Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Immergas Victrix X 2 v.2011-ustawienia,opinie,porady


adam998

Recommended Posts

zacytuję fragment instrukcji:

"Sonda zewnętrzna musi być zainstalowana na północnej lub północno -zachodniej ścianie budynku (w miarę możliwości) w wysokości co najmniej 3 m od podłoża. Miejsce zainstalowania sondy musi być osłonięte od wiatru, nie może być narażone na bezpośrednie działanie promieni słonecznych oraz innych źródeł ciepła, które mogą zakłócić wskazania odczytanej temperatury zewnętrznej "

Edytowane przez montixe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...
  • Odpowiedzi 4,1k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Łamigłówka następująca:

W planach Victrix 24kW 2011 i układ mieszany (podłogówka do łazienek, wiatrołapu, kuchni a grzejniki gdzie indziej). Chałupa piętrowa. Będzie też PLC sterującym automatyką wszystkiego.

 

Na chwilę obecną, rozwiązanie do którego doszliśmy z hydraulikiem jest takie:

- Mieszacz termostatyczny rozdzielający na pod-rozdzielacze - oddzielnie na podłogówkę, oddzielnie na grzejniki. Temperatura na mieszaczu na podłogi stała - z doświadcznie montixe przewiduję 38-39*.

- Pod-rozdzielaczy sztuk 3: parter grzejniki (wysokotemp.), piętro grzejniki (wysokotemp.), całość podłogówka (niskotemp.). Można by było na 2-ch ale szkoda tony rur ciągnąć na piętro do wszystkich obwodów grzejników.

- W podrozdzielaczach obwodów grzewczych będzie tyle ile pomieszczeń.

- Na każdym obwodzie pomieszczenia (czyli w pod-rozdzielaczach) wrzucam elektrozawór sterowany z PLC. W ten sposób zarządzam komfortem cieplnym w każdym pomieszczeniu (of kors wszędzie poupychane termometry i histerezę kontroluję sobie sam).

- CAR v2 + sonda = automatyka kotłą + BONUS: podpięcie do PLC jako 'TEL-REMOTO' (czyli modułu GSM); to pozwoli mi zmieniać program w 2 trybach - ręczny gdzie będzie na stałe np 16 stopni i czasowy, zaprogramowany na CARv2 jako standard. Czyli wyjeżdżam, z komórki ustawiam ręczny. Przed powrotem do domu - cyk i kocioł wie żeby podgrzać atmosferę.

 

OPCJE rozważone ale na razie nie przegłosowane:

- DIM

- inny nie Immergasowy mieszacz np TECE

 

NIEWIADOME:

- o ile przewymiarować grzejniki i na jaką temperaturę się przygotować

Edytowane przez impressa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie musisz przewymiarowywać, wystarczy dobrać zgodnie z zapotrzebowaniem. Tabele wydajności cieplnej grzejników podawane są zazwyczaj dla temp: 75*C(zasilanie) / 65*C(powrót) / 20*C(temp.pomieszczenia) albo 70/55/20, albo 55/45/20. Osobiście celowałbym w ten przedział - niskotemperaturowe 55/45/20. Będziesz miał zachowane warunki do kondensacji (w przypadku 70/55 w zasadzie też) to po pierwsze, po drugie i tak przez większość sezonu wystarcza niższa temp. do grzania chałupy , a po trzecie jeśli takie grzejniki zasilisz wyższą temp. to ich wydajność wzrasta, czyli zawsze masz zapas mocy. A najlepszy argument to: im niższą temperaturą zasilasz układ tym płacisz mniej za gaz. Podstawowa sprawa to: wiedzieć (uczciwie obliczyć) dla każdego pomieszczenia,jakie będzie zapotrzebowanie na ciepło. Każdy producent udostępnia tabele mocy swoich grzejników wg ich wymiarów. A wygląda to tak > tu masz tak na szybko pierwsze z brzegu tabele, w których jest podana wysokość, długość, ilość płyt grzejnych i radiatoróww czyli typ grzejnika http://www.delonghi.pl/pdf/tabelewydajnosci.pdf . A tak się dobiera grzejniki w zależności od zakładanej temp. pracy i oczekiwanej temp. w pomieszczeniu http://www.delonghi.pl/pdf/tabeladobor.pdf. Czyli, patrzysz w tabelę jaką chcesz mieć temp. zasilania i powrotu oraz jaka ma być w pomieszczeniu i masz współczynnik. Mnożysz twoje zapotrzebowanie razy współczynnik z tabeli i wiesz jaką moc ma mieć grzejnik i teraz szukasz takiego grzejnika. Edytowane przez montixe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Panowie. No to liczymy OZC. Zgadzam się z podejściem do 55/45/20 - z tym że raczej przekonuje mnie rozwiązanie z 2 obiegami, po to, żeby jak powiedział montixe - ew. puścić na grzejniki wyższą temperaturę i dać mieszaczowi ograniczyć to co pójdzie na podłogówkę.

