fotohobby 30.11.2017 15:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Listopada 2017 Nieprawda. Jeszcze raz przeczytaj zdanie "Kociol 2-funkcyjny grzeje wode przeplywowo, bezposrednio, bez zasobnika." i pomyśl, czy to jest poprawne postrzeganie świata i czy ta wypowiedź to jednoznaczna prawda. j, Czego Ty nie rozumiesz jeszcze, ja już prosciej nie potrafię W skrocie: Kociol 2-funkcyjny grzeje wode przeplywowo, bez zasobnika. Grzanie CWU odbywa sie TYLKO wowczas, gdy ktos w domu odkreci kurek z ciepłą wodą. Kociol 1-funkcyjny do grzanie CWU wymaga podłączonego zasobnika, a grzanie CWU polega na mierzeniu, czy temperatura wody w zasobniku nie spadła poniżej zadanej i dogrzaniu jej, kiedy to nastapi. Czyli - bedzie grzal nawet wówczas, kiedy nikt nie korzysta z CWU. i moje, czy Twoje postrzeganie świata niewiele tu zmieni, bo taka jest po prostu systematyka. Może oświeć nas, jak wygląda "Twoja" prawda ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
olafd 30.11.2017 21:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Listopada 2017 Jak macie ustawiony tryb działania pompy wewnętrznej pieca przy 100% podłogówce? Zmienna prędkość w zależności od mocy pieca, stała czy też różnica temperatur odpływu i powrotu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jacas100 01.12.2017 16:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2017 Witam Mam victrixa tt 20kw z 2016+car2 (całość podłogówka ok 1200m bez żadnych dodatkowych pomp) i zastanawia mnie czy pompa w tym sprzęcie kiedykolwiek się wyłącza bo nieważne w jakim trybie lato/zima cały czas słychać jej prace a w info kotła pokazuje że pompa zasuwa na najwyższym biegu. Parametr p6 ustawiony na 0 czyli tryb przerywany.Czy wasze kociołki też tak mają czy tylko u mnie coś jest zebranie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wg39070 01.12.2017 16:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2017 Witam Mam victrixa tt 20kw z 2016+car2 (całość podłogówka ok 1200m bez żadnych dodatkowych pomp) i zastanawia mnie czy pompa w tym sprzęcie kiedykolwiek się wyłącza bo nieważne w jakim trybie lato/zima cały czas słychać jej prace a w info kotła pokazuje że pompa zasuwa na najwyższym biegu. Parametr p6 ustawiony na 0 czyli tryb przerywany. Czy wasze kociołki też tak mają czy tylko u mnie coś jest zebranie? W mojej dwunastce pompa nie pracuje jak kocioł stoi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
hawranek31 01.12.2017 17:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2017 Masz zworkę ściągniętą?? Moja 12 też cały czas mieliła pompa, jak serwisant nie ściągnął zworki, dopiero po odpięciu zworki przestała cały czas pracować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jacas100 01.12.2017 18:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2017 Którą zworkę ? Między tymi zaciskami gdzie mam podłączony car czy jakąś inną? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wg39070 01.12.2017 18:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2017 Masz zworkę ściągniętą?? Moja 12 też cały czas mieliła pompa, jak serwisant nie ściągnął zworki, dopiero po odpięciu zworki przestała cały czas pracować. Zdjąłem zworę jak podłączałem sterownik pokojowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
meczesiu 01.12.2017 18:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2017 Masz zworkę ściągniętą?? Moja 12 też cały czas mieliła pompa, jak serwisant nie ściągnął zworki, dopiero po odpięciu zworki przestała cały czas pracować. U mnie też pompa stroi jak piec nie pracuje. Tak zworka gdzie jest podłączony CAR. Dokładnie masz napisane w instrukcji co zrobić podczas podłaczenia CAR. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
