Martinezio 16.07.2012 06:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lipca 2012 Zmienić lokalizację studzienki rewizyjnej tak, aby nie kolidowała z rurami przyłączeniowymi, a wyprowadzenie wody ze studzienki rewizyjnej poprowadzić już rurą kanalizacyjną, nie drenarską, pod rurami przyłączeniowymi, aby w przypadku ew. awarii nie było problemu ze zniszczonym odpływem drenażu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Olleo 30.09.2012 08:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Września 2012 Mam pytania dotyczace drenazu. Moj dom, to pol blizniaka. Tylko pod zewnetrzna polowa mojej czesci jest podpiwniczenie - druga polowa od polnocnej czesci ma kawalek wylanej plyty betonowej przy drzwiach wejsciowych, a po poludniowej na calej szerokosci (dochodzi do granicy z czescia podpiwniczona) taras 6x3m z plyty betonowej. Bonusem sa dwa drzewka przy samej plycie. Jak zrobic drenaz? Planuje dwie studzienki rozsaczajace na rogach budynku, ale nie wiem, czy jechac dookola tarasu i plyty przy wejsciu, czy tylko dookola czesci podpiwniczonej. Drugie pytanie dotyczy samych robot. Lawy mam plytko na piachu. Kopac dookola na raz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Olleo 30.09.2012 09:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Września 2012 Wyczytalem, ze drenaz dookola juz istniejacego budynku robi sie w odleglosci 2-3m od fundamentow. Ma to sens w ogole? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Martinezio 01.10.2012 07:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Października 2012 Gdzie tak wyczytałeś? Poważne to źródło? IMO trochę średni sens, bo ten drenaż będzie osuszał teren wokół domu, a nie pod samym domem. Lepiej zbliżyć się na 1m od domu. Jak masz na piasku ławy, to nie ma problemu z odsączeniem ew. wody spod budynku. Poza tym dlaczego chcesz robić drenaż? Masz wilgotno w piwnicy? Wyłazi Ci gdzieś grzybek? Czy robisz pro-forma, bo inni też mają, a masz kasiorę i nie wiesz co z nią zrobić? Jak to ostatnie, to mogę Ci z chęcią zagospodarować tę gotówkę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Olleo 01.10.2012 11:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Października 2012 Poniewaz to prawie 30toletni budynek, to jest problem z nieszczelna pozioma izolacja na lawach i prawie nieistniejaca pionowa. Te druga mam zamiar odnowic, ale moze mi sie srednio udac - sciany fundamentowe sa z granitowych blokow laczonych zaprawa, wiec sa bardzo nierowne, a ulozone sa na lawie lanej do wykopu - tez nierownej. Przy duzych opadach zdarza sie, ze przecieka na poziomej izolacji. Co do gruntu - troche przesadzilem. Okazuje sie, ze poziom, gdzie zaczyna sie piasek, jest zmienny i czesc law jest na piasku, a czesc wrecz na glebie. Nie wiem co z tym poczac. Jesli chodzi o kase... I tak musze odslonic sciany fundamentowe, zeby zaizolowac i ocieplic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Martinezio 03.10.2012 09:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Października 2012 Aha, czyli jednak przecieka. W taki razie faktycznie warto zrobić drenaż. Natomiast skoro i tak odsłaniasz fundamenty, to zrób odsączenie przy budynku (nieznaczne powiększenie wykopu nie pociągnie za sobą aż tak dużego wzrostu kosztów, jak spowoduje to robienie dodatkowego wykopu w odsunięciu od budynku). Trzeba tylko pamiętać, że rura drenarska powinna być poniżej ławy, oraz koniecznie otoczona geowłókniną, aby nie podmywało ław budynku. Można to wszytko zrobić w trakcie prac renowacji izolacji, co też wpłynie na koszta. Izolację ścian fundamentowych najlepiej zrobić po położeniu na ścianie nowej warstwy wyrównującej (rapowanie). Jeśli ściana bardzo krzywa, to pewnie dużo tej zaprawy zejdzie, ale zaoszczędzisz wówczas na bitumie i lepiej zaizolujesz. Pomyśl o położeniu warstwy styropianu docieplającej