam jest panel na podłodze i rozstaw co 20 cm. Gdybym podniósł trochę temp. zasilania , to piętro nagrzewało by się szybciej, ale wtedy to na parterze, po zatrzymaniu grzania, temp. w pomieszczeniu zostałaby podniesiona o kolejne 0,1-0,2*C.

Edytowane przez montixe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie zatrzymuje się razem z kotłem

 

Czyli od start do stop masz tak jak ja 0,4*C. Też mam b. komórkowy i 15 cm styropianu na ścianie i zachodzi poniżej styropianu, który jest pod posadzką parteru, a tego z kolei mam tylko 10 cm, na stropie i skosach 25 cm wełny, na stryszku tylko 15 cm pomiędzy krokwiami. Tak parę lat temu było optymalnie, teraz dawałbym więcej, szczególnie skosy i strop nad poddaszem.

Wracając do tematu, u mnie na parterze, od zatrzymania grzania, do ponownego startu przy - 1*C na zewnątrz to, na parterze ok 8 godzin (więcej murów, więc większa akumulacja), a na poddaszu 4-5 godzin(mniej murów i sporo płyty GK-mniejsza akumulacja) , histereza też 0,4*C. Grzejniki się uruchamiają razem z podłogówką na piętrze, ale zasilane są taką samą temp. jak podłogówka.

Przyrost temp. to 0,1*C/1h, na poddaszu trochę dłużej, bo tam jest panel na podłodze i rozstaw co 20 cm. Gdybym podniósł trochę temp. zasilania , to piętro nagrzewało by się szybciej, ale wtedy to na parterze, po zatrzymaniu grzania, temp. w pomieszczeniu zostałaby podniesiona o kolejne 0,1-0,2*C.

 

 

Po kolejnej dobie wyszło mi spalanie 10 m3, więc rozpoczynam kolejny test. Mianowicie obcięcie mocy kotła do 12 kW :D

Wiem ze tego nie pochwalisz ale chce sprawdzić na własnej skórze.

Jeśli chodzi o mój dom to mam cały czas nie ocieplone poddasze a w stropie 13 cm styropianu który od biedy na razie wystarcza. Nie wiem czy tutaj pisałem ale miałem zmienianą dachówkę gwarancyjnie i z uwagi na ten fakt nie wykańczałem poddasza żeby podczas wymiany mi nie zalało. Z tego powodu też mam po środku domu potężny mostek termiczny w formie schodów na poddasze i nie ocieplonych drzwi. Co nie zmienia faktu że nie mając Car spalanie dobowe przy obecnej temperaturze miałem 5~6 m3

Co do Twojego poddasza to pracując na hurtowni budowlanej zawsze polecałem zakup klientom wełny minimum 0.39 i 2 grubości w sumie minimum 25 cm. Wiele razy zostałem okrzyknięty naciągaczem bo robotnik powiedział że 15 wystarczy. nie wspominam już że dużo klientów wybierało 0,44 bo tańsza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BYPASS masz wbudowany w kotle, wystarczy otworzyć, a stosuje się go w instalacji sterowanej zaworami termostatycznymi, po to aby nie zepsuć pompy w momencie gdy wszystkie zawory sie pozamykają. Co do sprzęgła, to stosuje się przy większych, rozbudowanych układach gdzie sama pompa wbudowana w kotle nie da rady i do tego dodatkowe pompy. Wtedy bypass nie jest potrzebny. Skoro masz osobne pompy na każdą kondygnację, to prawdopodobnie instalator zastosował sprzegło. To wygląda jak kawał rury z wyjściami/wejściami.

Nie mam sprzęgła w takim razie. Dziś po ustawieniu na stałe na 40 stopni zjadł 11m3 gazu. Zobaczymy jak będzie dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po kolejnej dobie wyszło mi spalanie 10 m3, więc rozpoczynam kolejny test. Mianowicie obcięcie mocy kotła do 12 kW :D

Wiem ze tego nie pochwalisz ale chce sprawdzić na własnej skórze.