Przez większość czasu będzie to działało jak rozumiem na ok 30-40 stopniach i na grzejnikach i na podłogówce, a dopiero przy <-10* na zewnątrz (pi razy oko), podniesie się temperatura na grzejniki, a na podłogówce zostanie te 38.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie drodzy forumowicze. Jestem tu nowy, a przywędrowałem na to forum ponieważ muszę dokonać wymiany kotła gazowego. Mój wybór padł właśnie na Victrixa z zasobnikiem 160l. Czytając cały wątek znalazłem sporo ciekawych informacji o bieżącym użytkowaniu. Mam jednak kilka obaw dotyczących Immergasa. Mianowicie jak oceniacie z perspektywy czasu serwis? Nie ukrywam że konkurencyjny (nieco droższy ale o gorszych parametrach) Junkers przedstawia się pod tym względem dużo lepiej. I najważniejsze czy poleciłby ktoś dobrego instalatora z doświadczeniem - powiedzmy >10 instalacji - z Poznania i okolic (rzecz jasna na pw)? Przy założeniu że kocioł + zasobnik kupuję sam. Kontaktowałem się z jednym z doświadczonych instalatorów, ale niestety nie chciał podjąć się zainstalowania i uruchomienia kotła kupionego poza jego firmą (jest też dystrybutorem). Z kolei inny ma doświadczenie raptem z trzema instalacjami. Z góry dzięki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj. Ja w pomorskim nie mam problemu z serwisem. Dzwonię, umawiam się i przyjeżdżają. W praktyce to widuję się z panem serwisantem raz w roku przed sezonem grzewczym, który tylko czyści kocioł i ewentualnie koryguje skład mieszanki. Co do instalatora, to wystarczy że ma jakiekolwiek doświadczenie w instalacjach i potrafi czytać. Instrukcje są bardzo dobrze napisane. Zanim serwis uruchomi kocioł i podbiję gwarancją to i tak musisz mieć wpisy instalatora, kogoś kto ma uprawnienia do instalacji gazowych i kominiarza. Jak coś będzie niewłaściwie zrobione, to nie uruchomią kotła, zalecą wprowadzenie poprawek. Za pierwsze uruchomienie kotła, serwisowi nic nie płacisz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki montixe za odpowiedź.

Podzwoniłem trochę i wygląda że immergas z końcem roku będzie się starał uruchomić serwis 24h.

Natomiast w miarę zgłębiania tematu kotła kilka rzeczy budzi moje wątpliwości:

1. Wężownica w Victrixie jest dość charakterystyczna, bowiem jej średnica jest mniejsza niż rury którą doprowadzana jest woda. I tutaj wchodzi kwestia twardości wody. U mnie w Poznaniu niestety woda jest bardzo twarda. Nie stać mnie na chwilę obecną na stację uzdatniania, więc powstaje pytanie jak Victrix'owa wężownica reaguje na twardą wodę? Czy wymaga częstego (co 2-3 lata) przeczyszczania? Jakie są Wasze doświadczenia jeśli chodzi o odporność kotła, lub jej brak, na twardą wodę;

2. Zasobnik. Myślałem o zestawie ze standardowym zasobnikiem emaliowanym 160l OKC-160 NTR. Jakie są Wasze opinie co do pracy tego zasobnika? Przede wszystkim czy ma dobrą izolację cieplną? Czy warto dopłacić do INOX'owego UB INOX 120/200-2?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks później...

Witam

Jestem na etapie wyboru pieca w nowym domu 150m2.

Mam już taki bałagan w głowie od czytania i itp odnośnie kotłów że ..... .

Szukam porady. Mam dylemat co wybrać

1. IMMERGAS VICTRIX X2 z zasobnikiem INOX 120L

czy

2. Vaillant VCW 226/5-3 ecoTEC Pro z zasobnikiem również INOX.

 

Interesują mnie opinie osób które posiadają kotły IMMERGAS.

