Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Immergas Victrix X 2 v.2011-ustawienia,opinie,porady


adam998

Recommended Posts

Jak na taki dom, to rzekłbym że normalne zużycie.

Moim zdaniem nie bardzo, chyba ze srednie temperatury w Pionkach sa z 10 stopni nizsze, niz we Wroclawiu, a w to watpie, albo kolega mieszka na odslonietym wietrznym wzgorzu. Mam 216m2 (same grzejniki), nie mam idealnie na pewno ustawionego kotla, mam malo styro pod wylewka na gruncie, nieogrzewana duza piwnice slabo odizolowana od czesci parteru itd. itp., a spalanie:

- pazdziernik: 120m3

- listopad: 131m3

- grudzien: 157m3

- styczen (poki co): 192m3

 

Chyba, ze roznica temp. wewnatrz (u mnie 21.5-22 stopnie) robi taka roznice.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 4,1k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

- OFF: temperatura zasilania będzie utrzymywana na stałym poziomie do momentu uzyskania żądanej temperatury w pomieszczeniu. Palnik kotła reaguje na sygnał żądania pracy na c.o. wygenerowany przez CARV2 i zwarcie zacisków żądania pracy na c.o. w kotle.

Ale na stalym poziomie zaleznym od punktu na krzywej grzewczej, tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może gdyby była dodatkowo włączona funkcja AUTOADAPTACJI, to działałoby lepiej?

 

Autoadaptacja jeszcze to bardziej rozjeżdża. Sterownik jeszcze szybciej chciałby dojść do zadanej temp. i podnosi offset np o 10 do góry. Efekt jest taki, że zaraz przejedzie temp zadaną i kocioł sie wyłącza.

 

i sobie wylicza wg jakiegoś algorytmu

 

I tu jest słowo klucz: "jakiegoś". Chciałbym wiedzieć co mu w głowie siedzi żeby go zrozumieć ;)

 

Spróbuje dzisiaj wyłączyć opcje modulacji przez CAR i zobaczymy co się będzie działo.

Edytowane przez genezyp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy mam wobec tego rozumiec to tak, ze w obecnej sytuacji temp. zasilania u mnie bedzie inna, niz gdybym wylaczyl czujnik temp. wewnetrznej? To by tlumaczylo, dlaczego temp. zasilania tak dziwnie sie zachowuje - czasem, mimo wzrostu temp. na zewnatrz, temp. zasilania nie spada i nie moglem tego wlasnie powiazac z krzywa grzewcza. Czy wiesz moze w takim razie, jak wyglada charakterystyka temp. zasilania w funkcji roznicy miedzy temp. obliczeniowa, a rzeczywista lub miedzy temp. zadana, a rzeczywista wewnetrzna? Troche sie gubie, ale juz czytam dalej (czytuje zawsze chronologicznie, wiec moze odpowiedz jest gdzies dalej).

niestety, nie mam pojęcia jak wygląda logika zależności temperatury zasilania w trybie MODUL ON, nigdzie nie mogłem tego znaleźć. W instr. jest napisane, że w przypadku niskiej wartości BUILD czyli niskiej bezwładności tzn od 1 do 10, temp, zasilania będzie obniżana i to jest fakt, jednak nic nie pisze w jaki sposób jest modyfikowana temp. zasilania przy BUILD od 10 wzwyż, jednak z moich obserwacji wynika, że także w tym przedziale, ten parametr ma wpływ na faktyczną temp. zasilania co jest powiązane z czasem reakcji automatyki. Fajnie byłoby gdyby przedstawili wykres jak rozkładają się zależności przy każdym ustawieniu BUILD i jaka faktycznie jest różnica przy np ustawieniu 10 a 15 czy 18 i czy w ogóle jest różnica bo ja np nie zaobserwowałem znaczącej różnicy między np 15 a 20. Nie wiem, to by trzeba było rejestrować pracę kotła przez kilka dni na różnych ustawieniach przy stałej temp zewn.