hawranek31 01.12.2017 19:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2017 Którą zworkę ? Między tymi zaciskami gdzie mam podłączony car czy jakąś inną? w piecu jak ściągniesz obudowę to tam masz różne kabelki, w 12 zacisk 40 i 41 przy zainstalowanym car musi być ściągniety, w Twoim piecu może być inaczej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jacas100 01.12.2017 20:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2017 Właśnie sprawdziłem i wygląda ok. Zworki pomiędzy 40a 41 brak w 44 a drugie 41 wpiety car dalej sonda i zasobnik. Wszystko tak jak w instrukcji a pompa dalej zasuwa i co ciekawe na car nie pokazuje też temperatury powrotu w informacjach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jacas100 01.12.2017 20:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2017 Co do temperatury powrotu to w wątku znalazłem ze niektórym car nie pokazuje i pewnie do nich należę ale ta pompa to mnie trochę wkurza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
olafd 03.12.2017 10:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2017 Jak rozkrecę piec i odchylę przedni panel to po prawej stronie(od wewnętrznej) mam dwużyłowy przewód zakończony wtyczką ale do niczego nie podłączony. Czy tak powinno być? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marnon 11.12.2017 08:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2017 Hej, Rozwiązałem problem błędu 96 poprzez ustawienie parametru F0 na 1 - wcześniej ustawiony był na 0 i widocznie był na granicy ciśnienia <145Pa i gdy pojawiały się wiatry pokazywał się błąd. Obecnie od dwóch tygodni, pomimo silnych wiatrów, jest spokój Uwaga po przestawieniu pojawia się błąd E72 (żądanie szybkiej kalibracji) i należy wykonać szybką kalibrację kotła - patrz rozdz 3.10 w instrukcji. czy ktoś z was wykonywał "szybką kalibrację kotła " ? w instrukcji jest napisane, że kocioł automatycznie przeprowadza taką kalibrację, zastanawiam się czy mogę zrobić to sam czy muszę wezwać serwisanta , trochę mam mieszane odczucia co do serwisanta mojego bo on powiedział mi że nie da się zniwelować błędu ERR96 przy mocnym wietrze więc pomysł kolegi gslaw pewnie nie będzie mu znany, ale mam dość od wczoraj wieje a kocioł łapie błąd zatkanego komina ( ERR96) , instalator mnie jednak ostrzegał że raz wykonywał taką szybką kalibrację i kocioł się zablokował... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lukasz1006 12.12.2017 13:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2017 możesz wykonać szybką kalibracje - kalibracja trwa około 5 minut - ja także z 0 zmieniłem na 1 bo przy porywistych podmuchach wyskakiwał błąd - od zmiany nie mam już problemu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marnon 12.12.2017 16:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2017 możesz wykonać szybką kalibracje - kalibracja trwa około 5 minut - ja także z 0 zmieniłem na 1 bo przy porywistych podmuchach wyskakiwał błąd - od zmiany nie mam już problemu Dzięki za odpowiedź ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gslaw 15.12.2017 14:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2017 (edytowane) Jak najbardziej można zrobić szybką kalibrację samemu. Cytuję za instrukcją: "Aby przejść do fazy pełnej (tu chyba powinno być "szybkiej") kalibracji należywłączyć kocioł, ustawić przełącznik w.u. na “6 h”,przełącznik c.o. na “9 h” (Rys. 3-10) i na około8 sekund wcisnąć przycisk “Reset” do czasuwłączenia się funkcji “kominiarz” następnie wciągu 3 sekund wcisnąć przycisk “info”." Jedyne co mogę dodać to, to że chyba najlepiej tą kalibrację wykonać przy bezwietrznej pogodzie, gdyż ze względu na silny wiatr kociołek może się jednak źle skalibrować przez co będzie więcej zużywał gazu - taka tam moja teoria. Edytowane 15 Grudnia 2017 przez gslaw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
