Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Immergas Victrix X 2 v.2011-ustawienia,opinie,porady


adam998

Recommended Posts

Na CAR ustawiasz temperaturę minimalną po niżej której kocioł nie zejdzie z podgrzewaniem czynnika. Nie ma to nic wspólnego z ustawioną temperaturą na kotle. Parametry S ustawia się zgodnie z indywidualnym projektem którego ja np nie mam, pewno Ty też. Z uwagi na to że Ty temp. Min i max masz fabryczne ustwiasz offset na zero. Biorąc pod uwagę efektywność kotła powinno ustawiać się min 25 i max 55. W tym zakresie kocioł kondensuje z tym że można temperaturę minimalną podnieś do np 29 st. Przy podobnych ustawieniach pasująć krzywa i offset z pliku. Oczywiście przy moduł off i autoadaptacji off oraz Build zgodnie z harakterystyką budynku. To jest standard. Twów offset zero bierze się z błędnego twierdzenia że kocioł oblicza krzywą z temperatury minimalnej z CAR
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 4,1k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Na CAR ustawiasz temperaturę minimalną po niżej której kocioł nie zejdzie z podgrzewaniem czynnika. Nie ma to nic wspólnego z ustawioną temperaturą na kotle. Parametry S ustawia się zgodnie z indywidualnym projektem którego ja np nie mam, pewno Ty też. Z uwagi na to że Ty temp. Min i max masz fabryczne ustwiasz offset na zero. Biorąc pod uwagę efektywność kotła powinno ustawiać się min 25 i max 55. W tym zakresie kocioł kondensuje z tym że można temperaturę minimalną podnieś do np 29 st. Przy podobnych ustawieniach pasująć krzywa i offset z pliku. Oczywiście przy moduł off i autoadaptacji off oraz Build zgodnie z harakterystyką budynku. To jest standard. Twów offset zero bierze się z błędnego twierdzenia że kocioł oblicza krzywą z temperatury minimalnej z CAR

 

Powiem szczerze, że mam problem z tym co napisałeś. Nawet jeżeli ustawię na kotle min 25 i max 55 to i tak nie są one brane pod uwagę i nie mają wpływu na obliczanie krzywej przez CAR. Chyba że wyłączę CAR to w tym przypadku zgadzam się w 100%.

Druga sprawa to nie zrozumiałeś dokładnie co napisałem odnośnie krzywej i temp. min. Napiszę inaczej: jeżeli ustawię temp min 29 i krzywą na 1,1 to w moim CAR temp max wypadnie 37-38 i piec nie będzie grzał z wyższą temperaturą nawet jeżeli na zewnątrz będzie -20 stC i duża wichura. Temperatury S5 i S6 na kotle, z tego co ja wiem, nie mają na to wpływu jeżeli jest podłączony CAR. CAR zastępuje płytę główną w niektórych funkcjach. Dlatego nie zmieniłem tych wartości chociaż na początku chciałem. Jeżeli nadal się nie rozumiemy to napisz

PS. offset 0 wziął się z tego, że przy offset -8 do -10, bo tak kiedyś miałem, piec nie dogrzewał pomieszczeń i zachowywał się bardzo dziwnie.

Edytowane przez Bolesław_B
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PS. offset 0 wziął się z tego, że przy offset -8 do -10, bo tak kiedyś miałem, piec nie dogrzewał pomieszczeń i zachowywał się bardzo dziwnie.

Prawdopodobnie nie potrafisz korzystać z arkusza i wpisujesz jakieś głupoty albo nie tam gdzie ma byc wpisane.

Powiem szczerze, że mam problem z tym co napisałeś. Nawet jeżeli ustawię na kotle min 25 i max 55 to i tak nie są one brane pod uwagę i nie mają wpływu na obliczanie krzywej przez CAR. Chyba że wyłączę CAR to w tym przypadku zgadzam się w 100%.

