zioberek 20.01.2014 13:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2014 dlaczego nie? ustawiasz na głowicy na grzejniku temperatury jakie Ci odpowiadają w danych pomieszczeniach i tyle. Czujnik temperatury wewnętrznej jest wyłączony więc sterowanie odbywa się tylko na podstawie powrotu temperatury do kotła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pakuś 20.01.2014 21:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2014 Witam. czy jest zasadne ustawianie OPCJI DIMENS(bezwładność budynku) na "1" przy podłogówce 100% zaznaczam że nie mam podłączonej czujki zewnetrznej, gdyż serwisant odradził z ... z powodu braku na rozdzielaczach tzw. mieszadła, czy cuś nie mam zabezpieczenia i w razie wysokich mrozów kocioł by zbyt duzą temp. podawał na podłogę modulację mam załączoną, temp. zasilającą ograniczyłem do 35, czy zejść jeszcze niżej? do tej pory podłogówka grzała do zadanej temp. + 0,5 stopnia i załączała się 0,3 poniżej, co skutkowało prawie całkowitym wychłodzenie podłogi, nastepnie następowało ponowne załączenie i wiadomo - z większą mocą grzeje, bo chce nadgonić temp. a chciałbym by pracował na niskich parametrach jak radzicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
montixe 21.01.2014 07:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2014 (edytowane) @pakuśStartu kotła nie przyspieszysz, zawsze się zaczyna przy spadku 0,3*C poniżej zadanej. Stop grzania jest zależny od DIMENS. Ja mam modulację wyłączoną i DIMENS 1, więc STOP grzania mam 0,1*C powyżej zadanej. Przy załączonej modulacji i DIMENS "1" kocioł będzie obniżał temp. zasilania. W praktyce to wygląda tak, że najpierw załącza się pompa i woda krąży w układzie, aż jej temp. spadnie do jakiejś niskiej wartości np.26*C i dopiero rusza palnik, Jak chcesz aby podłoga się nie wychładzała to dobierz odpowiednio niską temp., aby kocioł pracował cały czas bez przerwy. Podłącz czujkę zewnętrzną i ustaw niska krzywą, a na pewno w inst. nie pójdzie wysoka temperatura, a jak się boisz to ogranicz max temp zasilania na kotle do 50*C , nie musisz mieć mieszacza. Napisz na jakie parametry masz zaprojektowaną twoją instalację tzn. jaka jest max temp. zasilania, do utrzymania w domu 20*C w domu przy zewnętrznej -20*C oraz jaką chcesz utrzymywać temp. w domu. Napisz jak masz ustawione S5 i S6, bo zmiana tych parametrów wpływa na pochylenie krzywych. Dobiorę ci krzywą dla twojego domu. Edytowane 21 Stycznia 2014 przez montixe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
r19 21.01.2014 10:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2014 Tak jak napisał montixe, Twoim zabezpieczeniem będzie krzywa grzewcza. Temperatura zasilania będzie taka, jaka wynika z krzywej.Np. u mnie dzisiaj temp. zewn. - 5 stopni, krzywa 1.8, zasilanie 30 stopni. temperatura na poddaszu 21.3, na parterze 22.6. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
montixe 21.01.2014 11:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2014 (edytowane) Tak jak napisał montixe, Twoim zabezpieczeniem będzie krzywa grzewcza. Temperatura zasilania będzie taka, jaka wynika z krzywej. Np. u mnie dzisiaj temp. zewn. - 5 stopni, krzywa 1.8, zasilanie 30 stopni. temperatura na poddaszu 21.3, na parterze 22.6. przy ustawieniach fabrycznych kotła czyli S5=25 i S6=85 przy -5*C na zewnątrz i krzywej 1.8 offset 0.0, będzie na zasilaniu 42*C. Więc jeśli chcecie podawać krzywą, to piszcie jak macie ustawione S5 i S6. Bo wtedy ludzie piszą