Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Immergas Victrix X 2 v.2011-ustawienia,opinie,porady


adam998

Recommended Posts

Daj mu spokojnie osiągnąć zadaną temperaturę. Wszystko z czasem się unormuje, albo zmniejsz mu temperaturę na 32 a nawet 30 i powinno się poprawić czyli delta będzie mniejsza.

 

To nic nie da. Delta ma być większa, jeśli chcialby uniknąć tej sytuacji (właśnie kocioł próbuje zwiększyć deltę, aby nie wyłączyć palnika). Musiałby podnieść temp. zasilania, ale to też zmieni sytuację na krótki czas. Można spróbować zmniejszyć prędkość pompy. Generalnie nie ma się czym przejmować, te 3*C nie mają wpływu na zwiększenie zużycia gazu. Kocioł dobiera moc, właśnie na podstawie różnic temp. zasilania i powrotu. Im różnica jest mniejsza tym mniejszą moc (obroty wentylatora) zadaje kocioł.

Dla grzejników do obliczeń przy doborze i projektowaniu instalacji, przyjmuje się za zwyczaj deltę 15*C przy -20*C na zewnątrz, co w okresach jesiennych i lekkiej zimy jest nie do utrzymania w obecnych domach. A zasilanie ich temp. mniejszą niż 35*C nie daje żadnego efektu, więc trzeba utrzymywać wyższą na zasilaniu, a odbioru nie ma i koło się zamyka.

Dla podłogówki przyjmuje się 7-8*C, a i to nawet przy tak dużej masie wody jest w obecnych temp. zewn. trudne do uzyskanie gdy już układ jest rozbujany. U mnie jest na starcie 5*C a potem spada do 3*C

Edytowane przez montixe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 4,1k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Pompy w kotłach, jest to samo. Żaden standard nie pasuje. A tak z ciekawości, ile sobie życzą za pompę? Jeśli różnica do standardowej byłaby spora, to chyba bym się pokusił na przeróbkę przyłączy, z tym że ja zawsze ze swoją robocizną liczę.

Jeszcze nie wiem ile to mnie wyniesie, bo na razie serwisant mówił, żeby wstawić obojętnie jaką, pasującą wymiarami, instalator twierdzi, że każda wchodzi i dla niego nie ma różnicy między parametrem 15 a 25 (szkoda słów), serwis Grundfosa stwierdził, że dla tych pomp to raczej części nie mają (mieli oddzwonić, ale na razie cisza), napisałem jeszcze do Immergasa do działu części (czekam na odpowiedź), a hurtownia instalacyjna twierdzi, że to muszą być oryginały, ale jeszcze sprawdzą czy mają coś z podobnymi parametrami.

Też myślałem nad przeróbką, ale jednak ja bym samemu nie podjął się ucinania tych rurek i dorabiania jakiś przejściówek, ale tak jak napisałeś, jeśli różnica będzie spora, to może się to nawet okazać bardziej opłacalne żeby komuś zapłacić za przeróbkę, niż kupno pompy oryginalnej.

Taka pierdoła, a tyle z tym problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, te z DIM mają 15-60 (15 to chyba rozmiar przyłącza, a 60 wysokość podnoszenia), a najczęściej są przyłącza 25, ale pewnie z wysokością 40 też by było ok.

Nie wiem właśnie dlaczego miałem ustawioną ją na 3 biegu, coś mi chyba nie grzało wcześniej, ale to dziwne, bo na parterze mam tylko drabinkę (2 kaloryfery skręcone na śnieżynkę, więc ich nie liczę), a na górze 6 grzejników, więc mała instalacja.

Coś mi musiało nie dogrzewać na niższych biegach.

Pompa do podłogówki spokojnie daje radę na 1 biegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie jeszcze pytanie mam odnośnie pompy. Otóż u mnie był i jest nadal układ grawitacyjny i jedyne co wymieniłem w nim to zawory na termostatyczne i dodane zostały odcinające na powrocie.

Przy obecnym piecu daje się odczuć dyskomfort jaki daje pompa szumiąca w układzie.

 

Zmieniłem bieg pompy na 1 w zakładce A3,A4, jednak dyskomfort dalej pozostaje.

 

Czy można jeszcze bardziej obniżyć jej moc??? Układ wcześniej działał z powodzeniem bez niej, co przekładało się na bardzo dużą różnicę między temp. powrotu a zasilania, co wydaje się być korzystne przy piecu kondensacyjnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawory są narazie na full otwarte. Piec chodzi dopiero od parunastu dni. Zostały umieszczone poza zaworami do kryzowania na powrocie przy każdym grzejniku, kryzy /zawory na powrotach poszczególnych pionów (wcześniej różne piony grzały z różną mocą). Próbowałem je przymykać/otwierać lecz jednostajny szum pozostaje, niezależnie od pionu. Grzejników jeszcze nie kryzowałem wogóle.