Druga sprawa to nie zrozumiałeś dokładnie co napisałem odnośnie krzywej i temp. min. Napiszę inaczej: jeżeli ustawię temp min 29 i krzywą na 1,1 to w moim CAR temp max wypadnie 37-38 i piec nie będzie grzał z wyższą temperaturą nawet jeżeli na zewnątrz będzie -20 stC i duża wichura. Temperatury S5 i S6 na kotle, z tego co ja wiem, nie mają na to wpływu jeżeli jest podłączony CAR. CAR zastępuje płytę główną w niektórych funkcjach. Dlatego nie zmieniłem tych wartości chociaż na początku chciałem. Jeżeli nadal się nie rozumiemy to napisz

Mylisz się. Jeśli do kotła podpięty zostanie CAR, to można zdalnie zarządzać poprzez niego parametrami które oferuje, ale w przedziale jaki został ustawiony na płycie kotła.

Co do ust. min i max, na płycie kotla., to jeżeli masz na płycie ustawione np 30*C to CARem niżej nie ustawisz. Wiec jeśli masz teraz na płycie ustawione 20*C to oznacza tyle że masz możliwość pełnego zakresu przy regulacji CARem. Temp. max ustawiona na płycie oznacza ze kociol nigdy nie osiągnie wyższej temp. na żadnej krzywej nawet tej najbardziej stromej. Otwórz sobie arkusz i zmieniaj sobie parametry min i max (s5 i s6) zobaczysz jak zmiana tych parametrów wpływa na pochylenie wszystkich krzywych. Jeśli teraz na CAR masz temp. min ustawioną na 29*C, to kocioł też przyjął ten parametr i podniósł początek wszystkich krzywych. Więc twoja krzywa 1.1 nie wygląda tak jak ta na wykresie z instr. CAR. Na pewno ma początek w przecięciu punktów 27-29, a te w instr. mają początek 27-25, rownież koniec twojej osiaga przy temp zewn -20*C temp zasilania 43*C a w przy ust fabr. jest 40 jeśli s6 =85. W pierwszym moim poście do ciebie napisałem, że nie rozumiesz pewnych rzeczy co potwierdziłeś swoimi ostatnimi wpisami, ty jednak uważałeś ze wszystko rozumiesz ale się nie zgadzasz z pewnymi faktami. Takie twoje prawo, więc z tym nie dyskutowałem. Jeśli jednak zaczynasz pisać rzeczy typu ze Offset przy Modul Off, powoduje czasami pracę pompy bez palnika, to nie mogę tego przemilczec, bo to jest nieprawda. Zobacz jeszcze raz dokładnie co i jak masz ustawione na CAR i nam podaj, bo może być tak, że masz inaczej niz nam podajesz i nawet nie jesteś tego świadomy. Czasem tak bywa jak się zmienia kilka rzeczy jednocześnie

 

Jeszcze odnośnie offsetu, no już niewiem jak tobie to inaczej wytłumaczyć.Przyjmijmy że mamy parametry min-max kotła w przedziale 30-60*C, krzywa wyliczona prze arkusz to 3,2 offset -7 i teraz patrząc na krzywe bez offsetu przy tych parametrach kotła, okazuje się że identycznie pochylona jest krzywa 2,6 offset 0 ale żeby umiejscowić ją w tym samym miejscu na wykresie, trzeba z temp. minimalną kotła zjechać na 22*C, ale co się dzieje, jak widać przy temp zewn. Od +12*C w górę, zasilanie instalacji jest niższe niż 30*C, a ja nie chcę niżej. Po to właśnie jest offset, żeby krzywą z odpowiadającym mi pochyleniu przesunąć równolegle. A przy układach z niską temp zasilania zawsze idzie offset na minus.