fundament i jednocześnie względnie tanio uzyskasz równą powierzchnię. Tylko z ławami będziesz musiał powalczyć, aby je wyrównać Ale to już zwykłym betonem obskoczysz - szalunek z deski i wylać tak z 5-10cm betonu, oraz zagęścić wibratorem. Potem zasmarować bitumem i można dalej lecieć. Szkoda, że nie zrobiłeś tego wcześniej - teraz już jesień, to średnio widzę warunki pogodowe do takich prac - robota w błocie się szykuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Olleo 03.10.2012 11:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Października 2012 A czemu mam lawy wyrownywac i czemu drenaz ponizej law? Ponizej poziomej izolacji rozumiem, ale ponizej law? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Martinezio 03.10.2012 13:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Października 2012 Rura powinna przebiegać poniżej poziomu ław, aby lepiej odciągnąć wodę z krawędzi bocznych ław i zminimalizować podsiąkanie w betonie. Stąd też moja uwaga o konieczności użycia geowłókniny, żeby nie podmywało ław. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Olleo 03.10.2012 13:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Października 2012 Geowloknina, to oczywistosc, ze zacytuje klasyka, ale jesli chodzi o poziom law, to chodzi ci o gorna ich krawedz, czy dolna? Bo ja chcialem zaczac od nieco ponizej gornej, a zakonczyc gdzies w ich srodku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Martinezio 03.10.2012 13:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Października 2012 (edytowane) Bardziej myślałem o dolnej, ale jak zrobisz od górnej, to też chyba nie będzie źle To już ma mniejsze znaczenie, niż odległość w poziomie od ścian. Optymalna odległość to 0,5m, wtedy masz największą pewność, że wilgoć nie dotrze do ściany za szybko. Warto też do zasypywania użyć piasku płukanego, a tylko na wierzch dać humus na geowłókninie (warstwą 0,5m max). Kiedyś nawet chyba komuś rysowałem, jak ma wyglądać w przekroju... Chociaż nie wiem... Coś nie mogę znaleźć - nie mam tego w swojej galerii. Jakby co, to mogę spróbować machnąć szkic Tylko nie wiem, czy masz dom z podniesieniem gruntu, czy jest równo... Edit: masz w zastępstwie cudzy rysunek Edytowane 3 Października 2012 przez Martinezio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Martinezio 03.10.2012 14:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Października 2012 PS: Oczywiście nie patrz na konstrukcję budynku, bo u Ciebie będzie inna zupełnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Olleo 04.10.2012 06:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Października 2012 Dzieki za wskazowki, ale mam jeszcze pytania. Chodzi o to rapowanie - jaka zaprawa uszczelniajaca to zrobic, bo domyslam sie, ze obrzutka cementowa, to za malo? Wystarczy wyrownac, czy ma pokryc caly fundament, jak tynk? Przez sciane fundamentowa przechodzi u mnie rura kanalizacji - zaraz nad lawa. Jak to uszczelnic? W chwili obecnej dookola rury hydraulik wypelnil zielona pianka PU. W scianie fundamentowej mam pionowa bruzde, w ktorej biegnie w gore rura gazu. Jak pod nia zaizolowac od wilgoci? Planuje najpierw odslonic w calosci sciany fundamentowe, odnowic izolacje, ocieplic, a dopiero potem po 2m naraz, odslaniac lawy i robic drenaz partiami. Pytania jeszcze z nieco innej beczki: Sciany fundamentowe w czesci podpiwniczonej jedynie gdzies w polowie beda ponizej gruntu - jak wysoko dawac XPS 10cm (do konca sciany fundamentowej, tj. jakies 70-80cm nad gruntem, czy 10-20cm ponad grunt, a reszte, razem z wiencem nad piwnica, welna?). Dodam, ze calkowita wysokosc sciany fundamentowej w czesci podpiwniczonej waha sie od 120 do 140cm. Jesli na cala wysokosc, to jak to potem zabezpieczyc (elewacja bedzie robiona na wiosne. Jak polaczyc potem XPS z welna (elewacja ocieplona bedzie welna skalna 