Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Immergas Victrix X 2 v.2011-ustawienia,opinie,porady


adam998

Recommended Posts

Domyślam się, że to pierwszy sezon. Próbuj, obserwuj, najlepiej zapisuj sobie gdzieś jaka temp zasilania , przy jakich temp. zewn jest OK. Może się okazać, że w innym zakresie może przegrzewać albo nie dogrzewać, wtedy trzeba będzie poszukać krzywej z innym nachyleniem. Cierpliwości i powodzenia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 4,1k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Pierwszy sezon kiedy mieszkamy w tym domu. Drugi, od kiedy zaczęliśmy grzać. W poprzednim roku wygrzaliśmy wylewki i przez całą zimę utrzymywaliśmy właśnie ok 20-21 stopni. Zużycie gazu wyszło ok 500 m3 za zeszły sezon, prawie co do złotówki w/g założeń projektowych :-) Edytowane przez marek2122
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepływy na rotometrach również ustawione w/g projektu. Może odrobinę więcej ponieważ na projekcie przepływy podane w wartościach których trudno byłoby się precyzyjnie trzymać np. O,46. Możecie pomóc?

Zastanawiają mnie te przepływy, masz ustawione 0.4 l/h? Raczej tu masz problem, zakładając że jest teraz w miarę ciepło to powrót jest bardzo zbliżony do zasilania i dlatego kocioł się wyłącza. Nie znam Twojej instalacji ale szukałbym jakiegoś bypass na rozdzielaczu który jest otwarty a jak nie ma to zwiększyłbym przepływ na pomieszczenia gdzie Ci nie dogrzewa bez korekty ustawień kotła. Delikatnie zwiększ w odstępach kilkudniowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

marek2122, projekt jest w porządku, tyle że widzę że dane dotyczą okładziny z ceramiki, co masz na podłogach?

Na moim przykładzie: w sypialniach mam deskę berlinecką ustawienie rotametrów na 0.8 l/min temperatury około 20 st jeżeli zwiększę przepływ to po kilku dniach mam około 22 st. Grubość wylewki też zależy od chociażby staranności wylania chudziaka, nigdy nie uzyskasz wszędzie np 5 cm tylko są delikatne różnice do projektu.

U siebie żeby nauczyć się budynku walczyłem dwie zimy.

Reasumując, ja osobiście na pomieszczenia gdzie przebywasz(salon, kuchnia, łazienka) delikatnie podnosiłbym przepływy. Wiedziałbym co się będzie działo, na przyszłość jedna możliwość odhaczona. Na kotle starałbym się uzyskać większą różnicę temperatury zasilanie powrót czyli jak wcześniej sugerował nasz Mentor (:D)

 

Edycja

Jak dobrze zrozumiałem to na jednym pomieszczeniu masz np. dwie długości pętli. Na tych krótkich pozostawiłbym ustawienie przepływu jak dotychczas. Przydałby Ci się termometr bezdotykowy budowlany, trzeba mierzyć temp podłogi nad daną pętlą żeby wyrównać. Na tych krótkich szybciej wraca ciepła woda, działają jak bypass o który pytałem.

Edytowane przez Mr. Do
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamiast ceramiki mam panele winylowe klejone 2 mm grubości. Więc opór cieplny będzie chyba podobny jak na ceramice. Co do grubości wylewki, to raczej wszędzie będzie taka sama. Ta wylewka to anhydryt który z racji swojej płynności (coś jak bardzo rzadka śmietana) jest samopoziomujący. Wiem, że styropian pod wylewką mógłby być róznie położony ale robiłem to sam, pod laser więc wyszło jak to określił wykonawca wylewki - "książkowo". Poszło tylko 200 kg więcej materiału niż powinno na te 200 m2. Także grubość wylewki jest raczej dokladna. Co do ilości pętli w pomieszczeniach, to np w salonie na dole są 4 i o ile dobrze pamiętam, to przepływy podane w projekcie nie były na każdej pętli takie same. Eksperymentowałem już z ustawieniami przepływów i efekt był prawie żaden. W najzimniejszym pomieszczeniu było odkręcone na max i temperatura nie wzrosła nawet o 0,1 C. W zasadzie, to w pomieszczeniach gdzie najwięcej przebywamy to nie ma większego problemu z temperaturą, od wczoraj podniosła się prawie do zadanej 23,5. Próbowałem kiedyś nawet przykręcić największe pomieszczenie - salon 60 m2 do prawie zera i temperatura przez dobę nie zmieniła się. W dzień nawet się podniosła, pewnie z racji na duże przeszklenia. Przy okazji - dziękuję panowie, że chciało wam się pomóc! Edytowane przez marek2122
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

