Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Immergas Victrix X 2 v.2011-ustawienia,opinie,porady


adam998

Recommended Posts

Zaciekawiło mnie to, dlatego, że jeśli już to powinno być podane ciśnienie (opór) w kPa, to całe podnoszenie jest mało przydatne.

 

 

Tego nie wiem, gdybym wiedzial pewnie nie powierzal bym projektu profesjonalistom.

Nie mniej Immergas na wykresie wydajnosci pompy podaje zarowno opor w [kPa] jak i wlasnie wysokosc slupa wody w [m] na osi Y, byc moze jedno do drugiego mozna jakos w usredniony, znormalizowany sposob odniesc.

Tak czy owak, nie sadze aby w projekcie byl blad :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 4,1k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Podjechałem dzisiaj z rana i kocioł cały czas chodzi, tak mi się przynajmniej wydaje bo na wyświetlaczu kotła widnieje ikonka palnika ale z boku nie ma żadnych kresek.

Ponawiam swoje pytanie o krzywą grzewczą, od jakiej najlepiej zacząć? Zrobiłbym sobie to sam, ale nie wiem z jaką temperaturą powinien grzać mój kocioł np. przy 0 stopni, wtedy odpowiednio bym wyregulował. Co wyjdzie najekonomiczniej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponawiam swoje pytanie o krzywą grzewczą, od jakiej najlepiej zacząć? Zrobiłbym sobie to sam, ale nie wiem z jaką temperaturą powinien grzać mój kocioł np. przy 0 stopni, wtedy odpowiednio bym wyregulował. Co wyjdzie najekonomiczniej?

Zacznij od najniższej, jak Ci będzie zimno, to sobie włączysz kolejną krzywą. Jeśli masz podłogówkę, to pamiętaj żeby sobie obniżyć temperaturę maksymalną, standardowo jest ustawiona na bodajże 80'C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temperatura już obniżona. Z tymi krzywymi to może być tak, że np na 3 jak i na 4 będzie ok, ale temperatura zasilania będzie inna i co wtedy brać pod uwagę? Chyba lepiej żeby kocioł pracował z niższą temperaturą? Nie wiem też czy jak mam auto to jest sens dla podłogówki ustawiać inna temp. komfortową i ekonomiczną.

 

Tak jak pisałem wcześniej zastanawia mnie czy lepiej jak przy -10 będzie temp. zasilania 35 czy 40?

Edytowane przez mest
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tymi krzywymi to może być tak, że np na 3 jak i na 4 będzie ok, ale temperatura zasilania będzie inna i co wtedy brać pod uwagę? Chyba lepiej żeby kocioł pracował z niższą temperaturą? Tak jak pisałem wcześniej zastanawia mnie czy lepiej jak przy -10 będzie temp. zasilania 35 czy 40?

Lepiej z niższą - lepsza kondensacja.

 

Nie wiem też czy jak mam auto to jest sens dla podłogówki ustawiać inna temp. komfortową i ekonomiczną.

Możesz spróbować z komfortową i ekonomiczną, ale podłogówka ma taką akumulację ciepła, że w zasadzie tego nie odczujesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejna doba wygrzewania i od czwartku poszło nam już 34m3 gazu. Masakra jakaś. Tak ma być podczas wygrzewania? Dopiero jest 25 stopni co będzie jak ustawie na 35 lub 40? Kocioł chodzi cały czas nie wyłącza się bo tak ustawiłem temp.

 

Autoadaptacje mam na OFF.

Edytowane przez mest
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejna doba wygrzewania i od czwartku poszło nam już 34m3 gazu. Masakra jakaś. Tak ma być podczas wygrzewania? Dopiero jest 25 stopni co będzie jak ustawie na 35 lub 40? Kocioł chodzi cały czas nie wyłącza się bo tak ustawiłem temp.

 

Autoadaptacje mam na OFF.

Instrukcja strona 25 spalanie gazu przy mocy min. 1,9kW wynosi 0,22 m3/h jeżeli piec chodzi cały czas to może się zgadza 0,22x24=5,28m3/dobę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Tak jak pisałem wcześniej zastanawia mnie czy lepiej jak przy -10 będzie temp. zasilania 35 czy 40?

Wklejam z instrukcji

 

Użyteczna sprawność cieplna (80º/60º) przy mocy znam./min. / % / znam. 97,7 / 93,2 min. 97,8 / 94,9

Użyteczna sprawność cieplna (50º/30º) przy mocy znam./min. / % / znam. 106,9 / 102,4 min. 106,7 / 103,0

Użyteczna sprawność cieplna (40º/30º) przy mocy znam./min. / % / znam. 107,0 / 106,8 min. 108,1 / 107,1

 

Czyli jeżeli dasz radę ogrzać temp. ok. 40 C a na powrocie będzie ok. 30 C to będzie najekonomiczniej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@mest

no niestety pierwsze odpalenie i rozgrzanie zjada sporo gazu. ja mam ustawione wygrzewanie na 25, zjada jakies 8-9m3/dobe. teraz zaczyna powoli spadac. Temp. na powrocie rozdzielacza podchodzi juz pod 20-21. Chyba musi tak byc na poczatku :( pewnie z 25 zasilania na 35 bedzie podobnie.

no i mam nadal duze straty przez dach, bo jeszcze bez welny (na dniach)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

taktuje :( dluzsze odstepy czasowe, ale taktuje. wine czesciowo spycham na drabinki, bo 2 z 4 sa na pietrze bez ocieplenia, (a tam jest z 4-5 stopni) wiec one maja prawo silniej schladzac wode w obiegu :/

nie mialem czasu bawic sie w glebsze ustawienia. Moze w przyszly weekend posiedze chwile przy piecyku...

docelowo chcialbym by chodzil non-stop na niskiej mocy, jak bedzie chodzila cala podlogowa na part i pietrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za odpowiedz! Podsumowujac wg Ciebie pompa obiegowa z Victrixa X12 u nas da rade? Tak jak wspomnialem gdzies wyzej przy wysokosci podnoszenia 2,5 m wydajnosc pompy wg wykresu wyniesie ok 830l/h podczas gdy potrzeba ok 1370l/h. Fakt ze to tylko przez te kilka dni w roku...

