karol1981 26.10.2017 11:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Października 2017 sondę mam ale po podłączeniu przegrzewał dom , dlatego został odłączony. Teraz to już wiem że nie potrzebne był zakupiony CAR wystarczyło kupić Tybox , ale to teraz ... czyli polak po szkodzie wiadomo:). Dom wybudowany własnymi "ręcami" i moim zdaniem dobrze ocieplony. I dlatego mam pytanie jak ustawić żeby było ciepło a nie gorąco, może jednak wrócić do sondy? Odłączenie czujki zewnętrznej to błąd, trzeba ją przywrócić i wziąć się za ustawienie odpowiedniej krzywej. Bez czujniki właśnie działa jak już powyżej napisane jak on/off. Czy masz jakieś preferencje co do sposobu grzania ? W skrócie - opcje są dwie, grzanie ciągłe lub okresowe. Jeżeli ciągłe to na bardzo niskiej temperaturze zasilania, przy aktualnej pogodzie prawdopodobnie ok. 27 - 28 stopni na zasilaniu. W odczuciach użytkowania - podłoga nigdy nie będzie zimna ale też i nie ciepła w dotyku. Jeżeli okresowo to temperatura zasilania wyższa, powiedzmy 30 - 32 stopnie na zasilaniu i grzanie np. 2 x na dzień po 2 - 3 godziny. W odczuciach użytkowania - podłoga po ok. 2 godzinach pracy będzie wyczuwalnie ciepła ale powiedzmy po kolejnych 6 godzinach ostygnie i znów trzeba rozgrzewać. Dyskusje o wyższości jednego rozwiązania nad drugim jest sporo - w mojej ocenie w okresach przejściowych, przy dodatnich temperaturach oszczędniej jest grzać okresowo (nie tylko gaz ale i energia elektryczna) ale przy większych mrozach grzanie ciągłe na niskim czynniku zasilania. Przy grzaniu ciągłym utrzymuje się raczej niższe temperatury w pomieszczeniu, bliżej 20 - 21, przy okresowych wyższe 22 - 23, bo wyższe temperatury zasilania z opóżnieniem oddają temperaturę do pomieszczenia. Żeby to sensownie poustawiać musi być właśnie czujka zewnętrzna, która "powie" sterownikowi jaka jest temperatura a dopasowanie temperatury zasilania przeprowadzone zostanie w oparciu o ustawienia temperatur minimalnej i maksymalnej i właśnie krzywej. Bez tego masz bardzo prymitywne sterowanie i jedyne co możesz zrobić na szybko to ustawić na kotle temperaturę zasilania na np. 28 stopnia maks 30 a na CAR oczekiwaną temperaturę w pomieszczeniu np. 22 stopnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lenka18 26.10.2017 12:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Października 2017 bardzo dziękuje za odpowiedź, czyli temperaturę ustawiam na kotle i na CAR tak jak pan sugeruje, a żeby grzał okresowo to ustawiam na CAR .( narazie bez sondy chyba że się skusze i spróbuję jeszcze raz w okresie zimowym). Wtedy pewnie jeszcze raz będę pytać jak ustawić krzywą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karol1981 26.10.2017 12:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Października 2017 bardzo dziękuje za odpowiedź, czyli temperaturę ustawiam na kotle i na CAR tak jak pan sugeruje, a żeby grzał okresowo to ustawiam na CAR .( narazie bez sondy chyba że się skusze i spróbuję jeszcze raz w okresie zimowym). Wtedy pewnie jeszcze raz będę pytać jak ustawić krzywą. Tylko bez "panowania" Tak ustaw na kotle temperaturę zasilania a na CAR okna czasowe kiedy ma grzać i temperaturę komfort i ekonomiczną. U mnie aktualnie grzeję po 2 godziny bardzo wcześniej rano i 2 po południu - przed wstaniem i przed powrotem z pracy, tak że grzanie kończy się w momencie kiedy podnosi się pierwszy domownik i przed powrotem z pracy/szkoły. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lenka18 26.10.2017 12:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Października 2017 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Iguslaw 26.10.2017 17:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Października 2017 Dzięki za odpowiedz. Rozwiałeś moje wątpliwości co do wyboru, bo część sprzedawców oczywiście ze 20 kw to minimum, że 12 kw nie wystarczy (chyba tylko chcą towar ze swoich magazynów wepchać klientowi:(.)A z dobrych zasobników jakie polecacie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Iguslaw 26.10.2017 17:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Października 2017 Gdybyś chciał mieć dokładną odpowiedź to musiał byś zamówić audyt OZC ale tak z praktyki mogę powiedzieć, bo mam zbliżone parametry do ogrzania, że na CO wystarczy z zapasem. Bardziej