Tak samo w instr. CAR nie ma nawet wzmianki, że przestawiając na MODUL OFF czyli w tryb ON/OFF parametr BUILD działa jako nastawa histerezy, a w zasadzie jako namiastka tradycyjnej histerezy, ponieważ normalnie histereza np 0,4 działa tak że start masz 0,2*C poniżej zadanej i stop tez 0,2* powyżej zadanej, a w CAR zawsze start jest 0,3*C poniżej zadanej a stop też ustawisz w przedziałach, bo przy BUILD=1-stop =0,1*C powyżej zadanej, a przy B= 20 stop masz 0,5*C powyżej zadanej, a jak to się rozkłada pomiędzy 1 a 20, to nie pamiętam, czy np między 1 a 5 jest ciągle 0,1*C miedzy 5 a 10 jest 0,2*C, 10 a 15 jest 0,3* itd mnie nie interesowały takie duże wahania temp. więc nie sprawdzałem wszystkiego po kolei.

 

p.s. czy u Was tez bardzo luzno jest zwiazane spalanie chwilowe (dobowe) z temperatura na zewnatrz? Np. w pazdzierniku i listopadzie srednio to bylo ok. 4m3/dobe, w grudniu miedzy 5 a 6m3/dobe, a w styczniu, gdy przez pare dni temperatura na zewnatrz spadla ponizej -10, a chwilowo bylo nawet -17, skoczylo (co ciekawe - dopiero 2 dni po spadku temperatur) do prawie 9m3/dobe i... tak juz zostalo - nawet dzis, mimo ze ostatnie pare dni temperatura oscyluje miedzy 0 a 4 stopnie, spalanie mam miedzy 8.3 a 8.7m3/dobe.

 

Powiem tak: wszystko właśnie zależy od temp zasilania. Jeśli kocioł pracuje na zbyt niskiej - mało efektywnej temperaturze, to będzie pracował dłużej na niższej mocy i w końcu dojdzie albo i nie do zadanej temp. , a w efekcie zużyje więcej gazu.

U mnie, jeśli porówałem czas i zużycie podczas jednego cyklu pracy podłogówki przy 30*C i 35*C, to różnica była prawie 3m3 na korzyść temp. zasilania 35*C, Przy czym zasilając 35*C grzanie trwało 3,5-4 godziny, a przy 30 przypuszczam ze gdzieś ok 7-8 godzin, bo załączyło się jak szedłem spać, a rano jak wstałem to kocioł już nie pracował, zadana była osiągnięta, czyli 0,1*C powyżej i podłogi były ciepłe, a że była noc to CWU nie pracowało, temp zewn były zbliżone.(mam termometr rejestrujący temp. min, max i średnią). Ale teraz rodzi się następne pytanie: ile takich cykli grzania wystąpi w stosunku pierwszego do drugiego przypadku, w przeciągu już nawet nie doby, ale w przeciągu tygodnia, miesiąca czy nawet sezonu? Może się okazać, że tam gdzie poszło mniej gazu w ciągu cyklu grzania, w dłuższym okresie czasu, będzie jednak większe zużycie, bo cykli będzie więcej, ale komfort z to będzie lepszy?

Czasem cykl u mnie wypada raz na dobę, czasem wyjdzie tak ,że wypadną dwa cykle w ciągu doby, albo drugi wpadnie na przełomie doby. Trzeba by rejestrować jakimś programem ile było startów i jaki czas na CO i CWU jakie temp. zasilanie/powrót jakie temp. zewn., jakość gazu bo też podejrzewam, że każdego dnia nie jest idealnie tak samo w tej materii, a wtedy może doszło by się jakie są zależności.

Edytowane przez montixe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja rozumiem. że jesli MODUL = OFF to tak, jesli MODUL = ON wtedy algorytm wylicza sobie swoja temp

i juz niekoniecznie patrzy na krzywa. Chyba ze sie myle....

