wg39070 12.10.2016 15:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Października 2016 Montixe, mam pytanie. Od przeszło tygodnia ogrzewam cały dom, pop podłodze 200 m2, całość podłogówka. Na początku kocioł trochę więcej zjadł a teraz wychodzi 7 m3 na dobę. Na kotle ustawione 30 stopni a w domu jest obecnie 22. Za nic kocioł nie chce zejść poniżej 30 stopni mimo mojego kręcenia na 29. Na wyświetlaczy pali się tylko świeczka, sterownika jeszcze nie podpiąłem bo mam wiele innej pracy. Czy można zejść niżej tych magicznych 30 stopni i jeżeli tak czy to skomplikowany zabieg i czy spalanie 7 m3 na dobę to wynik średni czy kiepski. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
montixe 12.10.2016 16:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Października 2016 (edytowane) Montixe, mam pytanie. Od przeszło tygodnia ogrzewam cały dom, pop podłodze 200 m2, całość podłogówka. Na początku kocioł trochę więcej zjadł a teraz wychodzi 7 m3 na dobę. Na kotle ustawione 30 stopni a w domu jest obecnie 22. Za nic kocioł nie chce zejść poniżej 30 stopni mimo mojego kręcenia na 29. Na wyświetlaczy pali się tylko świeczka, sterownika jeszcze nie podpiąłem bo mam wiele innej pracy. Czy można zejść niżej tych magicznych 30 stopni i jeżeli tak czy to skomplikowany zabieg i czy spalanie 7 m3 na dobę to wynik średni czy kiepski. Pozdrawiam. Rozumiem, że sterujesz tylko pokrętłem kotła, stałą temperaturą bez czujki pogodowej? Kocioł masz 12kW czy 20kW? Sprawdź jak masz ustawiony parametr temp.minimalna zasilania CO. W nowym Victrix TT, to jest parametr t0, w starym S5. Jak wejść w tryb programowania płyty kotła przeczytasz w instr.kotła Edytowane 12 Października 2016 przez montixe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wg39070 12.10.2016 16:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Października 2016 Rozumiem, że sterujesz tylko pokrętłem kotła, stałą temperaturą bez czujki pogodowej? Kocioł masz 12kW czy 20kW? Sprawdź jak masz ustawiony parametr temp.minimalna zasilania CO. W nowym Victrix TT, to jest parametr t0, w starym S5. Jak wejść w tryb programowania płyty kotła przeczytasz w instr.kotła Mam nowy kocioł Victrix X TT 12 Erp. Dokupiłem do niego Tyboxa 137, kiedyś zamontuję. A jak określasz obecne spalanie gazu? Dziękuję za szybką odpowiedź, na Ciebie zawsze można liczyć. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
montixe 12.10.2016 16:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Października 2016 dom jest świeży, więc potrzebuje trochę więcej. U mnie mam po podłodze 300m2 i teraz idzie ok 6m3 na dobę razem z CWU. Kocioł 24kW zasobnik 200L, 5 osób (najmłodszy 16 lat) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wg39070 12.10.2016 16:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Października 2016 Montixe, bardzo Ci dziękuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Eszi1980 12.10.2016 23:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Października 2016 To nie ma znaczeniea czy tryb zima, czy lato, CWU to osobny obwód. Tak samo nie ma znaczenia, czy masz solary, czy ich nie masz, parametr t2 ustawiasz taki jaki chcesz. Jak dasz na dwójkę, to trochę szybciej będzie grzało zasobnik, ale za to zawsze dużo wyższą mocą i stracisz trochę na komforcie, bo skoro masz ustawione 44*C, to załączy się przy 34*C, a to już będziesz czuł pod prysznicem i zacznie się zakręcanie zimnej wody. W ustawieniu które masz, kocioł też podnosi moc, ale tylko wtedy, gdy jest duży pobór. Ja na twoim miejscu spróbowałbym ustawienie t2=3. Ja u siebie nie mam możliwości ustawienia histerezy 5*C, ale wydaje się być optymalna, nie wiem tylko jak z temperaturami (mocą) będzie w tym