marek2122 , żebyś moją wypowiedź dobrze zrozumiał. Pętle które masz krótkie, w projekcie 6 mb i 2 około 17 mb powodują podniesienie temperatury powrotu i dlatego kocioł wygasza palnik. Dlatego mimo zadanej temperatury na Carv2 nie zostaje ona uzyskana. Większość użytkowników kotłów miesza przy elektronice a problem leży w ustawieniu odpowiednich ciśnień na obiegach. Mam gdzieś instrukcję do rozdzielacza gdzie podane są dane w jaki sposób obliczać sobie przepływy aby powrót był o mniej więcej o podobnej temperaturze. Przy piecach węglowych czy ekogroszek nie ma to znaczenia ale przy kotłach gazowych jest bardzo istotne.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak na prawdę to nie wiemy jak zbudowany jest układ. Jeśli jest sprzęgło, to te dwie krótkie pętle raczej nie byłyby w stanie tak podnieść temp. powrotu. Z resztą nie napisał nic o temp. powrotu, więc nie wiemy czy to jest przyczyną. Objawy o których pisał są tez charakterystyczne przy ustawieniu MODUL ON, gdzie często załącza się sama pompa i czasem na chwile załączy się palnik i co ciekawe temp. zasilania nie zgadza się z, tą która wynika z ustawień krzywej (jest zazwyczaj niższa), ale to tez opisano w instr. CAR. Dlatego jeśli układ jest podzielony na strefy producent wyraźnie podaje w instrukcji kotła (VICTRIX X12_24 v2011), aby Modul ustawić na OFF, ponieważ CAR z włączoną funkcją MODUL dostosowuje się do otoczenia w którym się znajduje i nie bierze pod uwagę co dzieje się np. na innej kondygnacji. Edytowane przez montixe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam żadnego sprzęgła. Jest po prostu pompa wbudowana w piec, rozdzielacz i tyle. W tej chwili (i w zasadzie od początku) problem jest w dogrzaniu jednego, może dwóch pomieszczeń. Pech, że akurat jedno z nich to sypialnia której śpi moja żona, a ona lubi ciepło ;-) Kręcenie rotometrem od tego pokoju nic nie daje. Czy jest na minimum czy na max to temperatura zmieni się tylko wtedy jeżeli podniosę temperaturę na CAR. I to zmieni się minimalnie. Kiedy w salonie jest 23,5 (tam jest CAR) to w sypialni jest 22 - 22,2 max. Jeżeli dzisiaj się nie rozbuja, to spróbuję opcji z MODUL off. Kiedy wygrzewałem wylewki to w całym domu było prawie 30 C. Edytowane przez marek2122
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam żadnego sprzęgła. Jest po prostu pompa wbudowana w piec, rozdzielacz i tyle. W tej chwili (i w zasadzie od początku) problem jest w dogrzaniu jednego, może dwóch pomieszczeń. Pech, że akurat jedno z nich to sypialnia której śpi moja żona, a ona lubi ciepło ;-) Kręcenie rotometrem od tego pokoju nic nie daje. Czy jest na minimum czy na max to temperatura zmieni się tylko wtedy jeżeli podniosę temperaturę na CAR. I to zmieni się minimalnie. Kiedy w salonie jest 23,5 (tam jest CAR) to w sypialni jest 22 - 22,2 max. Jeżeli dzisiaj się nie rozbuja, to spróbuję opcji z MODUL off.

 

w takim wypadku powinieneś przydławić pętle w pomieszczeniu gdzie jest CAR, na tyle aby wyłączał dopiero kiedy w pozostałych (najbardziej chłodnych) pomieszczeniach temp zostanie osiągnięta i raczej MODUL OFF

Jedna sprawa uzyskać temp. a kolejna utrzymać na żądanym poziomie. Jeśli spadki temp. w sypialni będą szybsze niż w salonie gdzie jest CAR, to problem będzie nadal nie rozwiązany. Wtedy, to albo założyć elektrozawory na pętle i termostaty do każdego pomieszczenia, albo znaleźć odpowiednią krzywa, ustawić przepływy i wyłączyć czujnik temp. wewnętrznej na CAR (AMB OFF)

Edytowane przez montixe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowałem już opcji z dławieniem rotometrów w salonie i niestety niewiele to zmieniało. To znaczy, w salonie temperatura i tak była blisko zadanej a w sypialni stopień albo dwa mniej. Myślałem już o założeniu elektrozaworów, tylko nie tych on-off ale tych z płynną regulacją. Czy jeżeli założę sterownik w każdym pokoju to CAR nie będzie już potrzebny? Którego sterownika będzie "słuchał" piec?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EdiM, na temat korekty ustawień temperatury poczytaj tu: https://forum.muratordom.pl/showthread.php?190052-Immergas-Victrix-X-2-v-2011-ustawienia-opinie-porady&p=7349541&highlight=temperatura+zasobniku#post7349541

Ja ustawiam na 52 i często równocześnie prysznic i kąpiel kogoś w wannie nie robi problemu. Przy ustawieniu około 40 st przy długim prysznicu woda zaczynała być letnia.

Co do sterowania zaworem, widzę że należysz do ludzi sam sprawdzę. I dobrze, pobawisz się i dojdziesz do własnych wniosków.

