Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Immergas Victrix X 2 v.2011-ustawienia,opinie,porady


adam998

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 4,1k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Śpimy już dwa dni w domu i w sypialniach 19,7 stopnia a tam gdzie czujnik 20,3 i niestety kocioł rzadko na razie się załącza i jakby trochę za zimno w innych pomieszczeniach, też mogłem ten czujnik przesunąć w głąb domu. Teraz nie jest ani na słońcu, ani w przewiewnym miejscu, ale mogłem go dać w inne miejsce. Tak dumam sobie co tu zrobić. Znowu jak daliśmy 21 stopni to było nam za gorąco.

 

W momencie kiedy stwierdzę, że kocioł za długo grzeje, powiedzmy koło 8 godzin a chciałbym aby grzał 6 godzin to w pierwszej kolejności zwiększyć krzywą czy temp minimalną?

Edytowane przez mest
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

..W momencie kiedy stwierdzę, że kocioł za długo grzeje, powiedzmy koło 8 godzin a chciałbym aby grzał 6 godzin to w pierwszej kolejności zwiększyć krzywą czy temp minimalną?

 

Proponuję podnieść krzywą, zwiększenie temp minimalnej też by zadziałało ale przy okazji zmniejszyłbyś zakres w jakim może piec pracować.

 

A ja dalej ze swoim walczę. Zmieniłem BUILD na 15, ale mimo to po powrocie z pracy zastałem temp. 21,5 (zadana 22), na zasilanie szło 31, mimo że z według krzywej powinno być 35. Dopiero podniesienie temp z 22 na dużo wyższą wpłynęło na reakcje pieca. Więc dalej nie wiem, którym parametrem mogę wpłynąć na to żeby MODUL obniżał temp trochę później, a nie 0,5 stopnia przed zadaną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem o co chodzi, walczyłem z tym rok temu. Nie osiągniesz 22 stopni bo jest za ciepło na zewnątrz, więc tutaj bym podniósł temp. minimalną tak jak zrobiłeś. Jak temperatura za oknem spadnie to wtedy Ci dogrzeje przy takich ustawieniach jak miałeś początkowo bo będzie grzała z wyższą temperaturą.

Coraz bardziej zastanawiam się nad wyłączeniem MODUL dlaczego tak kurczowo się tego trzymasz? Mi na razie aż tak to nie przeszkadza, ale kto wie co będzie za tydzień. Na razie testuję z modulacją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to chyba spróbuję podnieść minimalna na 35. MODUL chce mieć włączone ponieważ jest przyjemniej, nie zatrzymuje odrazu pompy. Bez MODUL grzejniki często były zimne

Dudi81 jeśli twój cały układ chodzi tylko na pompie kotłowej i chcesz mieć ciągły obieg, to przestaw parametr P2 na 1 (fabrycznie jest 0) i olej tą modulację, bo ona się sprawdza przy podłogówce

Edytowane przez montixe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie zadana temp. to 20,3, kocioł natomiast grzeje do 20,6 i się wyłącza-tutaj jest ok. Jeśli chodzi o włączenie to załącza się gdy spadnie do 20,5 dlaczego? Pamiętam jak montixe kiedyś pisał, że niezależnie od modulacji start kotła zaczyna się kiedy temp. spadnie o 0,3 stopnia od zadanej. U mnie zadana to 20,3 więc dlaczego przy 20,5 się załącza. Wiadomo, że o 0,1 waha się temp bardzo często więc co chwilę start kotła:( build mam na 11, temp. min 22 modul-on.

 

Pierdolca idzie dostać od tych startów, siedzę cały czas w domu i tylko włączanie i wyłączanie. Coś jest nie tak:( Zmieniłem temp min. na 20 ale nadal to samo, krzywa 3,1 offset -3 wszystko tak jak każe arkusz a i tak załącza się przy 20,5 a nie przy 20.

 

Jak kociołek ma grzać 4-5 godzin jak spadnie o 0,01 i już leci takiej różnicy raczej przez tyle czasu grzać nie będzie.