ustawieniu. To że podczas grzania CWU świeci się żądanie CO, to oznacza, że grzanie jeszcze się nie zakończyło i będzie kontynuowane po nagrzaniu zasobnika. Nazywają to Funkcja komfortu CWU. Z tego co wyczytałem na Włoskim forum, jest to podtrzymanie za pomocą grzałki elektrycznej ciepłej wody w obiegu pierwotnym na potrzeby CWU przy cyrkulacji, ale tam było mowa o kotłach dwufunkcyjnych z wewnętrznym zasobnikiem i podobno można to wyłączyć. Ale ty masz jednofunkcyjny, więc..... masz na CWU ustawoine przedziały czasowe, a ta ikona wyświetlana jest w przedziale utrzymanie temp. komfortowej CWU, jak zacznie się przedział temp. ekonomicznej, to ikona zgaśnie max to nie musi być 2L/min. Wystarczy zmienić bieg pompy i już wartości się zmieniają. Mało precyzyjny ten projekt. Pętle tak się podpina i prowadzi, aby się nie krzyżowały. Więc jeśli wiesz, którędy są wyprowadzone z kotłowni, to powinieneś się domyśleć. Dziękuje raz jeszcze. Przetestuje ustawienie t2 na 3. Projekt instalacji odbiega w kilku kwestiach, ale myśle że max. na rotamerach, to po prostu tyle ile dadzą rozkręcić się rotametry, przy podanej w nim temperaturze pracy ogrzewania podłogowego. W kwestii kierunku pętli to domyślam się, tylko dziwi mnie fakt iż na rotametrach położenie ich na gwincie różnie się w trzech przypadkach. Ustawienie np. 1l/ min. Myśle o odpowietrzaniu instalacji, może coś się wyjaśni ba pewno nie zaszkodzi, ostatnio było to robione ponad 2 lata temu. Kocioł na podanej przez Ciebie krzywej i offsecie pracuje raczej cały czas. Nie wiem czy to parametry dla ciągłej, czy też on/off pracy. Fakt iż istnieje możliwość iż podłoga musi się wygrzać jest niezaprzeczalny, ponad rok paliłem tylko kominkiem, z ogrzewaniem grawitacyjnym. Obserwuje i będę zdawał relacje, to pierwszy rok z gazem ziemnym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
montixe 13.10.2016 06:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Października 2016 dziwi mnie fakt iż na rotametrach położenie ich na gwincie różnie się w trzech przypadkach. Ustawienie np. 1l/ min. Myślę o odpowietrzaniu instalacji, może coś się wyjaśni ba pewno nie zaszkodzi, ostatnio było to robione ponad 2 lata temu. Są zapewne różne długości pętli, więc inne opory, stąd ta różnica obrotów rotametrów przy tym samym przepływie. Instalacja sama się nie zapowietrzy jak nic nie było robione. Kocioł na podanej przez Ciebie krzywej i offsecie pracuje raczej cały czas. Nie wiem czy to parametry dla ciągłej, czy też on/off pracy. Fakt iż istnieje możliwość iż podłoga musi się wygrzać jest niezaprzeczalny, ponad rok paliłem tylko kominkiem, z ogrzewaniem grawitacyjnym. Obserwuje i będę zdawał relacje, to pierwszy rok z gazem ziemnym. jeśli układ grzejników pracuje beż przerwy, to kwestia krzywej kotła, ale jeśli podłoga nie chce się wyłączyć, to kwestia krzywej w DIM. Dwie pierwsze krzywe w DIM, mają dość niski początek. Jeśli to własnie podłogówka nie chce się wyłączyć, a bardzo byś chciał, to w okresach przejściowych, trzymaj przełącznik S27;9 na ON (minimalna na wyjściu 35*C). Jeśli to grzejniki nie dają rady nagrzać, to podnieś na CAR t.min zasilania (bez zmiany krzywej) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lukasz1006 13.10.2016 07:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Października 2016 Panowie stoję przed wyborem Victrix 12 albo Victrix 20? Który wybrać. 100% podłogówka jakieś 170m2 = 1200mb pexa. + Solary i zasobnik 300litrów. Czy victrix 12 poradzi sibie z zasobnikiem 300 litrów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