Jeśli chodzi o mój dom to mam cały czas nie ocieplone poddasze a w stropie 13 cm styropianu który od biedy na razie wystarcza. Nie wiem czy tutaj pisałem ale miałem zmienianą dachówkę gwarancyjnie i z uwagi na ten fakt nie wykańczałem poddasza żeby podczas wymiany mi nie zalało. Z tego powodu też mam po środku domu potężny mostek termiczny w formie schodów na poddasze i nie ocieplonych drzwi. Co nie zmienia faktu że nie mając Car spalanie dobowe przy obecnej temperaturze miałem 5~6 m3

Co do Twojego poddasza to pracując na hurtowni budowlanej zawsze polecałem zakup klientom wełny minimum 0.39 i 2 grubości w sumie minimum 25 cm. Wiele razy zostałem okrzyknięty naciągaczem bo robotnik powiedział że 15 wystarczy. nie wspominam już że dużo klientów wybierało 0,44 bo tańsza

Nie, że nie pochwalam obcinania mocy, tylko obserwując jak się zachowuje przy starcie nasz kocił, uważam ze to nic nie daje. Nie testowałem tego dłużej, więc liczę na twoją relację i cieszę się, że jest ktoś komu się chce i dzieli się informacją.

Co do wełny, to między krokwiami mam 15 - 0,39 z rolki, a w poprzek 10 cm 0,37 wełny skalnej w płytach i żałuję, że tej 15stki też takiej nie dałem.

A jak nie miałeś CARa, to jak sterowałeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, że nie pochwalam obcinania mocy, tylko obserwując jak się zachowuje przy starcie nasz kocił, uważam ze to nic nie daje. Nie testowałem tego dłużej, więc liczę na twoją relację i cieszę się, że jest ktoś komu się chce i dzieli się informacją.

Co do wełny, to między krokwiami mam 15 - 0,39 z rolki, a w poprzek 10 cm 0,37 wełny skalnej w płytach i żałuję, że tej 15stki też takiej nie dałem.

A jak nie miałeś CARa, to jak sterowałeś?

 

 

Gdy nie miałem Car to również nie miałem sondy zewnętrznej i temperaturę korygowałem sam. Wtedy też grzałem tylko podłogi więc przy temperaturze 0st ustawiałem na kotle 32 st i tak sobie mielił. Korzystałem ze zwykłego termometra pokojowego i gdy dochodziła temperatura którą zamierzałem otrzymać to przełączałem kocioł w tryb letni.

 

Wracając do moich testów

Generalnie zużycie to samo czyli 10 m3. Po 3 godzinach pracy na full zwiększyłem moc na 18 kW. Była tez różnica w temperaturze na zewnątrz. Poprzednio było w okolicach zera a dziś w nocy około -5 i w ciągu dnia - 2. Różnica była rano gdy wstałem to temperatura płytek była wyższa. Nie pogorszyłem więc na razie zostawiam to 18 kW. Jak dogram resztę to bardziej precyzyjnie ustawię kocioł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a więc tak: ponieważ nie masz CAR i masz ograniczoną ilość krzywych, więc dla temp pomieszczeń 22*C - ustawienia kotła (programowane na płycie kotła) S5=20; S6=38; krzywa (pokrętłem z grzejnikiem na kotle) wybierasz 4 i to jest krzywa, która się pokrywa idealnie z teoretyczną charakterystyką domu i instalacji (stąd takie wartości S5 i S6).

Jeśli się okaże, że jest brak komfortu przy temp. zewnętrznych dodatnich, to zmień na kotle tylko wartość S5 na 23 jak będzie jeszcze za mało to na 24, reszta pozostaje bez zmian.

 

Czyli wg tych ustawien ponizej -15 stopni kociol bedzie grzal wode do 38 stopni? Chciałabym dobrze zwizualizować sobie otrzymaną krzywą. Przy -3 stopniach na kotle 34 stopnie byly

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...