25cm), zeby nie bylo mostka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Martinezio 04.10.2012 07:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Października 2012 ad rapowania: najlepszym rozwiązaniem jest pokryć prawie jak tynkiem, ale wystarczy wyrównanie i to też nie takie na supergładko z tego się nie strzela. ad uszczenienia przebić dla rur: ta zielona pianka jest zdaje się (a przynajmniej powinna być) hydrofobowa, więc powinna być wystarczającym uszczelnieniem. Później na to i tak przychodzi bitum, więc nie powinno być z tym problemu. Zamaziaj grubo tego bitumu na styku rury z rapowaniem i będzie git. Co do rury od gazu, to jeśli da się ją choć trochę odsunąć od ściany, to wewnątrz bruzdy można narzucić bitumu, aby zaizolować przed wilgocią. Co do ocieplenia tego miejsca, to dokładnie Ci nie powiem, ale wydaje mi się, że rura powinna być na wierzchu - nie może być schowana w izolacji (a przynajmniej nie cała) - takie są wymogi bezpieczeństwa. Dobrze było by podejść do gazowni i zapytać, czy dało by się przerobić przyłącz do szafki z gazem tak, aby odsunąć rurę od ściany na tyle, żeby dało się tam XPS wcisnąć i zrobić cokół. Jak nie, to pozostaje Ci pogodzić się z mostkiem w tym miejscu. Co do izolacji na elewacji, to ja bym wyrównał wysokość cokołu na całym domu. Objechać listwą startową dookoła, a później pod nią kleić XPS, a nad nią wełnę. Mostek na listwie startowej jest tak znikomy, że praktycznie nie bierze się go pod uwagę. Byle tylko izolację docisnąć do tej listwy z obu stron, żeby szczelin nie było. Można jeszcze opiankować styk XPSu z listwą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Olleo 04.10.2012 13:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Października 2012 A czym zrobic rapowanie? Ceresit CR 65, albo cos w tym guscie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Olleo 05.10.2012 05:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Października 2012 Jaka musi byc przerwa na schniecie rapowki (zalozmy, ze bedzie cementowa z dodatkiem jakiegos beto szczelu), zanim ja pokryje dysperbitem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Martinezio 05.10.2012 07:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Października 2012 To szybko wyschnie - myślę, że 24h to świat i ludzie. Większość wody wyssie fundament, a po stwardnięciu i związaniu wstępnym można to zaimpregnować. Krystalizacja węglanów i tak będzie postępować. Poza tym zanim skończysz rapówkę, to z początku już będzie związane i będziesz mógł malować, a zanim dojdziesz do końca, to zdąży reszta związać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Olleo 05.10.2012 08:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Października 2012 U mnie fundament tak szybko nie wyssie, bo jest kamienny (granit) - jedynie spoiny moga wciagac wilgoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Martinezio 05.10.2012 10:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Października 2012 O, chłopie, nawet nie wiesz, jak granit potrafi się napić Firma, w której pracuję, ma budynek biurowy obłożony granitowymi płytami... Po każdym deszczu ich kolor zmienia się z szarego na grafitowy od tej wody, którą wciągnie Niemniej faktem, że mniej wypije, niż beton i zaprawy. Natomiast grubość rapówki raczej nie powinna być za duża, więc i bez tego woda zdąży odparować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Olleo 05.10.2012 10:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Października 2012 Nie za duza, to ile? Zeby tu rowno bylo, to miejscami i ze 2cm trzebaby narzucic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Martinezio 05.10.2012 10:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Października 2012 No i git Za duża by była, jakby 10cm trzeba było narzucić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.