montixe 13.10.2016 07:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Października 2016 (edytowane) Panowie stoję przed wyborem Victrix 12 albo Victrix 20? Który wybrać. 100% podłogówka jakieś 170m2 = 1200mb pexa. + Solary i zasobnik 300litrów. Czy victrix 12 poradzi sibie z zasobnikiem 300 litrów? Poradzi sobie.To kwestia czasu nagrzewania w stosunku do zapotrzebowania. Problem byłby z małym zasobnikem, przy bardzo dużym poborze mogłoby zabraknąć ciepłej wody. Pierwsze grzanie jeśli bez wspomagania solarami, będzie trochę trwało, ale potem to kwestia wybrania odpowiednio niskiej histerezy. Ale wody nie powinno braknąć, 300L, to spory zapas. Czy na pewno tyle będziesz potrzebował? To zawsze większe straty, ale jeśli będzie słońce, to energii będzie aż nad to i gaz do zasobnika nie będzie potrzebny Osobiście, przy gazie nie pchałbym się w solary. No chyba, że miałbym w domu basen. Edytowane 13 Października 2016 przez montixe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lukasz1006 13.10.2016 07:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Października 2016 solary były z dofinansowania, więc cały koszt z zasobnikiem i 3 panelami to jakieś 3000zł - więc brałem - a czy to się zwróci zobaczymy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mr. Do 13.10.2016 09:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Października 2016 Witam serdecznie. Bardzo proszę o info czy ktoś z Was ma założoną płytkę o symbolu 3-01535. Potrzebuję do niej opis a na stronie producenta nie ma.Rozbudowuje instalacje o sprzęgło hydrauliczne za którym będzie 2 pompki i szukam sposobu sterowania nimi. link do sklepu z taką płytką: http://quente.pl/504065/immergas-plytka-przekaznikowa-3-015350 lukasz1006 , kieruj się zapotrzebowaniem budynku bo jeśli niepotrzebnie weźmiesz mocniejszy piec to skończy się jego skręceniem a i tak będzie więcej zużywał gazu. Wiem na swoim przykładzie że przy sprawnej instalacji to nie potrzeba mocy tylko niskiego spalania przy pracy na minimum bo podłogówkę musisz grzać kilka godzin dziennie żeby to miało sens. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
michal222 13.10.2016 21:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Października 2016 Tutaj jest jakaś instrukcja: http://www.immergas.com/documents/10184/82553/1_037159_001.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Eszi1980 14.10.2016 19:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Października 2016 (edytowane) Są zapewne różne długości pętli, więc inne opory, stąd ta różnica obrotów rotametrów przy tym samym przepływie. Instalacja sama się nie zapowietrzy jak nic nie było robione. jeśli układ grzejników pracuje beż przerwy, to kwestia krzywej kotła, ale jeśli podłoga nie chce się wyłączyć, to kwestia krzywej w DIM. Dwie pierwsze krzywe w DIM, mają dość niski początek. Jeśli to własnie podłogówka nie chce się wyłączyć, a bardzo byś chciał, to w okresach przejściowych, trzymaj przełącznik S27;9 na ON (minimalna na wyjściu 35*C). Jeśli to grzejniki nie dają rady nagrzać, to podnieś na CAR t.min zasilania (bez zmiany krzywej) Przełącznik S27;9 na ON jeśli chcę min. 35*C. A co z trymerem R12, skoro jest ustawiony na 2 (39*C) przestawić na 1(35*C)? A czy nie mogę przełączyć trymera R12, przy S27;9 ustawionym na OFF, po prostu na 3? Przy wyłączeniu podłogówki, gdy grzeją same grzejniki, kocioł taktuje, podniosłem CH MIN z 25 na 30, dalej taktuje. Ile stopni daje podniesienie CHMIN o jeden (ile się wyświetli na wyświetlaczu kotła, to chyba temperatura powrotu)? I jeszcze kwestiac c.w.u. W moim przypadku, gdy podgrzewam wodę w zasobniku do 44 stopni, a kompiel to tylko prysznic 3 osoby (dwie dorosłe i przedszkolak) to raczej ustawienie -5, chyba nie jest dobrym rozwiązaniem. Używamy cieplej wody oszczędnie, mam baterie z termostatem, ustawioną na 38 stopni i nigdy nie potrzebowaliśmy tej granicy przekraczać, woda nie leci cały czas w kabinie. Myśle że lepszym rozwiązaniem jest -3. Kompiemy się wszyscy o różnych porach. Myślę także iż dobrym rozwiązaniem bedzie przestawienie w okresie letnim pokrętła na 41 a obecnie na 42 stopnie. Ale popraw mnie jeśli błądzę. Ostatnie pytanie funkcja LEGION, wygrzewać co tydzień, czy żadziej? Jakaś inna metoda? Edytowane 15 Października 2016 przez Eszi1980 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