np."mam ustawiona słynną na forum krzywą "X" i dużo mi pali i mam za zimno albo za ciepło" ps. Krzywe na rysunku w instr. kotła, źle pokazują temperatury zasilania względem t. zewnętrznych @r19 czy mógłbyś mi potwierdzić, bo wg mnie twoje parametry to: S5=20 S6=55..... tak mi wychodzi z obliczeń krzywej. Zgadza się? Jest mi to potrzebne, bo mam pewien arkusz, który dobiera krzywe i offset dla do zapotrzebowania projektowego domu, ale nie było zbyt wielu chętnych, aby robić doświadczenia i notować temp TM przy różnych TE, więc opierałem się tylko na własnych obserwacjach. Edytowane 21 Stycznia 2014 przez montixe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
r19 21.01.2014 12:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2014 Montixe,O ile dobrze pamiętam S5=25, a S6=45. Offset na pewno mam na 0.0. Sprawdzę jeszcze to dzisiaj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
montixe 21.01.2014 13:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2014 (edytowane) mogłoby się zgadzać. Wychodzi mi na wykresie 30,5*C na zasilaniu A kociołek pracuje ci cały czas, bez przerwy? Jaką masz zadaną na CAR, czy masz wył. wpływ wewnętrznej ? Pamiętasz na ile max zasilania masz liczone układ podłogówki? Edytowane 21 Stycznia 2014 przez montixe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
r19 21.01.2014 14:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2014 mogłoby się zgadzać. Wychodzi mi na wykresie 30,5*C na zasilaniu A kociołek pracuje ci cały czas, bez przerwy? Jaką masz zadaną na CAR, czy masz wył. wpływ wewnętrznej ? Pamiętasz na ile max zasilania masz liczone układ podłogówki? Temperatura na zasilaniu skacze, raz jest 30, raz 31. Kocioł pracuje cały czas. Wpływ temp. wewn. mam wyłączony. Ostatniej doby wciągnął 9.3 m3 gazu, to mój rekord. Ale bardzo wiało, myślę, że to przyczynia się znacznie do wychładzania. Co do obliczeń.... to nic nie mam policzone. Nie chcę się tłumaczyć dlaczego. Mam wszędzie rozstaw 10 cm, kocioł ciągnie prawie 1800 metrów rurek. Ogrzewam 200 m2 podłóg. Udało mi się w końcu prawie wyregulować przepływy. Prawie, bo mimo wszystko mam problemy z podniesieniem temp. na poddaszu kosztem parteru. A parter prawie skręcony, że przepływów nie widać, a jest ciepło, tak jak pisałem 22.6 stopnia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
montixe 21.01.2014 15:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2014 dzięki za info. Wygląda na to, że na tych parametrach przy -20*C będziesz zasilał 33*C.Spróbuj przymknąć główny zawór do rozdzielacza parteru, jak już rotametrami nie dajesz rady . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pakuś 22.01.2014 13:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2014 montixe, dzienx za zainteresowanie ale..ale mam problem ze znalezieniem owych parametrów mam podłączony car v2 i nie mogę tego znaleźć wchodzę w ust. dla serwisu ale według inst. dla cara nie potrafię ich odnaleźć próbowałem przy kotle ale z tego co widzę jest informacja że jest podłączony car i tam chyba muszę szukać tego a podłączenie czujnika to dla serwisanta robota czy sam to mogę zrobić - czujnik wisi, tylko kabelek nie jest podłączony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Olleo 22.01.2014 13:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2014 W instrukcji do kotła masz podane, jak to zmienić. Z głowy nie podam, ale coś tam z wciskaniem przycisków na kotle przez parę sekund i wchodzi się w tryb serwisowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