 

nie mylisz się, głównie bierze pod uwagę temp zadaną, faktyczną i temp. wody w instalacji, tak ja to rozumiem i tak wynika z obserwacji, bo bardzo często bywało, że w kotle chodziła sama pompa a palnik włączał się od czasu do czasu tylko na chwilę, aby dogrzać wodę

Edytowane przez montixe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w immergazie nie ma czegoś takiego jak mają inne kotły co nazywają sterownikiem pogodowym. Immergas, czujkę pogodową ma jako odrębny element. Jest ona sprzedawana w zestawie z CAR, ale jak kupisz inny sterownik typu ON/OFF, to taka czujka jest dosyć droga osobno i moim zdaniem nie jest warta tego co kosztuje. W jednym z moich pierwszych postów w tym temacie , napisałem jak i z czego wykonać samodzielnie taką czujkę, koszt całości zamknie się w 10-15PLN.

Sterowanie podłogówką nie jest trudne, o ile ustawisz niską histerezę, to nie odczujesz spadku komfortu i oczywiście o obniżaniu temp. na noc nie ma mowy przy tak ocieplonych domach jak obecnie się buduje, ale to zapewne wiesz.

Cz. pogodowa powoduje tylko i wyłącznie, że nie musisz ręcznie przestawiać wyższej temp zasilania, gdy na zewnątrz zrobi się zimniej i obniżać gdy robi się cieplej na zewnątrz, a sterownik pokojowy włącza kocioł gdy spadnie temp wewnątrz a wyłącza kiedy zadana temp zostaje osiągnięta. Niektórzy stosują tylko cz. pogodową (bez sterownika pokojowego) i krzywe ustawiają na kotle a kocioł wyłącza się gdy temp. zasilania i powrotu zrównują się, a jak dobiorą odpowiednio niską krzywą to kocioł praktycznie się nie wyłącza, według mnie taka praca jest mniej ekonomiczna niż gdy masz sterownik pokojowy, który wyłącza kocioł gdy temp. w domu jest osiągnięta, ale jak dodatkowo do tego pokojowego masz cz.pogodową to nie musisz kręcić temp. zasilania. Oczywiście możesz sobie ustawić na stałe np 38*C, ale taka temp. przy podłogówce będzie potrzebna potrzebna gdy na zewnątrz będzie -20*C, przy 0*C wystarczy 29-30*C na zasilaniu, przy tej temp. spali mniej niż jak grzeje 38*C.

Sam piec sam w sobie ma pokrętło temp. zasilania CO, którym ustalasz konkretną temp a po podłączeniu do KOTŁA, a nie do sterownika cz.pogodowej, tym pokrętłem wybierasz krzywą, i drugie pokrętło jest do temp. CWU. Dedykowany CAR rozszerza możliwości kotła, możesz dokładniej dobrać krzywą bo pomiędzy są pośrednie krzywe, oraz co często jest konieczne, przesunąć ją równolegle. Możesz też na CAR, ustawić przedziały czasowe na CO i na CWU i jeszcze kilka mniej istotnych opcji.

 

Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź. Co do czujnika zewnętrznego, jest to zwykły termistor (P) za parę złotych, a producent wsadzi go w fajną obudowę i już kosztuje 100 razy więcej. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autoadaptacja jeszcze to bardziej rozjeżdża. Sterownik jeszcze szybciej chciałby dojść do zadanej temp. i podnosi offset np o 10 do góry. Efekt jest taki, że zaraz przejedzie temp zadaną i kocioł sie wyłącza.

też właśnie zauważyłem, że przesunięcie odbywa się w górę i nigdy nie przyłapałem go, aby było odwrotnie

 

 

 

I tu jest słowo klucz: "jakiegoś". Chciałbym wiedzieć co mu w głowie siedzi żeby go zrozumieć ;).

 

ja bym jeszcze dodał "jakiegoś, niezrozumiałego i kompletnie pozbawionego sensu" , ta nastawa wg. marketingowców miała niby służyć mniejszemu zużyciu gazu, ale okazało się że tak nie jest i dodatkowo komfort jest nie za bardzo. Taki stan rzeczy potwierdziło już kilku użytkowników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź. Co do czujnika zewnętrznego, jest to zwykły termistor (P) za parę złotych, a producent wsadzi go w fajną obudowę i już kosztuje 100 razy więcej. Pozdrawiam.

