Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Immergas Victrix X 2 v.2011-ustawienia,opinie,porady


adam998

Recommended Posts

Czyli wg tych ustawien ponizej -15 stopni kociol bedzie grzal wode do 38 stopni? Chciałabym dobrze zwizualizować sobie otrzymaną krzywą. Przy -3 stopniach na kotle 34 stopnie byly

 

oto twoja krzywa, wg arkusza, który wzoruje się na krzywych z instr.CAR.

Jeśli masz na kotle parametry takie jak podałem, a przy -3*C pokazuje 34, to być może krzywe w kotle bez podpiętego CAR-a, trochę inaczej się układają. Można to skorygować za pomocą S5 i S6, ale potrzebne by był jeszcze jakiś punk, temp. zasilania przy konkretnej temp. zewnętrzej dodatniej

4.0 OTC.jpg

Edytowane przez montixe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 4,1k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Dzieki, na telefonie nie chcial mi sie wyswietlic wykres w Twoim pliku. Jeszcze jedno pytanie- skoro jest zadana temp poczatkowa i koncowa i sa one polaczone prosta linia a nie jakims np łukiem to jakie znaczenie ma nr krzywej?

 

Bo każda ma inny kąt pochylenia. Tylko początek mają w tym samym miejscu.

Są kotły w których właśnie, definiuje się położenie krzywej na podstawie temp początkowej i końcowej. U nas są gotowe krzywe do wyboru. Jak jest CAR, to można je jeszcze przesuwać równolegle

krzywe.jpg

Edytowane przez montixe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli parametry s5 i s6 pomagaja wybrac krzywa i ograniczaja temperature min i max ( przy -30 na piecu nie przekroczy 38 tak?. Przy +4 stopniach na kotle 31. Moze zmienic krzywa na 3 ?Spalenie ostatnia doba 8,8 czyli mniej wiecej jak bez sterowania

 

Edycja postu na telefonie wariuje.

Edytowane przez kasiekkk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli parametry s5 i s6 pomagaja wybrac krzywa i ograniczaja temperature min i max ( przy -30 na piecu nie przekroczy 38 tak?. Moze zmienic krzywa na 3 ?Spalenie ostatnia doba 8,8 czyli mniej wiecej jak bez sterowania

 

parametr S5 i S6 mają wpływ na położenie krzywych. Jeśli jest CAR, to krzywych jest 99 i można dobrać idealnie pochyloną krzywą, oraz poprzez jej przesunięcie równoległe, dopasować ją do charakterystyki budynku i instalacji. W twoim przypadku wspomagałem się tymi parametrami, aby ustalić właściwe położenie krzywej. Taki zabieg jest możliwy też tylko w pewnym zakresie, w twoim przypadku udało się idealnie dopasować do charakterystyki, którą otrzymałem

Edytowane przez montixe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mając CARa, a po podpięciu samej sondy krzyw do wyboru także jest 99 zakres 0,0 do 9,9

Pytanie jeszcze co do kalkulatora - bo moja krzywa ma się ni jak to co wychodzi z kalkulatora.

Ustawienia

S6 = 40'C

S5 = 20'C

temp. żądana = 22'C

temp. pomieszczenia = 22'C

krzywa wychodzi 4,3

offset 0

Ustawiam taką krzywą i na kotle przy +1'C powinien kocioł grzać z temp 31'C tyle wychodzi z kalkulatora a grzeje 36'C - co robię nie tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mając CARa, a po podpięciu samej sondy krzyw do wyboru także jest 99 zakres 0,0 do 9,9

Nie wiem, nie sprawdzałem, nie miałem powodu. Ja od zawsze mam podpięty CAR. Sugerowałem się informacjami innych posiadaczy modelu VICTRIX X 2 v.2011, w których podobno nie ma krzywych pośrednich. Skoro są, to jeszcze lepiej. Tyle, że nie ma OFFSETu. (offset można uzyskać parametrem korekty sondy, ale wtedy wskazania temp.zewnętrznej są zafałszowane)

Który model kotła posiadasz?

 

Pytanie jeszcze co do kalkulatora - bo moja krzywa ma się ni jak to co wychodzi z kalkulatora.

Ustawienia

S6 = 40'C

S5 = 20'C

temp. żądana = 22'C

temp. pomieszczenia = 22'C

krzywa wychodzi 4,3

offset 0

Ustawiam taką krzywą i na kotle przy +1'C powinien kocioł grzać z temp 31'C tyle wychodzi z kalkulatora a grzeje 36'C - co robię nie tak?