loloslol 15.12.2017 20:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2017 (edytowane) Witam,Od 4-rech lat używam kotła firmy Immergas Victrix X 24 2 I wraz ze sterownikiem CAR V2. Tylko podłogówka. Chciałbym wyposażyć mój system grzewczy w sterownie termostatami pokojowymi. Ogólnie z termostatami nie ma problemu - wystarczy podłączyć wyjście on/off termostatu do zacisków 40-41 victrixa oraz z każdego z termostatów trzeba wysterować głowicę na odpowiednim obwodzie przy rozdzielaczu. Mam następujące pytanie - jak pozyskać z CAR V2 sygnał on/off do sterowania głowicami obwodów na rozdzielaczu? Z informacji jakie udało mi się znaleźć w instrukcji i w sieci wynika, że konieczne jest przestawienie CAR'a w tryb ON/OFF oraz zastosowanie płytki przekaźnikowej. Pytanie - czy ktoś z Was wykorzystuje płytkę przekaźnikową lub ewentualnie zgłębił temat sterowania elektrozaworami (głowicami przy rozdzielaczu) z CAR V2? Znalazłem również w instrukcji w opisie zacisków kotła Victrix - tuż obok zacisków oznaczonych 40-41 jest zacisk 21opisany jako "Sygnał stanu strefy" - czy ktoś wie co to za sygnał?Z góry dzięki za wszelkie informacje Edytowane 15 Grudnia 2017 przez loloslol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
daro.s 17.12.2017 13:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2017 (edytowane) Witam, Z informacji jakie udało mi się znaleźć w instrukcji i w sieci wynika, że konieczne jest przestawienie CAR'a w tryb ON/OFF oraz zastosowanie płytki przekaźnikowej. Pytanie - czy ktoś z Was wykorzystuje płytkę przekaźnikową lub ewentualnie zgłębił temat sterowania elektrozaworami (głowicami przy rozdzielaczu) z CAR V2? Znalazłem również w instrukcji w opisie zacisków kotła Victrix - tuż obok zacisków oznaczonych 40-41 jest zacisk 21opisany jako "Sygnał stanu strefy" - czy ktoś wie co to za sygnał? Z góry dzięki za wszelkie informacje Witam, nie wykorzystuję płytki przekaźnikowej więc nie uda mi się rozwikłać Twoich wszystkich wątpliwości ale choć w części będę pomocny. Oczywiście mogę się mylić ale wg tego co zrozumiałem z instrukcji oraz moich doświadczeń: 1. Sygnał stanu strefy - sygnał cyfrowy z kotła do płyty, połączenie zacisków odpowiednio 21 -17. 2. W przypadku, gdy kocioł współpracuje ze sterownikiem typu CAR (SUPER CAR), podłączonym do zacisków 42, 43 kotła, pompa jednej ze stref (wyjście X4;Z1 lub Z2), zależnie od ustawienia przełącznika (S26,1), sterowana jest przez ten sterownik (ilość termostatów podłączonych do płyty DIM jest o jeden mniejsza niż ilość stref). 3. Pompy podłączone do wyjść Z2 i Z3 będą zasilane tylko wtedy, gdy wejścia TS2 (X12;3-4) i TS3 (X13;3-4) będą zwarte W moim rozwiązaniu mam CAR v2 (w trybie ON/OFF) oraz dwa termostaty ON/OFF. CAR jest podłączony do kotła a termostaty ON/OFF do rozdzielacza strefowego do zacisków TA2 (X9;3-4) i TA3 (X9;5-6).. Kocioł rozpoczyna grzanie i odpowiednia pompa zacznie pracę w zależności który sygnał się pojawi - czy z CAR do kotła oraz z kotła przez sygnał stanu strefy do rozdzielacza wtedy pracuje pompa Z1 - termostat strefy TA2 - zacznie pracować pompa Z2 oraz poprzez zaciski 40-41 uruchamiany jest kocioł - termostat strefy TA3 - zacznie pracować pompa Z3 oraz poprzez zaciski 40-41 uruchamiany jest kocioł Dalej idąc tą logiką sądzę, ze płytka przekaźnikowa zwiększa ilość dostępnych źródeł (termostatów) sterujących oraz pomp strefowych. Edytowane 17 Grudnia 2017 przez daro.s Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