montixe 22.01.2014 14:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2014 montixe, dzienx za zainteresowanie ale..ale mam problem ze znalezieniem owych parametrów mam podłączony car v2 i nie mogę tego znaleźć wchodzę w ust. dla serwisu ale według inst. dla cara nie potrafię ich odnaleźć próbowałem przy kotle ale z tego co widzę jest informacja że jest podłączony car i tam chyba muszę szukać tego a podłączenie czujnika to dla serwisanta robota czy sam to mogę zrobić - czujnik wisi, tylko kabelek nie jest podłączony ustawianie parametrów : instr. kotła, strona 20 punkt 3.8- programowanie płyty elektronicznej. S5 ( minimalna temp. zasilania) też sobie zmień na 20, a potem już możesz w razie czego podwyższać z poziomu CAR bez wchodzenia w parametry kotła. S6 (maksymalna temp. zasilania) śmiało możesz ustawić na 40- 45*C no chyba, że masz wyliczoną podłogówkę na wyższe parametry przy zewnętrznych -20*C, to ustaw 50*C podłączenie sondy zewnętrznej: instr. kotła, str.6; rysunek 1-4 (zaciski 38-39) nic się nie bój, nie popsujesz powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
patrykf 23.01.2014 09:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2014 Witam. A ja mam takie pytanie. Na jaki bieg ustawić pompkę w kotle Victrix 24? Powierzchnia po podłodze to jakieś 120m2. Mam 100% podłogówki. Dodam, że dziś wpinam Car v2 oraz zamówiłem czujnik temperatury zewn. do samodzielnego montażu. Aktualnie steruję Eurosterem. I jaka powinna być temperatura na zasilaniu? Bo jak daję 30*C to grzeje na płomyczku, a jak już ustawię 35 to idzie na dwie kreski. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
montixe 23.01.2014 11:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2014 (edytowane) Witam. A ja mam takie pytanie. Na jaki bieg ustawić pompkę w kotle Victrix 24? Powierzchnia po podłodze to jakieś 120m2. Mam 100% podłogówki. Dodam, że dziś wpinam Car v2 oraz zamówiłem czujnik temperatury zewn. do samodzielnego montażu. Aktualnie steruję Eurosterem. I jaka powinna być temperatura na zasilaniu? Bo jak daję 30*C to grzeje na płomyczku, a jak już ustawię 35 to idzie na dwie kreski. u każdego jest inaczej. U mnie pompa w kotle chodzi na 2-gim biegu, ale ja mam DIM, w którym jest sprzęgło i dwie pompy dodatkowe, do dwóch oddzielnych układów, czyli kotłowa podaje tylko do sprzęgła. Gdybym dał na 1 szy bieg, to miałbym zimniejszy powrót , ale straty temp.podawanych do układu, też większe no i dłużej grzałbym zasobnik CWU. Tak więc celuj w bieg 2-gi lub 3-ci. Na 2-gim będzie brał mniej prądu, więc jak wystarczy aby pogonić całą podłogówkę ...... to masz odpowiedź. Temperaturę masz mieć taką minimalną, aby utrzymać zadowalającą cię temp. w domu, najlepiej przy ciągłej pracy kotła. Nikt ci nie da odpowiedzi jaką masz temp. zasilać układ. Każdy dom ma inne straty, każdy ma inne preferencje itp.itd. Na jaką max temp. masz liczoną podłogówkę? Czy masz zrobione bez projektu, wszędzie standardowo rozstaw rurek co 10cm, bo instalator mówił "panie zrobi się co 10, bo tak wszyscy mają"? Podłącz tą czujkę pogodową, to nie będziesz musiał ciągle kręcić temperaturą na kotle. Edytowane 23 Stycznia 2014 przez montixe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