Nie ukrywam ze takie rozwiazanie (bez sprzegla i dodatkowej pompy) dla mnie jest zdecydowanie najlepsze :)

 

Kolego jak duży masz ten swój domek a raczej ile metrów tej podłogówki, że się martwisz czy pompka pociągnie?. Poszukaj u ludzi co już mają poinstalowane. Pisali o tym, że pompka wystarcza na 1000-1200mb pexa nawet do 1500mb. Więc w czym problem. Ja sam mam położone ok 1000 mb ale kocioł z zasobnikiem czeka na swoją kolej w kolejce do zrobienia wiec jeszcze tego nie potwierdzę z praktyki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

taktuje :( dluzsze odstepy czasowe, ale taktuje. wine czesciowo spycham na drabinki, bo 2 z 4 sa na pietrze bez ocieplenia, (a tam jest z 4-5 stopni) wiec one maja prawo silniej schladzac wode w obiegu

 

Źle kombinujesz. Taktuje właśnie jak nie ma odbioru ciepła, tzn jak temp. powrotu jest taka sama jak temp. zasilania, to kocioł się wyłącza. Było o tym pisane wiele razy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki:) Widzę, że ludzie w tym temacie mają sporo mądrych rzeczy do napisania to dopytam jeszcze na jakie funkcje w sterowniku CAR powinienem zwrócić uwagę. Rzuciło mi się w oczy coś takiego jak dimens/build doczytałem o tym w instrukcji, ale czy to ma jakieś znaczenie dla nas? Sorki, że tyle pytań ale jak już coś mam to chciałbym sie wszystkiego dowiedzieć i za Waszą pomocą ustalić odpowiednie parametry kotła by dobrze grzał i mało spalał:)

 

Ludzie w tym temacie, już sporo ciekawych rzeczy napisali. Wystarczy ten temat przeczytać. O DIMENS/BUILD też jest (np. str. 8 )

 

montixe jak zmienić temp. minimalną na sterowniku Car?

W instr. CAR wszystko jest napisane i nie ma sensu przepisywać instrukcji na forum.

Edytowane przez montixe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...
Kolego jak duży masz ten swój domek a raczej ile metrów tej podłogówki, że się martwisz czy pompka pociągnie?. Poszukaj u ludzi co już mają poinstalowane. Pisali o tym, że pompka wystarcza na 1000-1200mb pexa nawet do 1500mb. Więc w czym problem. Ja sam mam położone ok 1000 mb ale kocioł z zasobnikiem czeka na swoją kolej w kolejce do zrobienia wiec jeszcze tego nie potwierdzę z praktyki

 

 

U nas raptem 800 metrow na ~150 m2 powierzchni. Zasugerowalem sie wydajnoscia pompy okreslona w projekcie podlogowki a ta podawana w instrukcji pieca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kocioł 24KW+CARv2 (sterownik pokojowy)+pogodówka (czujnik temp. zewn.)

 

Wg wszelkich znaków na ziemi, niebie i w instrukcji obsługi jedyny sposób sterowania tym zestawem (i tak właśnie mam ustawione), to załączenie kotła poniżej ustawionej temperatury wewnętrznej (z czujnika w sterowniku pokojowym), przy czym temp. zasilania wg krzywej grzewczej na podstawie czujnika zewnętrznego, a poszczególne pokoje termostatami na grzejnikach.

 

Jest jednak jeden bardzo zasadniczy problem z tym hi-tec sterowaniem - czujnik pokojowy mam w salonie na parterze, a prócz salonu mam jeszcze 13 innych (mniejszych i większych )ogrzewanych pomieszczeń (na różnych kondygnacjach) wliczając przedpokój i garderobę, które mogą być przegrzane lub niedogrzane, bo akurat w salonie już temp. jest ok, albo jeszcze nie. Przykład skrajnego przypadku - kominek w salonie. Odpalę i już przestaje grzać w całym domu.

 

Rozwiązaniem, którego nie widzę w instrukcji obsługi, byłoby sterowanie (włączanie) na podstawie temperatury powrotu czynnika grzewczego, a temp. zasilania na podstawie krzywej grzewczej i temp. na zewnątrz. Wówczas termostaty regulowałyby grzanie w każdym z pokoi, a przy zamkniętym każdym spadek temp. czynnika byłby zbyt mały i kocioł by się wyłączył.

 

Jak to zrobić?

 

 

 

Dodam jeszcze, że być może rozwiązaniem u mnie byłoby przeniesienie sterownika do przedpokoju, jeśli nie ma innej możliwości, ale proszę o informację - czy kocioł sam się wyłączy, jeśli różnica temperatur zasilania i powrotu będzie zbyt mała (czy to wskutek umieszczenia w najchłodniejszym pomieszczeniu ze skręconymi grzejnikami, czy też z odłączonym sterowaniem pokojowym, jak gdzieś widziałem sugestię)? Co wówczas zainicjuje załączenie kotła?

 

 

I pytanie bonusowe: kocioł od paru dni mi stuka - tak włączony, jak i wyłączony. Co to może być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...