Dudi81 04.11.2014 10:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2014 Mam ustawione na 10, chyba wtedy też miałem Przy autoadaptacji dawało to radę, ponieważ mimo modulacji, jak nie mógł dogrzać to wskakiwał na offset +14 (krzywa miałem na 2), ale wydawało mi się, że coś nie tak z ustawieniami skoro skacze offset pomiedzy -14 a +14. Może jeszcze spróbuje autoadaptacje z krzywą 4,3. Taka mi wychodzi pomiędzy temp. 30-60 przy offsecie 0 i zobacze w jakich granicach zmienia offset. Tylko Żona nie zadowolona, przy ekogroszku grzejniki były zawsze letnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
emmer 04.11.2014 10:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2014 Dudi81 - to ja wiem. tylko jak klikam na Car2 tym Info to mam tylko jeden parametr. reszta --. czyli: albo można gdzieś to włączyć, albo może któraś z żył przewodu nie podpięta. sam nie wiem. napisze dzisiaj do immergasa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
montixe 04.11.2014 10:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2014 @Dudi81 przy autoadaptacji, Offset zawsze skacze ile potrzebuje w danym momencie, bez względu jaką krzywą ustawisz. Autoadaptacja pilnuje Twojego komfortu i nie interesują ją Twoje rachunki za gaz ;( . Spróbuj, przy "Modul On" zwiększyć Dimens do np 15 i zobaczysz czy będzie dogrzewał. Jeśli żona musi mieć ciągle ciepłe grzejniki, to musisz znaleźć krzywą, która będzie podtrzymywała odpowiednią temp., w przedziałach czasowych, kiedy żona przebywa w domu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
xmichal79x 04.11.2014 13:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2014 emmer niestety nie wiem, u mnie po prostu klikając info te informacje się pojawiają, Ja sam nic nie włączałem, niedługo pewnie będę się widział z serwisanetem, to podpytam, bo:drugi raz spadło mi ciśnienie czynnika CO i musiałem dopuszczać zaworkiem na kotle, kolejny raz stało się to gdy kocioł był wyłączony z prądu (wyjęta wtyczka z gniazdka na jakąś godzinę). Wiecie może co to może oznaczać? jak piec normalnie pracuje tzn. jest podłączony do kontaktu to przez 2 tyg nic się nie działo, ciśnienie ani drgneło, więc to chyba nie nieszczelność instalacji?montixe Piszesz, że:"Jeśli żona musi mieć ciągle ciepłe grzejniki, to musisz znaleźć krzywą, która będzie podtrzymywała odpowiednią temp., w przedziałach czasowych, kiedy żona przebywa w domu "też poszukuje takiej krzywej, tylko jak ją znaleść ? metodą prób i błedów? czy jest jakiś szybszy sposób? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Dudi81 04.11.2014 14:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2014 Wydaję mi się, że ustawienie większej różnicy temperatur miedzy ekonomiczną a komfortową by pomogło i np od 15:00 zaczyna dobijać do tej komfortowej. No i jak jest modulacja włączona to częściej pompa pracuje i w moim przypadku minimum 30 stopni szło by na grzejniki. @emmerCAR jest podłączony przwodem 2-żyłowym, więc w przypadku nie podpięcia jednym nic by nie pokazywał. Podłączenie możesz sam sprawdzić, szyna jest pod piecem, łatwo dostępna. Możliwe, że CAR nie współpracuje z twoim piecem, ale jeśli masz model z tematu to mało prawdopodobne. Powodzenia w szukaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
BrodowskiG 04.11.2014 14:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2014 krzywą musisz wyczuć, obserwuj temp. zasilania w zalezności od temp. zewnętrznej, i porównasz do wykresudruga opcja to jak zmienia sie temp. w pomieszczeniu do tego jak zmienia sie temp. na zewnątrz, spadki cisnienia moga byc wtedy jak ze zbiornika przeponowego schodzi powietrze, wtedy na zimnej instalacji dopuszczasz wode a po zagrzaniu wylatuje zaworem bezpieczenstwa czy po prostu za bardzo rosnie cisnienie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
montixe 04.11.2014 15:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2014 (edytowane) też poszukuje takiej krzywej, tylko jak ją znaleść ? metodą prób i błedów? czy jest jakiś szybszy sposób? Poszukaj, na którejś ze stron tego tematu wstawiłem arkusz, który wylicza krzywą. Podstawiasz parametry jakie masz ustawione w kotle: czyli temperatury min i max (S5 i S6)- bo zmiana tych parametrów zmienia pochylenie krzywych, oraz wpisujesz parametry dla twojego domu na jakie masz zaprojektowaną instalację grzewczą, czyli ile maksymalnie ma być na zasilaniu przy -20*C na zewnątrz (niektórzy robią projekt na -16*C) i jaką chcesz mieć temp w domu. Tam wszystko jest opisane, więc ogarniesz. W rzeczywistości może być potrzebna minimalna korekta krzywej jeśli okaże się że masz np więcej mostków, albo w drugą stronę bo masz dom cieplejszy niż zakładał projektant. Edytowane 4 Listopada 2014 przez montixe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