istotne jest właśnie to minimalne zasilanie bo 12ka ma chyba 1,9 a 24 już 3 kw - to się przydaje w okresie przejściowym jesień / wiosna, tak jak teraz gdy grzeje się okresowo. Górny zakres mocy jest potrzebny na CWU a to wynika z zapotrzebowania domowników - konkretnie liczby osób. Jak standardowa rodzina 2+1 lub 2+2 to 12 kw z zasobnikiem 150 - 160 L wystarczy ale nie zmniejszaj zasobnika, 150 to jest właśnie na 3 - 4 osoby. Jeżeli w planach masz większą liczbę domowników, jakieś istotne zużycie CWU, to pomyśl o większym zasobniku np. 200ka, przy większym zapotrzebowaniu lepiej mieć więcej wody podgrzanej pod ręką niż większą moc kotła - to są kotły jednofunkcyjne więc grzejesz wodę jakby "na zapas" do zbiornika a nie przepływowe gdzie ta moc chwilowa była by kluczowa. Co do zasady większe koszty w skali roku to CO a nie CWU więc korzystniej jest dopasować kocioł pod potrzeby CO a nie chwilowe zapotrzebowanie na CWU - aspekt CWU jakby "delegujesz" na zasobnik i skupiasz się na jego pojemności, izolacji - żeby to co nagrzejesz nie uciekło zbyt szybko bo np. będziesz miał zasobnik w zimnym garażu czy piwnicy. Przyjrzyj się tym aspektom jak chcesz dobrze wydać pieniądze. Dzięki karol1981 za odpowiedz. Rozwiałeś moje wątpliwości co do wyboru, bo część sprzedawców oczywiście ze 20 kw to minimum, że 12 kw nie wystarczy (chyba tylko chcą towar ze swoich magazynów wepchać klientowi.) A z dobrych zasobników jakie polecacie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
hawranek31 26.10.2017 17:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Października 2017 Czy to kolejne załączenie jest po kilku minutach od zatrzymania czy dłużej ? Czy da się uchwycić jakąś prawidłowość tych załączeń, które są jakby dodatkowe ? Jaka dokładnie jest temp. na CAR a jaką masz żądaną ? Dlaczego o to pytam - przy + 10 kocioł powinien podawać plus 25 do obiegu. Niezwykle trudno tak niską temperaturę utrzymać i Immergas zachowuje się tak, że przy ociepleniu powrotu, np. po godzinie - dwóch pracy ciągłej, powrót jest na tyle ciepły, że żeby przedłużyć pracę podnosi sukcesywnie temperaturę zasilania o kolejne 5 stopni. Następnie jak ta przestrzeń modulacji wyczerpie się - zatrzymuje się i chodzi sama pompa żeby ostudzić obieg a później znów start. Jeżeli powrót jest ciepły to ten kolejny stop następuje dosyć szybko. Sytuacja ta szczególnie występuje w okresach przejściowych gdzie odbiór ciepła jest niewielki. Napisz jeszcze jaki masz bieg pompy w kotle ustawiony. Jeżeli chodzi o AUTO z tego co pamiętam moje testy to samodzielnie operuje na offsecie, podnosząc go lub opuszczając, co w zasadzie sprowadza się do elastycznego podejścia do krzywych - priorytet wtedy ma osiągnięcie żądanej temperatury w pomieszczeniu a nie trzymanie się wyliczenia krzywej. Więcej różnić osobiście nie zaobserwowałem. Zmiana krzywej w dół w mojej ocenie nic nie da, tzn. nie ma związku z częstotliwością załączeń a wyłącznie z temperaturą zasilania - patrz ew. przegrzewanie. Może zobaczysz kolejnego dnia, że pomimo żądania grzania temperatury zasilania są bardzo niskie - 1ka to bardzo płaska krzywa. Przy widełkach od 20 do 45, przy krzywej 3,3 off -2 masz efektywne zasilanie od ok. 25 stopni przy + 10 do 37 przy - 20, co w zasadzie nie odbiega od praktyki poza tymi bardziej dodatnimi temperaturami. Przy +15 jakbyś chciał podgrzać podłogę to jest 22 na zasilaniu - zbyt mało żeby cokolwiek poczuć. Możesz podnieść dolną (minimalną) do 25 bez innych zmian i wtedy ta krzywa jaką ustawiłeś bardziej sprawdzi się w okresach przejściowych tak jak teraz. Żądana 20,5 było, a na car pokazywał 21,8 i piec ciągle średnio co 3,4 minuty się włączał podgrzał wode do 30 kilku stopni przez góra 30 sekund i się wyłączył, pompa chodziła i tak wkoło macieju, przynajmniej przez te 3h co tam byłem. Pompa nie wiem na jakim biegu, nic nie zmieniałem. Po zmianie krzywej i włączeniu mod na off, dziś jak tam przyjechałem po 15 wkońcu w domku było podobnie jak ustawiłem tj 20,3 na car a ustawione na 20. Przez 3h jak tam byłem podgrzewanie wody się nie włączyło, chodziła tylko cały czas pompa i woda miła cały czas 20 stopni (czy pompa chodzi 24h na dobe??) Jak już zamieszkam to potestuję bardziej, o odczuciu na podłodze nie pomyślałem, może faktycznie lepiej zaczynać od 25 