 

Często się zdarza, że okresach przejściowych jest problem z niedogrzaniem, wtedy podnosimy sobie na CAR temp. min i ją wpisujemy w arkusz i korygujemy koniec krzywej dobierając inny numer krzywej , tzn jeśli mieliśmy wylczoną krzywą np 2,8, to trzeba będzie zjechać z wartością po przecinku, jeśli krzywa była 2, to trzeba będzie wybrać krzywą 1 coś tam, aby koniec był na wartości wynikającej z projektu instalacji np 38*C przy -20*C. Ale uwaga, nie patrzymy juz co nam wyliczył arkusz po zmianie parametru temp. min. kotła. Bo arkusz przy tych zmienionych parametrach poda inny numer krzywej z offsetem, ale jej położenie na wykresie będzie identyczne jak tej krzywej przy poprzednich ustawieniach kotła. Dlaczego? Ano dlatego, że zmianie uległy parametry kotła, a nie charakterystyka budynku i instalacji.

Mam nadzieje, że teraz juz wszystko jest jasne.

Edytowane przez montixe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie nie potrafisz korzystać z arkusza i wpisujesz jakieś głupoty albo nie tam gdzie ma byc wpisane.

 

Mylisz się. Jeśli do kotła podpięty zostanie CAR, to można zdalnie zarządzać poprzez niego parametrami które oferuje, ale w przedziale jaki został ustawiony na płycie kotła.

Co do ust. min i max, na płycie kotla., to jeżeli masz na płycie ustawione np 30*C to CARem niżej nie ustawisz. Wiec jeśli masz teraz na płycie ustawione 20*C to oznacza tyle że masz możliwość pełnego zakresu przy regulacji CARem. Temp. max ustawiona na płycie oznacza ze kociol nigdy nie osiągnie wyższej temp. na żadnej krzywej nawet tej najbardziej stromej. Otwórz sobie arkusz i zmieniaj sobie parametry min i max (s5 i s6) zobaczysz jak zmiana tych parametrów wpływa na pochylenie wszystkich krzywych. Jeśli teraz na CAR masz temp. min ustawioną na 29*C, to kocioł też przyjął ten parametr i podniósł początek wszystkich krzywych. Więc twoja krzywa 1.1 nie wygląda tak jak ta na wykresie z instr. CAR. Na pewno ma początek w przecięciu punktów 27-29, a te w instr. mają początek 27-25, rownież koniec twojej osiaga przy temp zewn -20*C temp zasilania 43*C a w przy ust fabr. jest 40 jeśli s6 =85. W pierwszym moim poście do ciebie napisałem, że nie rozumiesz pewnych rzeczy co potwierdziłeś swoimi ostatnimi wpisami, ty jednak uważałeś ze wszystko rozumiesz ale się nie zgadzasz z pewnymi faktami. Takie twoje prawo, więc z tym nie dyskutowałem. Jeśli jednak zaczynasz pisać rzeczy typu ze Offset przy Modul Off, powoduje czasami pracę pompy bez palnika, to nie mogę tego przemilczec, bo to jest nieprawda. Zobacz jeszcze raz dokładnie co i jak masz ustawione na CAR i nam podaj, bo może być tak, że masz inaczej niz nam podajesz i nawet nie jesteś tego świadomy. Czasem tak bywa jak się zmienia kilka rzeczy jednocześnie

 

Jeszcze odnośnie offsetu, no już niewiem jak tobie to inaczej wytłumaczyć.Przyjmijmy że mamy parametry min-max kotła w przedziale 30-60*C, krzywa wyliczona prze arkusz to 3,2 offset -7 i teraz patrząc na krzywe bez offsetu przy tych parametrach kotła, okazuje się że identycznie pochylona jest krzywa 2,6 offset 0 ale żeby umiejscowić ją w tym samym miejscu na wykresie, trzeba z temp. minimalną kotła zjechać na 22*C, ale co się dzieje, jak widać przy temp zewn. Od +12*C w górę, zasilanie instalacji jest niższe niż 30*C, a ja nie chcę niżej. Po to właśnie jest offset, żeby krzywą z odpowiadającym mi pochyleniu przesunąć równolegle. A przy układach z niską temp zasilania zawsze idzie offset na minus.