montixe 15.10.2016 12:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Października 2016 Przełącznik S27;9 na ON jeśli chcę min. 35*C. A co z trymerem R12, skoro jest ustawiony na 2 (39*C) przestawić na 1(35*C)? A czy nie mogę przełączyć trymera R12, przy S27;9 ustawionym na OFF, po prostu na 3? Przy wyłączeniu podłogówki, gdy grzeją same grzejniki, kocioł taktuje, podniosłem CH MIN z 25 na 30, dalej taktuje. Ile stopni daje podniesienie CHMIN o jeden (ile się wyświetli na wyświetlaczu kotła, to chyba temperatura powrotu)? I jeszcze kwestiac c.w.u. W moim przypadku, gdy podgrzewam wodę w zasobniku do 44 stopni, a kompiel to tylko prysznic 3 osoby (dwie dorosłe i przedszkolak) to raczej ustawienie -5, chyba nie jest dobrym rozwiązaniem. Używamy cieplej wody oszczędnie, mam baterie z termostatem, ustawioną na 38 stopni i nigdy nie potrzebowaliśmy tej granicy przekraczać, woda nie leci cały czas w kabinie. Myśle że lepszym rozwiązaniem jest -3. Kompiemy się wszyscy o różnych porach. Myślę także iż dobrym rozwiązaniem bedzie przestawienie w okresie letnim pokrętła na 41 a obecnie na 42 stopnie. Ale popraw mnie jeśli błądzę. Ostatnie pytanie funkcja LEGION, wygrzewać co tydzień, czy żadziej? Jakaś inna metoda? A czytasz uważnie moje odpowiedzi? Przecież mówiłeś, że masz drugą sondę w DIM, więc co ty gadasz, że trymetrem ustawisz na 2 -39*C a na 1 -35*C. Masz sondę więc teraz trymetrem wybierasz krzywą grzewczą. Weź w instrukcji DIM zobacz jak wyglądają krzywe w danym położeniu trymetra R12 i zobaczysz gdzie są początki każdej krzywej i zrozumiesz dlaczego mówiłem, żeby przełączyć na min.35*C jeśli podłogówka nie chce się wyłączyć w okresach przejściowych. Przecież pisałeś, że kocioł się nie wyłącza, więc napisałem, że jeśli podłogówka się nie wyłącza, to zamiast ciągle kręcić R12 i zmieniać krzywe, możesz zostawić już wybraną krzywą, a zamiast tego podnieść minimalną przełącznikiem S27;9. Kocioł taktuje, bo: jego moc minimalna jest za duża do potrzeb, nie ma odbioru ciepła, pozamykały się termostaty na grzejnikach oprócz tego w którym masz sterownik itd itp. Podnoszenie t.min nic tu nie zmieni. Jeśli chcesz popatrzeć jak się zmienia krzywa przy podnoszeniu t.min to masz do tego plik z do liczenia krzywej. Wpisz sobie w tabelkę obok krzywych, swoją krzywą (resztę krzywych możesz wykasować z tabelki dla lepszej przejrzystości) a następnie zmieniaj w drugiej tabelce wartość t.min.zasilania czyli S5, bo S5 to jest to samo co u ciebie t0 lub CH MIN na CAR. Z tym CWU, to też błądzisz. Jakie to ma znaczenie czy lato czy zima ustawiasz temp.CWU raz i koniec. Narzekałeś, że długo ci nagrzewa zasobnik, więc powiedziałem abyś spróbował parametr na kotle z histerezą 5*C. Zmiana tych parametrów, nie tylko zmienia histerezę, ale również temperatury jakimi grzany jest zasobnik, a to ma wpływ na czas grzania. Przy większej histerezie grzanie CWU będzie się rzadziej włączać i grzać wyższymi temperaturami czyli szybciej. Sondę w zasobniku umieszczona jest zazwyczaj dość nisko i tam wlatuje zimna woda z sieci a pobór masz z góry zasobnika i u góry w pewnym momencie masz nawet wyższą temp. niż to co masz ustawione na