stopni. Jak byś jeszcze odpowiedział w sprawie tej pompy to będę bardzo wdzięczny. Dziękuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karol1981 26.10.2017 18:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Października 2017 Żądana 20,5 było, a na car pokazywał 21,8 i piec ciągle średnio co 3,4 minuty się włączał podgrzał wode do 30 kilku stopni przez góra 30 sekund i się wyłączył, pompa chodziła i tak wkoło macieju, przynajmniej przez te 3h co tam byłem. Pompa nie wiem na jakim biegu, nic nie zmieniałem. Po zmianie krzywej i włączeniu mod na off, dziś jak tam przyjechałem po 15 wkońcu w domku było podobnie jak ustawiłem tj 20,3 na car a ustawione na 20. Przez 3h jak tam byłem podgrzewanie wody się nie włączyło, chodziła tylko cały czas pompa i woda miła cały czas 20 stopni (czy pompa chodzi 24h na dobe??) Jak już zamieszkam to potestuję bardziej, o odczuciu na podłodze nie pomyślałem, może faktycznie lepiej zaczynać od 25 stopni. Jak byś jeszcze odpowiedział w sprawie tej pompy to będę bardzo wdzięczny. Dziękuje. Czyli wygląda na to, że pewne problemy masz za sobą. Przy mod na off i biuld na 1 zawsze dobija o ten 0,1 stopnia powyżej zadanej - jak chcesz żeby zatrzymał się na 20 to musisz ustawić 19,9 na sterowniku. Przy niewysokiej temperaturze zasilania lekko może przegrzać, właśnie te kolejne 0,1 - 0,2 stopnia po wyłączeniu grzania. Jak do tego słoneczny dzień to dobije jeszcze więcej. Co do pracy pompy: W starszym VICTRIXIE jest w instrukcji taka tabelka z parametrami: S, T, P. Sposób pracy pompy określa P2. Ustawienie na 0 to praca przerywana czyli jak kocioł zatrzyma się to i pompa zatrzymuje się, a nie pracuje 24h. Poszukaj w instrukcji swojego modelu, może jest inaczej oznaczony ale różnice między modelami nie są tak znaczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karol1981 26.10.2017 18:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Października 2017 Dzięki karol1981 za odpowiedz. Rozwiałeś moje wątpliwości co do wyboru, bo część sprzedawców oczywiście ze 20 kw to minimum, że 12 kw nie wystarczy (chyba tylko chcą towar ze swoich magazynów wepchać klientowi.) A z dobrych zasobników jakie polecacie? Podejrzewam, że większość hydraulików/instalatorów woli przewymiarować niż nie do miarować i zbierać później "cięgi". Z reguły powiedzą, że sobie Pan skręcisz ... ale to skręcenie dotyczy tylko górnego zakresu pracy kotła - tego minimum nie ma jak ograniczyć. Trochę to przypomina kuchenkę gazową gdzie masz do dyspozycji tylko cztery duże palniki - ok, super jak masz do zagrzania wielki gar wody ale jak masz mały rondel (patrz dobrze izolowany dom) to zamiast gotować na małym płomieniu, żeby woda nie wygotowała się, gasisz palnik całkiem i po jakimś czasie znów odpalasz (taktowanie kotła). - - - Zbiornik - osobiście wybrałem z biawara bo był tańszy niż immergas. Jakoś specjalnie nie rozglądałem się ale jak będziesz coś dobierał to sprawdź sprawność wężownicy i izolację, porównaj dwa trzy - modele jakie będą w sklepie/hurt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marnon 29.10.2017 10:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Października 2017 ja w lutym 2017 zamontowałem 20TT + CAR2 bezprzewodowy- domek z poddaszem z 2008 roku 160m2, 30 porothem + 15 styropian + 20cm wata - supermata dwa mankamenty użytkowania: 1. co raz pojawia się błąd 96 - błąd zapchania komina - nic się z tym nie robi ale wkurza bo piec zamiast pracować to się wentyluje Mam ten sam problem - ERROR 96 - zapchany komin - Jak na zewnątrz mocno wieje ERR powraca, pomaga mu zresetowanie kotła. Wkurza mnie to bo wszystko jest dobrze zrobione, pytałem swojego serwisanta odp." w przypadku mocniejszego wiatru tak się dzieje, nic nie da się z tym zrobić", jakiś czujnik jest wrażliwy na zmiany wywołane zmianą podciśnienia w kominie spowodowaną mocnym wiatrem drugi serwisant :" pomaga czyszczenie kotła " niestety kocioł po serwisie a błąd jak się pojawiał tak dalej jest... Podczas przeglądu wszystko w normie, parametry niemal książkowe. Victrix TT - czyli jak mocno wieje to nie mam ogrzewania ? tak musi być ? nie sądzę by nie było rozwiązania... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