 

Często się zdarza, że okresach przejściowych jest problem z niedogrzaniem, wtedy podnosimy sobie na CAR temp. min i ją wpisujemy w arkusz i korygujemy koniec krzywej dobierając inny numer krzywej , tzn jeśli mieliśmy wylczoną krzywą np 2,8, to trzeba będzie zjechać z wartością po przecinku, jeśli krzywa była 2, to trzeba będzie wybrać krzywą 1 coś tam, aby koniec był na wartości wynikającej z projektu instalacji np 38*C przy -20*C. Ale uwaga, nie patrzymy juz co nam wyliczył arkusz po zmianie parametru temp. min. kotła. Bo arkusz przy tych zmienionych parametrach poda inny numer krzywej z offsetem, ale jej położenie na wykresie będzie identyczne jak tej krzywej przy poprzednich ustawieniach kotła. Dlaczego? Ano dlatego, że zmianie uległy parametry kotła, a nie charakterystyka budynku i instalacji.

Mam nadzieje, że teraz juz wszystko jest jasne.

 

Wszystko jasne i zachować dla potomnych. Problem polega u mnie na tym, że cokolwiek wpisałem z offsetem - , nawet krzywą 2 offset -1 to piec u mnie głupiał kompletnie i do dzisiaj nie wiem dlaczego. Próby robiłem dawno i jeszcze na starym CAR V2. Jak kupiłem nowy CAR bezprzewodowy to pomyślałem aby sprawdzić czy coś się tutaj zmieniło ale niestety sytuacja była podobna z tym że nowy CAR nie " przeżył" :-) tych prób i pojechał do naprawy W tym tygodniu spróbuję jeszcze raz, tym bardziej, że CAR wrócił z naprawy i jak na razie pracuje dobrze (tak mi się przynajmniej wydaje).

Moje ustawienia

Min 21,5

Max 21,9

Ch min 29

Auto A OFF

Build 1

Offset 0

AMB On

AMB CR -0,5

Modul On

Fro Pr 5,0

Krzywa 1,1

S5 20

S6 85

 

temp max z krzywej czyli D4 na wyświetlaczu 37

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Bolesław_B

Wg arkusza, jeśli twój projekt instalacji zakłada temp 37*C przy zewn -20*, to przy tych ustawieniach jakie podałeś i dla 22*C wewnątrz domu, wychodzi właśnie krzywa 1.1 z Offestem 0, tyle ze po podniesieniu CH MIN do 29*C, to przy -20*C będziesz miał 43*C, a przy 0 będzie 37*C zamiast 31*C. Dziwna sprawa z tym D4, bo powinno pokazywać 85

Wiadomo też, dlaczego nie masz problemów z niedogrzaniem na MODUL ON i Build 1, masz CH MIN 29 i niżej nie zejdzie.

Na MODUL ON w podtrzymaniu system oblicza i zazwyczaj obniża temp. względem tej wynikającej z krzywej, a już szczególnie mocno obniża od BUILD 10 w dół.

 

 

Co do CAR i funkcji BUILD, to tak się zastanawiam czy przy dzisiejszych ciepłych domach ustawienie przy podłogówce na BUILD 20 jest uzasadnione. Czy twórca oprogramowania CAR, zakładając dużą bezwładność systemu podłogówki brał pod uwagę już 8-9 lat temu, tak dobrą izolację termiczną budownictwa, gdzie wahania temp. wewnątrz są bardzo niewielkie i system z podłogówką nie musi reagować z wyprzedzeniem? Raczej wątpię, a tym bardziej jeśli to był Włoch z południa :D

Edytowane przez montixe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli wiadomo dlaczego nie masz problemów z niedogrzaniem na MODUL ON i Build 1, masz CH MIN 29 i niżej nie zejdzie.

Na MODUL ON w podtrzymaniu system oblicza i zazwyczaj obniża temp. względem tej wynikającej z krzywej, a już szczególnie mocno obniża od BUILD 10 w dół.