Edytowane przez mest
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mest

dziwna sprawa ten twój przypadek. Zastanów się trochę, zamiast bezsensownie kręcić wszystkim co się da, szkoda twoich nerwów. Nie zmieniaj temp. min i krzywych, bo to nic zmienia. Za te ustawienia odpowiedzialny jest build i z tym popróbuj. Ostatecznie jak nie pomoże, to spróbuj zrobić reset CARa do ustawień fabrycznych - tym malutkim przyciskiem (data, godzina i programy czasowe zostaną bez zmian). Ale najpierw zrób sobie taki test i do niego nie musisz czekać aż temp. w domu się zmieni, możesz wymuszać start i stop przez zmianę temp. zadanej. Zrób na próbę z Modul OFF i Dimens 1, i teraz tak: masz na CAR wyświetloną faktyczną temp. np 21*C, to wymuszenie grzania powinno odbyć się dopiero przy zmianie zadanej na 21,3*C, a zatrzymanie powinno nastąpić jak przestawisz ponownie na temp. 0,1*C niższą, niż ta, którą właśnie wyświetla CAR. Do kotła nie musisz biegać, bo przecież widać w na wyświetlaczu, kiedy się załącza pompa(sygnał żądania pracy) i kiedy palnik.

Edytowane przez montixe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po spadku o 0,1 stopnia przy włączonej modulacji załączał tylko pompę, przez noc temp spadła do 19,9 i teraz widzę leci już palnik. Zadana temp. to 20,3. Teraz pytanie czy palnik mógł się załączać po spadku o 0,1 czy ogólnie kocioł powinien się dopiero uruchomić po spadku o 0,3 od zadanej. Jeśli chodzi o sprawdzenie przy wyłączonej modulacji to jest dokładnie tak jak mówisz, tutaj nie ma żadnych odstępstw załącza przy 0,3 poniżej i wyłącza przy 0,1 powyżej zadanej, build na 1. Inaczej jest właśnie przy modulacji. Zaraz jeszcze sprawdzę.

 

Mam obecnie 20 stopni na wyświetlaczu i jeśli ustawię na 19,7 kocioł się wyłącza, jeśli dam na 20,2 się załącza. A załączenie jak dobrze rozumiem powinno być na 20,4 tak? Sam nie wiem czy dla mnie lepiej z modulacją czy bez? Przy MODUL-OFF ładnie mi grzeje do samego końca. Przy MODUL-ON łądnie sobie zmienia temp, ale już przy dochodzeniu do zadanej temp. nie raz wyłącza palnik i idzie tylko pompa przez co nie raz mi nie dogrzeje tak jak chce i muszę zwiększąć temp min. NIe wiem ostatecznie na co się zdecydować :)

Edytowane przez mest
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aaa ... czyli bez stresu , no tak właśnie robi przy modul ON. To że załącza pompę, nie jest równoznaczne z uruchamianiem palnika. Gazu ci nie pali w tym czasie :) . To że temp na CAR rano była wyświetlona 19,9*C to nie oznacza, że grzanie nie ruszyło już przy równo 20*C. U mnie też tak bywało w okresach przejściowych - za niska temp. czynnika=dłuższy czas reakcji. U mnie przy obecnych temp. zewn., jak w podłogę puszczę mniej niż 28*C, to nie mogę podnieść temp. w domu, a jedynie podtrzymuję. Jak grzeję jeszcze wyższą, to grzeję krócej. Ale ta wyższa musi być taka, aby kocioł jak najszybciej zszedł do mocy minimalnej, czyli musi być na takim poziomie, aby nie było zbyt wielkiej różnicy między tym co ma grzać kocioł wg krzywej, a tym co idzie na powrót. Bo właśnie od tego zależy moc z jaką pracuje kocioł. Edytowane przez montixe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to wszystko jasne ale wkurzające jest to włączanie i wyłączanie co chwę. To teraz mi powiedz odnośnie właśnie takiego okresu przejściowego jak nie dogrzewa. Podnosisz krzywą czy temp. min?? Ja podniosłem temp min. na 23 i teraz na kotle jest 26. Kurcze nie mogę uzyskać wszędzie takiej samej temp. bo tam gdzie czujnik to jest 20,3 a w innych pomieszczeniach 19 ale nie wiem czy 19,1 czy 19,9. Musze kupic jakis dokladny termometr.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz wyregulować pętle. Tam gdzie masz CAR musisz zdławić na tyle, aby wyłączyło grzanie dopiero, jak w pozostałych pomieszczeniach będzie tyle ile ma być.

Podnosząc t.min., podnosisz początek krzywej (punkt startu), a jej koniec (prawa strona) jest ustalona przez t.max zasil. ustawionej na kotle.