 

a dokładnie KTY81/110 :). Zaleta tego taka, że jest to cześć odrębna i nie wchodzi w skład układu sterownika jako jeden z elementów całej elektroniki, jak to czasem bywa u innych producentów ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja rozumiem. że jesli MODUL = OFF to tak, jesli MODUL = ON wtedy algorytm wylicza sobie swoja temp

i juz niekoniecznie patrzy na krzywa. Chyba ze sie myle....

 

Dokładnie tak jest. Ja modulację wyłączyłem. Była niepotrzebna - i tak nie mam większej różniicy pomiędzy temperaturą zasilania, a powrotu, niż 6C (na początku grzania) a póżniej 4-5C

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwa pytania do Praktyków:

1. mam układ mieszany więc i podłogę grzeję on/off; w cyklu grzania podłogówki celowo blokuję grzejniki by zbyt dużo chłodnej wody nie wracało do kotła; pompę w kotle mam na 2gim biegu w DIM na 1ym - pytanie czy jak przestawię pompę w DIM na 2gi bieg to szybciej uzyskam cieplejszy powrót z podłogi ?

 

Przy grzaniu podłogówki on/off woda z podłogi ma raczej niską temperaturę a moc kotła idzie w górę gdy różnica między aktualną a zadaną jest znaczna - ponad 10.

 

2. w układach mieszanych jakie temperatury stosujecie na grzejnikach w zakresie od + 10, przez 0, do - 10 ?

 

Zależy mi na odpowiedziach osób z mieszanymi układami - szukającymi kompromisu jak to Monti nazwał powyżej.

 

Pozdrowienia dla wszystkich użytkowników Vix-a

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tryb AUTO to nie na kieszenie zwykłych użytkowników, którzy są na tyle zainteresowani tematem by rozbierać na czynniki pierwsze ten układ.

Jak ktoś nie musi oszczędzać to oczywiście wygoda i czemu nie, przecież po to mamy gaz, elektronikę i automatykę ale z pewnością dla znacznej części forumowiczów dom i związany z nim najczęściej kredyt (dla niektórych pewnie nie jeden) to istotne wyrzeczenie by zapewnić rodzinie bardziej komfortowe warunki.

 

Kto płaci rachunki ten liczy i z AUTO szybko rezygnuje - ja z tej opcji nie korzystam :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olleo

Masz naprawdę rozsądne wyniki:

 

"Mam 216m2 (same grzejniki), nie mam idealnie na pewno ustawionego kotla, mam malo styro pod wylewka na gruncie, nieogrzewana duza piwnice slabo odizolowana od czesci parteru itd. itp., a spalanie:

- pazdziernik: 120m3

- listopad: 131m3

- grudzien: 157m3

- styczen (poki co): 192m3"

 

Czy możesz coś więcej napisać o swoich ustawieniach i podejściu do ogrzewania ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@karol1981

też mam w kotle 2-gi bieg i ten wydaje się optymalny, na 3-cim zyskujesz na temp. dostarczanej do układu o ile pamiętam 1*C więcej, ale żeby to uzyskać kocioł daje więcej mocy, bo jest szybszy obieg na odcinku kocioł sprzęgło, na 1-szym kocioł pracuje dużo niższa mocą, ale ze sprzęgła w układ idzie nawet o 7*C mniej niż grzeje kocioł -tak jest gdy pracują oba układy przy każdym z osobna wygląda to inaczej, i np. przy samych grzejnikach nie ma strat. Dodatkowo na 1szym biegu pompy kotła dłuuugo grzeje zasobnik, dlatego podoba mi się że nowe VICTRIXy mają pompy elektroniczne, które na CWU zawsze dają na max wydajności. W DIM też jak ty, oba obiegi mam na 1-szym, ale i to jak na moje potrzeby i względem pompy w kotle jest za wiele. Jak dasz na drugi bieg, to uzyskasz cieplejszy powrót ale pobór ze sprzęgła jest większy i znowu kocioł, aby się wyrobić podnosi moc. Teraz z głowy nie powiem jak to wygląda, ale robiłem takie doświadczenia i chyba mam to jeszcze gdzieś zapisane.