 

Co do CAR i funkcji Modul, to tak sie zastanawiam czy przy dzisiejszych ciepłych domach ustawienie przy podłogówce na Modul 20 jest uzasadnione. Czy twórca oprogramowania CAR, zakładając dużą bezwładność systemu podłogówki brał pod uwagę już 8-9 lat temu, tak dobrą izolację termiczną budownictwa, gdzie wahania temp. wewnątrz są bardzo niewielkie i system z podłogówką nie musi reagować z wyprzedzeniem? Raczej wątpię, a tym bardziej jeśli to był Włoch z południa :D

 

Witaj, pisząc Modul 20 masz chyba na myśli Build 20 czy ja czegoś znowu nie wiem? Przy moich próbach jak słusznie zauważył MrDo brałem pod uwagę ch min 29 z CAR a nie S5 z kotła. I tutaj przyznaję się do winy i niedoinformowania.

Co do Build, to moje próby i wielu innych osób pokazywały, że ten parametr dziwnie słabo działa albo niektórzy twierdzili że nie działa wcale. Ja próbowałem 5, 10, 15, 20 i różnicy nie widziałem. Dopiero jak wyczytałem na jakimś forum propozycję Build 1 to zauważyłem, że CAR nie dopuszcza u mnie do przekroczenia w dół temp min. Czyli jak mam temp ekonomiczną 21,5 *C to już przy 21,6 piec może się załączyć tak aby nie zejść poniżej 21,5*C. A mnie to akurat odpowiada. Modul On i Modul Off dosyć dobrze przepracowaliśmy. Wynik był dziwny i trochę niejednoznaczny. Mianowicie przy Modul Off zawsze było większe zużycie gazu, statystycznie od 0,5 do 0,8 m3. I to by się zgadzało z tym co piszesz, że Modul On obniża temp. względem krzywej. Ale liczy się jeszcze komfort. I tutaj opinie były różne.

Jedna osoba miała komfort z Modul Off i akceptowała większe zużycie gazu, druga osoba przeciwnie, większy komfort miała z Modul On plus bonus w postaci np. 0,5 m3 mniej spalonego gazu. Ja wybrałem Modul On tylko ze względu na zużycie gazu. Dlatego w tym przypadku zawsze mówię: jedno działa i drugie działa reszta to kwestia gustu.

Co do mojego ch min 29 to wcześniej miałem 25 *C aby start pieca był jak najbardziej ekonomiczny. Ale duże znaczenie tutaj miało długie dochodzenie przez piec do temperatury efektywnej, która u mnie wynosi 31*C. Niższa temp w moim domu nie ma sensu. Dlatego podniosłem ch min. Po założeniu nowego CAR okazało się, że piec dużo częściej włącza pompę bez palnika i miesza sobie wodę przy ch min 25. Zredukowałem to właśnie przez podniesienie ch min do 29*C, przy okazji piec dosyć szybko dochodzi do temp. 31*C. Również tutaj jest powód dla którego szukałem innej krzywej z offsetem. Chciałem aby piec szybciej dochodził przynajmniej do 31*C ale z miękkim startem od 25*C.

Maks. temp CO jaką miałem na piecu to 37 *C i to paradoksalnie przy około 6 stC w plusie :-).

Teraz pytanie do Ciebie:

jaki tryb grzania CWU byś wybrał dla siebie, jeżeli masz dosyć daleko łazienki i kuchnię od kotłowni przy zasobniku 200 l? Ja mam trzy tryby do wyboru: -10*C; -7 do -4*C oraz -2*C. Wiem jak działa tryb -10 oraz -7 do -4. O trybie -2*C nic nie mogę powiedzieć bo nigdy nie używałem. Który jest bardziej efektywny wg. Ciebie?

Drugie pytanie; czy jest możliwość wgrania nowego softu do mojego starego CAR V2 z 2011/12 roku?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj, pisząc Modul 20 masz chyba na myśli Build 20 czy ja czegoś znowu nie wiem?

tak miałem na myśli Build. Już poprawiłem.

 

Teraz pytanie do Ciebie:

jaki tryb grzania CWU byś wybrał dla siebie, jeżeli masz dosyć daleko łazienki i kuchnię od kotłowni przy zasobniku 200 l? Ja mam trzy tryby do wyboru: -10*C; -7 do -4*C oraz -2*C. Wiem jak działa tryb -10 oraz -7 do -4. O trybie -2*C nic nie mogę powiedzieć bo nigdy nie używałem. Który jest bardziej efektywny wg. Ciebie?