Tłumaczyłem to już wielokrotnie i widać to doskonale zmieniając wartość S5 lub S6 w arkuszu liczącym (S6 to czarna linia przerywana- pozioma) Widać to szczególnie dobrze na krzywych, których oba końce mieszczą się w zakresie przedstawionego wykresu, a te których koniec prawy na obrazku kończy się na TE-20*C , też gdzieś tam daleeeko po prawej, są umocowane do punktu S6, tylko że tego nie widać na obrazku.

Zmieniając t.min. na CAR, zmieniasz S5 na kotle (piszę dla tych którzy nie są tego świadomi)

podsumowując:

Wszystkie krzywe mają swoje STAŁE punkty początkowe i końcowe ustalone przez parametry S5 i S6 ! Więc chcąc zmienić pochylenie już wybranej krzywej, operujemy tymi parametrami

Pokrętłem na CAR nie podnosisz krzywej tylko wybierasz inną

Dla tego ważne jest, aby w arkusz wpisać, to co faktycznie jest ustawione na kotle

 

Co do temperatur i krzywej, ja swoją krzywą dopasowałem sobie na podstawie obserwacji zachowania mojego budynku do własnych preferencji , czyli zaobserwowałem np: że przy t. zewn. 10*C - muszę mieć minimalnie na zasilaniu 28*C, aby podnieść w domu temp. w miarę szybko, jednocześnie przy jak najszybszym zejściu kotła po starcie do mocy minimalnej, a przy zewn 0*C muszę mieć co najmniej np 33*C na zasilaniu i przez te dwa punkty poprowadziłem prostą i do niej dopasowałem odpowiednio pochyloną krzywą i przesunąłem ją za pomocą offsetu tak, aby obie linie się pokryły i tak wyszła mi krzywa z offsetem, która w całym swoim zakresie nagrzewa dom w podobnym czasie. Do tego pomocny jest arkusz, gdzie wszystko można sobie przedstawić graficznie. Najlepiej zaobserwować sobie przy większym zróżnicowaniu temp. zewn np. +10 i -10*C. Krzywa teoretyczna, która wyszła mi z podstawienia danych projektowych, działała tak jak powinna działać, czyli, że kocioł pracuje bez przerwy, uzupełniając tylko straty temp. w domu (w praktyce nawet wyszło, że mam dom lepiej zaizolowany niż zakładał projekt i mogłem mieć 2*C mniej przy -20*C na zewnątrz, aby utrzymać stałą temp. przy ciągłej pracy kotła).

Nie sugerujcie się liczbami które podałem, bo one są przypadkowe i tylko przykładowe dla wyjaśnienia zasady jaka się kierowałem.

Edytowane przez montixe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyznam, że nie wszystko jest tu dla mnie jasne - niestety:( bo wyższą temp na zasilaniu mogę uzyskać zarówno jak podniosę krzywą jak i temp. min. Tak mi sie wydaje przynajmniej. Przy modulacji jest też więcej kombinacji bo po początkowym grzaniu przy temp 29 na kotle spada ona w późniejsze fazie do np 27. Przy wyłączonej modulacji nie ma takich wahań co jest łatwiejsze do zrozumienia, grzeje z jedna temperaturą i wtedy mogę zobaczyć jak to się ma w stosunku do wykresu.

 

Przed wyjściem z domu około 4-5 godz temu kocioł miał podgrzać temp do 20,5 i gdy wróciłem miał cały czas 20,3. W takim czasie powinien to zrobić, ale zobaczyłem, że mam podane dane dla 20,3 i w sumie tą temp kocioł osiągnął. Zwiększona była tylko temp min. z 20 na 23. Trochę się w tym gubię to prawda, ale cały czas próbuję zrobić tak by było idealnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyznam, że nie wszystko jest tu dla mnie jasne - niestety:( bo wyższą temp na zasilaniu mogę uzyskać zarówno jak podniosę krzywą jak i temp. min. Tak mi sie wydaje przynajmniej.