Ja stosuję krzywą 5.3 i offset -11 (w sumie wyliczony jest offset -8, ale grzejnikami steruje TYBOX i jak powrót się zbliża do zasilania, to kocioł podnosi temp. o 3*C względem tego co nakazuje krzywa). Krzywa była wyliczona dla T.max (S6) 60*C i T.min (S5) 25*C, ale że nie dogrzewało mi w okresach przejściowych to T. min podnosłem do 27*C (WAŻNE- bez wyznaczania ponownego krzywej) , jej przebieg jak na zamieszczonym poniżej obrazku:

OTC.jpg

Edytowane przez montixe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem nie bardzo, chyba ze srednie temperatury w Pionkach sa z 10 stopni nizsze, niz we Wroclawiu, a w to watpie, albo kolega mieszka na odslonietym wietrznym wzgorzu. Mam 216m2 (same grzejniki), nie mam idealnie na pewno ustawionego kotla, mam malo styro pod wylewka na gruncie, nieogrzewana duza piwnice slabo odizolowana od czesci parteru itd. itp., a spalanie:

- pazdziernik: 120m3

- listopad: 131m3

- grudzien: 157m3

- styczen (poki co): 192m3

 

Chyba, ze roznica temp. wewnatrz (u mnie 21.5-22 stopnie) robi taka roznice.

 

trzeba wziąć pod uwagę, że kolega ma antresolę i nad drugą kondygnacją nie ma stryszku, tak jak pisał styl skandynawski, a poza tym utrzymuje (sterownik dąży z różnym efektem na poddaszu, z tego co pisze) do 23*C. No i sporo ucieka przy cyrkulacji, która działa 24/24

 

ja mam po podłodze 275m2 tj 245m2 użytkowej (560 m3 kubatury) nie licząc 38m2 garażu, gdzie wisi grzejnik, który, gdy są używane oba samochody, to nie włącza się bo temp nie spada poniżej 8*C. A zużycie w tabeli ponizej. Na parterze pod posadzką 10 styro białego, siciany 15 styro białego, skosy i sufit wełna 15 cm 0,39 +10cm 0,37. Gdybym rozdzielił układ podłogówki na dół i górą na osobnych pompach i sterownikach, to grzałbym samą podłogówkę i mógłbym zejść z zużyciem (tak myślę i tak planuję zrobić), a tak dodatkowe grzejniki na poddaszu ratują mi sytuację, bo poddasze szybciej się wychładza (mniejsza akumulacja - więcej płyt GK, a mniej muru), ale niestety grzejniki potrzebują wyższych temp. :(

ogrzewanie.jpg

Edytowane przez montixe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olleo

Masz naprawdę rozsądne wyniki:

 

"Mam 216m2 (same grzejniki), nie mam idealnie na pewno ustawionego kotla, mam malo styro pod wylewka na gruncie, nieogrzewana duza piwnice slabo odizolowana od czesci parteru itd. itp., a spalanie:

- pazdziernik: 120m3

- listopad: 131m3

- grudzien: 157m3

- styczen (poki co): 192m3"

 

Czy możesz coś więcej napisać o swoich ustawieniach i podejściu do ogrzewania ?

Przede wszystkim mieszkam we Wrocławiu - tutaj zazwyczaj są najwyższe temperatury w Polsce. Nie jest to może wielka różnica w porównaniu z całą ścianą zachodnią, a i od Warszawy nie jest tak bardzo zimniej, ale jednak. Delikatny minus, to miejsce w tym Wrocławiu - raczej na tych zimniejszych obrzeżach (gdy w mieście już nie ma śniegu, to u mnie jeszcze parę dni leży).