angel83 23.01.2014 21:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2014 (edytowane) Witam to i ja sie przylacze do tematu . posiadam immergasa victrix v24 + zasobnik 120L immergasa ( taki komplecik) do tego do sterowania Delta Core 200 z czujnikiem zewnetrznym. co do instalacji to duzo nie napisze bo dopiero ogarniam temat - tzn mam 2 pompy 1 - ogrzewanie podłogowe ( 70m2) reszta 110m2 to grzejniki tradycyjne i sa zasilane 2 pompa. to wszystko polaczone sprzegłem i jest tam mieszacz ze sterowaniem do tego 3 rozdzielacze ogolnie domek 160m2 ocieplone 15 cm styro termoorganika w kropki. ogolnie piecyk pozera mi jakies 6-7 m3/dobe nie liczac ostatnich mrozów( na zuzycie wchodzi grzanie , CWU + gotowanie) mam pytanie do Was drodzy uzytkownicy immergasow jakimi parametrami mozna by było sie pobawic zeby ewentualnie sprobowac ograniczyc spalanie ?? podam moze kilka parametrow: temp CWU: 41stC temp wody na zasilaniu ogrzewania: 40st C (to co sie ustawia pokretłem na piecu) temp, tryb dzienny podlogowki20,5st C ( ale sterownik dobija zawsze 1 stC wyzej czyli do 21,5 st C) tryb nocny podlogowki 20 stC czyli generalnie do 21 jezeli chodzi o pompe do podlogowki to zalancza sie jezeli temp w pomieszczeniu jest nizsza od zadanej. natomiast pompa od grzejnikow działa 24/dobę mimo tego ze na sterowniku mam ustawione 16stC (2 grzejniki otwarte na full - pan serwisant mowil ze tak trzeba - mnie do konca to przekonuje) reszta grzejnikow ma głowice termostatyczne. aha rotametry w rodzielaczu podlogowki wszystkie sa ustawione odkrecone na fulla( instalator mowil ze tak ma byc- serwisant pieca znowu mowil ze musi miescic sie w przedzialach) i komu tu wierzyc ??? krzywa grzewcza podłogowki 0.8 krzywa grzewcza grzejnikow 0.0 temp zew wylaczajace ogrzewanie : 17 stC minimalna temp wody w obwodzie podłogowki :25stC maks temp w obwodzie podłogowki : 45stC min temp w obwodzie grzejnikow: 28stC maks temp na grzejniki 55-60 stC nie wiem co jeszcze moge napisac a co moze byc wazne przy zabawie w ustawieniach mam nadzieje ze po analizie bedziecie w stanie mi cos doradzic bo chetnie sie poducze i moze opanuje sprzeta bo z tymi serwisantami to wiadmo jak czlowiek cos samemu nie zrobi i sie nie nauczy to nikt tego za niego lepiej nie zrobi PS. sorki za błedy ort ale mam na dzien dzisiejszy sprawne 1 oko bo w 2 wbil sie kawalek opiłka z barierki ktora teraz spawam Edytowane 23 Stycznia 2014 przez angel83 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mest 26.01.2014 22:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2014 montixe to ja tez poproszę o dobranie krzywej:) min.temp u mnie to 20 stopni max zaś 55. Kocioł raz grzeje, raz się wyłącza. Autoadaptację mam wyłączoną, offset na 0. Dimens na 17. Co można ulepszyć cały czas dążę do perfekcji:) Z tą modulacją poczytałem, ale nie wiem jak to wygląda w praktyce, jak sie do tego odnieść. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
montixe 27.01.2014 07:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2014 (edytowane) Załączam plik, który liczy krzywe i offset. Trzeba wpisać S5 i S6 takie, jak jest ustawione na kotle, bo to ma wpływ na pochylenie krzywych. Krzywa obliczona jest oczywiście teoretyczna, więc jeśli ktoś ma dom cieplejszy, albo ma większe straty, niż założył projektant instalacji, to trzeba jej pochylenie skorygować, ale już tylko podnosząc albo obniżając ją pokrętłem na CAR lub za pomocą S5 w zależności przy jakich temp. zewnętrznych potrzebujemy korekty. Przy podłogówce, trzeba tak ok doby, aby stwierdzić czy temp. ustabilizowała się na żądanym poziomie. Jak za wysoka, to obniżamy albo na odwrót (offsetu nie