olafd 29.10.2017 17:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Października 2017 Jak często Wasze 12kW piece pracują z najmniejsza mocą? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 29.10.2017 17:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Października 2017 Prawie zawsze jedna kreska na poczatku, później tylko świeczka. dT 5K Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tmki87 29.10.2017 18:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Października 2017 Witam, w zworce 40 i 41 w Victrix Zeus 26 mam podpięty Tybox, który steruje pracą grzejników na piętrze. Natomiast na dole do rozdzielacza podłogówki chce zainstalowac moduł sterowania kotlem (on/off) i pompą. Pytanie czy kolejny sterownik również należy podpiąć do slotu 40 i 41? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
olafd 29.10.2017 18:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Października 2017 (edytowane) No tak ale czy ta świeczka oznacza najniższą moc czyli 1.9kW? Bo chyba jak ustawię na piecu minimalną temp. na minimalną 30 st to chyba będzie więcej niż te 1.9kW? Edytowane 29 Października 2017 przez olafd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 29.10.2017 18:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Października 2017 Nie tylko ustawiona temperatura warunkuje z jaką mocą pracuje kocioł, ale różnica pomiędzy zasilaniem, a powrotem i przepływ.U mnie temp zasilania to 30-34C (płaska krzywa) A świeczka oznacza pewnie moc od 1,9 do mniej więcej 4kW. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
olafd 30.10.2017 11:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2017 Jakie macie ustawienia pompy w piecu. Ja mam 100% podłogówki i mam ustawione mininum na 5 max 9. Na dole mam przepływy 2l/min a na pietrze 1. Rotametry odkręcone na max. Zmiana biegu pompy na 9 niewiele zmienia mimo, że słychać jak zasuwa szybciej. Dopiero zakrecenie dolnego rozdzielacza podnosi przepływy na okoko 1.5. Nie wiem czy nie trzeba będzie dołożyć pompy na górny rozdzielacz. Ale to dopiero jak będzie zimno i zobacze czy te 1l/min wystacza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wg39070 30.10.2017 11:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2017 Jakie macie ustawienia pompy w piecu. Ja mam 100% podłogówki i mam ustawione mininum na 5 max 9. Na dole mam przepływy 2l/min a na pietrze 1. Rotametry odkręcone na max. Zmiana biegu pompy na 9 niewiele zmienia mimo, że słychać jak zasuwa szybciej. Dopiero zakrecenie dolnego rozdzielacza podnosi przepływy na okoko 1.5. Nie wiem czy nie trzeba będzie dołożyć pompy na górny rozdzielacz. Ale to dopiero jak będzie zimno i zobacze czy te 1l/min wystacza. Mam dwa rozdzielacze z pompami, które pracują na drugim biegu (max 6). Myślę, że pompa Twojego kotła nie daje rady. Wielu na forum negowało moje rozwiązanie rozdzielaczy z pompami ale teraz widzę, że to był dobry pomysł. Na 2 biegu mam przepływ 2l/minutę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
olafd 30.10.2017 14:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2017 Trochę dziwne, że czy 1 czy 9 bieg na pietrze nie ma jakiejś wielkiej różnicy w przepływach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
AniWit 31.10.2017 19:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Października 2017 WitamJesteśmy takze posiadaczami kotła victrix x24.Dopiero dochodzimy do ustawien czytając ten temat.Proszę Was o informacje na jakim biegu macie ustawiona pompe tom w piecu oraz jak macie parametr P0 .Dziekuje za informacje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karol1981 01.11.2017 09:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Listopada 2017 Witam Jesteśmy takze posiadaczami kotła victrix x24. Dopiero dochodzimy do ustawien czytając ten temat. Proszę Was o informacje na jakim biegu macie ustawiona pompe tom w piecu oraz jak macie parametr P0 . Dziekuje za informacje U mnie Victrix 24 v 2011 (starszy niż obecnie sprzedawane więc pompa kotłowa nie jest automatyczna - ma trzy ręcznie przestawiane biegi. Optymalnie dla mojej instalacji ustawienie pompy kotłowej to IIgi bieg. Natomiast parametr P0 (u mnie sposób grzania CWU) to P0/0 - temperatura zadana na sterowniku 44 co w praktyce podgrzewa zasobnik do ok. 41 stopni w około 10 - 12 minut, temperaturą około 66 - 70 stopni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.