Stal jest co prawda znakomitym przewodnikiem dzwięku, co napewno nie pomaga w tej sytuacji.

Przyzwyczaiłem się do ciszy w domu a teraz przez ten szum spać nie mogę :)

 

Po zmianie nastawy pompy z 5 na 1 wydaje mi się że nie ma żadnej różnicy w dzwięku. Tak jakby kocioł całkowicie zignorował tą nastawę (?) Może jest jeszcze jakiś parametr przy tym istotny? Tymczasowo zmieniłem z 1 na 9 również żadnej różnicy nie zauważyłem.

Edytowane przez joni987
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pisząc o kryzowaniu, miałem na myśli nastawy wstępne w zaworach termostatycznych. Jak zdejmiesz z zaworu wkładkę termostatyczną, to powinieneś zobaczyć numerki i znacznik.Im wyższy numer, tym zawór bardziej przydławiony. Całkowicie otwarty jest na "0" albo litera "N", zależnie od producenta zaworu

Tu masz obrazki>> https://www.google.com/search?q=zaw%C3%B3r+termostatyczny+nastawa+wst%C4%99pna&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwj-vL-X647QAhXCWywKHcvvDfIQ_AUICCgB&biw=1218&bih=859

Co do pompy, to nie pomogę, bo mam wcześniejszy model gdzie jest zwykła pompa. Wiem tylko tyle, co przeczytałem w instrukcji, że oprócz stałej prędkości masz możliwość jeszcze ustawienia proporcjonalnej wysokości ciśnienia i stałej deltyT,

 

edit

Doszukałem się odnośnie parametru ustawień pompy w instr. kotła Victrix Maior ( wygląda, że to ta sama elektronika jak X TT)

Parametr:

A3 Maksymalna prędkość pompy obiegowej

Określa maksymalną prędkość działania pompy obiegowej zakres. 1 ÷ 9 domyślnie 9

 

A4 Minimalna prędkość pompy obiegowej

Określa minimalną prędkość działania pompy obiegowej zakres 1 ÷ +9 domyślnie 5

gdy A3 i A4 mają tą samą wartość, to prędkość pompy jest stała na ustalonym poziomie

 

A5 Tryb działania pompy obiegowej.

Określa tryb działania pompy obiegowej

- DELTA T = 0: proporcjonalna wysokość ciśnienia

- DELTA T = 5 ÷ 25 K: stała ∆T zakres 0 ÷ 25 domyślnie 15

Edytowane przez montixe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@montixe, odpisali mi z Immergasu.

Cena nowej pompy to uwaga... 578,33 zł netto + wysyłka 40,10 zł netto (więc łącznie 760 zł brutto).

Nie odpisali mi, czy to ta zwykła, czy energooszczędna, ale po numerze części (1.A090) widzę, że to jest ta zwykła.

Cena trochę z kosmosu.

Nie wiem czy nie kupić czegoś np. LFP 15-60 130, za niewiele ponad 300 zł, bo energooszczędnych Experia chyba nie ma z przyłączem 15, a na przeróbki nawet nie ma za dużo czasu teraz, bo na piętrze coraz zimniej :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@montixe, odpisali mi z Immergasu.

Cena nowej pompy to uwaga... 578,33 zł netto + wysyłka 40,10 zł netto (więc łącznie 760 zł brutto).

Nie odpisali mi, czy to ta zwykła, czy energooszczędna, ale po numerze części (1.A090) widzę, że to jest ta zwykła.

Cena trochę z kosmosu.

Nie wiem czy nie kupić czegoś np. LFP 15-60 130, za niewiele ponad 300 zł, bo energooszczędnych Experia chyba nie ma z przyłączem 15, a na przeróbki nawet nie ma za dużo czasu teraz, bo na piętrze coraz zimniej :(

 

Spodziewałem się ceny zbójeckiej, kiedyś jak pytałem, to za energooszczędną wołali około 1,2tyś.

zależy ile możesz wydać, za energooszczędne trzeba dać 6-8 stówek

15-60 >> http://allegro.pl/listing/listing.php?bmatch=s0-uni-1-4-1025&search_scope=&string=GRUNDFOS%20Pompa%20CO%2015-60

15-40 >> http://allegro.pl/listing/listing.php?bmatch=s0-uni-1-4-1025&search_scope=&string=GRUNDFOS%20Pompa%20CO%2015-40

myślę ze nawet 40stka by wystarczyła do domku

Edytowane przez montixe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak 700 zł jeszcze bym mógł wydać.