Drugie pytanie; czy jest możliwość wgrania nowego softu do mojego starego CAR V2 z 2011/12 roku?

 

Pozdrawiam

 

w starszym Vicrixie są 3 tryby CWU: z histerezą 10*C(tryb 2) i dwa z histerezą 3*C(tryb 0 i 1) , tylko ze te z histereza 3*C maja różną temp pracy przy dogrzewaniu, na jednym z nich grzanie odbywa się dłużej ale chyba większa kondesacja zachodzi (tryb 1 o ile dobrze pamiętam). Przy histerezie 10*C miałem odczuwalny spadek komfortu przy długim prysznicu i trzeba było korygować dawkę zimniej wody. Gdzieś tam w jednym z pierwszych postów podawałem ile gazu spalał i jaki był czas grzania na poszczególnych ustawieniach w zależności od biegu pompy, ale generalnie zużycie miesięczne gazu było na podobnym poziomie we wszystkich opcjach, ale trudno to precyzyjnie oszacować bo trzeba by było zapewnić zawsze takie same warunki. To też zależy od strat jakie generuje zasobnik i jaka temp utrzymujemy w zasobniku.

 

Co do oprogramowania CAR, to nie wiem czy soft nowego się różni od pierwszych wersji, a wgrać można na pewno tylko czy jest możliwość kablem, bo czasem trzeba wylutowac kość i dać do programatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skoro mowa o CAR. Czy to możliwe że parametr BUILD ma wpływ na odczyt temp. wew.? Miałem taki problem ze przy BUILD=20, CAR ładnie "dochodził" do zadanej temp. np.22 ale na spadek temp. reagował z bardzo dużym opóźnieniem np. o 23:00 wskazywał temp. 22 stopnie, o 6 rano tak samp czyli 22 stopnie. Termometr który stał obok, wskazywał już 21.6.

Po przestawieniu na BUILD=6, spadek temp. jest już wyświetlany na CAR właściwie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skoro mowa o CAR. Czy to możliwe że parametr BUILD ma wpływ na odczyt temp. wew.? Miałem taki problem ze przy BUILD=20, CAR ładnie "dochodził" do zadanej temp. np.22 ale na spadek temp. reagował z bardzo dużym opóźnieniem np. o 23:00 wskazywał temp. 22 stopnie, o 6 rano tak samp czyli 22 stopnie. Termometr który stał obok, wskazywał już 21.6.

Po przestawieniu na BUILD=6, spadek temp. jest już wyświetlany na CAR właściwie.

 

Cześć, miałem podobnie przy Build 1 zanim oddałem CAR-a do naprawy. U mnie jeszcze przy używaniu INFO na CAR i zostawieniu na jakiejkolwiek opcji innej niż ekran główny, CAR resetował się i piec zaczynał grzać od nowa od ch min czyli od 29*C.

 

Już sprawdziłem; po naprawie temperatura w dół spada podobnie, CAR jest nieznacznie szybszy, przy temperaturze wzrastającej CAR jest szybszy od stacji pogodowej. Wcześniej było odwrotnie, czyli stacja pogodowa reagowała w każdym przypadku szybciej. Pozdrawiam

Edytowane przez Bolesław_B
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, miałem podobnie przy Build 1 zanim oddałem CAR-a do naprawy. U mnie jeszcze przy używaniu INFO na CAR i zostawieniu na jakiejkolwiek opcji innej niż ekran główny, CAR resetował się i piec zaczynał grzać od nowa od ch min czyli od 29*C.

 

Już sprawdziłem; po naprawie temperatura w dół spada podobnie, CAR jest nieznacznie szybszy, przy temperaturze wzrastającej CAR jest szybszy od stacji pogodowej. Wcześniej było odwrotnie, czyli stacja pogodowa reagowała w każdym przypadku szybciej. Pozdrawiam

 

Dzięki za info

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...