Przypominam sobie, że wcześniej też już ktoś wspominał, że są już różnice na samych wykresach pomiędzy instr kotła i tą od CAR.

Arkusz powstał i na podstawie wykresu z instrukcji CAR. Zgodność wykresu testowałem osobiście za pomocą sondy umieszczonej w skalibrowanym przez instytut miar i wag, urządzeniu do kalibracji czujników temperatury, gdzie można uzyskać temp od - 60*C do + 180*C. Użytkownicy CAR nigdy nie zgłaszali rozbieżności. Widocznie faktycznie różnice na wykresach w instr. CAR i kotła, nie są tylko przypadkowym błędem w druku.

wykresy.jpg

Edytowane przez montixe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CARa nie mam, mam TYBOXA z sondą zewnętrzną krzywą ustawiam na kotle i zapewne tak jest że krzywa dla CARa i krzywa kotła z samą sondą to dwie rożne sprawy.

 

Czyli trzeba by podmienić w arkuszu wartości przecięcia osi na wykresie, podmienić wartość jednostkową w tabeli OTC i zrobić osobny arkusz da kotła bez CAR.

A kocioł masz TT o ile kojarzę ......może stąd masz 99 krzywych, bo jak napisałem, w poprzedniku podobno są tylko główne. Może ktoś to jeszcze potwierdzi, bo mi już się nie chce specjalnie odłączać CARa.

Edytowane przez montixe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli trzeba by podmienić w arkuszu wartości przecięcia osi na wykresie, podmienić wartość jednostkową w tabeli OTC i zrobić osobny arkusz da kotła bez CAR.

A kocioł masz TT o ile kojarzę ......może stąd masz 99 krzywych, bo jak napisałem, w poprzedniku podobno są tylko główne. Może ktoś to jeszcze potwierdzi, bo mi już się nie chce specjalnie odłączać CARa.

 

Te wartości do podmiany to były brane z "palucha"? pomierzone i odczytane z wykresu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

jestem od niedawna posiadaczem Victrixa 12 TT bez zasobnika. Kilka dni temu serwisant podłączył mi sondę zewnętrzną i sterownik CAR v2. W domu jeszcze nie mieszkam ale ogrzewam ponieważ chciałem zrobić wygrzewanie jastrychu i będę w zimie coś dłubał. W domu jest 100% podłogówki. Ustawienie na Car mam:

MODUL = ON

BUILD = 20

ograniczyłem temp na piecu do 40st.

temp. na sterowniku mam ustawioną na 14,5st.

Przy takim ustawieniu piec zaczął pracować na pełnych obrotach tzn. przy świeczce są 3 kreski i na wyświetlaczu 40st. Czy to normalne?

Wcześniej jak miałem manualnie ustawione 40st. bez CAR'a to piec chodził na mniejszych "obrotach"

Poza tym mam jeszcze problem z samym Car'em. Otóż nie pokazuje mi temp. powrotu, ciśnienia i innych parametrów. w info wyświetla się tylko temp zewnętrzna, temp. zasilania c.o i temp c.w.u. Sprawdzałem podłączenie CAR'a do pieca i okazało się że serwisant nie usunął mostka X40. Usunąłem go ale nic to nie zmieniło.

Wklejam zdjęcie z moim podłączeniem. Usunąłem ten czarny drucik.

DSC_0137.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

jestem od niedawna posiadaczem Victrixa 12 TT bez zasobnika. Kilka dni temu serwisant podłączył mi sondę zewnętrzną i sterownik CAR v2. W domu jeszcze nie mieszkam ale ogrzewam ponieważ chciałem zrobić wygrzewanie jastrychu i będę w zimie coś dłubał. W domu jest 100% podłogówki. Ustawienie na Car mam:

MODUL = ON

BUILD = 20

ograniczyłem temp na piecu do 40st.

temp. na sterowniku mam ustawioną na 14,5st.

Przy takim ustawieniu piec zaczął pracować na pełnych obrotach tzn. przy świeczce są 3 kreski i na wyświetlaczu 40st. Czy to normalne?