Wzrost spalania nie jest tylko związany ze sprawnością kotła. Podczas większości startów kocioł pracuje na pełnej mocy przez pewien czas, zobacz w tabeli przy jakiej mocy ile Ci spali w ciągu godziny a potem podziel na minuty. Im masz wyższą temperaturę zadaną tym dłużej sterowanie utrzyma pełną moc.

Pewno już sam doszedłeś do ładu ale nie miałem czasu wcześniej odpowiedzieć.

Dziękuję. Tak mniej więcej z ogrzewaniem daję już radę. Aktualnie mam ustawione modul off, zawór 4D na 50%. Daje mi to kilka stopni więcej na grzejniki łazienkowe niż na podłogówkę. Kociał załączony cały czas, temperatura z kotła na stałym poziomie. Kombinuję z ustawieniami krzywej grzewczej.

Natomiast nadal nie wiem jak zapanować nad temperaturą obniżona CWU:

"Temperatura „ekonomiczna” odpowiada minimalnej temperaturze c.w.u. kotła, do którego CAR jest podłączony. "

Gdzie to jest?

Mój zasobnik generalnie nie jest zbyt dobry. Ma 120L, dwupłaszczowy, poziomy. Woda się szybko w nim miesza i leci chłodna, a czas nagrzewania też jest długi. No ale tutaj już nic nie zmienię obecnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowałem już opcji z dławieniem rotometrów w salonie i niestety niewiele to zmieniało. To znaczy, w salonie temperatura i tak była blisko zadanej a w sypialni stopień albo dwa mniej. Myślałem już o założeniu elektrozaworów, tylko nie tych on-off ale tych z płynną regulacją. Czy jeżeli założę sterownik w każdym pokoju to CAR nie będzie już potrzebny? Którego sterownika będzie "słuchał" piec?

 

to spróbuj jeszcze raz ale tym razem z MODUL OFF. Siłowniki elektrozaworów mogą być ON/OFF ale powinny być podłączone do listwy sterującej, która wyśle komunikat żądania pracy do kotła i tą listwę/listwy podłączasz pod zaciski 40-41 kotła. CAR może zostać dla innych ustawień (krzywa, CWU itd) bo komunikacja odbywa się innym protokołem, ale nie musi go być, ustawisz na nim niską temp, żądaną i nie będzie złączał kotła.

Edytowane przez montixe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Montixe :-) Od wczoraj wieczorem jest już Modul off i jak na razie jest wciąż 2 stopnie różnicy między salonem i sypialnią. Ale żona twierdzi, że już jest przyjemniej więc coś tam się chyba jednak zmieniło. Za półtora tygodnia wracam z zagranicy to wezmę się za rotometry i zobaczymy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Natomiast nadal nie wiem jak zapanować nad temperaturą obniżona CWU:

"Temperatura „ekonomiczna” odpowiada minimalnej temperaturze c.w.u. kotła, do którego CAR jest podłączony." Gdzie to jest?

Nie jestem pewien, czy to nie jest czasem błąd w instrukcji i czy nie chodzi o parametr S5 w starszych, S1 w nowszych kotłach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry, mam pytanie czy ktoś bawił się już parametrami prędkości wentylatora? Dokładnie chodzi mi o moc minimalną i moc startową - vicyrix 12 tt erp. Przy ustawieniach fabrycznych mam nadal za dużą moc kotła, nie jest wstanie utrzymać 28 stopni na c.o, przegrzewa do 33 i się wyłącza.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy sezon kiedy mieszkamy w tym domu. Drugi, od kiedy zaczęliśmy grzać. W poprzednim roku wygrzaliśmy wylewki i przez całą zimę utrzymywaliśmy właśnie ok 20-21 stopni. Zużycie gazu wyszło ok 500 m3 za zeszły sezon, prawie co do złotówki w/g założeń projektowych :-)

 

Wow! Przy domu 160m2 mam zużycie roczne na poziomie ~1200m3 - też 100% podłogówki, utrzymuję temp na poziomie 22,5-23*C (i to też tylko w pomieszczeniu gdzie jest CAR) bo w reszcie pomieszczeń jest stopień a nawet półtora mniej...U mnie rotametry wszystkie rozkręcone na max - od 4 do 5l (w zależności od długości pętli takie wyniki osiągam).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mateusz_77 takie było moje założenie aby dom był jak najcieplejszy. Ceny energii nie rozpieszczają więc lepiej chyba zainwestować na początku żeby móc potem spać spokojnie :sleep: W/g mojego projektu podłogówki prawie wszystkie rotametry powinne być ustawione poniżej 1 l tylko na jednej pętli, najdłuższej jest odrobinę ponad 1 l. Za ten sezon mam nadzieję na podobny rachunek za gaz. Co prawda w poprzednim roku utrzymywałem nieco niższą temperaturę ale było też wygrzewanie wylewki na które poszło ok 70 m3 gazu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...