emmer 05.11.2014 07:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Listopada 2014 Dudi81 - no niemożliwe żeby Car nie współpracował z kotłem bo poza tym wszystko śmiga. nie jest to mi raczej niezbędne do życia, ale taki mam charakter że jak się czegoś nie dowiem to nie mogę spać . Napisałem do immergasa. jak coś odpisza to podzielę się informacją. odnośnie ciśnienia. mój kociołek w związku z brakiem gazu odpoczywał przez dwa dni. ciśnienie na zegarze to 1 bar. jak go odpaliłem i dostał 55 stopni na zasilaniu to podskoczyło na ponad 1.5 bar. to normalne. chyba że te ubytki masz większe. (nie doczytałem, ale jak masz grzejniki to może któryś się odpowietrzył?) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jarq 05.11.2014 13:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Listopada 2014 do Dudi81 - nie nie mam dodatkowego sterowania na grzejniki, jadę tylko na CAR2. Może byłoby trochę lepiej jakbym umieścił CARa na piętrze gdzie grzeję grzejnikami.Obecnie modulację mam wyłączoną, t.com - 21*C, t.econ- 21,5*C z tym że mam przedziały: t.com od 15.30 do 17.30,19.30 do 22.30, 5.00-7.00.Przy temperaturze zew. 5-6 *C temperatura czynnika grzewczego = 37*C, Build- 01, t.min- 30, t.max-65, krzywa- 4.1, offset - -8.Jak na razie jest w miarę ok. Jeżeli nie chcesz grzać non-stop, to powinieneś zweryfikować jakie masz spadki temp tam gdzie grzejesz grzejnikami i do tego dostosować włączanie grzania z temp. komfortową. U mnie przy tego typu ustawieniach zużycie gazu 4-5 m/ dobę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
emmer 06.11.2014 11:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Listopada 2014 a więc dostałem odpowiedź z Imergassa. Sterownik CAR2 jet sterownikiem uniwersalnym i w zależności z którym rodzajem kotła Immergas wspólpracuje + w zalezności z jakimi akcesoriami + w zalezności jaka automatyka kotła = takie informację będzie pokazywał czyli u mnie przy Zeusie bedzie to tylko temperatura czynnika + ewentualnie temperatura z czujki pogodowej (jeżeli podłączona) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
teres1719510421 08.11.2014 22:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Listopada 2014 Druga sprawa to, to że mam nie dogrzany jeden grzejnik 3 płytowy na piętrze (dół podłogówka z osobnym rozdzielaczem i pompą), a mianowicie grzeje tylko do połowy od góry (dół zimny). Ukłąd jest odpowietrzony. Podejrzewam że problem występuje w pompie w kotle a bardziej w by-pasie. Czy ktoś to może regulował? Można to całkowicie skręcić (w łazienkach i tak mam otwarte na max drabinki)? Pogrubienie ewidentnie wskazuje na za mały przepływ. Jeśli w łazienkach masz otwarte grzejniki na maksa, to ja bym spróbował zmniejszyć/całkowicie zamknąć by-pass. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mest 09.11.2014 06:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Listopada 2014 Mój post będzie średnio dotyczył tematu ale niejako jest związany. Mam kolejny problem w domu, już powoli tracę cierpliwość do tego wszystkiego. Pękła mi jedna ze "szklanek" filtra, które są od razu za wodomierzem. Całe szczęście, że byliśmy w domu i szybko zareagowałem (mieliśmy się tego dnia wprowadzać) gdyby nie to, to woda lała by się całą noc. Chciałbym opisać swoją instalację, wkleić zdjęcie i ustalić co mogło być przyczyną. Za wodomierzem mam dwa filtry później rury idą zasobnika. Nagrzałem zasobnik do około temp 60 stopni i wydaje mi się, że to mogło być przyczyną pęknięcia. Woda zwiększyła swoje ciśnienie ( objętość w rurach) i dała o sobie znać w najsłabszym punkcie - to jest moja teoria. Nie mam żadnego zbiornika wyrównawczego w instalacji. Po prostu boję się kolejnego zalania a jak następnym razem nie będzie mnie w domu? W instalacji mam też dosyć wysokie ciśnienie, ale czy na tyle aby rozsadziło filtr. Pomóżcie bo jutro kolejny raz mają do mnie przyjechać i ocenić co mogło być przyczyną awarii.Ciekawi mnie Wasze zdanie bo od tego zależy czy nie będę musiał szukać kogoś innego do tej instalacji. Żeby nie stało się tak, że następnym razem wyleci mi kocioł w powietrze i cały czas będę miał w domu tykającą bombę. Proszę wskazać wszystkie błędy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
krzy27 09.11.2014 08:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Listopada 2014 Jeśli na instalacji wody wcześniej masz zawór zwrotny lub reduktor to mogło faktycznie tak być. Przy dużym ciśnieniu powinno się zredukować reduktorem, wstawić naczynie przeponowe i upustowy zawór bezpieczeństwa. Wielkość naczynia zależna od pojemności zasobnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mest 09.11.2014 09:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Listopada 2014 (edytowane) Nie mam reduktora, nie mam zaworu bezpieczeństwa i nie mam naczynia przeponowego i jutro to wszystko zrobię. Brak słów do tego wszystkiego:( Tak wygląda moja instalacja. Nie wiem czy woda idzie bezpośrednio do zasobnika czy nie dlatego napisałem zasobnik, ale po drodze jest jeszcze przy zasobniku zawór odcinający i nic więcej. Edytowane 9 Listopada 2014 przez mest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