Chciałem LFP, bo Grundfos mnie tutaj zawiódł (chociaż to chyba i tak jedna grupa kapitałowa teraz jest) i energooszczędna może się czasami lepiej sprawdzić, gdy zaczną się domykać zawory termostatyczne i wtedy dostosowuje się prędkość wirnika do mniejszego obiegu.

Nie wiem właśnie jak z 40-stką, bo licząc od podłogi pomieszczenia gospodarczego (tutaj rozdzielają się rury), do drabinki na piętrze jest pewnie z 6 metrów różnicy.

Ale być może przy małej instalacji ta 40-stka da radę to dopchnąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nic nie da. Delta ma być większa, jeśli chcialby uniknąć tej sytuacji (właśnie kocioł próbuje zwiększyć deltę, aby nie wyłączyć palnika). Musiałby podnieść temp. zasilania, ale to też zmieni sytuację na krótki czas. Można spróbować zmniejszyć prędkość pompy. Generalnie nie ma się czym przejmować, te 3*C nie mają wpływu na zwiększenie zużycia gazu. Kocioł dobiera moc, właśnie na podstawie różnic temp. zasilania i powrotu. Im różnica jest mniejsza tym mniejszą moc (obroty wentylatora) zadaje kocioł.

Dla grzejników do obliczeń przy doborze i projektowaniu instalacji, przyjmuje się za zwyczaj deltę 15*C przy -20*C na zewnątrz, co w okresach jesiennych i lekkiej zimy jest nie do utrzymania w obecnych domach. A zasilanie ich temp. mniejszą niż 35*C nie daje żadnego efektu, więc trzeba utrzymywać wyższą na zasilaniu, a odbioru nie ma i koło się zamyka.

Dla podłogówki przyjmuje się 7-8*C, a i to nawet przy tak dużej masie wody jest w obecnych temp. zewn. trudne do uzyskanie gdy już układ jest rozbujany. U mnie jest na starcie 5*C a potem spada do 3*C

 

Dzięki za wyjaśnienia. Z uwagi na różne prace musiałem dzisiaj otwierać okna, zwiększył się odbiór, temp. powrotu spadła, tym samym zwiększyła się delta i kocioł obniżył temp. zasilania do zadanej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.26 POMPA OBIEGOWA
Kotły dostarczane są z pompą obiegową ze
zmienną prędkością.
W fazie ogrzewania dostępne są poniższe tryby
funkcjonowania, możliwe do wybrania w menu
„Programowanie płyty elektronicznej”.
Uwaga: kontolę ΔT można wykonywać zgodnie
z parametrami instalacji grzewczej oraz kotła.
• Proporcjonalna wysokość ciśnienia (ΔT =
0): prędkość pompy obiegowej zmienia się w
zależności od mocy palnika, im większa moc,
tym większa prędkość.
• ΔT stała (ΔT = 5 ÷ 25 K): Prędkość pompy
zmienia się, aby zachować stałą ΔT między
odpływem i powrotem instalacji zgodnie z
ustawioną wartością K (ΔT = 15 Default).
• Stała (5 ÷ 9): gdy parametry „A3” i „A4” maja
taką sama wartość, pompa obiegowa działa ze
stałą prędkością.
Dostępna wysokość ciśnienia instalacji.
Wysokość ciśnienia (kPa)
A+B = Dostępna wysokość ciśnienia instalacji z zamkniętym by-passem
B = Dostępna wysokość ciśnienia instalacji z otwartym by-passem
C+D = Moc pobrana przez pompę obiegową z otwartym by-passem (strefa zaznaczona linią przerywaną)
D = Moc pobrana przez pompę obiegową z zamkniętym by-passem (strefa zaznaczona linią przerywaną)
UWAGA: aby kocioł działał prawidłowo, wartość
nie może być niższa od minimalnej wartości
określonej powyżej.
W fazie w.u. pompa obiegowa zawsze pracuje z
maksymalną prędkością.
[...]
Regulacja By-pass (szcz. 26 Rys. 1-29). Kocioł
opuszcza fabrykę z otwartym by-passem.
W przypadku potrzeby dostosowania do szczególnych
wymagań instalacji by-pass można
ustawić w pozycji z zakresu minimum (by-pass
zamknięty) do maksimum (by-pass otwarty).
Wyregulować za pomocą płaskiego śrubokręta,
obracając w prawo otwieramy by-pass, w kierunku
przeciwnym zamykamy by-pass.

 

Ustawiłem w A5 delte T 15. Wydaje mi się że jest tak samo

W fazie w.u. pompa obiegowa zawsze pracuje z

maksymalną prędkością.