sterowniku. Rozumiesz co chcę powiedzieć? Pomyśl. Legion? Słyszałeś kiedyś, aby ktoś w Polsce zachorował na legionelle? W zasobniku gdzie woda w ciągu doby wymieniana jest kila razy nie ma szans na bakterie legionelli. Nawet jeśli nawet byś bardzo długo nie korzystał z wody, to co da wygrzanie samego zasobnika? A co z wodą w rurach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wg39070 15.10.2016 13:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Października 2016 Montixe, zamontowałem sterownik pokojowy bezprzewodowy Tybox 137, spalanie spada. Ustawiłem histerezę na 0,2 stopnia. Napisz jaką temperaturę ustawić na kotle bo teraz mam 35. Rozumiem, że czym więcej tym szybciej dogrzeje ale więcej gazu spali. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
montixe 15.10.2016 14:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Października 2016 Montixe, zamontowałem sterownik pokojowy bezprzewodowy Tybox 137, spalanie spada. Ustawiłem histerezę na 0,2 stopnia. Napisz jaką temperaturę ustawić na kotle bo teraz mam 35. Rozumiem, że czym więcej tym szybciej dogrzeje ale więcej gazu spali. Pozdrawiam. U mnie temp. zasilania ustala krzywa grzewcza na podstawie zewnetrznej sondy temperatury. Jeśli nie masz, a chciałbyś taką czujke, to znajdziez w jednym z moich postów, co potrzeba i jak zrobić. Koszt całości nie wiecej jak 15 do 20PLN. Oryginał ok 250 PLN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wg39070 15.10.2016 16:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Października 2016 U mnie temp. zasilania ustala krzywa grzewcza na podstawie zewnetrznej sondy temperatury. Jeśli nie masz, a chciałbyś taką czujke, to znajdziez w jednym z moich postów, co potrzeba i jak zrobić. Koszt całości nie wiecej jak 15 do 20PLN. Oryginał ok 250 PLN Dzięki za poradę Montixe lecz pozostanę przy pokojowym. Do czujki zewnętrznej nawet nie wyprowadziłem przewodów. Wracając do mojego pytania to jaką temp radzisz? Czy może metoda prób i błedów? Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 15.10.2016 19:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Października 2016 Dla temperatur zasilania 30-35C nie ma widoczne różnicy w spalaniu.Widze, że sterownik jednak się w instalacji pojawił... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wg39070 15.10.2016 19:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Października 2016 Dla temperatur zasilania 30-35C nie ma widoczne różnicy w spalaniu. Widze, że sterownik jednak się w instalacji pojawił... Tak, pojawił się. Bez sterownika, przy obecnych temperaturach kocioł spalał 7 m3 na bobę. Jutro spojrzę na licznik i zobaczę jak teraz wygląda spalanie. To będzie trzecia doba ze sterownikiem więc różnica powinna być już widoczna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
montixe 15.10.2016 20:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Października 2016 Dzięki za poradę Montixe lecz pozostanę przy pokojowym. Do czujki zewnętrznej nawet nie wyprowadziłem przewodów. Wracając do mojego pytania to jaką temp radzisz? Czy może metoda prób i błedów? Pozdrawiam. Mam wrażenie, że nie bardzo rozumiesz co daje czujka zewnętrzna. A przewody zawsze można poprowadzić. Czujka zewnętrzna tylko ustala temperature czynnika i nie oznacza rezygnacji ze sterownika pokojowego. Ja mam po jednym pokojowym na każdej kondygnacji i kocioł się wyłacza po osiagnieciu temperatury zadanej. Czujka wyręcza użytkownika i zwalnia z biegania do kotła w przypadku zmian temp. zewnętrznych. U mnie wczoraj kocioł grzał temp. 27°C, a dzisiaj grzeje 30°C, a ja w tym czasie nic nie zmieniałem, tylko spadła temp. na zewnątrz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.