skoro nie rozumiesz, to trudno. W każdym razie dobrze zrobiłeś podnosząc t.min. zasilania skoro nie dogrzewało w t. zewn. dodatnich. Z tymi punktami (temperaturami) start/stop kotła, to musisz operować tylko poprzez BUILD. Spróbuj wyższy, zacznij od BUILD 20 i potem jeśli nie będzie ci pasowało to obniżaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już wczoraj z pomocą asolta doszedłem o co chodzi, że w korytarzu na Carze temp wynosi około 20,5 a w reszcie pokojów ponad 19 stopni. Jak się okazało moi wspaniali hydraulicy nie dali otuli na zasilaniu i powrocie do każdego pokoju przez co odkryte rury przechodzą na dole ściany na której jest sterownik. Zwiększenie temp zasilania czy przepływów niewiele daje bo wszystko żeby dojść do pokojów i tak musi przejść pod sterownikiem, nawet zakręcenie pętli na korytarz niewiele daje. O godzinie 7:30 miałem na sterowniku 20,6 nastawiłem na 21 i za 1,5 godziny było już 21 przy temp na zasilaniu 28 stopni. W końcu korytarza ustawiłem drugi termometr i nie dobił do 21 stopni. Bez sensu jest grzanie jakąkolwiek temp. skoro i tak na sterownik szybciej to wszystko wyłącza. Trochę zostałem w czarnej dupie....

bo albo trzeba zmienić położenie sterownika - rozkuwać ściany, poprowadzić kabel, wyszpachlować, pomalować itd

albo 2 opcja - kupić bezprzewodowy sterownik a ten sprzedać, cholernie dużo kosztuje, ale jakie mam inne wyjście?

Można chyba też na sterowniku coś ustawić, w sensie wprowadzić różnicę w czuje wewnętrznej, ale to takie oszukiwanie, po to jest żeby pokazywał prawidłowo.

Jak będzie za ciepło to pętle zawsze można skręcić a w tym przypadku nie wiem za bardzo co poradzić.

http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/674/MNHX6E.jpg

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/538/jQcSUy.jpg

 

Myślałem dać ten sterownik tam gdzie stoi drabina, na końcu holu. Tam temperatura jest inna, nie nagrzewa się tak szybko podłoga bo idzie tylko pętla z garderoby na której jest minimalny przepływ.

http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/673/C50o0p.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie do końca może tak być bo jak pójdzie więcej stopni w zasilanie to tutaj temp zostanie jeszcze szybciej osiągnięta i znowu trzeba będzie korygować. montixe pisał że przy odpowiedni zasilaniu kocioł o pół stopnia grzeje około 4-5 godzin i tak bym właśnie chciał. U mnie 1,5 godzi i już koniec. Myślę teraz gdzie dać ten sterownik. Może tam gdzie pisałem, może w sypialni, może w garderobie? W przyszłym tygodniu przyjdą termometry to pomierzymy jakie są dokładne różnice między pokojami i sterownikiem i może ustalimy miejsce. Szlak mnie trafia z takimi ludźmi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tap, poprawili. Mam teraz listwę bezpieczeństwa w skład której wchodzą naczynie przeponowe, zawór bezpieczeństwa i odpowietrznik. Zainstalowany jest manometr na naczyniu i od razu wziąłem reduktor z manometrem przed filtr i zawór zwrotny za filtr, żeby nie rozsadziło jakby woda się cofnęła, ale juz przy tej listwie nie ma raczej takiej możliwości.

Teraz walka ze sterownikiem, jak dobrze pójdzie to ten obecny będę miał do sprzedania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie do końca może tak być bo jak pójdzie więcej stopni w zasilanie to tutaj temp zostanie jeszcze szybciej osiągnięta i znowu trzeba będzie korygować. montixe pisał że przy odpowiedni zasilaniu kocioł o pół stopnia grzeje około 4-5 godzin i tak bym właśnie chciał. U mnie 1,5 godzi i już koniec. Myślę teraz gdzie dać ten sterownik. Może tam gdzie pisałem, może w sypialni, może w garderobie? W przyszłym tygodniu przyjdą termometry to pomierzymy jakie są dokładne różnice między pokojami i sterownikiem i może ustalimy miejsce. Szlak mnie trafia z takimi ludźmi.

 

 

Po co kombinujesz... Temperature sobie ustawisz odpowiednim nachyleniem krzywej grzewczej. Obnizysz zmacznie temperaturę minimalną i wcale nie będziesz musiał przenosić sterownika. Jezeli masz pomiędzy miejscem zamontowania czujnika a sypialnią masz różnicę temeratur na poziomie 1,5C, to ona taka pozostanie, wiec jeśli nakażesz mu grzać do 23C, to kiedy skończy w sypialniach będzie 21.5c

Po drugie możesz go odpowiednio "skalibrować" czyli zanizyć jego wskazania. Już bie pamiętam, w jakim zakresie da sie to zrobić, ale cos mi świta, że +/- 1.5C.

To chyba lepsze, niż kucie tynku pod nowy przewód, czy kupno innego czujnika.

Edytowane przez fotohobby
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...