montixe 18.12.2017 09:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2017 (edytowane) Witam, Od 4-rech lat używam kotła firmy Immergas Victrix X 24 2 I wraz ze sterownikiem CAR V2. Tylko podłogówka. Chciałbym wyposażyć mój system grzewczy w sterownie termostatami pokojowymi. Ogólnie z termostatami nie ma problemu - wystarczy podłączyć wyjście on/off termostatu do zacisków 40-41 victrixa oraz z każdego z termostatów trzeba wysterować głowicę na odpowiednim obwodzie przy rozdzielaczu. Mam następujące pytanie - jak pozyskać z CAR V2 sygnał on/off do sterowania głowicami obwodów na rozdzielaczu? Z informacji jakie udało mi się znaleźć w instrukcji i w sieci wynika, że konieczne jest przestawienie CAR'a w tryb ON/OFF oraz zastosowanie płytki przekaźnikowej. Pytanie - czy ktoś z Was wykorzystuje płytkę przekaźnikową lub ewentualnie zgłębił temat sterowania elektrozaworami (głowicami przy rozdzielaczu) z CAR V2? Znalazłem również w instrukcji w opisie zacisków kotła Victrix - tuż obok zacisków oznaczonych 40-41 jest zacisk 21opisany jako "Sygnał stanu strefy" - czy ktoś wie co to za sygnał? Z góry dzięki za wszelkie informacje Z CAR nie pozyskasz sygnału. Komunikacja CAR / kocioł odbywa sygnałem cyfrowym. To samo dotyczy zacisku 21 w kotle, który służy do komunikacji cyfrowej kotła z płytą DIM, np. dzięki temu połączeniu, DIM wie że na CAR jest tryb Lato/Zima, albo że kocioł przełączył się w tryb CWU, więc zatrzymuje pompy i mieszacze. Potrzebujesz systemu (np AURATON) , który posiada centralkę sterowania siłownikami i komunikuje się z kotłami sygnałem analogowym, podobnie jak zwykłe termostaty ON/OFF Do centralki podłączasz siłowniki i termostaty pokojowe. Centralka otrzymuje sygnał z termostatu i otwiera odpowiedni siłownik na rozdzielaczu podłogówki i jednocześnie wysyła sygnał pracy do kotła. Do kotła podłączasz tą centralkę do zacisków 40 i 41. CAR możesz wtedy odłączyć całkowicie, a jak chcesz CAR zostawić ze względu na inne funkcje, to ustaw na nim niską zadaną (np 10*C) i nie będzie pracował jako termostat dopóki temp w domu nie spadnie poniżej zadanej, oczywiście w tym wypadku CAR bezwzględnie ustawiony na MODUL OFF. Skontaktuj się z użytkownikiem "mest", on też miał problem z dogrzaniem niektórych pomieszczeń i założył sterowanie strefowe . Kiedyś drogą mailową pomagałem mu z podłączeniem tego ustrojstwa. Edytowane 18 Grudnia 2017 przez montixe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Fleszu1 18.12.2017 20:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2017 Podłączę się do tematu, bo dyskusja w wątku akurat jest bliska mojemu problemowi/dylematowi. Jestem na etapie robienia kotłowni. W skrócie:-100% podłogówka-2 rozdzielacze (parter/piętro)-sprzegło-2 pompy-2 mieszacze z siłownikami + sterownik Tech 408n do sterowania nimi + 2 termostaty parter/piętro Pytanie, czy w takim układzie warto inwestować w Car V2 ? Sterownik Tech 408n ma w zestawie sonde pogodową i możliwość ustawiania krzywych grzewczych osobno dla każdego mieszacza ale nie widzę w instrukcji by modulował moc kotła. Jest jakaś możliwość bez kupowania Car V2 by kocioł wykorzystywał do modulacji mocy dane z pogodówki Techa? Jezeli kupię jednak CarV2 to co on mi daje poza modulacją mocy ? A może ta modulacja przy takiej konfiguracji nie bedzie potrzebna? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.