Wcześniej jak miałem manualnie ustawione 40st. bez CAR'a to piec chodził na mniejszych "obrotach"

Poza tym mam jeszcze problem z samym Car'em. Otóż nie pokazuje mi temp. powrotu, ciśnienia i innych parametrów. w info wyświetla się tylko temp zewnętrzna, temp. zasilania c.o i temp c.w.u. Sprawdzałem podłączenie CAR'a do pieca i okazało się że serwisant nie usunął mostka X40. Usunąłem go ale nic to nie zmieniło.

Wklejam zdjęcie z moim podłączeniem. Usunąłem ten czarny drucik.

[ATTACH=CONFIG]376507[/ATTACH]

 

Wszystko masz na klapce (osłonie) jak podłączyć którą zdemontowałeś. Kocioł uruchom ponownie po sprawdzeniu wszystkiego czy dobrze jest podłączone. Start z procedurą RESET, trwa około 5 minut.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te wartości do podmiany to były brane z "palucha"? pomierzone i odczytane z wykresu?

Na samym początku wartości zostały odczytane na powiekszonym wykresie z instr. CAR. Następnie były weryfikowane poprzez odczyt temp. zasilania na wyświetlaczu kotła w różnych temp. zewn. wg. odczytu sondy. i na tej podstawie została skorygowana "wartość jednostkowa" zawarta w tabelach. Teraz dla krzywych kotła bez podłączonego CARa, można zrobić podobnie. Odczytać wskazania temp. zasilania (najlepiej przy kilku różnych temp. zewn.) dla wszystkich krzywych głównych, nanieść te wartości na wykres i na tej podstawie skorygować "wartość jednostową". Punkty przecięcia osi, zmienią się automatycznie przez podmianę tej wartości w tabeli OTC

Edytowane przez montixe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko masz na klapce (osłonie) jak podłączyć którą zdemontowałeś. Kocioł uruchom ponownie po sprawdzeniu wszystkiego czy dobrze jest podłączone. Start z procedurą RESET, trwa około 5 minut.

 

Poniżej zdjęcie z instrukcją podłączenia na kotle. Wydaje się że wszystko jest ok. Kocioł resetowałem i nic.

Przed chwilą zauważyłem że kocioł nie działa tak jak powinien. Jak tylko spadnie temp. na piecu do 28st. to włącza się na pełne obroty grzeje do 34st. po czym zwalnia, temp spada do 28st. i startuje od nowa na pełne obroty i tak w kółko. Co jest grane? Pomóżcie :/

 

DSC_0138.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poniżej zdjęcie z instrukcją podłączenia na kotle. Wydaje się że wszystko jest ok. Kocioł resetowałem i nic.

Przed chwilą zauważyłem że kocioł nie działa tak jak powinien. Jak tylko spadnie temp. na piecu do 28st. to włącza się na pełne obroty grzeje do 34st. po czym zwalnia, temp spada do 28st. i startuje od nowa na pełne obroty i tak w kółko. Co jest grane? Pomóżcie :/

 

[ATTACH=CONFIG]376551[/ATTACH]

Wygląda, na to że nie masz odbioru z obiegu pierwotnego. Co mi tak na szybko do głowy przyszło to, albo zapchał się filtr siatkowy, ten pod kotłem (przy zaworze na lewej rurze) , albo zawór trójdrożny fizycznie się nie przełączył z CWU na CO . Siłownik CWU jest juz założony? A żaden błąd nie wyskakuje?

Swoją drogą, to już kolejny serwisant, który podłącza CAR i zostawia mostek 40-41

Edytowane przez montixe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On nie ma sondy CWU, nawet zasobnik jeszcze nie jest podłączony z tego co napisał, wiec rezystor musi być . Tam są kable od zewnętrznej sondy i CAR.

W poprzednim modelu nie wszystkie parametry pokazywało na CAR, bo np. nie było cz. temp. powrotu. Nie wiem jak jest w TT

Edytowane przez montixe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On nie ma sondy CWU, nawet zasobnik jeszcze nie jest podłączony z tego co napisał, wiec rezystor musi być . Tam są kable od zewnętrznej sondy i CAR.

W poprzednim modelu nie wszystkie parametry pokazywało na CAR, bo np. nie było cz. temp. powrotu. Nie wiem jak jest w TT

 

u siebie miałem podobny problem jak Khaos, serwisant nie wywalił mi mostka przez co piec nie reagował na car. Wywaliłem mostek i wszystko działa OK, ale car dalej nie pokazuje mi temperatury powrotu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...