r19 09.11.2014 09:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Listopada 2014 Nie mam reduktora, nie mam zaworu bezpieczeństwa i nie mam naczynia przeponowego i jutro to wszystko zrobię To odwazny byles. Na zasobniku z pewnoscia bylo ostrzezenie, ze nie wolno uzywac bez sprawnego zaworu bezpieczenstwa. Ja poczatkowo tez nie mialem naczynia przeponowego. Kilka razy zbieralem wode spod zbiornika cwu i w koncu zamontowalem naczynie. Tylko, ze u mnie wyrzucalo przez zawor. Jakie masz cisnienie w sieci, ze potrzebujesz reduktor? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mest 09.11.2014 09:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Listopada 2014 Nie wiem jakie jest ciśnienie, ale dosyć solidne. Założę dla bezpieczeństwa. Mam też pytanie, powyżej zamieściłem obrazek z instalacji. Chciałbym zainstalować zawór bezpieczeństwa, zawór zwrotny i zbiornik. Czy coś z tego jest niepotrzebne? W których miejscach to wszystko zainstalować? Muszę być na jutro przygotowany, żeby znowu czegoś nie odwalili.r19 odważny? Głupi i bez wiedzy. Ja wczoraj przesiedziałem w internecie parę godzin, poczytałem i wiem, że coś z tych rzeczy musi być zainstalowane a oni montują to cały czas i nie wiedzą? Przeraża mnie to. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
r19 09.11.2014 10:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Listopada 2014 (edytowane) Ale to zamontowali Ci fachowcy? Bez zaworu bezpieczeństwa? Tak u mnie wygląda konsola: Zawór główny zaraz na wejściu, potem wodomierz, potem zawór zwrotny, a potem ciśnieniomierz. Ja wiem jakie mam ciśnienie, a Ty tylko zgadujesz, że jest duże. U mnie nigdy nie przekracza 4 barów, czasami spada do 2.5. Przy zasobniku mam zawór bezpieczeństwa i naczynie przeponowe. Przy kotle zawory na zasilaniach i powrotach co i cwu i filtr na obwodzie co. Filtr na obwodzie co powinien być w poziomie, ale nie było jak się zmieścić. Ta biała rurka przy zasobniku jest podłączona do naczynia przeponowego. Edytowane 9 Listopada 2014 przez r19 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mest 09.11.2014 10:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Listopada 2014 (edytowane) Tak fachowcy - szok. Możesz wstawić jeszcze jakieś zdjęcie z większej odległości, żebym zobaczył jak to wszystko współgra razem. Jakie wysokości tego zbiornika przeponowego, czy na zbiorniku masz też manometr? Po prostu cały zarys. Masz też naczynie przeponowe na C.O? Filtra na obwodzie C.O. nie mam żadnego. Nie wiem czy to straszny błąd czy nie. Gdzie te zawory bezpieczeństwa powinny jeszcze być? Tylko przy C.W.U czy w innych miejscach też? Od piątku aż do teraz przeżywam traumę co mogłoby się stać gdyby nas nie było.Nie masz żadnego filtra przy wodomierzu? Ja też zastanawiam się nad ich zasadnością. Zdaję sobie sprawę, że jak co niektórzy to czytają to włos im się jeży na głowie. Edytowane 9 Listopada 2014 przez mest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
r19 09.11.2014 10:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Listopada 2014 Nie zrobię zdjęcia obejmującego wszystko, bo pomieszczenie jest zbyt małe. Dodatkowo kocioł od reszty odgradza ściana. Naczynie wyrównawcze mam bodajże 18L. Zasobnik 200L. Na naczyniu nie mam dodatkowego manometru. Do c.o. naczynie masz w kotle. Nie potrzeba dodatkowego. Zawór bezpieczeństwa jest jeden. Przy zasobniku. Widać go na zdjęciu w poście wyżej. Filtry mam przy stacji zmiękczającej wodę. Do zasobnika, instalacji zimnej wody, do kotła, wchodzi już woda przefiltrowana i zmiękczona. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mest 09.11.2014 13:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Listopada 2014 Trochę mi zeszło ale to w końcu bezpieczeństwo mojego domu:) poniżej daję rysunek propozycji mojej instalacji. Proszę o wypowiedź czy taka instalacja jest bezpieczna i bez błędów. Co można zmienić na lepsze? Chcę dać zawór zwrotny za filtrem żeby znowu w razie czego (będą już inne zabezpieczenia) mi go nie rozwaliło. Czy manometr we właściwym miejscu? Trochę mało mam tam miejsca dlatego tak to rozwiązałem. Proszę o analizę instalacji. Gdzie dać jakby co reduktor ciśnienia jakby się okazało, że jest za wysokie? Przy jakim ciśnieniu go zastosować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.