Jak z awaryjnością oraz z zużyciem gazu? Jakie są główne problemy z kotłem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli chodzi o awaryjność, to powinien wypowiedzieć się kto, kto zajmuje się serwisem kotłów. Ja dopiero użytkuję Victrixa od ponad 2,5 roku i żadnych głównych ani pośrednich, a praktycznie żadnych problemów z kotłem nie miałem. Zużycie gazu zależy od wielu czynników i to ze komuś pali ileś, to nie znaczy że tobie będzie palił tyle samo, albo mniej czy więcej. To że dom będzie miał 150m2, nie jest wyznacznikiem. Czy układ będzie niskotemperaturowy, jakie ocieplenie, jakie okna, ile okien, jakie duze, jak usytuowane względem kierunków świata, jaki region Polski, jaka wentylacja itp, itd ...czyli jakie dom będzie miał zapotrzebowanie na energię w danym momencie, od tego zależy ile będzie spalał gazu. W instr. VICTRIXa, którą można pobrać z polskiej strony immergas'a, możesz dowiedzieć przy jakiej mocy cieplnej ile pali gazu.Spróbuj znaleźć takie dane w instr. Vailant'a (znalazłem tyko maksymalne zużycie, które jest na takim samym poziomie jak ma Victrix 24 I) . Jeśli dom jest budowany zgodnie z obecnymi standardami, to ten Vailant zdaje się mieć zbyt dużą moc minimalną (5,7kW, toż to prawie jeszcze raz tyle co oferuje Victrix 24). Dowiedz się (daj policzyć komuś, albo policz sam tzw. OZC) jakie zapotrzebowanie na ciepło, będzie miał dom i wtedy zastanów się być może nad Victrixem X 12 2 I, prawdopodobnie będzie ekonomiczniej w okresach przejściowych i podczas lekkiej zimy, a i podczas tych kilku mroźnych dni w sezonie grzewczym, przy twoim metrażu i obecnych standardach spokojnie wystarczy. Edytowane przez montixe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...

Witam,

 

mam pewien problem z wibracjami tego kotła. Kocioł pracuje u mnie prawie rok , ale tylko okazjonalnie (zużyłem tylko 140 m^3 gazu) -> na razie trwają prace wykończeniowe, więc nie zwracałem uwagę na wibrację roznoszące się po budynku. Kocioł jest na 100% solidnie zamontowany, mimo to dotykając obudowy można wyczuć delikatne wibracje. Największe są gdy kocioł ma zamkniętą przednią obudowę - działa jak pudło rezonansowe gitary :) Po otwarciu obudowy drgania są wyczuwalnie mniejsze. Sprawdziłem co nieco przy kotle i wydaje mi się, że źródłem drgań jest praca pompy obiegowej (wentylator palnika jest ok) . Pompę mogę delikatnie przesuwać tył-przód i na boki. Czy u Was też ona jest tak 'elastycznie' zamontowana' , czy macie jakieś wskazówki dla mnie jak uporać się z tym problemem ?

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Modul OFF - jeśli instalacja jest podzielona na strefy grzewcze przy użyciu zestawu DIM. Dodatkowo DIMENS/BUILD proponuję ustawić nie na 20 jak mówi instr. dla pełnej podłogówki tylko na 1 jak dla "kanadyjczyka" . Przy ust 20 start kotła będzie po spadku 0,3*C poniżej ustawionej, a stop kotła 0,5*C powyzej ustawionej, Przy ust.1 start nadal będzie 0,3*C poniżej ustawionej, ale stop 0.1*C powyżej. W praktyce przy ust. DIMENS 20 i zadanej 22*C, miałem 23*C a jak jeszcze ktoś nas odwiedzał to temp. rosła i się robiło za ciepło.. Edytowane przez montixe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To już zależy od ciebie jak sobie ustawisz. Nie ma reguły, pełna dowolność. Krzywa ustawia temp. zasilania układu. Jeśli wyłączysz wpływ czujnika temp. wewnętrznej i dobierzesz sobie taką krzywą, aby utrzymywało optymalną dla ciebie temp. w domu, to myślę że to będzie najbardziej ekonomiczna praca kotła, tak mówią, że przy podłogówce kocioł ma pracować niskim parametrem cały czas. Jak masz tylko podłogówkę, to zostaw modulację na ON i zostaw włączony cz. temp. wewn., wyłącz autoadaptację, ustaw odpowiednio niską krzywą, a resztę załatwi za ciebie automatyka kotła. Pamiętaj, że ta cała automatyka potrzebuje kilku dni żeby "nauczyć się" twojej chałupy. Każdy dom jest inny i preferencje mieszkańców też się różnią, więc raczej nikt na 100% nie powie ci, jakie powinieneś zastosować ustawienia. Sam potestuj sobie i zobaczysz co jest dla ciebie najbardziej odpowiednie. Edytowane przez montixe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...