zmieniamy). Plik liczy w ten sposób, że my wpisując parametry grzania swojej instalacji i żądaną temp. pomieszczenia tworzymy własną krzywą, a plik dopasowuje do niej jedną z gotowych krzywych, która ma takie samo pochylenie jak ta "nasza wirtualna krzywa" i jeśli trzeba to dodaje offset, aby przesunąć krzywą dokładnie w miejsce, gdzie znajduje się nasza " wirtualna krzywa". Jeśli nie dogrzewa w temp. zewnętrznych dodatnich, to nie zmieniamy nr. wyliczonej krzywej, tylko podnosimy na kotle lub na CAR t. min. zasilania ( i nie wyliczamy nowej krzywej w arkuszu po zmianie t.min zaś kotła)Victrix_dobor_krzywej_grzewczej_v.5.xls.zip Edytowane 21 Listopada 2016 przez montixe zmodyfikowana wersja pliku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mest 27.01.2014 10:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2014 To co zmienić ustawienie wartości S6? Nie wiem w tej tabelce co wpisać w t max zasil. wg. zał.projekt. Mam projekt ale nie wiem gdzie tego szukać. Mam napisane Tz 38 stopni, więc domyślam się, że o to chodzi. Jeśli to jest prawidłowa wartość to wyszło mi, że OTC 2,6, offset:-3. Tak ustawić? Dobrze wszystko wpisałem?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
montixe 27.01.2014 10:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2014 (edytowane) To co zmienić ustawienie wartości S6? nie, musisz nic na kotle zmieniać. W arkuszu wpisz, to co masz ustawione w kotle. Arkusz dobierze tobie do tych ustawień, co masz w kotle. jeśli masz Tz 38*C, więc taka jest wartość obliczona na utrzymanie prawdopodobnie 20*C w domu przy -20*C na zewnątrz, tak się zazwyczaj przyjmuje w projektach. Dobrze wszystko wpisałem?? Na to wygląda że dobrze . Czyli masz wyliczone dokładnie tak jak u mnie. Skoro taką krzywą dobrał, to widzę że masz S5=20 i S6=55, a w domu chcesz mieć 20*C. Czyli ok, takie OTC ustaw na CAR i obserwuj, czy taką temp. jak chcesz utrzymywać (wstawiłeś do arkusza 20*C, ale jak chcesz cieplej, to musisz to wpisać w arkuszu), będzie utrzymywał. Na CAR ustaw sobie teraz na razie zadaną na większą wartość np. 25*C, żeby kocioł się nie wyłączył. Jak zobaczysz że jutro temp będzie np 0,4 wyższa niż zadana, to ustaw krzywą na niższą, np 2.4, ale offsetu nie zmieniaj i dalej obserwuj. Jak już trafisz idealnie, to powrót przy -20*C powinieneś mieć max 7*C zimniejszy niż zasilanie, jak będzie jeszcze zimniejszy, to będzie początkowo ponosił moc i takim przypadku, należy jeszcze troszeczkę obniżyć krzywą , np spada temp do -20 i powrót masz zimniejszy o 8*C, więc krzywą jeszcze obniżasz o 0.1 np. z 2.4 na 2.3 - to oznacza obniżenie temp. zasilania, jeszcze o 1*C przy -20 na zewnątrz, czyli w sumie z projektowych 38*C, faktyczne zapotrzebowanie to 36*C, co oznacza że masz mniejsze straty niż założył projektant . U mnie, teraz w temp. na zewnątrz w okolicach -8*C powrót jest zimniejszy od zasilania o około 5*C. Akurat było ostatnio u nas kilka nocy z temp. -20*C, więc mam to sprawdzone , musi być różnica max 7*C, wtedy kocioł nawet na chwilę nie podniesie mocy. Jak będzie dalej, poniżej -20, tego na 100% nie powiem. Edytowane 27 Stycznia 2014 przez montixe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 27.01.2014 12:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2014 Ale aby uzyskac zmniejszenie różnicy temperatur na powrocie z 8 do 7°C, obniżając jednocześnie temperaturę zasilania trzeba zwiekszyc przepływy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.