 

Projekt domu jest raczej niekorzystny. To połówka bliźniaka (tylko moja połówka jest w pełni ocieplona, brak dylatacji z izolacją miedzy połówkami) budowanego ze wszystkiego, co się dało, ocieplona wełną 15cm Rockwool Frontrock Max. Dach ocieplony 10+15cm Isover super mata. Pod wylewkami na parterze mam od 5cm (północ budynku) do 18cm (południe budynku - spadek na całej długości gruntu) na gruncie, fundamenty ocieplone tylko od zewnętrznej strony 10cm XPS. Pod połową budynku piwnica nieogrzewana (ponad 40m2, wylewka bez termo i hydroizolacji), nad którą jest od 3 do 5cm styropianu pod wylewką. Płyta balkonowa 6m długa ocieplona jest 5cm styro, więc trochę ciepła ucieka (przy temperaturach rzędu -5 do 0 stopni kilkanaście centymetrów od ściany śnieg się topi). Drugi mostek cieplny, to ściany szczytowe - od góry brak termoizolacji i widać to w delikatne mrozy, jak śnieg tam się topi. Kolejna niekorzystna rzecz, to projekt - moja połówka jest dwubryłowa - ta podpiwniczona, to parter plus poddasze, ta bez podpiwniczenia, to parter, piętro i poddasze - mam więc sporą i wysoką klatkę schodową, którą sobie wędruje ciepło i bynajmniej nie do pokoi na piętrach. Do tego nie mam dużych okien od południa (grzanie słońcem), raczej małe okna od północy, brak okien połaciowych, jedna lukarna.

 

Nastawy kotła z grubsza opisałem - temp. min. nie pamiętam, ale chyba 28 stopni, temp. maks. 55 stopni, temp. zadana na sterowniku CARV2 22.5 stopnia, termostaty na grzejnikach z grubsza na 21.5-22 stopnie, jedynie w korytarzu, gdzie jest CARV2 ciut niżej, żeby nie osiągały zadanej temperatury (pompa obiegowa chodzi non stop), bo nie wierzę, by udało się tak ustawić, żeby we wszystkich pokojach grzało się jednakowo - to moim zdaniem możliwe jest w niedużych domach o zwartej bryle i centralnie umieszczonym sterowniku względem pomieszczeń. Krzywa 2.6, offset chyba -8, ale głowy nie dam, auto OFF, modul ON, AMB ON, same (przewymiarowane, płytowe) grzejniki - bez podłogówki. CWU zużycie duże - ok. 50-60% z 15m3/miesiąc (2+2 osoby) - zużycie gazu poza sezonem grzewczym rzędu 40m3/miesiąc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trzeba wziąć pod uwagę, że kolega ma antresolę i nad drugą kondygnacją nie ma stryszku, tak jak pisał styl skandynawski, a poza tym utrzymuje (sterownik dąży z różnym efektem na poddaszu, z tego co pisze) do 23*C. No i sporo ucieka przy cyrkulacji, która działa 24/24

Popatrz na mój opis architektury mojego domu - moja klatka schodowa, to komin blisko 8m wysoki z 5 mniejszymi lub wiekszymi korytarzami/przedpokojami.

 

Cyrkulacja, jeden stopien wyzej i antresola nie tlumacza zuzycia blisko 190m3 wiekszego w styczniu. Mysle, ze kolega moglby spokojnie zejsc ze 100m3 w tym miesiacu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanko odnosnie ustawienia pompy w kotle...

Wiem ze wiekszosc ma ustawione pompe na 1-szym, lub 2-gim biegu.

Zastanwiam sie czy i jesli tak to jakie znaczenie ma odleglosc kociol - DIM ?

Ja mam praktycznie DIM zaraz obok kotla i pomimo to jest roznica kilku stopni miedzy

temp wyswietlana na kotle a ta na DIM.

Rozumiem ze ogranicza ja zawor trojdrozny ale czasem piec grzeje na 38 st

a na DIM dochodzi jakby tylko np 30 st.

Troche duza ta roznica...

Pompe w kotle mam na 1 i w DIM tez na 1....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja za grudzień miałem 261m3 gazu GZ50 (edytowałem post i w tabeli podałem zużycie z kilku lat) i jakbym nie ustawiał, to niżej zejść nie mogę, jak już to więcej. Pierwszy sezon nic nie ruszałem i miałem dwa odczyty w roku więc nie powiem jak było,a w drugim jak zacząłem kombinacje z ustawieniami to bywało po 20m3 na dobę :D ..... mówię jak jest ;) :D Edytowane przez montixe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...