Nie działa mi narazie zasobnik, ponieważ nie mam jeszcze do niego sondy temperatury/nie zrobiłem bo nie przyszła. Czy to możliwe że dlatego pompa chodzi cały czas z MAX prędkością???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kocioł rozpoznaje tryb CWU, przełącza zawór trójdrożny i na wyświetlaczu pojawia się ikona z kranem, więc to nie to. Z tego co piszą w instrukcji, wynika że najniższe stałe obroty, powinny być gdy A3 i A4 będą miały ustawione parametr 1, ale to już próbowałaś. A Bypass w pompie jest otwarty czy zamknięty? W zasadzie jeśli sterujesz tylko zaworami termostatycznymi to powinien być otwarty, jeśli sterujesz sterownikiem, to tam gdzie jest sterownik, grzejnik nie powinien mieć termostatu i być otwarty zawsze na max i wtedy Bypass może być zamknięty. Otwarty Bypass zmniejsza wydajność pompy , ale jesli tobie by wystarczyło i wyciszyło....spróbuj
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To coś u mnie nie tak z tym sterowaniem zaworem 3 drożnym, bo co bym nie ustawił pokrętłem od CWU to ciepłej wody z zasobnika nie mam, nawet rury do niego idące nie są lekko ciepłe. Myślałem że to ze względu na brak sondy temperatury, ale może dlatego, że nie mam siłownika tego zaworu 3D? Dzisiaj otworze obudowę, zrobię parę zdjęć i sprawdzę ten by pass. W instrukcji niby jest napisane że bypass jest standardowo otwarty, ale może nie być z jakiegoś powodu :confused:

Póki co grzeje ją grzałką w zasobniku.

 

Zużycie w ciągu ostatnich dni wyglądało następująco:

uruchomienie 10m3/doba, 1 dzień 8m3, 2 dzień 6 m3, 3 dzień 5 m3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może dlatego, że nie mam siłownika tego zaworu 3D?

 

Ja miałem taką sytuację, że kupiłem victrixa i musiałem dokupić siłownik bo nie było go w piecu. Zastanawia mnie to czy standardowo victrixy nie mają tego siłownika jak się kupuje bez zbiornika czy w sklepie mi wymontowali żeby się opłacało sprzedać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sytuacja wygląda następująco:

 

 

20161106_184400.jpg

 

 

Niewiem o co chodzi z tym czerwono-czarnym kablem, czemu on jest niepodłączony:

 

20161106_194452.jpg

 

 

 

Elektryka:

 

20161106_195948.jpg

 

20161106_195957.jpg

 

20161106_200008.jpg

 

 

Najciekawsze jest to że po podłączeniu do prądu, jak już wszystko złożyłem, odpowietrzał się przez 8 min i w trakcie było wyraźnie słychać jak płynie woda/bulgocze, przez rury idące do zasobnika! Zakładam że taka sytuacja nie miała by miejsca, gdyby zawór był zamknięty. Może poprostu obwód zasobnika jest zdrowo zapowietrzony i dlatego nie działa?

 

 

 

Po ustawieniu na piecu temperatury na zasobnik, niestety nie wyświetla się ikona grzania wody i jej też nie grzeje:

 

20161106_201929.jpg

 

20161106_201939.jpg

 

20161106_202006.jpg

 

Bypass regulowałem, był MAX otwarty, próbowałem go odkręcić bardziej bo wydawało mi się że jego regulacja powinna być większa niż ćwierć obrotu (!), lecz ze względu na to że jest plastkiowy troszeczkę go uszczerbiłem, no ale działa tylko troszkę słabo już wygląda.:rolleyes:

 

Tymczasowo z problemem sobie poradziłem tak, że odkręciłem grzejnik w łazience na MAX, która jest w środku domu (nie ma ścian zewnętrznych) i tam szumi najbardziej teraz, a w innych pomieszczeniach znacznie mniej przez to. No ale jest to rozwiązanie średnie, zwłaszcza że wówczas nie ma tak dużej różnicy temperatur między zasilaniem a powrotem bo przez grzejnik w łazience woda poprostu 'przelatuje' a nie się schładza. Czyli można powiedzieć że jest to taki większy bypass. Przy kondensacji wydaje mi się że im większa delta T tym lepiej = więcej kondensatu.

 

Na ramach testu postawnowiłem kondensat dawać do wiadra i mierzyć każdorazowo jego ilość do ilości zużytego gazu. Z stechiometrycznego spalania wylicze ilość wody jaka powinna się MAX wykroplić i policze kiedy / przy jakich warunkach i ustawieniach jest jej najwięcej.

Edytowane przez joni987
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...